Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 115 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání dítěte s narušenou komunikační schopností na základní škole běžného typu
Dudáčková, Gabriela ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Horynová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vzděláváním dětí s komunikačními problémy na běžné základní škole. V teoretické části je popsán ontogenetický vývoj řeči, poruchy řeči a jazykové roviny. Druhá kapitola se zabývá komunikací a narušenou komunikační schopností. Je zde také zařazena podkapitola o autismu, Aspergerově syndromu, vývojové dysfázii a zásadách komunikace s dětmi s výše zmíněným znevýhodněním. Jsou zde také vysvětleny pojmy alternativní a augmentativní komunikace, pojem inkluze s jeho legislativním rámcem a vývojem po roce 1989, kde je zmíněn Rámcově vzdělávací plán a stručná charakteristika vzdělávacího oboru Český jazyk a matematika. Praktická část popisuje zvládání první třídy u dětí s autismem, vývojovou dysfázii a Aspergerovým syndromem. Zvláště pak zvládání matematiky a Českého jazyka. Jsou zde zpracované případové studie a rozhovory s učitelkami, které tyto děti vedly v první třídě. V závěru je uvedeno několik doporučení pro pedagogickou praxi.
Sociální status integrovaného žáka s Aspergerovým syndromem v třídním kolektivu
Ondráčková, Kamila ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Cílem této diplomové práce je zmapovat oblast sociálního začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do třídních kolektivů běžných základních škol. Teoretická část je založena na analýze dostupné odborné literatury, vztahující se k tématu práce. Věnuje se definování diagnózy Aspergerův syndrom a jejím projevům, pojmu integrace se zaměřením na integraci žáka s Aspergerovým syndromem a dále termínu klima třídy a možnostem jeho diagnostiky a rozvoje. V praktické části, která vychází z poznatků části teoretické, se potom autorka zabývá analýzou sociálního statusu integrovaných žáků s Aspergerovým syndromem. Sociometrické techniky jsou zde zkombinovány s projektivní metodou a obojí je doplněno vlastním dotazníkem pro pedagogické pracovníky a kvalitativními postupy, především rozhovory s pedagogy a pozorováním ve třídě. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zkušenost učitelů s žákem s Aspergerovým syndromem na 1. stupni běžné základní školy
Lampová, Klára ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Valentová, Hana (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Školní a poradenská trajektorie dítěte s Aspergerovým syndromem", kde byla popisována zkušenost dětí s touto diagnózou a jejich rodičů se školní docházkou. Tentokrát je problematika nahlížena z pohledu učitelů 1. stupně základní školy, kteří mají zkušenost s žákem s Aspergerovým syndromem. Sběr dat probíhal pomocí polostrukturovaných rozhovorů a zvolena byla kvalitativní metoda. Na základě analýzy výsledků vznikly následující oblasti zjištění: "Jak to všechno začalo", Co obnáší mít ve třídě žáka s Aspergerovým syndromem, Konflikty, Co pomáhá, Prožívání inkluze dítěte s Aspergerovým syndromem jeho třídním učitelem, "…tak si člověk řiká, jestli to za to stojí". Ve výsledcích se nejčastěji objevovala individualita dítěte a nedostatek času a prostoru ze strany učitelů ve vyhovění individuálním potřebám inkludovaných dětí, důležitost podpory ze strany asistenta pedagoga a také důležitost spolupráce s rodinou dítěte. Rovněž zahrnuje teoretické vymezení problematiky začlenění žáků s Aspergerovým syndromem do 1. stupně běžné základní školy. KLÍČOVÁ SLOVA Aspergerův syndrom, učitelé, základní škola, zkušenost, poruchy autistického spektra
Sociální sebepojetí u dívek s Aspergerovým syndromem
Slavíčková, Kateřina ; Vozková, Anna (vedoucí práce) ; Tetourová, Tereza (oponent)
