Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Literatura pro děti a mládež jako prostředek rozvoje klíčových kompetencí na 2. stupni ZŠ
Škuthanová, Natálie ; Komberec, Filip (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Předložená diplomová práce se zabývá rozvojem klíčových kompetencí v literární výchově na 2. stupni ZŠ. Cílem první části je za pomoci odborné literatury přiblížit podobu pubescentního čtenářství, nastínit současnou koncepci literární výchovy, která vychází z rámcového vzdělávacího programu, a představit konkrétní přístupy k výuce literatury odpovídající dané koncepci. Další části práce budou pojednávat o klíčových kompetencích, jejich ukotvení v RVP ZV a jejich možném hodnocení ve školní praxi. Detailněji bude rozebrána kompetence sociální, personální a občanská a přiblíženy možnosti jejich rozvoje skrze literární text ve vyučovacím předmětu Literární výchova. Dále se budeme věnovat současné české a zahraniční literární produkci pro děti a mládež, kde se zaměříme na epické žánry s tematikou sociálního znevýhodnění. Zde nabídneme dle příslušné tematiky seznam knižních titulů s krátkou anotací. V praktické části je poté zpracována didaktická analýza čtyř knižních titulů z předešlého seznamu, která je inspirována naratologickým rozborem, jak jej pojímá projekt Čtenářské kluby. Na základě didaktické analýzy budou představeny dva vlastní návrhy didaktické situace pro 2. stupeň základní školy. Oba výukové bloky jsou založeny na přímé práci s literárním textem, která odpovídá jednotlivým fázím...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.