Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 160 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postavení poslance PS PČR v legislativním procesu
Kočí, Kristýna ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Wintr, Jan (oponent)
Hlavním smyslem mé diplomové práce nazvané "Legislativní proces - role poslance Parlamentu ČR" je analyzovat proces přípravy, rozhodování a schvalování zákonů Poslaneckou sněmovnou Parlamentu ČR se zaměřením na roli poslance v legislativním procesu (včetně komparace mezi poslanci koaličními, opozičními a nezařazenými) a nabídnout srovnání teorie, tedy možností daných ústavou a dalšími zákony a skutečnou praxí.
Institucionalizace českého stranického systému po roce 2002
Hanáček, Vladimír ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Perottino, Michel (oponent)
v českém jazyce: Dizertační práce pojednává o problematice stability a změny českého stranického systému prizmatem teorie institucionalizace, kterou zformuloval politolog Scott Mainwaring a jeho následovníci. V kontextu vývoje českého stranického systému mezi lety 2002 a 2017, kdy došlo k několikanásobným změnám systémového formátu i mechanismu, se snaží identifikovat stupeň systémové deinstitucionalizace a především odhalit její příčiny. Proměny formátu, spojené se zvýšením vněsystémové volatility a nástupem nových aktérů ve volbách 2010, 2013 i 2017, jsou důsledkem procesů, které byly identifikovány na individuální úrovni politických stran jakožto jednotek systému. Ke zkoumání stupně vnitrostranické institucionalizace jsou proto využity teorie institucionalizace politických stran Angela Panebianca a Vicky Randallové a Larse Svasanda. Prizmatem těchto teorií identifikujeme příčiny vnitřní deinstitucionalizace politických stran, daných malou početností jejich členských základen, přílišnou závislostí na státních a soukromých zdrojích financování strany, jakož i vnitřní nejednota a stranické secese. Klíčová slova: strana systém institucionalizace stabilita soutěž volby demokracie
Vyšší územní samosprávné celky v České republice a na Slovensku
Caletka, Stanislav ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Just, Petr (oponent) ; Outlý, Jan (oponent)
Předkládaná práce se zabývá vznikem a fungováním vyšších územních samosprávných celků v České republice a na Slovensku. Obsahuje informace o vývoji územního členění v bývalém Československu v letech 1918 - 1993, s důrazem na zavedení krajského zřízení v období komunistického režimu. Práce detailně popisuje proces vytváření krajské úrovně samosprávy v 90. letech 20. století v České republice a na Slovensku. Po roce 1993 probíhaly v parlamentech obou zemí debaty ohledně nejvhodnějšího modelu územně správního uspořádání. V České republice byly zvažovány varianty zemského zřízení a krajského zřízení, na Slovensku naopak varianty župního zřízení či krajského zřízení. Území České republiky bylo nakonec rozděleno do 14 vyšších územních samosprávných celků (13 krajů a Hlavní město Praha), území Slovenska do 8 krajů. Při zpracovávání tématu autor vychází především z detailní analýzy příslušných návrhů zákonů a ze stenografických protokolů z debat ohledně vyšších územních samosprávných celků v zákonodárných sborech obou států. Právě parlamenty jsou pro proces vytváření územního členění zcela zásadními aktéry. Vyšší územní samosprávné celky v podmínkách unitárních států totiž představují spíše uměle vytvářené jednotky vzniklé ze správních důvodů, než přirozené či historické regiony. Jejich vznik proto souvisí...
