Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Zavádění montessori principů vzdělávání do ekonomických předmětů na obchodní akademii
Barteček, Marek ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Dvořáček, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na zjišťování informací o tom, jestli je možné zavádět montessori principy vzdělávání do ekonomických předmětů na středních školách. Součástí práce jsou i přípravy na výuku a popisy metod, forem, obsahu, didaktických pomůcek a didaktické techniky, kterou učitel může využít při zavádění montessori principů do výuky ekonomických předmětů na střední škole. Pro zjištění výsledků bylo využito experimentálního vyučování na Gymnáziu Duhovka, sebereflexe praktikanta, dotazníkové šetření ve třídě, kde experimentální výuka probíhala a didaktický test pro žáky, kteří se účastnili experimentálního vyučování. Výsledkem je, že zavádění je možné a nese sebou určité výhody (lepší dosahování výchovných cílů, zlepšení klimatu ve třídě), ale je zároveň zapotřebí dávat pozor na určité nevýhody, které se objevily během experimentálního vyučování (problémy s fixací nové a staré látky).
Současná úroveň finančního vzdělávání na středních školách v České republice
Blažková, Diana ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Cílem této práce je analyzovat současnou úroveň finančního vzdělávání na středních školách v České republice. Teoretická část této práce je zaměřena na poznatky z oblasti finančního vzdělávání, finanční gramotnosti a Standardů finanční gramotnosti. Zároveň jsou zde popsány výsledky mezinárodního šetření PISA 2012 pro oblast finanční gramotnosti. Podstatou empirické části je výzkumný projekt. Hlavním cílem tohoto výzkumu je zjistit, zda a do jaké míry, střední školy zapracovávají Standard finanční gramotnosti do svých Školních vzdělávacích programů. Na základě zjištěných výsledků šetření jsou v závěru práce uvedeny návrhy a doporučení pro pedagogickou praxi.
Měření efektivity vzdělávání zaměstnanců společnosti FOXCONN, s.r.o.
Řezáčová, Petra ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá praktickými aspekty firemního vzdělávání, zejména pak hodnocením a měřením jeho výstupů a efektivity. Teoretická část seznamuje čtenáře s konceptem podnikového vzdělávání a jeho aktuálními trendy, s analýzou vzdělávacích potřeb a definicí vzdělávacích cílů a v neposlední řadě také s metodami měření vzdělávací efektivity. Je zde představeno několik názorových škol a modelů, které mohou být využity k praktickému hodnocení výstupů vzdělávacích aktivit. Tyto modely jsou následně aplikovány v empirické části práce, která zkoumá efektivitu dvou konkrétních školení ve společnosti FOXCONN, s.r.o. za použití Kirkpatrickova a Brinkerhoffova modelu.
Komparace preferencí učebních stylů středoškolských a vysokoškolských studentů ekonomického zaměření
Kopřivová, Stanislava ; Krejčová, Kristýna (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Práce se zabývá problematikou učebních stylů studentů středních a vysokých škol. V teoretické části je nastíněna problematika myšlení, individuálně specifických způsobů poznávání, individuálně specifických způsobů učení a samotných stylů učení. Diplomová práce je zaměřena především na styly učení, které jsou vymezeny a rozděleny z různých hledisek. Zahrnuta je i diagnostika učebních stylů, ovlivňování učebních stylů a mimo jiné i motivace, která je při učení důležitá. Teoretická část je tvořena rešerší odborné literatury, vědeckých článků a současných výzkumů z dané oblasti. Praktická část je tvořena dotazníkovým šetřením, které proběhlo na několika středních a vysokých školách. Použity byly dotazník LSI a dotazník VARK, pomocí kterých byly zjištěny učební styly studentů z výzkumného vzorku, získané výsledky z obou dotazníků byly mezi sebou porovnány, z čehož byly vyvozeny závěry. Výsledky šetření jsou vyhodnoceny popisnou statistikou a zachyceny v grafech a tabulkách.
Optimalizace vzdělávacího systému ve vybrané společnosti
Kloudová, Jitka ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce Optimalizace vzdělávacího systému ve vybrané společnosti je zaměřena na vzdělávání zaměstnanců firmy Wüstenrot stavební spořitelna, a.s.. Cílem je navrhnout optimalizaci vzdělávacího systému, která zlepší dosavadní systém ve firmě. V teoretické části si přiblížíme pojmy, které se věnují vzdělávání dospělých. V analýze systému vzdělávání ve Wüstenrot stavební spořitelna, a.s. je popsaný vzdělávací systém firmy. Na základě výzkumu spokojenosti zaměstnanců se vzdělávacím systémem je sestavena SWOT analýza, která popisuje silné a slabé stránky, příležitosti a hrozby. Návrh optimalizace se zabývá zlepšením dosavadního vzdělávacího systému.
