Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kognitivní deficity u dětí se zrakovým postižením a možnosti jejich včasné diagnostiky
Štrofová, Helena ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Lopúchová, Jana (oponent)
Disertační práce s názvem Kognitivní deficity u dětí se zrakovým postižením a možnosti jejich včasné diagnostiky reaguje na potřebu nástroje pro včasnou detekci zrakového postižení na úrovni především zrakového aparátu u dětí s kognitivními deficity pro speciální pedagogy. Cílem práce je navrhnout a ověřit spolehlivost a použitelnost nástroje k včasné detekci zrakových vad na úrovni zrakového aparátu, jež by mohli používat speciální pedagogové. Na jejich základě pak odhalit děti s indikací ke kompletnímu očnímu a ortoptickému vyšetření. Dílčími cíli je zjištění koincidence zrakové vady s kognitivním deficitem, srovnání spolehlivosti jednotlivých stereotestů a zhodnocení praktického využití nástroje pro speciální pedagogy. Teoretickými východisky jsou současné poznatky o problematice kognitivních procesů a jejich deficitů, zrakovém analyzátoru a jeho vadách na všech úrovních, s důrazem na vady na úrovni zrakového aparátu a vztah kognitivních deficitů k zrakovému postižení v dětském věku. Výzkumná část je založena na vytvořeném nástroji k odhalení vad na úrovni zrakového aparátu pro speciální pedagogy a zjištění jeho spolehlivosti metodou kvantitativní a použitelnosti metodou kvalitativní. Jádrem výzkumného projektu je tedy smíšený design. Výběrový soubor je dvoustupňový. Bylo vyšetřeno 150 dětí a...
Návrh na zlepšení spokojenosti zákazníků
Vítková, Markéta ; Bumberová, Veronika (oponent) ; Kaňovská, Lucie (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou spokojenosti zákazníků se službami poskytování internetového připojení společnosti Infos Art s.r.o. v Prostějově. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části jsou popsána teoretická východiska. V druhé části práce je provedena analýza společnosti a následně výzkum spokojenosti jejich zákazníků. Poslední část práce obsahuje návrhy, které by měly vést ke zlepšení spokojenosti zákazníků.
Návrh na zlepšení účinnosti prvků marketingového mixu ve společnosti
Šmok, Daniel ; Vítková, Marie (oponent) ; Mikulec, Luděk (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je analýza stávajícího marketingového mixu vybrané společnosti a sestavení doporučení pro tvorbu mixu nového. Teoretická část pojednává o jednotlivých koncepcích marketingového mixu a popisuje jeho jednotlivé prvky. Praktická část je zaměřena na zhodnocení marketingového mixu. V závěru jsou navržena doporučení pro zlepšení účinnosti prvků marketingového mixu.
Metody úprav čistírenských kalů pro aplikaci v zemědělství s ohledem na mikropolutanty
Vítková, M. ; Komárek, M. ; Wickramasinghe, N. ; Pohořelý, Michael ; Moško, Jaroslav ; Hušek, Matěj ; Cajthaml, Tomáš ; Grasserová, Alena ; Čechmánková, J. ; Vácha, R. ; Zimová, M.
Cílem předkládané metodiky je popsat možnosti úpravy čistírenských kalů kompostováním a pyrolýzou pro aplikaci v zemědělství, a to zejména s ohledem na tzv. mikropolutanty, ale i na konvenční polutanty, a posoudit rizika upravených kalů pro půdní prostředí a vstup (mikro)polutantů do pěstovaných plodin. Metodika vychází z výsledků laboratorních a terénních experimentů tříletého projektu a z kritického přístupu ke kalům jako potenciálně nebezpečnému odpadu na straně jedné a recyklovatelného zdroje živin na straně druhé.
