Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,382 záznamů.  začátekpředchozí909 - 918dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zavedení klasifikace audiovizuálních produktů dle vhodnosti pro věkové skupiny v České republice
Peprníková, Tereza ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Zavedení klasifikace audiovizuálních produktů dle vhodnosti pro věkové skupiny v České republice" se zabývá problematikou klasifikace audiovizuálních děl v našem mediálním prostředí. Text nejprve analyzuje, co audiovizuální dílo je, a jaké jsou právní, ekonomické a psychologické argumenty pro jeho zavedení. Následně popisuje historii a současný stav labelizace v ČR. Zároveň popisuje i styl hodnocení audiovizuálních mediálních produktů ve vybraných státech Evropské Unie a ve Spojených státech amerických. Další část práce se zabývá nizozemským systémem Kijkwijzer, který byl doporučen odborníky jako vzor, pro případné zavádění obdobného systému u nás. Rozebírá jeho styl hodnocení a kategorie, a také to, proč byl doporučen právě tento projekt. Mapuje též prozatímní snahy Odboru médií a audiovize Ministerstva kultury České republiky při řešení zmíněného problému, a také to, proč nebyl systém již zaveden. Poslední část práce je věnována názorům zástupců českých vysílatelů, matek, psychologa a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání na dosavadní způsob hodnocení audiovizuálních mediálních děl a také na případné zavedení přepracovaného systému.
Genderové stereotypy v televizních reklamách na automobily
Salomonová, Markéta ; Trampota, Tomáš (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Gender a s ním spojené stereotypy či předsudky jsou hojně diskutovaným společenským tématem i předmětem odborného výzkumu. Přestože je evidentní, že se prezentace maskulinního a femininního genderu v médiích mění, stále v zobrazování mužských a ženských rolí převládají stereotypy. Role médií v genderové socializaci zůstává neoddiskutovatelná. Televizní reklamu považuji za typický příklad mediálního formátu, který je v představování maskulinního a femininního genderu stereotypní. Ve své diplomové práci se zaměřuji na televizní reklamu na automobily a tuto domněnku podrobuji detailnímu zkoumání. Zároveň tím navazuji na svou bakalářskou práci, v níž jsem se zabývala genderovými stereotypy v dětských televizních reklamách. V rámci teoretických východisek se soustředím na obecné představení biologických a sociologických pohledů na gender, vývoj genderu a genderovou socializaci. Stručně také představuji teorii v oblasti médií a televizní reklamy. Metodologická část vysvětluje důvody výběru výzkumné metody a vytváří rámec a pravidla selekce a analýzy televizních reklam. S pomocí obsahové analýzy pak zkoumám 54 unikátních spotů propagujících automobily. Analyzuji celkem 24 proměnných u tří kódovacích jednotek - samotné reklamy, inzerovaného automobilu (automobilů) a postav vystupujících v reklamě. V...
Porovnání vstupu komerčních televizí TV Nova (1993/1994) a TV Barrandov (2008/2009) na televizní trh z hlediska marketingové podpory
Přibek, Tomáš ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent)
Práce se zabývá porovnáním komerčních televizí Nova a Barrandov v rámci jejich vstupu na televizní trh z hlediska historické, ekonomické a především marketingové perspektivy. Průzkum byl zaměřen na časové období vstupu obou médií na televizní trh - vždy přibližně 1 rok před vstupem a 1 rok po vstupu. TV Nova v letech 1993 - 1994 a TV Barrandov v letech 2008 - 2009. Tato časová rozmezí byla vybrána proto, že nejvíce rozhodovala o dalším vývoji obou televizí. Výběr obou televizí byl zvolen s ohledem na důležité etapy (éry) vývoje televizního trhu, během kterých bylo možné zkoumat hodnotné odlišnosti. Vstup televize Nova spadal do éry transformace a privatizace českých médií. Televize Nova byla prvním komerčním televizním médiem plnoformátového typu nejen v České republice, ale i v celé postkomunistické Evropě. Vstup televize Barrandov spadal do éry digitalizace televizního vysílání. Tato televize tak byla první televizí plnoformátového typu v éře digitalizace. Práce se snaží nalézt odpovědi především na to, zda jiné podmínky, které stály za vstupem obou médií na televizní trh, generovaly odlišnosti v použití marketingových prostředků. Dále pak zda rozdíl úrovně televizního trhu měl rozhodující vliv na vstup obou televizí i následný vývoj.
