Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Identification of crisis situations in the world and their impact on air transport
Kružlicová, Alžbeta ; Rais, Karel (oponent) ; Janíček, Ladislav (vedoucí práce)
This diploma thesis represents a substantial analysis of the macro-environment of the airlines - it analyzes the agents that have caused crisis situations of a global impact, having subsequent effects on the air transport. The factors were examined using the PESTL analysis and Porter´s five forces analysis. The results of this research are described in detail in the summary at the end of the relevant chapter. In conclusion, the findings are generalized to provide a clear assessment of the impact of past crisis events on the air transport and the subsequent responces of the airlines, according to which it is possible to derive the development and impact of similar future risks in the air transport
Platební neschopnost firmy a metody řešení tohoto problému
Kinclová, Klára ; MBA, Vlastimil Kučera, (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce"Platební neschopnost firmy a metody řešení tohoto problému" se zabývá řízením pohledávek. Popisuje nástroje a metody, které lze efektivně využít při snaze snížit množství nesplacených pohledávek či předcházení jejich vzniku. V praktické části je práce zaměřena na řízení pohledávek ve společnosti. Práce popisuje aktuální stav pohledávek společnosti a velký důraz klade na využití více způsobů jejich vymáhání. Na závěr přináší určité návrhy pro zlepšení v řízení pohledávek, například v oblasti komunikace s klienty prostřednictvím obchodních zástupců. Doporučení jsou uváděna i pro použití nástrojů, jakými jsou například odprodej nedobytných pohledávek a přesun rizika na jiný subjekt.
Marketingové strategie obchodu s uměním se zaměřením na současnou českou výtvarnou scénu
Peško Banzetová, Michaela ; Horáček, Radek (oponent) ; Svoboda, František (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Obchod se současným uměním v České republice býval vnímán jako oblast přístupná nemnoha zasvěceným. O tomto odvětví u nás dosud neexistovala adekvátní literatura, marketingové strategie užívané v rámci něj byly, nejen z vnějšího pohledu, dosti nejasné. Práce ukazuje, že se nejedná o tajnou sféru. Naopak jde o část trhu, která má ten efekt, že čím více se o ní veřejně hovoří, tím lepší je dopad na celou společnost. Autorka představuje stávající situaci v daném odvětví, její historické souvislosti, a otevřeně popisuje marketingové strategie galeristů dlouhodobě pracujících se současnými umělci. Zároveň na případových studiích ze zahraničí ukazuje možné další cesty, jak současné umění, skrze specifické nástroje marketingu, společnosti přiblížit.
Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT
Janková, Martina ; Jašek, Roman (oponent) ; Roudný, Radim (oponent) ; Slabý, Antonín (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
V předkládané disertační práci (DP) je na základě zadaného tématu „Internetové nástroje pro celoživotní vzdělávání v sektoru IT“ vyjádřeno odpovídající pokrytí vytvořených dílčích výzkumných úkolů s aktivním řešením úloh na Fakultě podnikatelské VUT v Brně pro obor Řízení a ekonomika podniku (ŘEP), a to v souladu s vymezenou oblastí výzkumné a publikační činnosti. Pro systémové pojetí celého tématu DP byla vymezena oblast teoretických východisek, vyjádřena metodologie řešení systémových modelů vzdělávání na prostředcích Internetu a pro uvedenou praktickou výzkumnou činnost byl vybrán adaptabilní („učící se“) Podnik 1 jako referenční pro řešení dílčích praktických výzkumných úkolů) a byla vytvořena metodologie moderního přístupu k tvorbě modelů („pro moderní řízení a sdělování informací mezi systémy“) a modelování potřebného adaptabilního („přímo také zdokonalujícího se modelováním“) Internetového (a intranetového) prostředí podniků a jeho užití v procesu celoživotního vzdělávání znalostních pracovníků („lektorů“) Podniku 1 a možných dalších („znalostních pracovníků a uživatelů“) Podniků 2, 3,…, m tj. „podniků jako dalších zákazníků“ a to k aktivnímu vytvoření adaptabilního a moderního prostoru s možným užitím zdokonalovaných („nových a také moderních inteligentních a učících se“) prostředků informačních a komunikačních technologií (ICT) jak ze světa, tak z ČR a to především nových (a také vývojově perspektivních) Internetových nástrojů a prostředků pro řízení podniků, celoživotního vzdělávání v oblasti IT pracovníků podniků a nutného sledování požadované konkurenceschopnosti podniku působícího v sektoru dynamicky se rozvíjející IT. Systémově řešeným modelováním na počítačích je zde vyjádřena problematika vhodně zvolených internetových nástrojů v konkurenčním prostředí podniků, a dále je řešeno modelováním na počítači také nové pojetí modelování vedoucí k předpokládanému modernizování forem moderního elektronického celoživotního vzdělávání na nástrojích Internetu. Součástí práce je také vytvoření modelů na počítačích (PC) umožňujících porovnávání předpokládaných změn v konkurenceschopnosti podniků reagujících na přínosy vytvořené metodologie a vedoucí také i k předpokládanému zlepšení kvality řízení a ekonomiky podniků v podmínkách relativního zvyšování konkurenceschopnosti podniků. Řešení této moderní problematiky je prováděno na základě vhodné analýzy zvolených podniků a také odpovídajících řešenému tématu a řešeným cílům práce a také i informacím získaným z publikací v informačních zdrojích světa na Internetu i z virtuálních knihoven světa, vydavatelství, seminářů, sborníků a konferencí. Výsledky systémově pojaté analytické činnosti a řešení úkolů výzkumné práce jsem průběžně publikovala v článcích odborných a recenzovaných časopisů, sborníků a také v příspěvcích na konferencích. V těchto výsledcích výzkumu je systémově vyjádřena nová podstata řešení rozhraní sociálního a technického systému IT s vybranými prostředky internetových nástrojů pro celoživotní vzdělávání pracovníků působících v sektoru IT jako možný příspěvek do moderního vytváření učících se organizací.
Návrh predikčního modelu prodeje vybraných potravinářských komodit
Řešetková, Dagmar ; Dostál, Petr (oponent) ; Krčmarský, Miroslav (oponent) ; Zelinka, Ivan (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce se obecně zaměřuje na využití nástrojů umělé inteligence v praxi a s ohledem na zaměření studia v oboru Řízení a ekonomika podniku na využití nástrojů umělé inteligence v praxi firemní, jako nástroje pro podporu rozhodování na operativní a taktické úrovni řízení. V užším pojetí se práce zabývá návrhem predikčního modelu prodeje vybraných potravinářských komodit. Navržený model má posloužit jako substitut lidského experta při podpoře v rozhodovacím procesu nákupu vybraných komodit a to především při zaškolování nových pracovníků a rozšířit, v současné době používané, metody manažerského rozhodování o nástroje umělé inteligence pro management firmy a stávající zaměstnance. Cílem disertační práce je tedy návrh predikčního modelu prodeje vybraných potravinářských komodit (jablek a brambor) pro konkrétní velkoobchod s ovocem a zeleninou působícím na území České republiky. K seznámení se s chováním vybraných komodit bylo využito jak primárního tak sekundárního výzkumu a poznatků získaných z českých i zahraničních literárních zdrojů a výzkumů. Výsledný predikční model je zpracován za použití statistické analýzy časových řad a samotná predikce prodejů probíhá využitím nástrojů umělé inteligence a je modelována umělou neuronovou sítí. Práce ve své praktické části rovněž obsahuje návrhy využití predikčního modelu a dílčích postupů zpracování pro: • praxi, • teorii a • pedagogickou činnost.