Raná intervence. Komparativní studie České republiky a spolkové země Štýrsko
Barlová, Jitka ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent) ; Vítková, Marie (oponent)
NÁZEV: Raná intervence. Komparativní studie České republiky a spolkové země Štýrsko AUTOR: Jitka Barlová KATEDRA: Katedra speciální pedagogiky, Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze Tématem disertační práce je raná intervence. Jejím primárním cílem je poskytnutí podpory rodině dítěte raného věku v obtížné životní situaci. V úvodu práce sledujeme teoretická východiska rané intervence. Práce předkládá pohled na ranou intervenci nejen v kontextu zdravotního postižení, ale zaměřuje se i na problematiku ohrožení vývoje dítěte s psychosociálními riziky. Teoretické poznatky vycházení ze zahraničních zkušeností, které potvrzují důležitost a potřebnost rané intervence v sociálně znevýhodněných rodinách. Ve výzkumné části předkládáme výsledky komparativní analytické studie. Zvolili jsme kvalitativní přístup nakládání s daty s cílem porozumět fenoménům rané intervence v kontextu dané země. Systém rané intervence České republiky srovnáváme se systémem rakouského Štýrska. V rámci Evropy je Štýrsko považováno za jednu ze zemí s nejpropracovanějším a uceleným systémem rané intervence. Na základě výzkumného šetření identifikujeme společné i rozdílné fenomény a vyvozujeme implikace pro praxi. Klíčová slova: dítě raného věku, raná intervence, postižení, sociální znevýhodnění, sociální vyloučení,...
Intervence učitele jako determinanta motivace žáků s ADHD na 2. stupni ZŠ
Cibulková, Andrea ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Hájková, Vanda (oponent)
Disertační práce přináší pohled na vzdělávání žáků s ADHD na běžné základní škole. Vzdělávání této skupiny žáků je pro učitele výzvou. Dobrá úroveň znalostí problematiky této neurovývojové poruchy, možností podpory žáka a efektivních strategií motivace ke školní práci je předpokladem školní úspěšnosti žáka s ADHD. Cílem výzkumu bylo specifikovat úroveň znalostí učitelů o problematice ADHD a osvětlit jaké strategie v kontextu motivace ke školní práci volí u této skupiny žáků. Smíšený výzkumný design poskytl prostor pro kombinaci výzkumných metod. K identifikaci znalostí a miskoncepcí o ADHD u učitelů byla využita škála KADDS. Analýza výzkumných dat přinesla informace o průměrné úrovni znalostí a pomohla specifikovat konkrétní témata dalšího vzdělávání učitelů. V rámci realizace ohniskových skupin s učiteli druhého stupně základních škol, kteří mají zkušenost s výukou žáků s ADHD, jsme zjistili, že pro motivaci ke školní práci volí především edukační postupy a intervence, které doporučí školská poradenská zařízení, spočívající zejména v úpravě organizace výuky a obsahu učiva. K identifikaci školní výkonové motivace žáků byl použit standardizovaný dotazník MV-12, který zjišťuje potřebu úspěšného výkonu a potřebu vyhnutí se neúspěchu. Z výsledků je patrné, že výkonové tendence žáků s ADHD se nijak...
Analýza epigenetického profilu u pacientů s neurovývojovým onemocněním
Vítková, Magdalena ; Steiner Mrázová, Lenka (vedoucí práce) ; Krejčík, Zdeněk (oponent)
Neurovývojová onemocnění (NDD) jsou onemocnění charakterizována abnormálním vývojem centrálního nervového systému a mozku, zároveň mohou být spojena se specifickou změnou metylace DNA. Rychlý rozvoj sekvenačních technik především celogenomového (whole genome sequencing; WGS) a celoexomového sekvenování (whole exome sequencing, WES) napomohl k odhalení celé řady genů spojených s NDD. Problémem v diagnostice pacientů s NDD zůstává určení patogenity nalezených variant. Analýza metylačních profilů pomocí mikročipů nebo metylačního sekvenování u pacientů s NDD nesoucí variantu nejasného významu (variant of uncertain signifikance, VUS) může poskytnout cenné informace k řešení tohoto problému. V této diplomové práci je ukázána možnost využití těchto přístupů k funkční klasifikaci nalezených variant v genech KDM5C, ARID1B, ATRX, BRWD3 a KDM5C. Cílem bylo zjistit, zda u pacientů s NDD v porovnání s dalšími probandy a zdravými kontrolami dochází ke změnám v epigenetickém profilu, na jehož základě by mohla být potvrzena diagnóza. Klíčová slova: epigenetický profil, DNA metylace, histonová modifikace, NDD, KDM5C, ARID1B, ATRX, BRWD3
Využití přístupu vycházejícího z aplikované behaviorální analýzy při vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v základní škole speciální
Prokopová, Zuzana ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Vítková, Marie (oponent) ; Franiok, Petr (oponent)
Předmětem disertační práce je problematika využití přístupu vycházejícího z aplikované behaviorální analýzy (dále ABA) při vzdělávání žáků s poruchami autistického spektra v základních školách speciálních. V teoretické části jsou vymezeny poruchy autistického spektra (dále PAS) v kontextu současných poznatků, jejich ukotvení v klasifikačních systémech, symptomatika PAS, jejich diagnostika a screening a praxe založená na důkazech (evidence-based practice) v přístupu k jedincům s PAS. Dále se teoretická část zabývá aplikovanou behaviorální analýzou jako vědním oborem a jejím využitím ve vzdělávání žáků s PAS. V neposlední řadě předkládá poznatky z oblasti zařazení žáků s PAS do vzdělávacího procesu u nás i v zahraničí a představuje model pensylvánských podpůrných tříd, který nabízí jednu z možností realizace jejich vzdělávání za pomoci přístupu vycházejícího z ABA. Výzkumná část disertační práce se dělí do tří výzkumných šetření, z nichž všechny mají jedno společné téma, a to vzdělávání žáků s PAS v základní škole speciální (dále ZŠS) za užití aplikované behaviorální analýzy. V prvním výzkumném šetření je na základě dat získaných z dotazníkového šetření prezentován popis současného stavu využití aplikované behaviorální analýzy ve vzdělávání žáků s PAS v ZŠS v České republice. Druhé výzkumné šetření...
