Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 705 záznamů.  začátekpředchozí422 - 431dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Náplavky v Praze jako veřejný prostor
Matušková, Barbora ; Rynda, Ivan (vedoucí práce) ; Beránek, Bohumil (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématice náplavek v Praze. Náplavka je pobřežní prostor, který se vyskytuje v nižší úrovni než samotné nábřeží. Náplavky dříve sloužily jako přístaviště nákladních i osobních lodí a ke skladování písku. V současnosti plní hlavně rekreační a společensko kulturní funkci. Případová studie je věnována jedné pražské náplavce, náplavce na Rašínově nábřeží. V diplomové práci se budu soustředit na popis a vysvětlení využití náplavky na Rašínově nábřeží, její praktický provoz, na střety zájmů jednotlivých aktérů a dopady na životní prostředí a bezprostřední okolí.
Případová studie inkluze dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do předškolních zařízení
Kefurtová, Denisa ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Eva (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje inkluzivnímu vzdělávání dětí s postižením v předškolních zařízeních. Na tento proces nahlíží perspektivou aktérů politiky inkluzivního vzdělávání. Klade si za cíl především objasnit, jaký postoj a názory k inkluzivní politice jednotliví aktéři zastávají a jaké jsou jejich hlavní zájmy a hodnoty. Současně skrze výpovědi respondentů poskytuje náhled na to, jakým způsobem je inkluzivní politika implementována. První část práce rozpracovává především teorii inkluzivního vzdělávání, historii právních úprav a současnou platnou právní úpravu vzdělávání dětí se speciálními potřebami a také koncept aktérů veřejné politiky a implementace veřejné politiky se zaměřením na učitele jako liniové implementátory. Jádrem druhé části je analýza aktérů inkluzivní politiky a jejich výpovědí, které byly získány skrze kvalitativní rozhovory za použití designu případové studie. Výsledky analýzy shrnují postoje, názory, zájmy a hodnoty ředitelky a učitelek mateřské školy, asistentek pedagogů, rodičů dětí a zřizovatele školy. Skrze výpovědi respondentů studie také analyzuje práci učitelek a asistentek pedagogů s dvěma dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami, přičemž poskytuje porovnání inkluzivního vzdělávání dítěte s poruchou autistického spektra a Downovým syndromem.
Koexistence dvou školních vzdělávacích programů v rámci jedné školy
Buřičová, Barbora ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kváča, Vladimír (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá charakteristikou koexistence dvou odlišných školních vzdělávacích programů v rámci jedné základní školy. V tomto doposud velmi opomíjeném tématu je pozornost věnována především rozdílnostem mezi programy, pedagogické spolupráci napříč programy a výhodám a úskalím této koexistence. Na problematiku je nahlíženo z pohledu popisu rolí a vykonávání funkcí aktérů vzdělávací politiky - konkrétně ředitelů a učitelů. Jádrem práce je komparativní více-případová studie, v níž práce popisuje a analyzuje fungování dvou základních škol, kde vedle sebe existuje klasický program s inovativními prvky spolu s programem Montessori. Práce dochází k závěru, že nejdůležitějšími faktory (ne)funkčnosti koexistence dvou programů na jedné škole, je způsob řízení a vedení školy a okolnosti vzniku alternativního programu na škole.
Analýza protiimigračních hnutí na území ČR: Blok proti islámu a Úsvit-národní koalice
Pochopová, Nicole ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Brunclík, Miloš (oponent)
Současná doba se z hlediska politických stran vyznačuje úspěchem nových politických stran a hnutí, které vznikají jako důsledek hospodářské recese v kombinaci s evropskou migrační krizí. S tím vyvstává otázka, zda mohou být stále řazeny ke krajní pravici, nebo se jedná o strany a hnutí, které jsou ideologicky prázdné, populistické a demagogické, nebo se jedná o úplně nový typ stran. Problematika zasahuje současný Západní svět i středovýchodní Evropy a proto je téma, navzdory zdánlivé probádanosti, vhodné k dalšímu zkoumání. Práce se tak zabývá novými subjekty na území České republiky (ÚPD, ÚNK, SPD, BPI, BPi, IMK, 7. Republika, ApČR, ČS). Cílem práce je predikce budoucnosti těchto subjektů v českém prostředí a jejich identifikace z hlediska příslušnosti ke krajní pravici. Teoretickým rámcem je krajní pravice dle C. Mudde, teorie islamofobie podle A. Quelliena rozšířená o F. Lopezův pohled. Posledním je definice populismus dle P. Taggarta a F. Pianizza, doplněné o identifikační znaky V. Havlíka a A. Pinkové. Práce užívá obsahové analýzy stranických dokumentů, webových stránek a profilů na Facebooku v kvantitativní i kvalitativní rovině. Dále autorka využívá polostrukturovaných dotazníků a rozhovorů s vybranými respondenty a základní monitoring médií. Autorka provádí podrobnou analýzu Facebooku za...
Komunikace České národní banky během měnové intervence v roce 2013
Hanka, Filip ; Klimeš, David (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Práce se zaměřuje na komunikaci České národní banky v období dva týdny před a dva týdny po oznámení měnové intervence v roce 2013. V teoretické části autor zasazuje komunikaci ČNB do oborového kontextu a přichází s vlastní definicí komunikace centrálních bank. Rozebírány jsou pojmy jako krizová komunikace, finanční PR a komunikace veřejné správy. V deskriptivní části práce je popsána společensko-ekonomická situace před zahájením intervence a důvod, proč k tomuto kroku musela ČNB přistoupit. V praktické části je rozebrána metoda práce, kterou je případová studie, a jsou položeny výzkumné otázky. Dále je popsán sběr dat a různé formy kvalitativního výzkumu, které autor v případové studii aplikoval. V analytické části se autor zabývá případovou studií, popisuje pojem intervence a detailně analyzuje komunikaci ČNB a její dopady v definovaném období. Závěr práce tvoří souhrn získaných dat. Zároveň v něm autor přichází s odpověďmi na výzkumné otázky a s komunikačním doporučením.