Volby 2012: analýza mediální stránky předvolební kampaně KDU-ČSL
Pohaněl, Jan ; Dolanský, Pavel (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Atmosféra předvolební kampaně před krajskými a senátními volbami konanými v říjnu r. 2012 nebyla v porovnání s minulou kampaní již tolik vyostřená. Bylo to především kvůli absenci tématu polarizujícího společnost, jakým v r. 2008 byly poplatky ve zdravotnictví. ČSSD se opět velmi snažila nalézt podobné kontroverzní téma, kterým se na chvíli zdály být církevní restituce. Negativní kampaň měla za cíl odradit voliče od hlasování zejména pro vládnoucí politické strany ODS a TOP 09, mohla však ubrat voličské hlasy také KDU-ČSL, která bývala a stále je spojována s církvemi, zejména pak s církví katolickou. Samotní představitelé lidovců se však k tomuto tématu až na několik výjimek vůbec nevyjadřovali. Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit mediální stránku volební kampaně KDU-ČSL, která proběhla před krajskými a senátními volbami. V úvodní kapitole je blíže představen nástin mediální strategie KDU-ČSL. V další části práce je prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy sestaven přehled regionálních médií v jednotlivých volebních krajích. Následuje kvalitativní analýza, která charakterizuje vybrané mediální výstupy týkající se KDU-ČSL a jejich lídrů. V závěru práce je pak zhodnocena mediální stránka volební kampaně lidovců, spolu s prezentací výstupů z obou uskutečněných výzkumů.
Komparativní analýza obrazového pokrytí Olympijských her v Londýně 2012 v tištěném deníku a internetových novinách
Šarešová, Petra ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Němcová Tejkalová, Alice (oponent)
Diplomová práce "Komparativní analýza obrazového pokrytí Olympijských her v Londýně 2012 v tištěném deníku a internetových novinách" se zabývá fotografiemi publikovanými v MF DNES a na zpravodajském serveru Aktuálně.cz během letní olympiády v roce 2012. Hlavním cílem je nejen analýza a porovnání snímků z hlediska obsahu, kvantity a kvality, ale zároveň přiblížení práce obrazových editorů v médiích. V první části budou shrnuty teoretické poznatky důležité k pochopení dané tematiky - tedy zpravodajské hodnoty, gatekeeping, fotografie, fotožurnalismus a pak zejména sportovní fotografie, fotožurnalistika a etika, rozdíl mezi tištěnými a internetovými médii. Druhou částí je samotná analýza. K zjištění všech potřebných informací byla použita kvantitativní obrazová analýza, která zjistí množství a obsah daných snímků, kvalitativní obrazová analýza upřesňující kvalitu i obsah fotografií a rozhovory s pracovníky jednotlivých redakcí. Ty napomůžou zodpovědět otázky, jak probíhá výběr snímků v redakcích, kdo je obrazovým gatekeeperem, jak se s fotografiemi pracuje. Zároveň diplomová práce díky rozhovorům potvrdí či vyvrátí hypotézu "Internetová média upřednostňují rychlost před kvalitou a naopak tištěná média preferují kvalitu".
Zavedení klasifikace audiovizuálních produktů dle vhodnosti pro věkové skupiny v České republice
Peprníková, Tereza ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Zavedení klasifikace audiovizuálních produktů dle vhodnosti pro věkové skupiny v České republice" se zabývá problematikou klasifikace audiovizuálních děl v našem mediálním prostředí. Text nejprve analyzuje, co audiovizuální dílo je, a jaké jsou právní, ekonomické a psychologické argumenty pro jeho zavedení. Následně popisuje historii a současný stav labelizace v ČR. Zároveň popisuje i styl hodnocení audiovizuálních mediálních produktů ve vybraných státech Evropské Unie a ve Spojených státech amerických. Další část práce se zabývá nizozemským systémem Kijkwijzer, který byl doporučen odborníky jako vzor, pro případné zavádění obdobného systému u nás. Rozebírá jeho styl hodnocení a kategorie, a také to, proč byl doporučen právě tento projekt. Mapuje též prozatímní snahy Odboru médií a audiovize Ministerstva kultury České republiky při řešení zmíněného problému, a také to, proč nebyl systém již zaveden. Poslední část práce je věnována názorům zástupců českých vysílatelů, matek, psychologa a Rady pro rozhlasové a televizní vysílání na dosavadní způsob hodnocení audiovizuálních mediálních děl a také na případné zavedení přepracovaného systému.