Marketingový výzkum hodnoty značky Umbro na trhu s fotbalovým příslušenstvím
Bureš, Jan ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Višněvský, Andrej (oponent)
Název: Marketingový výzkum hodnoty značky Umbro na trhu s fotbalovým příslušenstvím Cíle: Hlavním cílem této práce je zjistit, jak vnímají hodnotu značky Umbro spotřebitelé fotbalového příslušenství. Dalším z cílů bylo identifikovat postavení značky Umbro vzhledem ke konkurenčním značkám, odhalit její silné a slabé stránky a navrhnout opatření, která by vedla ke zvýšení její hodnoty v očích zákazníků. Metody: Tato práce využívá metodu kvantitativního výzkumu. Pro výzkum bylo nejprve nutné nashromáždit primární data. Ke sběru těchto dat bylo využito elektronické dotazování, výběr respondentů byl proveden částečně ovlivněným vzorkem. Rozsah vzorku respondentů byl stanoven na alespoň 80 respondentů. Výsledky: Výzkum odhalil, že 78% respondentů má osobní zkušenost s fotbalovým produktem značky Umbro. Dále bylo zjištěno, že respondenti při nákupu fotbalového vybavení nejvíce dbají na kvalitu a funkčnost. Tato kritéria vyšla jako dvě z nejlépe hodnocených kritérií značky Umbro. Značce Umbro však podle respondentů chybí propagace, neboť si velká část z nich nedokáže vybavit jakoukoliv propagaci značky Umbro nebo spojení s nějakým známým fotbalovým klubem či hráčem. Klíčová slova: marketingový výzkum, značka, hodnota značky, fotbalové příslušenství, Umbro
Dědictví finlandizace v éře změn: finská bezpečnostní politika po studené válce
Jireš, Jan ; Barša, Pavel (vedoucí práce) ; Bureš, Jan (oponent)
V Evropě dnes existuje pět států, se kterými se pojí dlouhá tradice neutralitní politiky - Švýcarsko, Švédsko, Irsko, Rakousko a Finsko.1 Prostřednictvím své neutrality všechny tyto země vyjadřovaly záměr působit v mezinárodních vztazích pokud možno nezávisle, vyhnout se soupeření velmocí a stát mimo jakékoli vojenské aliance. Všech pět zmíněných zemí zastávalo neutralitní politiku po mnoho desítek nebo dokonce stovek let a je proto jasné, že konkrétní podmínky, za kterých neutralitu přijaly a po většinu doby praktikovaly, už dnes neexistují. Posledním ze zásadních mezníků v evropském mocenském a bezpečnostním uspořádání byl konec studené války a kolaps Sovětského svazu. V souvislosti s tím, že po roce 1991 už v Evropě žádné velmocenské soupeření neprobíhá (alespoň ne v takové podobě, jakou známe z předchozí éry), prochází koncept neutrality v každé dříve neutrální zemi zásadním přehodnocováním, které má najít odpověď na elementární otázku, zda má neutralitní politika v současné Evropě ještě vůbec nějaký smysl. A pokud má, tak v jaké podobě. V důsledku toho, že dnes jsou "bývalé" evropské neutrální státy2 - zejména ty, které jsou členy EU - často považovány za sobě navzájem velmi podobné a v některých záležitostech skutečně tvořící jeden politický blok, poněkud zaniká skutečnost, že z historického a...
Experimental use of selected cholesterol-lowering drugs as potential candidates in modification of the pathophysiology of Alzheimer's disease
Cibičková, Ľubica ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Hlúbik, Pavol (oponent) ; Jabor, Antonín (oponent)
SOURHN V ČEŠTINĚ Úvod: Současný standard v terapii Alzheimerovy demence (AD) představují inhibitory acetylcholinesterázy (AChE). V patogenezi AD sehrává svou roli cholesterol, jehož hladiny v krvi a mozku pozitivně korelují s amyloidem β (Aβ) - proteinem charakteristickým pro AD a schopným zvyšovat aktivitu AChE. Na základě uvedených dat jsme předpokládali, že léky zasahující do biosyntézy cholesterolu (jako jsou statiny a alendronát) by mohly chránit proti demenci, pravděpodobně modulací syntézy cholesterolu v mozku. Cílem našich studií bylo zjistit možný vliv dvou lipofilních statinů (simvastatinu a atorvastatinu) a alendronátu na syntézu cholesterolu ve vybraných částech centrálního nervového systému (CNS) potkana a také na další parametry se vztahem k patofyziologii AD (Aβ a aktivita AChE). Metodika: Realizovali jsme 3 obdobné experimenty. V principu jsme potkanům vždy podávali simvastatin, atorvastatin, alendronát (v různém dávkování) či vodu. Následně byla izolována krev a části mozku ke stanovení hladiny cholesterolu, lathosterolu, proteinu hydroxymethylglutaryl-koenzym A reduktázy, aktivity AChE, množství amyloidu beta (40 a 42) a rychlosti syntézy cholesterolu (pomocí metodiky s deuterium oxidem, který byl potkanům podáván vždy od druhého dne experimentu). Výsledky: Podávané léky byly při delším...
