Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Šíchová, Andrea ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce představuje téma podpory kognitivního rozvoje u dospívajících jedinců ve školním a rodinném prostředí. V první části práce je vymezena věková skupina dospívajících a je popsána především s důrazem na úroveň kognitivních schopností. Následující kapitola vysvětluje základní předpoklad rozvoje kognitivních schopností, teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti. V druhé části jsou popsány vybrané metody podpory kognitivního rozvoje. Jedná se o přístupy používané u běžné populace dospívajících Philosophy for children a Building learning power. Feuersteinův program Instrumentálního obohacení a model konceptuálního učení jsou rozebrány v kapitole věnující se metodám používaným u jedinců s kognitivním deficitem. Dále práce pojednává o možném využití ICT jako nástroje kognitivního rozvoje. V této části je představena aplikace Tablexia, trénink kognitivních schopností určený pro dospívající jedince s dyslexií. V praktické části práce je rozpracovaný návrh výzkumu, který by ověřoval účinnost Tablexie při podpoře kognitivního rozvoje u dospívajících. Klíčová slova: Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia
Metoda ACFS a její využití v různých kulturách
Šetková, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá metodou s názvem Dynamické testování kognitivních funkcí u dětí (ACFS) a možnostmi jejího využití v Česku a dalších kulturách. Teoretická část nejdříve krátce představí principy dynamického vyšetření, a pak se zaměřuje na metodu ACFS, průběh vyšetření a subškály, na kterých je dítě hodnoceno. Dále rozebírá možnosti využití ACFS jak pro diagnostické, tak pro výzkumné účely. V neposlední řadě pak poskytne náhled do několika výzkumů z různých kulturních prostředí provedených za pomoci ACFS. Součástí práce je i návrh výzkumu, který má za cíl ověřit validitu ACFS jako nástroje pro diagnostiku školní zralosti.
Využití zprostředkovaného učení ve školní výuce
Rázgová, Lenka ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent) ; Krejčová, Kristýna (oponent)
Předkládaná disertační práce představuje výsledky výzkumného projektu zaměřeného na využití teorie zkušenosti zprostředkovaného učení ve školní výuce pro kognitivní rozvoj žáků. První kapitola se věnuje přiblížení přístupu ke vzdělávání zaměřeného na proces učení a jeho srovnání s tradičním přístupem zacíleným na obsah učení. Následné části práce se postupně zabývají vybranými teoriemi Reuvena Feuersteina, které jsou důležité pro představení kontextu vzniku jeho další teorie, teorie zkušenosti zprostředkovaného učení. Tato teorie je hlavním tématem teoretické části práce. Kromě její definice a parametrů jsou prezentována konkrétní doporučení pro učitele, jak jejím prostřednictvím mohou u žáků rozvíjet kognitivní schopnosti přímo ve školní výuce. Následně je pozornost věnována také Feuersteinovu celosvětově známému intervenčnímu programu Instrumentální obohacení, který je ve školním prostředí využíván také v České republice. Podstatnou součástí této kapitoly je představení několika výzkumných studií, které se zaměřují na ověření přínosu Feuersteinových přístupů pro kognitivní rozvoj dětí a dospívajících. Závěrem teoretické části práce jsou charakterizovány základní principy dynamické diagnostiky, která je použita v empirické části práce. Výzkumný projekt využil kvantitativní metodologii a byl...
Metoda ACFS a její využití v různých kulturách
Šetková, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá metodou s názvem Dynamické testování kognitivních funkcí u dětí (ACFS) a možnostmi jejího využití v Česku a dalších kulturách. Teoretická část nejdříve krátce představí principy dynamického vyšetření, a pak se zaměřuje na metodu ACFS, průběh vyšetření a subškály, na kterých je dítě hodnoceno. Dále rozebírá možnosti využití ACFS jak pro diagnostické, tak pro výzkumné účely. V neposlední řadě pak poskytne náhled do několika výzkumů z různých kulturních prostředí provedených za pomoci ACFS. Součástí práce je i návrh výzkumu, který má za cíl ověřit validitu ACFS jako nástroje pro diagnostiku školní zralosti.
Podpora kognitivního rozvoje dospívajících v rodinném a školním prostředí
Šíchová, Andrea ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Bakalářská práce představuje téma podpory kognitivního rozvoje u dospívajících jedinců ve školním a rodinném prostředí. V první části práce je vymezena věková skupina dospívajících a je popsána především s důrazem na úroveň kognitivních schopností. Následující kapitola vysvětluje základní předpoklad rozvoje kognitivních schopností, teorii strukturální kognitivní modifikovatelnosti. V druhé části jsou popsány vybrané metody podpory kognitivního rozvoje. Jedná se o přístupy používané u běžné populace dospívajících Philosophy for children a Building learning power. Feuersteinův program Instrumentálního obohacení a model konceptuálního učení jsou rozebrány v kapitole věnující se metodám používaným u jedinců s kognitivním deficitem. Dále práce pojednává o možném využití ICT jako nástroje kognitivního rozvoje. V této části je představena aplikace Tablexia, trénink kognitivních schopností určený pro dospívající jedince s dyslexií. V praktické části práce je rozpracovaný návrh výzkumu, který by ověřoval účinnost Tablexie při podpoře kognitivního rozvoje u dospívajících. Klíčová slova: Adolescence, kognitivní modifikovatelnost, metody kognitivního rozvoje, ICT ve vzdělávání, Tablexia

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.