Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 202 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Metodika zvyšování kapacit místních aktérů k udržitelnému rozvoji regionu
Dlouhá, Jana ; Pospíšilová, Marie ; Petiška, Eduard ; Dlouhý, Jiří ; Macháčková Henderson, Laura
Z analýzy potřeb venkova a malých obcí z hlediska udržitelnosti vyplývá, že předpoklady k nastartování změn leží mj. v oblasti sociální: patří mezi ně sociální kapitál (důvěra, rozvinuté vztahy mezi aktéry, společné aktivity) a vzdělání odpovídající podmínkám regionu (formující místní identitu). Metodika navrhuje, jak vztahy a spolupráci v daném místě utvářet a následně využívat ke zvyšování kvality života a jejích složek - sociálních, environmentálních i ekonomických. Ukazuje postupy pro utváření místní kultury a formování životního stylu, představuje zkušenosti Hnutí pro změnu, rekapituluje principy sociálního podnikání, odkazuje na existující formy spolupráce v komunitních projektech. Ukazuje, že pro sdílené pochopení principů udržitelnosti v regionech chybí příležitosti ke vzdělávání, především vycházejícímu z místně zakotveného učení, které by zajistilo všeobecnou informovanost o místních zdrojích a příležitostech UR.
Plný text: Stáhnout plný textPDF
Postoj a motivace sester k celoživotnímu vzdělávání
Bártlová, Erika ; Jirkovský, Daniel (vedoucí práce) ; Dorková, Zlatica (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématem motivace sester k celoživotnímu vzdělávání a jejich povědomím o tomto tématu. Cíl: Cílem bakalářské práce je zjistit zda mají sestry přehled o jednotlivých formách celoživotního vzdělávání nelékařských zdravotnických pracovníků, zda a jak jsou motivovány se jich účastnit a jaké faktory jim naopak v účasti na programech celoživotního vzdělávání brání. Metody: Sestrám byl elektronickou formou distribuován dotazník, obsahující 22 otázek. Celkem bylo zpracováno 493 dotazníků. Šetření se zúčastnilo 348 všeobecných sester, 70 dětských sester, 58 praktických sester, 8 porodních asistentek a 8 zdravotnických záchranářů. Ke statistickému zpracování dat byla využita neparametrická statistická metoda Pearsonův Chí-kvadrát. Výsledky: Výsledky ukazují, že znalosti sester jednotlivých programů a forem celoživotního vzdělávání se liší v závislosti na jejich věku, délce odborné praxe a dosaženém vzdělání. Zájem sester účastnit se programů celoživotního vzdělávání klesá s přibývajícím věkem a délkou praxe a je ovlivněn pracovní vytížeností, vyplývající z nedostatku personálu. Největším motivačním faktorem se ukázalo být vyšší finanční ohodnocení. Nejzásadnějším demotivačním faktorem je nedostatek času. Závěry: Sestry jsou poměrně dobře informovány o jednotlivých formách a...
Návrh transformace koncepce celoživotního vzdělávání na Vysokém Učení Technickém vBrně pro společnosti vJihomoravském kraji
Němčanská, Veronika ; Navrátilová, Petra (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Sohledem na měnící se potřeby praxe na vzdělávání je nezbytné přizpůsobit nabídku vzdělávacích kurzů tak, aby tyto potřeby reflektovala. Diplomová práce je zaměřena na sběr, analýzu a průzkum dat s cílem identifikovat klíčové potřeby a trendy vzdělávání zaměstnanců společností v Jihomoravském kraji. Získané poznatky budou následně použity k identifikaci a návrhu možností tematického zaměření a typů vzdělávacích kurzů tak, aby byly pokryty požadavky praxe. Hlavním impulsem pro rozšíření nabídky kurzů je jeden z cílů strategického záměru VUT o vytvoření koncepce celoživotního vzdělávání.
Digitalizace a nové metody vzdělávání pracovníků
Dostálek, Radovan ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Kolek, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a možnostmi dalšího profesního vzdělávání na pracovišti v kontextu digitalizace. Ta přináší nové možnosti rozvoje pracovníků a moderní nástroje dalšího vzdělání, které bylo v několika posledních letech ovlivněno společenskými a hospodářskými změnami - zejména pandemií covid-19. Další vzdělávání a rozvoj pracovníků v této době přirozeně umožňovaly přechod na on-line prostředí a v současné době jsou klíčovou technologií pro vzdělávání a rozvoj pracovníků. Firmy aktuálně využívají zejména hybridní nástroje, které kombinují prezenční a on-line prvky edukace a učení. Rovněž působí na rozvoj digitálních a specifických profesních kompetencí zaměstnanců. Na základě těchto teoretických východisek, která jsou zpracována v teoretické části práce, byl proveden výzkum se zaměřením na identifikaci a analýzu vzdělávacích metod na pracovištích u vybrané firmy. Cílem výzkumu bylo popsat nejčastěji využívané platformy a metody dalšího profesního vzdělávání a rozvoje pracovníků s důrazem na přístup a technickou podporu firem. Zároveň se výzkum zaměřuje na sledování vlivu pandemie covid-19 na další vzdělávání v kontextu rozvoje digitálních kompetencí u zaměstnanců firem a jejich integraci do podnikových procesů. Výzkum byl realizován kvantitativní formou a jako výzkumný nástroj...
