Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 14 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...
Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...
Kvalita tělovýchovných a sportovních služeb v pražských fitness centrech z pohledu zákazníka.
Šíma, Jan ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Hobza, Vladimír (oponent)
Bibliografická identifikace: Jméno a příjmení autora: Mgr. Jan Šíma Název disertační práce: Kvalita tělovýchovných a sportovních služeb v pražských fitness centrech z pohledu zákazníka Pracoviště: Katedra managementu sportu Školitelka: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na problematiku hodnocení kvality sportovních služeb v prostředí fitness. Byla provedena rešerše nejčastěji používaných metod pro hodnocení kvality služeb ve sportu, přičemž pozornost byla věnována zejména měřením podle subjektivních kritérií, kde o hodnocení kvality služeb rozhodují sami zákazníci. Praktická část práce se zabývá mezikulturním převodem a validizací vybrané metody SERVQUAL (PARASURAMAN, ZEITHAMLOVÁ & BERRY, 1988) původně validizovaného pro zákazníky v USA. Dotazník byl přeložen do českého jazyka metodou modifikovaného přímého překladu a v rámci pilotní standardizace byl testován na vzorku 146 respondentů ve 2 fitness centrech. Upravená podoba české verze dotazníku SERVQUAL byla následně hlavním nástrojem sběru dat v marketingovém výzkumu realizovaného v 6 náhodně vybraných fitness centrech s počtem respondentů 697. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo získat a analyzovat názory zákazníků navštěvujících pražská fitcentra na jednotlivé vlastnosti kvality...
Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...
Kvalita tělovýchovných a sportovních služeb v pražských fitness centrech z pohledu zákazníka.
Šíma, Jan ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Hobza, Vladimír (oponent)
Bibliografická identifikace: Jméno a příjmení autora: Mgr. Jan Šíma Název disertační práce: Kvalita tělovýchovných a sportovních služeb v pražských fitness centrech z pohledu zákazníka Pracoviště: Katedra managementu sportu Školitelka: doc. Ing. Eva Čáslavová, CSc. Rok obhajoby disertační práce: 2015 Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na problematiku hodnocení kvality sportovních služeb v prostředí fitness. Byla provedena rešerše nejčastěji používaných metod pro hodnocení kvality služeb ve sportu, přičemž pozornost byla věnována zejména měřením podle subjektivních kritérií, kde o hodnocení kvality služeb rozhodují sami zákazníci. Praktická část práce se zabývá mezikulturním převodem a validizací vybrané metody SERVQUAL (PARASURAMAN, ZEITHAMLOVÁ & BERRY, 1988) původně validizovaného pro zákazníky v USA. Dotazník byl přeložen do českého jazyka metodou modifikovaného přímého překladu a v rámci pilotní standardizace byl testován na vzorku 146 respondentů ve 2 fitness centrech. Upravená podoba české verze dotazníku SERVQUAL byla následně hlavním nástrojem sběru dat v marketingovém výzkumu realizovaného v 6 náhodně vybraných fitness centrech s počtem respondentů 697. Hlavním cílem tohoto výzkumu bylo získat a analyzovat názory zákazníků navštěvujících pražská fitcentra na jednotlivé vlastnosti kvality...
Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...
Identifikace inovačních lídrů mezi uživateli moderních technologií
Filová, Jana ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent) ; Tomek, Gustav (oponent)
Metody používané v současnosti v marketingovém výzkumu inovací se zaměřují na pozdější fáze inovačního procesu a jsou zpravidla metodologicky složité, což omezuje možnosti jejich praktického využití. Předložená disertační práce se zaměřuje na vytvoření jednoduché škály sebeurčení použitelné v prvotních i pozdějších fázích inovačního procesu. Tato škála je vysoce modulární a vhodná pro široké spektrum výzkumů. Hlavní baterie otázek byla inspirována Rogersovou kategorizací přijímatelů inovací. Otázky určují (1) obecné charakteristiky přijímatelů inovací a (2) jejich vztah ke konkrétní inovaci. Škála byla testována v průběhu robustního longitudinálního výzkumného šetření, tematicky zaměřeného na uživatele moderních technologií. Od dubna 2013 do ledna 2015 se výzkumu zúčastnilo celkem 4 000 uživatelů internetu v České republice. Výsledkem je nová škála sebeurčení vhodná pro měření inovativnosti spotřebitelů, kterou lze aplikovat pro prototypování, strategické rozhodování a efektivní komunikaci inovací spotřebitelům.
