Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 29 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Výuka motorických činností u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na SOU
Čechová, Olga ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Práce je zaměřena na výběr metod a výukových strategií při vyučování motorických činností žáků SOU se speciálními vzdělávacími potřebami. Teoretická část je věnována specifikaci praktického vyučování, používaných výukových metod a vlivu diverzity na výběr vhodných metod a strategií při praktickém vyučování. Empirická část je mnohonásobnou případovou studií založenou na sledování určité skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při praktickém vyučování. Výzkum byl zaměřen na konkrétní aplikaci výukových metod v praxi s přihlédnutím na individuální potřeby žáků.
Psychická zátěž a možnosti jejího zvládání v profesi učitele ekonomických předmětů
Srnková, Denisa ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na psychickou zátěž v profesi učitele ekonomických oborů. Cílem je proniknout do problematiky psychické zátěže učitelů, porovnat hlavní příčiny vzniku stresu u středoškolských a vysokoškolských učitelů a zjistit, jaké psychohygienické metody jsou nejúčinnější pro zvládání psychické zátěže. Teoretická část se zabývá charakteristikou psychické zátěže učitelů, definováním hlavních stresorů, prožívání stresu učitelů a detailně jsou popsány vybrané techniky psychohygieny. Na základě dotazníkového šetření v empirické části dochází k porovnání příčin psychické zátěže u středoškolských a vysokoškolských učitelů ekonomických oborů, identifikaci největších zdrojů stresu a porovnání účinnosti psychohygienických metod. V závěru této práce je zhodnocení současného stavu a návrh doporučení učitelům ekonomických oborů na středních i vysokých školách.
Komparace preferencí učebních stylů středoškolských a vysokoškolských studentů ekonomického zaměření
Kopřivová, Stanislava ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Práce se zabývá problematikou učebních stylů studentů středních a vysokých škol. V teoretické části je nastíněna problematika myšlení, individuálně specifických způsobů poznávání, individuálně specifických způsobů učení a samotných stylů učení. Diplomová práce je zaměřena především na styly učení, které jsou vymezeny a rozděleny z různých hledisek. Zahrnuta je i diagnostika učebních stylů, ovlivňování učebních stylů a mimo jiné i motivace, která je při učení důležitá. Teoretická část je tvořena rešerší odborné literatury, vědeckých článků a současných výzkumů z dané oblasti. Praktická část je tvořena dotazníkovým šetřením, které proběhlo na několika středních a vysokých školách. Použity byly dotazník LSI a dotazník VARK, pomocí kterých byly zjištěny učební styly studentů z výzkumného vzorku, získané výsledky z obou dotazníků byly mezi sebou porovnány, z čehož byly vyvozeny závěry. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny popisnou statistikou a zachyceny v grafech a tabulkách.
Protektivní psychohygienické faktory v práci učitelů obchodních akademií
Křivánková, Tereza ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá stresovým zatížením u učitelů ekonomických předmětů na obchodních akademiích. První část práce pojednává o tom, jaké rozlišujeme druhy stresu, jaké jsou jeho projevy a jaké je jeho působení na zdravotní stav. Druhá část práce je zaměřená na duševní hygienu. Důležitost zájmu o duševní hygienu a techniky, které učitelům můžou pomoci udržet duševní zdraví. Praktická část je zaměřená na protektivní psychohygienické faktory v práci učitelů na obchodních akademiích. Výzkum byl prováděn pomocí polostrukturovaného rozhovoru. Závěr bakalářské práce obsahuje shrnutí a návrhy na snížení stresové zátěže u učitelů ekonomických předmětů na středních školách. Hlavním cílem této práce je zjistit, jestli je povolání učitele ekonomických předmětů stresově náročné.
Výchova dětí a její vliv v ekonomickém vzdělávání
Junková, Anna ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Berková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou výchovy dětí na středních ekonomicky zaměřených školách. V první části práce je popsána výchova dětí v rodině z teoretického pohledu. Práce je zaměřena na důležitost pozitivního působení na dítě, které je popsáno v prvních kapitolách. Dále jsou vymezeny a definovány tři období dospívání. V neposlední řadě jsou popsány tresty a odměny, které jsou nedílnou součástí výchovného procesu. Část práce je věnována Modelu devíti polí, jenž zastává důležitou úlohu v druhé části práce. V empirické části práce je popsán kvantitativní výzkum prováděný pomocí dotazníků. Úkolem výzkumu je zjistit, který způsob výchovy převládá u žáků středních ekonomických škol a jak způsob výchovy ovlivňuje výsledky ve škole a jak ovlivnil rozhodnutí žáků o střední škole.
