Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 66 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Intra-individuální variabilita vnímání jinakosti
Doubková, Nikola ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Riegel, Karel Dobroslav (oponent) ; Stuchlíková, Iva (oponent)
Tato disertační práce se zaměřuje na intra-individuální variabilitu ve vnímání jinakosti, konkrétně na variabilitu prožívaných emocí vůči různým představitelům jinakosti v souvislosti s postoji a funkční schopností osobnosti. V úvodu práce jsou představena teoretická východiska práce, zejména tedy koncept jinakosti. Výzkumu se zúčastnilo celkem 205 respondentů z běžné populace i z populace lidí s diagnostikovanými duševními poruchami. Výzkum probíhal ve třech fázích a jeho výsledky jsou prezentovány ve třech studiích. V první fázi proběhl překlad semistrukturovaného rozhovoru zaměřeného na zjišťování úrovně narušení fungování osobnosti (STiP-5.1) do českého jazyka a ověření jeho psychometrických vlastností. Ve druhé fázi byla zkoumána souvislost postojů k minoritám s úrovní narušení osobnostního fungování. Poslední, třetí fáze se díky využití metody experience sampling zaměřila na intra-individuální variabilitu prožívaných emocí (znechucení, empatie, hněv, soucit, lítost, respekt) vůči různým představitelů jinakosti (např. blízcí lidé, Romové, migranti, lidé s duševním onemocněním) a také na její souvislost s osobnostním fungováním a postoji. Byly zjištěny signifikantní rozdíly mezi běžnou a klinickou populací v osobnostním fungování, nicméně předpokládaná souvislost s postoji vůči minoritám se...
Determinanty pracovní spokojenosti s přihlednutím k ergonomickým parametrům při práci s počítačem
Rychtecký, Antonín ; Štikar, Jiří (vedoucí práce) ; Riegel, Karel (oponent)
Období na počátku 21. století, přelom století i tisíciletí, by se dalo zcela určitě označit přívlastkem jako "éra globální computerizace". Máme tím na mysli skutečnost, že počítače jsou dnes nezpochybnitelným standardem, oporou i stimulátorem rozvoje v mnoha oblastech lidské činnosti, nebo do nich postupně pronikají. Interakce "člověkpočítač" je dnes zcela běžnou - každodenní rutinou a pro mnohé lidi se tato interakce stává postupně běžnější, než po staletí dominující interakce "člověkčlověk". Symbióza člověka a počítače byla expresivně jako vize vyjádřena Lickliderem již v roce 1960, kdy se počítače teprve začaly intenzivněji rozvíjet. Zmíněný autor se již tehdy domníval, že symbióza "člověk - počítač" by měla zahrnovat spíše facilitaci formulačního myšlení, před dosud převládajícím důrazem na řešení problémů. Kromě toho by měla umožnit spolupráci v rozhodovacích procesech a řízení komplexu situací a procesů bez závislosti na predeterminačním programu. Stejně tak by počítače měly provádět rutinní činnosti k přípravě vhledu a rozhodování v technickém i vědeckém myšlení. Další vývoj naznačil, že symbiotické partnerství "člověk - počítač" by mělo stimulovat rychlost intelektuálních operací efektivněji, než je dokáže provést člověk. V budoucnu budou lidský mozek a počítač ještě těsněji spolupracovat, nejen v...
Styl vedení a pracovní spokojenost
Pospíšil, Michal ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Riegel, Karel (oponent)
Ocitáme se ve zvláštní a jedinečné době. Ruku v ruce s technologickými revolucemi se proměňuje i sama společnost, a tak je situace člověka v moderních (možná adekvátněji řečeno postmoderních) společnostech výrazně odlišná od jakékoliv situace v minulosti. Člověk v západních společnostech na jednu stranu požívá výhod, jaké v minulosti byly vyhrazeny jen pro nejužší špičku společnosti (namátkou třeba pravidelná strava, svoboda pohybu, soukromí), na druhou stranu nijak neklesá závislost na ostatních lidech a nutnost spolupráce. Každý člověk se někdy v průběhu svého života, někteří dočasně, jiní dennodenně po celý život, ocitá v situaci, kdy je někým veden nebo naopak někoho vede. Mohli bychom tedy mluvit téměř o antropologických konstantách. Pro pracovní oblast, organizace, které jsou nutně hierarchizované, to platí o to více. Je tedy pochopitelné, že tato oblast je v ohnisku zájmu pracovní psychologie jako aplikované vědy. Současně sledujeme zvýšený zájem o spokojenost zaměstnanců. Ve vysoce konkurenčním prostředí, ve kterém se firmy v současnosti pohybují, je nutno klást důraz na efektivitu. I když vazba spokojenosti například na výkonnost není zcela jednoznačná, zcela jistě souvisí s fluktuací a absentérstvím zaměstnanců, jejichž ekonomický dopad zanedbatelný není. Proto je i toto téma v centru zájmu...