Íránská konzervativní a náboženská sféra na internetu
Beranová, Lucie ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Stříbrná, Adriana (oponent)
Cílem této práce je zmapovat využití internetu jako nástroje prezentace konzervativních složek, politických skupin a náboženských skupin v současném Íránu. V úvodu textu stručně nastiňuji vývoj, kterým prošlo vnímání internetu a způsoby jeho využívání v rámci jednotlivých složek íránské společnosti. Poté se věnuji detailnějšímu přehledu a struktuře stránek využívaných šíitskými duchovními, studenty náboženství, Revolučními gardami i blogy konzervativně orientovaných jednotlivců. Obsahová analýza se zaměřuje na cíle a metody internetové prezentace a poukazuje též na rozpory uvnitř jednotlivých konzervativních složek, které dokazuji prostřednictvím vybraných internetových prezentací. Závěrem se pokouším shrnout význam internetu jako nového, dříve nedostupného prostředku ke kvalitnější analýze soudobé íránské politiky.
Media a prostor: vliv koloniální minulosti na současné zpravodajství Francie a Británie
Brádková, Hana ; Havlíček, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováček, Aleš (oponent)
Diplomová práce se zabývá vlivem koloniální minulosti na současné zpravodajství Francie a Británie. Ústřední pozornost je věnována vybraným koloniím a frekvenci jejich zmiňování na internetových serverech Skynews.com a France24.fr. Práce se tak snaží zodpovědět na otázku, zda je koloniální minulost pořád silným determinantem určujícím priority médií. Imperiální historie je stále živá především v těch zemích, které dříve rozsáhlé koloniální panství vlastnily a dnes se s dopady svých výbojů musí vyrovnávat. Právě silný vztah ke svým vlastním bývalým koloniím je identifikovatelný v mediálním prostoru. To, že sdělovací prostředky stále upřednostňují tyto státy nad informacemi o jiných bývalých koloniích, dokazuje, že historické vazby v mnoha případech zůstaly velmi silné i po skončení dekolonizačních procesů. Práce je strukturována do dvou hlavních celků. První část je věnována teoretickému zarámovaní analyzovaných pojmů (např. geografie komunikace, kolonialismus i postkolonialismus atd.), historickému exkurzu do koloniálního období a také přibližuje vybrané skutečnosti z mediálních studií. Druhá část se věnuje samotnému výzkumu, jehož cílem je analyzovat internetové zpravodajské servery a potvrdit předpoklad, že francouzská a britská média věnují větší pozornost faktům týkajících se vlastních bývalých kolonií...
Film jako odraz společenské situace (v perspektivě sociologické analýzy)
Fikejzlová, Ivona ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Sládek, Jan (oponent)
Téma této diplomové práce je Film jako odraz společenské situace (v perspektivě sociologické analýzy). Jejím cílem je nahlédnout na problematiku filmu sociologickou optikou, která je v práci strukturována do teoretické a praktické části. V teoretické části popisuji základní přístupy k filmu tak, jak se objevovaly během 20. století ve vybraných vědních disciplínách a v sociologii. Teorie tedy obsahuje spíše základní přehled možných východisek pro práci s filmem. V další části diplomové práce navazuji na teorii praktickým výzkumným projektem, který se zabývá specifickou oblastí českého historického filmu konce šedesátých let. V této části jde o propojení teoretických principů s jejich praktickým využitím v sociologické analýze filmu, jež je zasazena do dobových reálií a do společenského kontextu 60. let 20. století. Praktická část, v níž byly analyzovány celkem čtyři historické filmy, potvrzuje výchozí myšlenku této práce, že film zachycuje společenskou realitu. Klíčová slova: média, film, sociologická analýza, vizuální sociologie, kolektivní paměť

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,382 záznamů.   začátekpředchozí909 - 918dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.