|
Komparace preferencí učebních stylů středoškolských a vysokoškolských studentů ekonomického zaměření
Kopřivová, Stanislava ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Práce se zabývá problematikou učebních stylů studentů středních a vysokých škol. V teoretické části je nastíněna problematika myšlení, individuálně specifických způsobů poznávání, individuálně specifických způsobů učení a samotných stylů učení. Diplomová práce je zaměřena především na styly učení, které jsou vymezeny a rozděleny z různých hledisek. Zahrnuta je i diagnostika učebních stylů, ovlivňování učebních stylů a mimo jiné i motivace, která je při učení důležitá. Teoretická část je tvořena rešerší odborné literatury, vědeckých článků a současných výzkumů z dané oblasti. Praktická část je tvořena dotazníkovým šetřením, které proběhlo na několika středních a vysokých školách. Použity byly dotazník LSI a dotazník VARK, pomocí kterých byly zjištěny učební styly studentů z výzkumného vzorku, získané výsledky z obou dotazníků byly mezi sebou porovnány, z čehož byly vyvozeny závěry. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny popisnou statistikou a zachyceny v grafech a tabulkách.
|