RESILIENCE DĚTÍ PŘEDŠKOLNÍHO VĚKU V RŮZNÝCH TYPECH MATEŘSKÝCH ŠKOL
Frídová, Denisa ; Švandová, Martina (vedoucí práce) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Teoretická část Teoretická část se zabývá resiliencí dětí předškolního věku. Seznamuje čtenáře s pojmem resilience, s faktory, které resilienci ovlivňují. Je zde popsán vývoj resilience v kontextu vývoje dítěte. Další část je věnována popisu vlastností resilience, které jsou stěžejní pro tento výzkum. Důležitou součástí jsou rady a tipy pro rodiče i učitele, jak tyto vlastnosti psychické odolnosti posilovat a rozvíjet. Poslední část teoretické části je věnována popisu mateřských škol, legislativě, která se předškolním vzděláváním zabývá, a popisem státní, soukromé a lesní mateřské školy. Empirická část Empirická část se zabývá zjišťováním vlastností resilience v soukromých, státních a lesních mateřských školách. Zjišťuje, zda se liší pohled rodičů a učitelů na iniciativu, seberegulaci a navazování vazeb a vztahů u dětí v různých typech mateřských škol. Klíčová slova resilience, psychická odolnost, dítě předškolního věku, iniciativa, seberegulace, vazby a vztahy, mateřská škola
Využití zprostředkovaného učení ve školní výuce
Rázgová, Lenka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Předkládaná disertační práce představuje výsledky výzkumného projektu zaměřeného na využití teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve školní výuce pro kognitivní rozvoj žáků. První kapitola se věnuje přiblížení přístupu ke vzdělávání zaměřeného na proces učení a jeho srovnání s tradičním přístupem zacíleným na obsah učení. Následné části práce se postupně zabývají vybranými teoriemi Reuvena Feuersteina, které jsou důležité pro představení kontextu vzniku jeho další teorie, teorie zkušenosti zprostředkovaného učení. Tato teorie je hlavním tématem teoretické části práce. Kromě její definice a parametrů jsou prezentována konkrétní doporučení pro učitele, jak jejím prostřednictvím mohou u žáků rozvíjet kognitivní schopnosti přímo ve školní výuce. Následně je pozornost věnována také Feuersteinovu celosvětově známému intervenčnímu programu Instrumentální obohacení, který je ve školním prostředí využíván také v České republice. Podstatnou součástí této kapitoly je představení několika výzkumných studií, které se zaměřují na ověření přínosu Feuersteinových přístupů pro kognitivní rozvoj dětí a dospívajících. Závěrem teoretické části práce jsou charakterizovány základní principy dynamické diagnostiky, která je použita v empirické části práce. Výzkumný projekt využil kvantitativní metodologii a byl...
Dynamický přístup k pedagogicko-psychologické diagnostice a intervenci v mateřské škole
Krejčová, Kristýna ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent) ; Hříbková, Lenka (oponent)
Dynamické hodnocení představuje alternativní diagnostický přístup, zaměřený na identifikaci učebního potenciálu testované osoby, k níž směřuje skrze orientaci na proces výkonu. Usiluje o smysluplné propojení s intervencí, jež bezprostředně využívá diagnostická zjištění k podpoře rozvoje schopností daného jedince. Tato práce shrnuje základní informace o uvedeném diagnostickém směru - jeho vlastnosti, vymezení oproti tradičním způsobům testování a historický vývoj. Výzkumně ověřuje možnosti jeho stávajícího využití zejména v oblasti předškolní diagnostiky a vzdělávání a navrhuje některé optimalizační kroky, směřující k vytvoření metodiky, která by sloužila jako efektivní prostředek prevence výchovných a vzdělávacích obtíží v prvních letech školní docházky.
Ortogonální kontraktor
Krejčová, Kristýna ; Hladík, Milan (vedoucí práce) ; Pilát, Martin (oponent)
The thesis proposes an orthogonal contractors. At the beginning we define the basic concepts of interval analysis and interval linear algebra. Then, we pro- pose several contractor methods. Based on propagation techniques, we propose contraction according to bilinear and quadratic terms of the conditions that we get from the properties of orthogonal matrices. We also linearize bilinear terms and use linear programming. The known contractors by eigenvalues we employed to the construction contractor by the determinant. The proposed methods are implemented in Matlab with the use of the toolbox Intlab and the library Versoft. Finally, we test and compare the presented methods. Based on the comparison of particular techniques we build a final contractor. 1
Rozvoj sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika
Urbášková, Kateřina ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Langer, Tomáš (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností žáků středních škol v předmětu ekonomika. V teoretických základech práce je vymezen pojem sociální dovednosti a vysvětlen jejich význam pro společnost. Podstatná část teorie je zde také věnována sociálním dovednostem v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem. V rámci empirické části je provedena analýza Rámcového vzdělávacího programu pro OA, jejímž prostřednictvím je zkoumáno, jakým způsobem se zaměřuje na rozvíjení sociálních dovedností žáků. Dále je pomocí dotazníkového šetření zjišťován současný stav osvojených sociálních dovedností u vybraných žáků z prvních ročníků na OA a jejich pohled na tuto problematiku. Práce je zaměřena také na to, zda učitelé v předmětu ekonomika vytvářejí dostatečně vhodné prostředí, které by žákům umožňovalo jejich sociální dovednosti rozvíjet. Konečným cílem je navrhnout konkrétní hry a činnosti, které by studentům pomohly rozvíjet tyto dovednosti v předmětu ekonomika.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 29 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 KREJČOVÁ, Karolína
29 KREJČOVÁ, Kateřina
10 KREJČOVÁ, Kristýna
1 Krejčová, Kamila
5 Krejčová, Karolína
29 Krejčová, Kateřina
2 Krejčová, Klára
2 Krejčová, Kristína
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.