Koučování a osobnostní typologie
Riethof, Norbert ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tato práce popisuje teoretické zázemí koučování, srovnává ho s jinými metodami práce s lidmi a uvádí ho do kontextu využití v ekonomické praxi. Zmiňuje možné propojení koučovacích metod s osobnostní typologií, zde nahlíženou pomocí osobnostního inventáře MBTI. Na příkladu rozvojového projektu implementovaného pro IT organizaci působící v České republice ukazuje, jak může být koučování do rozvojového projektu integrováno a stát se jeho klíčovou součástí. V rámci tohoto projektu zkoumá vztah mezi teoreticky odvozenými rozvojovými potřebami jednotlivců a potřebami stanovenými v rámci koučovacích rozhovorů. Závěrem se zamýšlí nad postavením koučování dnes i v budoucnu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Psychologické aspekty rozvoje prodejních dovedností. Případová studie tréninku obchodního jednání s klientem pro osobní bankéře
Čapek, Jan ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Problematiku psychologických aspektů rozvoje prodejních dovedností jsem si vybral především proto, že bych se jí rád zabýval po skončení školy. Toto téma zároveň volně navazovalo na moji předchozí diplomovou práci na téma "Rozvoj řídících pracovníků v průmyslovém podniku (Případová studie systému vzdělávání řídících pracovníků v dceřinné společnosti zahraničního průmyslového podniku v České republice)", jejíž empirická část se týkala sledování účinnosti výcvikového programu. Dalším důvodem výběru tématu bylo to, že se poslední dobou zajímám o oblast prodejních dovedností a jejich rozvoje ve finančním sektoru, což úzce souvisí i s problematikou komunikace v oblasti poradenství. Filosofií prodeje zde není za každou cenu prodat určitý produkt, ale co nejlépe poradit a najít vhodné řešení podle klientových požadavků a potřeb tak, aby klient odcházel maximálně spokojen a rád se k obchodníkovi vracel. Jedná se tedy o budování vztahu se zákazníkem s důrazem na dlouhodobou perspektivu. Firmy podnikající v oblasti financí nabízejí dnes velmi podobné produkty s podobnými parametry a konkurence v tomto směru je vysoká. Jednou z klíčových oblastí, kde je možné získat konkurenční výhodu je právě forma či způsob, jak pracovník obslouží klienta. Právě proto se nejmenovaný bankovní ústav rozhodl investovat do rozvoje...
Klíčové kompetence a dovednosti marketingového manažera
Pospíchal, Martin ; Riegel, Karel (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Tématem mé diplomové práce je oblast manažerských kompetencí a dovedností. Cílem práce bylo identifikovat jaké kompetence a dovednosti jsou klíčové pro úspěšný výkon profese marketingového manažera, pracujícího v nadnárodních společnostech působících na trhu informačních technologií. Na základě vlastního šetření mohu konstatovat, že mezi ty klíčové patří především kreativita se zaměřením na originalitu a schopnost nové interpretace. Nadprůměrná inteligence a to především v analytické oblasti, s důrazem na schopnost pracovat s čísly a kompetencemi pro strategické uvažování. Komunikační a sociální dovednosti, a to zejména v oblasti prezentačních dovedností, s rozvinutou schopností delegovat úkoly a kompetencemi pro oblast týmové spolupráce. V neposlední řadě pak otevřenost a schopnost učit se novému. Proaktivní přístup ke změnám a celková adaptabilita.
Overclaiming test - příspěvek k validizaci
Minarčíková, Nikola ; Preiss, Marek (vedoucí práce) ; Riegel, Karel (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá validizací české verze Dotazníku přehánění vlastních znalostí (v anglické verzi Paulhus a Bruce 1990, v české verzi NÚDZ 2014). Autoři dotazníku říkají, že slouží k odhalování přehánění a sociálně žádoucího stylu odpovídání v rámci sebeposuzovacích dotazníků. Úvod teoretické části se zabývá sebeprezentaci. Další kapitoly se zaměřují na sebezlepšování v rámci dotazníků a možnosti jeho zjišťování. Závěr teoretické části se zabývá technikou přehánění a Dotazníkem přehánění vlastních znalostí. Hlavním cílem praktické části je ověření české verze dotazníku a zhodnocení jeho využitelnosti při výběrovém řízení. Výzkumu se zúčastnilo 140 osob z běžné populace a 68 účastníků výběrového řízení na pozici justičního čekatele nebo soudce. KLÍČOVÁ SLOVA Overclaiming, přehánění, sebeprezentace, sociální desirabilita, vytváření dobrého dojmu, impression management, sebeklam, sebezlepšování

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 66 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Riegel, Karel Dobroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.