Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vzdělávání žáků s ADHD na základní škole
Martinek, Sára ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce je složena z teoretické a empirické části. V teoretické části práce se autorka bude zabývat charakteristikou syndromu ADHD a jeho podtypy. Autorka se také se soustředí na další problematiky ADHD s ním spojené, jako jsou specifické poruchy učení. Autorka vymezí pojem ADHD včetně jeho etiologie. Teoretická část bude obsahovat i část, která bude věnována diagnostice, léčbě a medikaci žáků se syndromem ADHD. V diplomové práci budou popsány i konkrétní projevy syndromu ADHD v jednotlivých vývojových období dítěte. Práce bude obsahovat taktéž speciální potřeby při edukaci žáka s ADHD, podpůrná opatření pro žáky s ADHD a inkluzivní přístup vzdělávání. Ve výzkumné části bude využita kvalitativní metoda výzkumu, zahrnující případovou studii, rozhovor a pozorování. Autorka v této části práce zpracuje dvě případové studie žáků s ADHD, tato práce bude rovněž doplněna o rozhovor s matkou dvojčat. Práce původně měla zahrnovat rozhovor s učiteli, ale vzhledem k pravidlům GDPR učitelé odmítli tento rozhovor poskytnout. Z tohoto důvodu je práce rozšířena také o pozorování. Jedná se o pozorování speciálního pedagoga v pedagogicko-psychologické poradně při nápravném cvičení s žákem s ADHD, a navíc SPU a také pozorování speciálního pedagoga ve speciálně pedagogickém centru při přípravě doporučení...
Porovnání reakční rychlosti u dětí s diagnózou ADHD a běžnou populací stejného věku
Kovařovic, Vojtěch ; Nováková, Tereza (vedoucí práce) ; Vomáčková, Helena (oponent)
Název práce Rozdíly reakční rychlosti u dětí s ADHD a běžnou populací stejného věku Vymezení problému ADHD je neuropsychologická porucha vyskytující se u části dětské populace (5- 8 %). Vědecká veřejnost se zmiňuje o existenci tzv. hyperfokusu, tedy schopnosti výrazného soustředění u dětí s diagnózou ADHD, zejména v případě zaujetí těchto dětí pro daný úkon či úkol. Metodicky správně sestavené a provedené testování reakční rychlosti těchto dětí, by mohlo tento předpoklad potvrdit či vyvrátit. Cíl práce Cílem práce je zjistit, zda a případně jaký vliv má diagnóza ADHD u dětí na reakční rychlost. Hypotézy H1: Reakční rychlost u jedinců s ADHD bude v průměru stejná, nebo vyšší než u jedinců stejného věku zdravé populace. H2: Rozdíl mezi jednotlivými pokusy bude u dětí s ADHD větší než u jedinců stejného věku zdravé populace. H3: Jedinec s nejlepší reakční schopností s ADHD bude mít stejný nebo lepší výsledek jako nejlepší jedinec stejného věku zdravé populace. Metody: Testování pro účely této diplomové práce proběhlo v centru ROSA. Testování se zúčastnilo 12 probandů v testované (ADHD) a 7 probandů v kontrolní skupině. Pro testování reakční rychlosti byl použit software a hardware Vienna test system, který byl pro účely testování reakční rychlosti vyvinut firmou Schuhfried. Pro statistické zpracování...
Intervenční přístupy v podpoře žáků se specifickou poruchou chování ve Zlínském kraji
Valentová, Karolína ; Felcmanová, Lenka (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Tématem diplomové práce jsou intervenční přístupy využívané v podpoře žáků se specifickou poruchou chování. Hlavním cílem práce je zmapovat obsah poradenských služeb Zlínského kraje, které jsou poskytovány žákům se specifickou poruchou chování ve školách a ve školských poradenských zařízeních, konkrétně v pedagogicko-psychologických poradnách. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V první kapitole budou definovány základní pojmy. V následující kapitole budou představeny klasifikace specifické poruchy chování z medicínského hlediska a jejich diferenciace, rizikové faktory vzniku specifické poruchy chování, hlavní a přidružené projevy specifické poruchy chování a její důsledky. Ve třetí kapitole se budeme zabývat intervencemi a možnostmi léčby specifické poruchy chování včetně prevence. V této kapitole budou také nastíněny některé zahraniční přístupy k žákům se specifickou poruchou chování. Výzkumná část obsahuje kapitolu věnovanou metodologii výzkumu. Jsou zde obsaženy cíle výzkumu, výzkumné otázky, metody sběru dat a definice výzkumného vzorku. V následující kapitole je již provedena analýza a interpretace dat. Kapitola je zakončena zodpovězením výzkumných otázek. Z výzkumu vyplývá obsah poradenských služeb, které jsou poskytovány pedagogicko-psychologickou poradnou a...
Žák s ADHD s problematickým chováním z pohledu učitele
Pohlová, Aneta ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Mašková, Anna (oponent)
Diplomová práce pojednává o zkušenostech učitelů k žákům, kteří mají diagnostikován syndrom ADHD (attention deficit hyperactivity disorder). Cílem práce bylo prozkoumat, co učitelé považují za důležité při práci s dětmi a jaké faktory ovlivňují vztah mezi učitelem a žákem. V první části jsou popsány projevy dítěte s ADHD ve školním prostředí, vztahy učitel - žák, škola - rodina a emoční prožívání pedagogů. Teoretická část vychází z již realizovaných výzkumů. Empirická část se zabývá kvalitativním výzkumem, který hledá odpovědi na otázky, jaký je pohled učitelů na problematiku ADHD a problematické chování u dítěte. Výsledky ukazují, že učitelé se zaměřují při práci se žáky s ADHD na získávání informací z rodinného prostředí, aby lépe porozuměli žákovi. K nejčastějším problémům, se kterými se učitelé setkávají, patří nefungující komunikace, malá spolupráce rodičů, převaha negativních emocí u učitelů a nepřetržitá nutnost nacházení speciálních metod, které pomohou žákovi s ADHD ve výchovně-vzdělávacím procesu. Klíčová slova Žák školního věku, problematické chování, škola, vzdělání, výuka, učitelský pohled, ADHD
Narušená komunikační schopnost u dětí s ADHD
ČEDÍKOVÁ, Anna
Cílem mé bakalářské práce je popsat, jak probíhají individuální logopedická sezení s dětmi s ADHD. Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a výzkumnou část. V teoretické části se zabývám poruchou pozornosti s hyperaktivitou a narušenou komunikační schopností u dětí s ADHD. Ve výzkumné části popisuji, jak se chovají děti s ADHD při individuálním logopedickém sezení a jak logopedi vedou tato sezení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.