Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problematika hodnocení lidského kapitálu v českých podnicích
Meluzínová, Jana ; Gregar, Aleš (oponent) ; Myšková, Renáta (oponent) ; Kocmanová, Alena (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a ověřit model řízení zaměřený na hodnocení lidského kapitálu ve vztahu k podnikové výkonnosti ve zvoleném odvětví – bankovní sektor v České republice. Model je sestaven v následujících krocích. Syntézou zjištění vyplývajících z předvýzkumu jsou identifikovány základní oblasti, které jsou významné při řízení výkonnosti lidského kapitálu z hlediska daného sektoru. Určením relevantních proměnných v rámci vybraných oblastí řízení výkonnosti lidského kapitálu. S využitím dotazníkového šetření je určena míra významnosti proměnných. Následně je provedena redukce počtu proměnných za pomoci statistických metod tak, aby byla zachována původní informace. Posledním krokem je předložení návrhu modelu. Následně je model ověřen.
Factors affecting the performance of small and medium-sized family business in the wine sector
Murínová, Anastasia ; Gregar, Aleš (oponent) ; Korytárová, Jana (oponent) ; Váchal, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Two empirical researches have been conducted: qualitative and quantitative. The result of the qualitative research as a pilot study was the understanding of the current situation and creating of a conceptual framework of the family business in the wine sector in the Czech Republic considering the results of a literature research. As a result of the quantitative research, the relationships between the main competitive tactics and family business performance were investigated, moreover, in regard to generational stage of family firms. The open coding was used in the first research. Using the Mann-Whitney U test allowed to determine the significant difference between utilization of competitive tactics by selected family firms with regard to the generational stage. By applying correlation and regression analysis, the research detected the relationships between competitive tactics and family business performance in general and taking into account the generational stage of the selected wine family firms in the Czech Republic.
Psychologické aspekty spokojenosti s výkonem policejní práce
Vlášková, Lenka ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Gregar, Aleš (oponent) ; Boukalová, Hedvika (oponent)
Psychologické aspekty spokojenosti s výkonem policejní práce Cílem této práce je analyzovat zdroje pracovní spokojenosti a pracovní nespokojenosti u příslušníků Policie České republiky. Téma pracovní spokojenosti představuje významnou oblast, které by se měla každá organizace dlouhodobě věnovat, aby nejen získala kvalitní zaměstnance, ale také, aby je udržela, uměla se o ně náležitým způsobem postarat a zamezila jejich odchodu. Výjimkou není ani Policie České republiky čítající ve svých řadách více než 40 tisíc příslušníků. Disertační práce se zaměřuje na psychologické aspekty spokojenosti s výkonem policejní práce. Vysvětluje širší rámec tématu pracovní spokojenosti v kontextu řízení lidských zdrojů s akcentem na stabilizaci v organizaci, specifika policejního prostředí a vybrané zdroje zátěže. Uvádí poznatky k danému tématu z předchozích výzkumů provedených v České republice i v zahraničí. Výsledky našeho výzkumu byly získány metodologickou triangulací dat z vlastního dotazníku, z polostrukturovaných rozhovorů s vedoucími policisty a z analýzy personální statistiky, pravidelně zpracovávané Odborem personálním Policejního prezidia. V empirické části je popsáno téma pracovní spokojenosti na několika úrovních. Byl vytvořen vlastní dotazník, který z hlediska statistiky splňuje parametry diagnostické...
Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...
Factors affecting the performance of small and medium-sized family business in the wine sector
Murínová, Anastasia ; Gregar, Aleš (oponent) ; Korytárová, Jana (oponent) ; Váchal, Jan (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Two empirical researches have been conducted: qualitative and quantitative. The result of the qualitative research as a pilot study was the understanding of the current situation and creating of a conceptual framework of the family business in the wine sector in the Czech Republic considering the results of a literature research. As a result of the quantitative research, the relationships between the main competitive tactics and family business performance were investigated, moreover, in regard to generational stage of family firms. The open coding was used in the first research. Using the Mann-Whitney U test allowed to determine the significant difference between utilization of competitive tactics by selected family firms with regard to the generational stage. By applying correlation and regression analysis, the research detected the relationships between competitive tactics and family business performance in general and taking into account the generational stage of the selected wine family firms in the Czech Republic.