Percolation column tests and investigation of contaminant leaching from mineral wastes: theory and experiment with metallurgical slag
Gottvald, Matouš ; Ettler, Vojtěch (vedoucí práce) ; Vítková, Martina (oponent)
Loužení je základním konceptem v rámci přírodních procesů odehrávajících se na styku pevných látek a vody. Loužicí vlastnosti minerálních odpadů poukazují na mobilitu v nich obsažených kontaminantů při různých scénářích, a tedy na míru jejich nebezpečnosti pro životní prostředí. Byly vyvinuty experimentální nástroje k určení vyluhovatelnosti odpadového materiálu, které slouží jako jeden ze vstupů při klasifikaci odpadů dle nebezpečnosti. Zvláštní důraz je kladen na dynamické kolonové loužicí testy, které nejvěrněji simulují perkolaci, jakožto přirozený loužicí proces v terénních podmínkách, a které umožňují popsat závislost vyluhování na čase. Procesy pozorované v terénu se mohou podstatně lišit od procesů v laboratorních simulacích. Tyto simulace je žádoucí doplnit daty z terénních experimentů a geochemického modelování či modifikovat původní protokoly loužicích testů. Jako součást práce byl proveden kolonový test podle normy EN 14405 na sekundární Pb metalurgické strusce pocházející z recyklace olověných akumulátorů. Jednalo se o další v řadě experimentů v rámci déle trvajícího výzkumu vyluhovatelnosti této strusky v případě tzv. wetting-drying cycles. Celkové vyluhované hmotnosti kovů i hlavních prvků byly v porovnání s předchozím během experimentu nižší, celkové hmotnosti nejdůležitějších...
Stanovení obsahu vybraných prvků ve stavebních a demoličních odpadech
Vítková, Michaela
Diplomová práce na téma „Stanovení obsahu vybraných prvků ve stavebních a demoličních odpadech“ začíná literárním přehledem, kde jsou v první části popsány pojmy týkající se tématu. V další části literárního přehledu je výčet a popis právních předpisů týkajících se řešené problematiky. Cílem práce bylo ověření koncentrací arsenu, chromu, kadmia, olova, niklu a vanadu v produkčně nejvíce zastoupených stavebních a demoličních odpadech, porovnat naměřené hodnoty se zákonnými limity a zhodnotit možné dopady na životní prostředí a lidské zdraví. Pro řešenou problematiku byla zvolena rentgenfluorescenční analýza, tzv. XRF. Výsledky poukazují, že ve většině vzorků je obsažen ve větší míře zejména chrom a arsen. V závěru diplomové práce je zhodnoceno dosažení stanovených cílů a ověření stanovených hypotéz.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
10 Vitková, Michaela
4 VÍTKOVÁ, Magda
5 VÍTKOVÁ, Marie
6 VÍTKOVÁ, Markéta
14 VÍTKOVÁ, Martina
10 VÍTKOVÁ, Michaela
4 Vítková, Magda
3 Vítková, Magdalena
3 Vítková, Magdaléna
5 Vítková, Marie
2 Vítková, Marina
6 Vítková, Markéta
14 Vítková, Martina
10 Vítková, Michaela
1 Vítková, Michala
1 Vítková, Miloslava
1 Vítková, Miriam
2 Vítková, Miroslava
2 Vítková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.