Motivace a bariéry v dalším vzdělávání dospělých
Řeháková, Nikola ; Veteška, Jaroslav (vedoucí práce) ; Pavlov, Ivan (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra andragogiky a managementu vzdělávání DIPLOMOVÁ PRÁCE Motivace a bariéry v dalším vzdělávání dospělých Motivation and barriers to further adult education Bc. Nikola Řeháková Vedoucí práce: prof. PhDr. Jaroslav Veteška, Ph.D., MBA Studijní program: Andragogika a management vzdělávání Studijní obor: N AMGT 2024 ABSTRAKT Tato práce se zabývá motivací a bariérami v dalším vzdělávání u jednotlivých věkových kategorií dospělosti. Kategorie dospělosti vychází z vývojových období a jsou řazeny dle věku: mladá dospělost (20-29 let), střední (30-44 let) a pozdní (45-60 let). Teoretická část pojednává o dalším vzdělávání, které je součástí celoživotního učení. Dále staví na psychologii učení dospělých, v rámci níž jsou představeny poznatky ohledně vývojových období dospělosti a taktéž jsou přiblíženy dosavadní znalosti motivace a bariér ve vzdělávání dospělých. Cílem práce bylo zanalyzovat a popsat současný postoj jednotlivých kategorií dospělosti k učení, jejich motivaci a bariéry v dalším vzdělávání. Kvantitativní výzkum proběhl pomocí dotazníkového šetření, kterého se zúčastnilo 240 respondentů, a tedy 80 jedinců v každé věkové kategorii dospělosti (mladá, střední, pozdní). V souladu s cílem práce bylo stanoveno několik výzkumných otázek, pomocí nichž bylo zjištěno,...
Příprava učitelů na vzdělávání nadaných žáků
Ruth, Barbora Rebeka ; Kadrnožková, Monika (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přípravy učitelů pro práci s nadanými žáky na prvním stupni základní školy. Teoretická část vymezuje pojem nadání, analyzuje vývojovou charakteristiku nadaného dítěte v předškolním a školním věku. Práce se soustředí také na legislativní rámec a aktuální situaci. Dále je vymezena role učitele a jeho vliv v životě nadaných žáků. Cílem empirického šetření je popsat možnosti pregraduálního vzdělávání učitelů v oblasti nadaných žáků. Empirická část je dále věnována učitelům, kteří popisují tyto dopady na jejich pedagogickou praxi. Metodologická část byla řešena kvalitativním přístupem, konkrétně obsahovou analýzou a případovou studií. Obsahová analýza se soustředila na hledaní obsahu věnovaného problematice nadaných žáků ve studijních programech učitelství prvního stupně na českých vysokých školách. V případové studii bylo řešeno u vybraných učitelů na prvním stupni základní školy hodnocení vlastní připravenosti na práci s nadaným žákem. Výsledky práce přinesly poznání o momentálním stavu výuky v rámci pregraduálního vzdělávání ve vztahu k problematice nadaných žáků a hodnocení této přípravy s dopadem do praxe učitelů prvního stupně základní školy.
Aktuální otázky znalecké činnosti
Škoch, Petr ; Bradáč, Albert (oponent) ; Telec, Ivo (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá obecnými problémy současného českého znaleckého prostředí z pohledu řadových znalců. Práce je zaměřena na kritický rozbor znalecké činnosti se zřetelem zejména na otázky odměň, termínů vyplacení znalečného, odbornosti, jmenování a odvolání znalce a součinnosti znalce se státními orgány. Problematika je řešena formou reakcí znalců na jednotlivé konkrétní body, které jsou nejdříve vyhodnoceny a poté jsou na každou z nich navrhnuta možná řešení. Na konci práce jsou statisticky shrnuty všechny problémy do grafu a vybrány z nich ty nejpalčivější.
Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT
Janková, Martina ; Jašek, Roman (oponent) ; Roudný, Radim (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
V předkládané disertační práci (DP) je na základě zadaného tématu „Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT“ vyjádřeno odpovídající pokrytí vytvořených dílčích výzkumných úkolů s aktivním řešením úloh na Fakultě podnikatelské VUT v Brně pro obor Řízení a ekonomika podniku (ŘEP), a to v souladu s vymezenou oblastí výzkumné a publikační činnosti. Pro systémové pojetí celého tématu DP byla vymezena oblast teoretických východisek, vyjádřena metodologie řešení systémových modelů vzdělávání na prostředcích Internetu a pro uvedenou praktickou výzkumnou činnost byl vybrán adaptabilní („učící se“) Podnik 1 jako referenční pro řešení dílčích praktických výzkumných úkolů) a byla vytvořena metodologie moderního přístupu k tvorbě modelů („pro moderní řízení a sdělování informací mezi systémy“) a modelování potřebného adaptabilního („přímo také zdokonalujícího se modelováním“) Internetového (a intranetového) prostředí podniků a jeho užití v procesu celoživotního vzdělávání znalostních pracovníků („lektorů“) Podniku 1 a možných dalších („znalostních pracovníků a uživatelů“) Podniků 2, 3,…, m tj. „podniků jako dalších zákazníků“ a to k aktivnímu vytvoření adaptabilního a moderního prostoru s možným užitím zdokonalovaných („nových a také moderních inteligentních a učících se“) prostředků informačních a komunikačních technologií (ICT) jak ze světa, tak z ČR a to především nových (a také vývojově perspektivních) Internetových nástrojů a prostředků pro řízení podniků, celoživotního vzdělávání v oblasti IT pracovníků podniků a nutného sledování požadované konkurenceschopnosti podniku působícího v sektoru dynamicky se rozvíjející IT. Systémově řešeným modelováním na počítačích je zde vyjádřena problematika vhodně zvolených internetových nástrojů v konkurenčním prostředí podniků, a dále je řešeno modelováním na počítači také nové pojetí modelování vedoucí k předpokládanému modernizování forem moderního elektronického celoživotního vzdělávání na nástrojích Internetu. Součástí práce je také vytvoření modelů na počítačích (PC) umožňujících porovnávání předpokládaných změn v konkurenceschopnosti podniků reagujících na přínosy vytvořené metodologie a vedoucí také i k předpokládanému zlepšení kvality řízení a ekonomiky podniků v podmínkách relativního zvyšování konkurenceschopnosti podniků. Řešení této moderní problematiky je prováděno na základě vhodné analýzy zvolených podniků a také odpovídajících řešenému tématu a řešeným cílům práce a také i informacím získaným z publikací v informačních zdrojích světa na Internetu i z virtuálních knihoven světa, vydavatelství, seminářů, sborníků a konferencí. Výsledky systémově pojaté analytické činnosti a řešení úkolů výzkumné práce jsem průběžně publikovala v článcích odborných a recenzovaných časopisů, sborníků a také v příspěvcích na konferencích. V těchto výsledcích výzkumu je systémově vyjádřena nová podstata řešení rozhraní sociálního a technického systému IT s vybranými prostředky internetových nástrojů pro celoživotní vzdělávání pracovníků působících v sektoru IT jako možný příspěvek do moderního vytváření učících se organizací.
Projekt jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost
Pivoňková, Kateřina ; Visinger,, Radek (oponent) ; Frýdek,, Miroslav (oponent) ; Alexandr, Pavel (vedoucí práce)
V disertační práci jsou uvedeny a popsány jednotlivé části projektu jednotné vzdělávací soustavy pro znaleckou činnost. Na základě rešerší byly zmapovány právní přístupy k řešení znalecké činnosti ve vybraných státech Evropy. Problémovou situací je skutečnost, že v současné době právní úprava znalecké činnosti v ČR nezahrnuje povinnost celoživotního vzdělávání znalců, nekonkretizuje způsoby a formy ověřování kvalifikačních předpokladů před jmenováním znalce, ani nijak neupravuje jeho další vzdělávání po zápisu do seznamu znalců. Navržená soustava je rozdělena do dvou základních částí: před jmenováním znalce, zabývající se kvalifikačními předpoklady a způsobem jejich ověření správními orgány, a po jmenování znalce a jeho zápisu do ústředního seznamu znalců, zabývající se celoživotním vzděláváním po celou dobu výkonu znalecké činnosti, jeho formami a obsahem. Jako zdroje informací byly využity některé základní metody sociologického výzkumu (zejm. pilotní semináře a dotazníková šetření), které jsou v práci vyhodnoceny. Z výsledků jsou zpracovány relevantní závěry zapracované do jednotlivých blíže popsaných částí navržené vzdělávací soustavy, v nichž byly zohledněny i již existující semináře a školení. Za účelem pravidelného ověřování odborné způsobilosti znalce je rozpracován kreditní systém, periodicita ověřování statutu odborné způsobilosti znalce i způsob evidence v Indexu odbornosti znalce.
Studie zaměstnanosti v atletických klubech města Brna
Šaršonová, Michaela ; Lepková, Hana (oponent) ; Blahutková, Marie (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá studií zaměstnanosti v atletických klubech města Brna. Nejdříve jsou vysvětleny základní pojmy. Poté se práce zaměřuje na specifikace jednotlivých atletických klubů. Jsou zde rozebrány kvalifikace zaměstnanců na jednotlivé pracovní pozice, dále pak finanční zabezpečení profesionálních sportovců a trenérů v klubech. Na tuto část navazuje anketní šetření a jeho vyhodnocení. V poslední části práce jsou vypracovány návrhy na zlepšení zaměstnanosti a zkvalitnění práce prostřednictvím dalšího vzdělávání pracovníků ve sportovních klubech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 202 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.