Hodnota značky: vliv vybraných nástrojů marketingového mixu na budování hodnoty značky
Machek, Martin ; Boučková, Jana (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Přibová, Marie (oponent)
V současném vysoce konkurenčním prostředí rozhoduje často o úspěchu firmy na trhu správné řízení značek a snaha o neustálé zvyšování hodnoty značky je proto základním úkolem marketingu. Stanovení hodnoty značky je ovšem velmi obtížné a je předmětem zájmu jak teoretického výzkumu, tak marketingové praxe. Předložená dizertační práce přináší přehled aktuálního stavu poznání o této velmi důležité problematice jak z pohledu výzkumu předních autorů z vědecké a akademické sféry, tak z pohledu marketingové praxe v podobě modelů specializovaných agentur. Vytvořenou syntézu poté mohou využít jak akademici při orientování směru budoucích výzkumů, tak marketingoví manažeři při vyhodnocení efektivity přístupů, které v současné chvíli využívají. Pro tento účel mohou marketingoví manažeři využít i případové studie, které práce v jednotlivých kapitolách obsahuje. Případové studie ukazují zkoumanou problematiku na příkladu konkrétních úspěšných firem. V neposlední řadě pak může odborná veřejnost využít výstupy z kvalitativního expertního výzkumu mezi manažery úspěšných mezinárodních firem, který byl pro účely dizertace realizován. Manažeři malých a středních podniků mohou aplikovat formalizovaný model růstu značky, který je značně intuitivní a nevyžaduje hlubší znalosti exaktních věd, i když je možné ho definovat pomocí jednoduchých matematických vztahů. Poslední kapitola přináší výsledky vlastního kvantitativního výzkumu autora za použití dotazníkového šetření a statistického metodologického aparátu. Výzkum byl zaměřen na problematiku vztahu sociálních sítí a brandingu v České republice.
Kvantitativní marketing
Ráčková, Adéla ; Hušek, Roman (vedoucí práce) ; Beck, Jiří (oponent) ; Hlaváček, Jiří (oponent) ; Tomek, Gustav (oponent)
Ve své dizertační práci se zabývám řízením marketingové komunikace a technikami, které tuto komunikaci zefektivňují. Hlavním tématem je samotná optimalizace marketingové komunikace, kterou zkoumám nejprve z teoretického hlediska. Dále se věnuji analýze sociálních sítí, která poskytuje doplňující a zpřesňující informace pro prediktivní modely popisující zákaznické chování. Analýza sociálních sítí představuje přístup,který slouží ke studiu sociální struktury a jeho předmětem zájmu je rozbor sociálních vazeb jednotlivců v podobě relačních dat. K vytvoření a odhadu prediktivních modelů bylo využito modelů binární volby, přičemž největší pozornost byla věnována logistické regresi, dále pak logitovým a probitovým modelům, včetně diskuse ohledně využití modelů multinomické volby.V aplikační část byly kombinovány výše uvedené techniky. Pro případové studie byl zvolen telekomunikačního trh, který patří mezi dynamicky se rozvíjející prostředí, které je otevřené novým neotřelým technologiím a přístupům. V této práci se věnuji celkem třem případovým studiím. První případová studie je zaměřena na optimalizaci aktivní telemarketingové kampaně uskutečněné u zahraničního telekomunikačního operátora. Druhá případová studie se soustředí na optimalizaci pasivní telemarketingové kampaně, resp. optimalizaci marketingové komunikace na infolinkách u tuzemského telekomunikačního operátora. Třetí případová studie se věnuje významné změně na českém telekomunikačním trhu, která se odehrála v dubnu 2013, a roli, kterou v ní sehrály predikční modely a optimalizace.
Indikátory rozvojového potenciálu zákazníků, produktů a procesů
Mejdrech, Vlastimil ; Veber, Jaromír (vedoucí práce) ; Svobodová, Hana (oponent) ; Tomek, Gustav (oponent)
Dizertační práce se zabývá způsoby využívání rozvojového potenciálu firem s bližším zaměřením na rozvojový potenciál zákazníků a produktů. Shrnuje dosud známé relevantní teoretické přístupy k této problematice, včetně různých přístupů CRM, hodnotové analýzy, funkční analýzy a měření výkonnosti. Práce popisuje způsoby nalézání klíčových informací pro využívání rozvojového potenciálu zákazníků, produktů i procesů a vypracování metodiky pro měření a využití rozvojového potenciálu. Obsahem je i posouzení vlivu standardizace na rozvojový potenciál produktů a příklad funkční analýzy produktové řady z pohledu zákazníka. Součástí práce je kvantitativní průzkum. Přínosem jsou návody pro stanovení kvantifikovatelných indikátorů rozvojového potenciálu zákazníků a produktů a popis historických souvislostí i aktuálních interakcí rozvojového potenciálu zákazníků, produktů a procesů. Práce otevírá diskuzi nad možností využití indikátorů rozvojového potenciálu jako alternativy nebo doplnění standardních ekonomických ukazatelů. Především pro strategická obchodní rozhodnutí nebo strategii produktového portfolia.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 14 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.