Volební systém pro volby do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky
Charvát, Jakub ; Bureš, Jan (vedoucí práce) ; Buben, Radek (oponent)
Cílem této práce je analýza stávajícího volebního do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky a jeho kritiky. První část definuje čtyři hlavní proměnné typické pro techniky listinných systémů poměrného zastoupení - velikost volebního obvodu, volební formule, umělá uzavírací klauzule a počet a charakter skrutinií. Různé kombinace těchto proměnných produkují různou míru proporcionality zastupitelského sboru. Druhá část představuje deskriptivní analýzu stávající úpravy volebního systému na základě čtyř základních proměnných a jedné sekundární proměnné - charakter kandidátních listin. Třetí část se zaměřuje na některé z kritik stávajícího volebního systému. Ve čtvrté části představuji svůj návrh reformy volebního systému, přičemž navržené změny by měly mít minimální vliv na volební chování voličů i politických stran. Navrhuji: modifikovat počet volebních obvodů ze čtrnácti na devět (prostřednictvím sloučení sávajících malých volebních obvodů), úpravu procesu preferenčního hlasování (čtyři preferenční hlasy pro každého voliče místo současných dvou a proměnlivý práh od čtyř do pěti procent pro zvolení prostřednictvím preferenčního hlasování v závislosti na velikosti volebního obvodu), změnit počet poslanců (na sto sedmdesát pět namísto stávajících dvou set poslanců) a zrušení aditivní uzavírací klauzule pro...
Analýza vývoje volebních kampaní v České republice na případě voleb do Poslanecké sněmovny v letech 1996 a 2006
Antal, Stanislav ; Hartl, Jan (vedoucí práce) ; Bureš, Jan (oponent)
Tématem této práce je vývoj českých volebních kampaní. Konkrétně se v této práci věnuji volebním kampaním v roce 1996 a v roce 2006. Prošly české volební kampaně během těchto let takovým vývojem, abychom na ně mohli uplatňovat kritéria západních postmoderních kampaní? Jedním z těchto kritérií je koncept marketingově orientované strany. Autorkou tohoto konceptu je Jenifer Lees- Marshment. Lees-Marshment v současných kampaních definuje tři typy stran: stranu orientovanou na produkt, stranu orientovanou na prodej a marketingově orientovanou stranu. Marketingově orientovaná strana se liší tím, že svůj program vytváří na základě identifikace veřejných priorit. Pro stranu je nej důležitější uspokojení voličů, k čemuž využívá rozsáhlé marketingové techniky a služby. Strana tedy reaguje na voličovy preference, požadavky a zájmy, konzultuje je na vnitrostranické úrovni a pokud je tato strategie přijata, vytvoří se finální produkt. Ve volbách v roce 1996 nacházíme strany orientující se na produkt. Kampaně již byly vedeny profesionálně. Strany nicméně pouze vytváří svůj program a ten předkládají voličům jako finální nabídku. Strany si kampaně organizovaly vesměs samy bez přítomnosti profesionálních konzultantů zvnějšku stran. Situace se pozvolna mění od voleb v roce 2004 kdy je patrná amerikanizace voleb. Strany již...
Marketingový koncept Českého poháru ve vodním slalomu
Beneš, Jindřich ; Malecha, Petr (vedoucí práce) ; Bureš, Jan (oponent)
Název Marketingový koncept českého poháru ve vodním slalomu Anglický název Marketing conception of Czech cup in white water slalom Cíle práce Analyzovat současný stav českého poháru pomocí SWOT a STEP analýzy a použit tyto výsledky spolu s dalšími poznatky k vytvoření efektivní a propracované marketingové strategie. Díky získaným informacím bude navrženo několik sponzorských balíčků na základě rozdílných typů partnerství, jež by mohly být využity pro závod českého poháru v následující sezóně (tj. 2009). Metoda V celé práci je použito popisné analýzy, která interpretuje fakta získaná prostřednictvím STEP analýzy, SWOT analýzy a interview. Výsledky Ucelená analýza českého poháru ve vodním slalomu, návrh vhodných partnerů vedoucí ke zlepšení současného stavu a návrh spolupráce včetně časového plánu mediální kampaně. Klíčová slova český pohár ve vodním slalomu, marketingová koncepce, SWOT analýza, sponzoring, komunikace 2

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 160 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
44 BUREŠ, Jan
29 BUREŠ, Jiří
1 Bureš, J.
3 Bureš, Jakub
44 Bureš, Jan
8 Bureš, Jaroslav
1 Bureš, Jindřich
29 Bureš, Jiří
2 Bureš, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.