Benchmarking, nástroj podpory rozhodování managementu podniku
Kotková, Eva ; Dostál, Petr (oponent) ; Šebek, František (oponent) ; Vačkář, Josef (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Předkládaná disertační práce je zaměřena na problematiku benchmarkingu, konkrétně na roli a omezení benchmarkingu jako nástroje rozhodování managementu podniku. Základním věcným záměrem práce je navrhnout metodiku provádění benchmarkingu v malých a středních firmách v souvislosti se strategickým řízením ve smyslu zvyšování konkurenceschopnosti a výkonnosti podniků. Přínosem disertační práce je návrh metodiky zavádění a provádění benchmarkingu v malých a středních podnicích, a také pro práci poradenských firem. Návrh metodiky obsahuje modely posouzení vhodnosti pro zavádění a provádění benchmarkingu, jenž jsou hlavním vědeckým přínosem doktoranda.
Benchmarking, nástroj podpory rozhodování managementu podniku
Kotková, Eva ; Dostál, Petr (oponent) ; Šebek, František (oponent) ; Vačkář, Josef (oponent) ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce je zaměřena na problematiku benchmarkingu, konkrétně na roli a omezení benchmarkingu jako nástroje rozhodování managementu podniku. Benchmarking umožňuje organizacím neustále se zlepšovat, měřit výkonnost firmy a porovnávat ji s jinými firmami a v neposlední řadě zvyšovat kvalitu vlastních výrobků či služeb. V práci byly stanoveny pracovní hypotézy a metodika výzkumu, která byla zaměřena na analýzu nástrojů podporující rozhodování managementu firmy a vybrané aspekty benchmarkingu. Byl proveden primární výzkum v oblasti benchmarkingových modelů mezi malými a středními firmami v České republice. Byla navržena metodika zavádění a provádění benchmarkingu v malých a středních firmách.
Strategická změna v organizaci formou fúze nebo akvizice
Smolíková, Lenka ; Rais, Karel (vedoucí práce)
Disertační práce pojednává o problematice fůzí a akvizicí (Merge and Aquisition – dále jen M&A). Důvodem sepsání disertační práce je stále vzrůstající počet ohlášených M&A po celém světě. Provedený výzkum dokazuje, proč jsou M&A významné pro management společností, a proč pro současné manažery představují jednu z největších výzev. V práci je jedna kapitola věnována historií M&A a aktuálnímu stavu M&A, do kterého zasáhla hospodářská krize. Jedním z hlavních úkolů disertační práce je propojení ekonomického a právního pohledu na problematiku M&A. Teoretické poznatky jsou v práci konfrontovány s případy reálných případů M&A. Pro snadnější pochopení problematiky M&A jsou popisovány příklady úspěšných i neúspěšných M&A v různých odvětvích. V práci jsou detailně popsány jednotlivé etapy M&A. Je zde pojednáno o přípravné fázi M&A, due dilligence, realizaci M&A a následné integraci dvou a více spojených společností. V práci je také hodnocen význam jednotlivých etap. Zvláštní pozornost je věnována nejčastějším problémům, které se mohou během celého procesu M&A vyskytnout, a to lidským zdrojům a procesu integrace. Práce také reaguje na změny aktuálního ekonomického prostředí z období boomu počátku tisíciletí do období recese od podzimu roku 2008. Dále poukazuje na další možné vývojové linie v oblasti M&A. Podkladem pro vypracování disertační práce bylo studium existující literatury, primární výzkum ve společnostech se zkušenostmi s M&A a spolupráce se školitelem a jinými odborníky v oblasti M&A. Na základě výsledků studia literatury, primárního výzkumu a diskusí s odborníky vznikl návod na provedení úspěšné M&A. Práce má sloužit pro pedagogické účely ve vzdělávání budoucích vedoucích pracovníků, jako příručka pro management firem při provádění M&A a má být základem pro další výzkumnou a vědeckou práci v oblasti M&A. V závěru práce jsou hodnoceny hypotézy, které byly stanoveny před vypracováním.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.