Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychická zátěž a možnosti jejího zvládání v profesi učitele ekonomických předmětů
Srnková, Denisa ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na psychickou zátěž v profesi učitele ekonomických oborů. Cílem je proniknout do problematiky psychické zátěže učitelů, porovnat hlavní příčiny vzniku stresu u středoškolských a vysokoškolských učitelů a zjistit, jaké psychohygienické metody jsou nejúčinnější pro zvládání psychické zátěže. Teoretická část se zabývá charakteristikou psychické zátěže učitelů, definováním hlavních stresorů, prožívání stresu učitelů a detailně jsou popsány vybrané techniky psychohygieny. Na základě dotazníkového šetření v empirické části dochází k porovnání příčin psychické zátěže u středoškolských a vysokoškolských učitelů ekonomických oborů, identifikaci největších zdrojů stresu a porovnání účinnosti psychohygienických metod. V závěru této práce je zhodnocení současného stavu a návrh doporučení učitelům ekonomických oborů na středních i vysokých školách.
Hodnocení učebnice účetnictví pro obchodní akademie
Hrazdilová, Eva ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Bakalářská práce analyzuje a hodnotí vývoj prvního dílu učebnic účetnictví pro obchodní akademie z let 2013 až 2016, a to z produkce nakladatelství Štohl. Teoretická část práce se zabývá teorií učebnice a zařazuje ji mezi další didaktické pomůcky, které se využívají při výuce. Zaměřuje se taktéž na uspořádání učiva v prvním koncentrickém okruhu předmětu účetnictví. Praktická část bakalářské práce analyzuje čtyři vydání prvního dílu učebnice a hodnotí je z hlediska didaktické vybavenosti podle metodiky Jana Průchy. Na závěr jsou na základě výsledků zpracovány vlastní návrhy a doporučení pro zkvalitnění učebnice.
Využití problémového vyučování v předmětu účetnictví na obchodních akademiích
Hezinová, Aneta ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Bakalářská práce se zabývá využitím problémového vyučování v předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaobírá významem účetnictví a postavením předmětu účetnictví na obchodních akademiích. Pozornost je věnována výchovně vzdělávacím cílům, uspořádání učiva, mezipředmětovým vztahům a učebnici jako hlavní učební pomůcce. Dále je práce zaměřena na samotnou koncepci problémového vyučování, kdy jsou uvedeny její charakteristické rysy, metody, organizační formy a zásady pro tvorbu didaktického materiálu. V druhé části práce, tedy v praktické, je nejprve provedena didaktická analýza učiva v nejpoužívanější učebnici na obchodních akademiích. Závěrem bakalářské práce je mnou vytvořená případová studie.
Prevence syndromu vyhoření u učitelů ekonomických předmětů
Nováková, Klára ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Nýčová, Martina (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zpracovat problematiku syndromu vyhoření tak, aby byli učitelé schopni tento negativní jev včas rozpoznat, aby dokázali podchytit a rozpoznat příčiny a především aby se dokázali proti tomuto jevu bránit. Cílem také je zdůraznit, že učitelská profese je velmi zatěžující a pedagogové se každodenně musejí vypořádávat s neustálými nároky a požadavky od žáků, rodičů, vedení školy, kolegů i širokého okolí. Na základě získaných poznatků o tomto jevu byla v rámci výzkumného šetření zjištěna náchylnost ke stresu zkoumaných učitelů a také jejich dosavadní míra syndromu vyhoření. Dále byly zjištěny situace, které vnímají jako nejvíce stresující a následně možnosti prevence které současně využívají.
Komparace základů daně z příjmů ze závislé činnosti ve vybraných zemích
Nýčová, Martina ; Vančurová, Alena (vedoucí práce) ; Doležalová, Ivana (oponent)
Cílem této práce je popsat a porovnat principy a pravidla tvorby základu daně z příjmů ze závislé činnosti v Portugalsku, Norsku a Švýcarsku. Dílčím cílem je deskripce a komparace vyměřovacích základů pro výpočet sociálního pojištění ve výše uvedených zemích a dále zjištění úrovně daňového zatížení mezi jednotlivými státy. V práci je nejdříve obecně popsána daň z příjmů, konstrukční prvky daně a také možnost integrace systémů daně z příjmů a sociálního pojištění. Dále je zde popsána, jaké příjmy jsou předmětem daně z příjmů ze závislé činnosti a vyměřovacího základu sociální pojištění v jednotlivých zemích. V poslední části práce je obsažena komparace základu daně z příjmů ze závislé činnosti a výpočet daňového zatížení, resp. možných daňových úspor při uplatnění základních daňových odpočtů, výdajů vynaložených v souvislosti se získáním tohoto typu příjmů, případně i slev na dani. V souvislosti s těmito výpočty bylo zjištěno, že nejnižší daňové zatížení je v Portugalsku, a to vlivem možnosti uplatnění různých odpočtů a slev na dani, s nimiž mezinárodní statistiky nepočítají. Naopak, nejvyššímu daňovému zatížení čelí norští daňoví poplatníci.
Daňový systém Austrálie a jeho komparace s britským daňovým systémem
Nýčová, Martina ; Láchová, Lenka (vedoucí práce)
Tato práce se zaměřuje na popis daňového systému Austrálie, vymezení struktury daňového mixu, kvantifikaci daňové kvóty a výše příspěvku jednotlivých daňových skupin na celkových daňových příjmech. Následuje srovnání s britským daňovým systémem u daně z příjmů, daně z přidané hodnoty a v oblasti selektivních daní. Důležitým závěrem této práce je fakt, že australský daňový systém je relativně jednoduchý a zároveň v této zemi funguje velice dobrá informovanost občanů v daňových otázkách. Co se týče komparace australského daňového systému s britským daňovým systémem, lze říci, že tyto dva systémy jsou podstatně odlišné.

Viz též: podobná jména autorů
1 Nyčová, Markéta
1 Nýčová, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.