Zkoumání modelu pracovní spokojenosti/nespokojenosti - jeho kognitivní, afektivní a behaviorální komponenty (s důrazem na charakteristiky osobnosti)
Půda, Ivo ; Michalík, David (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Zkoumání modelu pracovní spokojenosti/nespokojenosti - jeho kognitivní, afektivní a behaviorální komponenty (s důrazem na charakteristiky osobnosti) Abstrakt disertační práce Universita Karlova Filozofická fakulta Katedra psychologie Autor Mgr. Ivo Půda Školitel PhDr. David Michalík PhD. Únor 2016 Dizertační práce zkoumá kognitivní, afektivní a behaviorální komponenty pracovní spokojenosti - nespokojenosti s důrazem na psychologické charakteristiky osobnosti. Sleduje důležité trendy ve vztahu k tomuto tématu (ekonomické cykly, nástup nových generací, tlak na výkon a inovace, zavádění technologií a datové analytiky, obranu vlastního postavení, změny v organizaci práce, atp.), přináší přehled teorií pracovní spokojenosti a reflektuje historický vývoj rozličných teoretických a praktických přístupů snažících se popsat komplexní vztah osobnosti, práce a prožívání. Pro lepší orientaci sleduje vývoj dvou silných paradigmat (dispoziční a situační), která jsou postupně obohacena o interakční přístup. Mapuje psychologické charakteristiky, které nepopiratelně moderují pracovní spokojenost (neuroticismus, extroverze, svědomitost, pozitivní a negativní afektivita, locus of control, emocionální stabilita, defenzivní tendence, sebeúcta, narcistní rysy, úroveň aspirace, typ osobnosti A, netrpělivost, vysoká dráždivost)....
Psychologické aspekty genderu v pracovním procesu a managementu
Pauknerová, Daniela ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
V současné době se do středu zájmu odborníků z oblasti věd o člověku a společnosti dostala problematika rovných příležitostí pro muže a ženy, která má zásadní vliv i na život každého z nás. Velmi aktuální a významná je zejména pro hospodářskou praxi, a to z hlediska působení jednotlivců v pracovním procesu, kde stále existují určité limity pokud jde o reálné možnosti uplatnění žen, a to jak ve funkcích řadových zaměstnanců, tak především v oblasti managementu. Výraznější zájem o tuto problematiku v našich podmínkách přitom podnítilo zejména postupné pronikání informací o hnutí za zrovnoprávnění šancí pro ženy, které dlouhodobě existuje v USA a západoevropských zemích. Kromě toho se zde však podílely i již delší dobu trvající rozpory mezi mírou zaměstnanosti u mužů a žen ve vztahu k jejich možnostem a hmotnému ocenění jejich práce. A konečně nejvýznamnější měrou se v současnosti na bouřlivém vývoji zájmu o tuto problematiku aktuálně podepsala i nutnost přizpůsobit naší legislativu podmínkám EU.
Systém TOGA a dotazník pracovního stylu manažerů
Krištof, Daniel ; Štikar, Jiří (vedoucí práce) ; Štětovská, Iva (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Autor v teoretické části popisuje vytváření systému TOGA jako jednotné koncepce, která na základě roztřídění činností do třech kategorií umožňuje posoudit některé aspekty pracovního stylu manažerů. Rozlišuje potom následující kategorie činností: činnosti zaměřené na diagnostiku, činnosti zaměřené na metodiku a činnosti zaměřené na tvořivost. Podle těchto univerzálních a srozumitelných kategorií posuzuje preferenci určité orientace činností manažera. Pojem pracovní styl je v systému TOGA vymezen jako pro jednotlivce charakteristickou míru preference diagnostických, metodických a tvořivých činností. Za rizikový považuje takový profil pracovního stylu, kdy manažer některé činnosti nepreferuje, opomíjí, odmítá. Popisuje typické chyby, ale také doporučení pro daného manažera a vhodná opatření, které může uplatňovat nadřízený manažera. Ve výzkumné části autor představuje výsledky standardizace dotazníku pro posuzování pracovního stylu, ve kterém testovaný posuzuje a prezentuje svůj postoj k činnostem na třech škálách - diagnostika, metodika a tvořivost. Studie obsahuje analýzu reliability, validity, položkovou analýzu a normy.
Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...
Problematika hodnocení lidského kapitálu v českých podnicích
Meluzínová, Jana ; Gregar, Aleš (oponent) ; Myšková, Renáta (oponent) ; Kocmanová, Alena (oponent) ; Putnová, Anna (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout a ověřit model řízení zaměřený na hodnocení lidského kapitálu ve vztahu k podnikové výkonnosti ve zvoleném odvětví – bankovní sektor v České republice. Model je sestaven v následujících krocích. Syntézou zjištění vyplývajících z předvýzkumu jsou identifikovány základní oblasti, které jsou významné při řízení výkonnosti lidského kapitálu z hlediska daného sektoru. Určením relevantních proměnných v rámci vybraných oblastí řízení výkonnosti lidského kapitálu. S využitím dotazníkového šetření je určena míra významnosti proměnných. Následně je provedena redukce počtu proměnných za pomoci statistických metod tak, aby byla zachována původní informace. Posledním krokem je předložení návrhu modelu. Následně je model ověřen.

Viz též: podobná jména autorů
1 Gregar, Alexandr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.