Aktivizující metody ve firemním vzdělávání
Mikešová, Jana ; Krpálek, Pavel (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Diplomová práce Aktivizující metody ve firemním vzdělávání je zaměřena na školení projektového řízení Prince2 pro společnost Symphera. Cílem práce je vytvořit aktivizující metody pro školení Prince2 a zařadit je do nové metodiky tohoto školení. V teoretické části práce si přiblížíme aktivizující metody. Vysvětlíme si, co znamenají a jaké vzdělávací metody do nich patří. V části tvorba aktivizujících metod je popsáno, jaký byl postup při práci na zařazení aktivizujících metod do školení projektové metodiky Prince2. Přiblížíme si výběr a následnou tvorbu jednotlivých metod. Cílem porovnání úspěšnosti kurzu je zjistit, zda studenti, kteří absolvovali kurz s aktivizujícími metodami, dosahují lepších výsledků testu, než ti, co absolvovali kurz klasickou metodou.
Využití moderních technologií v ekonomickém vzdělávání
Krejčík, Jan ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Bakalářská práce ,Využití moderních technologií do ekonomického vzdělávání, se zaměřuje na problematikou začlenění technologií (chytrých telefonů, tabletu a dalších) do běžné výuky ekonomických předmětů na středních školách. První, technická část, popisuje jednotlivá zařízení po technické stránce spolu s druhy operačních systémů, které využívají. Druhá část popisuje výsledky již uskutečněných výzkumů z podobné problematiky. Třetí, didaktická část, je zaměřena na didaktickou techniku, e-learning, m-learning a nové teorie ve vzdělávání. Čtvrtou část tvoří samotný výzkum využití moderních technologií žáky a učiteli na středních školách a analýza zjištěných informací. Závěrečná část dává praktická doporučení pro pedagogickou praxi ve výuce ekonomických předmětů.
Finanční gramotnost na SŠ VIZE
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Krpálek, Pavel (oponent)
Diplomová práce "Finanční gramotnost na SŠ VIZE" se zabývá úrovní finanční gramotnosti. Tato škola je součástí věznice v Jiřicích. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou. První z nich se zabývá finanční gramotností jako takovou. Rozebírá její složky, definici a vývoj. Dále pak obsahuje formy a metody výuky finanční gramotnosti. Druhá část, praktická, se zabývá výzkumným šetřením. Toto šetření se zabývá úrovní finanční gramotnosti osob ve výkonu trestu odnětí svobody, kteří se vzdělávají na SŠ VIZE.
Analýza profilu absolventa VŠE oboru Účetnictví a finanční řízení podniku ve vztahu k uplatnitelnosti na trhu práce
Plevková, Klára ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena především na uplatnitelnost absolventa VŠE, oboru Účetnictví a finanční řízení podniku, na trhu práce. První část se zabývá teoretickými poznatky, a to zejména základními informacemi o Fakultě financí a účetnictví na VŠE a zvoleným oborem studia. Dále jsou zde popsány vybrané relevantní veřejně dostupné výzkumy zabývající se touto problematikou. Část praktická je rozdělena na dva základní pilíře. Prvním z nich je vlastní studie, která je rozdělena na šetření orientované na vybrané potenciální zaměstnavatele a studenty/absolventy výše zmíněného oboru. Jejím hlavním účelem je znázornění a rozbor současné situace na trhu práce v oblasti ekonomických oborů. Druhou částí a také jedním z hlavních cílů práce byl návrh nového prakticky orientovaného předmětu, který bude splňovat základní požadavky studijního plánu VŠE, a to s ohledem na analýzu potřeb studentů/absolventů a požadavků jejich potenciálních zaměstnavatelů.
Hodnocení kvality učebnic ekonomiky na středních školách
Matyásková, Eva ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Králová, Alena (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky tvorby a kvality učebnic ekonomiky na středních školách a pokus o vytvoření prototypu multimediální elektronické verze učebnice, která doplní nedostatky kritizované publikace v této bakalářské práci. Práce je rozdělena do tří částí. První, teoretická část, je zaměřena na současný stav problematiky kvality učebnic a na autory, kteří se tímto tématem zabývají a iniciují výzkum dotýkající se efektivity učebnic ekonomie. Druhá, taktéž teoretická část, se už pak zaměřuje na analýzu vybrané učebnice, podle zvoleného kritéria. Na základě obou teoretických částí je pak vypracován prototyp multimediální elektronické učebnice, která se snaží nejen vyjít z kritiky uvedených učebnic a splnit efektivně vzdělávací cíle, ale zároveň být ukázkou moderních didaktických pomůcek.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.