Vliv mediálního pokrytí období světových epidemií na společnost (na příkladu virů ebola a zika)
Staňková, Nikola ; Moravec, Václav (vedoucí práce) ; Trunečková, Ludmila (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje vlivu médií na společnost během epidemií virů ebola (v letech 2014-2016) a zika (v roce 2016). Teoretická část charakterizuje základní pojmy a stručně popisuje průběh obou epidemií. Následně předkládá teoretický základ k problematice vlivu mediálních sdělení na publikum, na společnost a na farmaceutický průmysl. Krátce také rozebírá úpravu referování o nemocech ve vybraných kodexech (v kodexu veřejnoprávní České televize, v kodexu britské veřejnoprávní televize BBC a v kodexu Asociace televizních organizací ČR). V praktické části jsou poznatky z části teoretické aplikovány do případové studie, kde jsou analyzovány audiovizuální zpravodajské příspěvky České televize a televize Nova během epidemií eboly a ziky. Práce si všímá četnosti a frekvence příspěvků ve sledovaném období, zajímá se o charakter zpráv, jejich jazykovou úpravu i hosty, kteří v příspěvcích vystupují. Analýza je doplněna o popis redakční práce v obou televizích. Následně jsou na základě výsledků průzkumů veřejného mínění vybrány nejviditelnější vlivy, které mediální pokrytí vyvolalo u publika, a na základě rozhovorů s odborníky charakterizovány účinky, které zpravodajství o epidemiích vyvolalo ve farmaceutickém průmyslu. Závěr je věnován návrhu úpravy, která by v podobných situacích eliminovala výskyt...
Rozšíření NATO na západní Balkán a jeho strategický význam
Tesařová, Šárka ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Karmazin, Aleš (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou vývoje začleňování Albánie a Chorvatska do aliančních struktur. První část popisuje politiku otevřených dveří NATO spolu s přístupovými kritérii a přijímacím procesem. Stěžejní částí je vlastní analýza, zda a jak plnily kandidátské státy stanovená přístupová kritéria opírající se o kritéria dle Studie NATO o rozšíření, přičemž pozornost je zejména soustředěna na vybrané faktory - vnitrostátní politickou situaci, veřejné mínění, výši výdajů na obranu, profesionalizaci, interoperabilitu, diplomatické vztahy a spolupráci s NATO, zapojení do misí a vztahy se sousedními státy. Dále je zkoumáno, jaké strategické zájmy mělo NATO v regionu západního Balkánu, přičemž je možné se domnívat, že NATO bylo zřejmě motivováno snahou posílit své pozice na Balkáně. Výsledkem práce je zhodnocení připravenosti jednotlivých kandidátských států, kdy ani Albánie, ani Chorvatsko stoprocentně stanovená přístupová kritéria nesplňovaly, a konečné rozhodnutí NATO bylo tedy více založeno na politickém úsudku a strategii na Balkáně.
Aktuální logopedické přístupy k dětem s Downovým syndromem
Blažková, Markéta ; Kopečný, Petr (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Diplomová práce pojednává o konkrétních terapeutických metodách a technikách, které lze využívat v rámci logopedické péče u dětí s Downovým syndromem, u kterých se vyskytují symptomatické poruchy řeči. Práce obsahuje kompletní terminologické vymezení Downova syndromu od etiologie, diagnostiky až po detailní zpracování terapeutických metod. Práce obsahuje doplňující terapie, které přispívají k celkovému rozvoji komunikačních schopností dítěte. Hlavním cílem je analýza logopedické terapie. Tato práce může být inspirací pro logopedy, rodiče, pečující osoby, učitelky v MŠ a ZŠ, kteří s dětmi s Downovým syndromem pracují a chtějí přispět ke zlepšení komunikačních schopností těchto dětí. Diplomová práce může být východiskem pro další studie vědeckého charakteru, které se zabývají stejnou problematikou. KLÍČOVÁ SLOVA: Downův syndrom, vývoj komunikačních schopností, narušení komunikačních schopností, logopedická terapie, terapeutické metody a techniky, orofaciální stimulace, myofunkční terapie, doplňující terapie, případové studie.
Případová studie venkovské základní školy
Zelenková, Blanka ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Simonová, Jaroslava (oponent)
Cílem diplomové práce je zmapovat vztah mezi chováním a organizací středně velké venkovské základní školy a rozhodováním rodičů. Práce se zabývá vývojem strategie školy v závislosti na vnějších a vnitřních podmínkách. Druhá část výzkumu pak popisuje přestupy žáků do školy a ze školy, rodičovské rozhodování o přestupech a zkušenosti žáků, kteří do popisované školy přestoupili. Teoretická část vymezuje pojmy škola jako instituce a organizace, shrnuje dosavadní řešení problematiky. Praktická část představuje kvalitativní případovou studii, která vychází z analýzy údajů o obci, dokumentace školy a rozhovorů s pracovníky školy, rodiči, žáky. Jako "vnořené" jsou popsány případy sedmi žáků, kteří buď přišli do školy z obcí mimo spádovou oblast školy, nebo do školy přestoupili v průběhu školní docházky. Diplomová práce identifikuje shody a rozdíly v popisovaných příkladech a také vyvozuje závěry pro práci školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 705 záznamů.   začátekpředchozí422 - 431dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.