Bakalářská práce kvalitativně zpracovává rozhovory dívek a jejich pečujících osob na téma přátelských vztahů a sociálního sebepojetí. Cílem práce je kromě pojetí přátelství objasnit obraz sociálního sebepojetí dívek, tedy jak vnímají svou vlastní účinnost v oblasti navazování přátelských vztahů, která je následně dána do souvislosti s tím, jak si myslí jejich pečující osoby, že by dívky dané sociální situace zvládly. V teoretické části práce nejdříve vymezuje problematiku Aspergerova syndromu, poté sociálního sebepojetí, kde se konkrétně zaměřuje na stěžejní koncept celé práce, koncept self- efficy od Alberta Bandury, úžeji pak pojetí sociálního self-efficacy od Jennifer Connoly a v neposlední řadě se věnuje oblasti přátelství. Empirická část nejdříve vymezuje obecný výzkumný problém a zahrnuje výzkumnou otázku. Věnuje se metodě, sběru dat a způsobu jejich zpracování. Konkrétně pak vymezuje metodu zakotvené teorie (grounded theory). Také prezentuje výsledky z části sociálního self-efficacy a obsahuje interpretaci výsledků. V diskuzi poté dále rozebírá propojení těchto výsledků s literaturou a zahrnuje možné limity práce. Klíčová slova: Sociální self-concept, Aspergerův syndrom, adolescence, dívky, přátelství, vědomí vlastní účinnosti
Inkluze žáka s Aspergerovým syndromem na základní škole
Janečková, Kateřina ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluze žáků s Aspergerovým syndromem na základní škole. Analyzuje začlenění vybraného žáka s Aspergerovým syndromem a na základě případové studie a provedených rozhovorů ověřuje úspěšnost inkluze v praxi. Cílem této diplomové práce, je popis a analýza faktorů, které se podílejí na zařazování žáků s Aspergerovým syndromem do společného vzdělávání na základní škole. Teoretická část diplomové práce se věnuje vymezení základním pojmům, které s inkluzivním vzděláváním a problematikou poruch autistického spektra a Aspergerova syndromu souvisí. Ve výzkumné části jsou analyzována zjištěná data a zodpovězeny stanovené výzkumné otázky.
Společenské a pracovní uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem
Píchová, Kateřina ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tématem této práce je "Společenské a pracovní uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem". Cílem této práce je upozornit odbornou veřejnost na specifika společenského a pracovního uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem. V teoretické části práce je čtenář seznámen s pojmem Aspergerův syndrom, s vývojem odborné terminologie, symptomy, diagnostikou a prevalencí. Poté je čtenář obeznámen se společenským uplatněním dospělých osob s tímto syndromem, konkrétně s osobou s Aspergerovým syndromem v roli přítele, partnera a rodiče. Posléze se práce věnuje pracovnímu uplatnění dospělých osob s Aspergerovým syndromem. Teoretická část dále popisuje profesní přípravu, pozitivní pracovní vlastnosti těchto osob, ale také obtíže, které mohou tito lidé mít v pracovním procesu. Na závěr teoretické části je nastíněno podporované zaměstnávání osob s Aspergerovým syndromem, chráněná pracovní místa a pracovní rehabilitace. V praktické části této práce se nachází interpretace vlastního kvantitativního výzkumu, který byl proveden prostřednictvím online dotazníkového šetření. Z výzkumu vyplynulo, že osobám s Aspergerovým syndromem činilo ve většině případů problém nalézt si zaměstnání. Nadpoloviční většina osob s Aspergerovým syndromem žije v partnerském svazku a téměř polovina z nich má děti. Jejich...
Rodičovství osob s Aspergerovám syndromem
Štekerová, Lucie ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Felcmanová, Lenka (oponent)
Tato práce se zabývá dospělými osobami s Aspergerovým syndromem, konkrétněji tématikou rodičovství. Vzhledem k tomu, že i tito lidé, jako všichni ostatní, mají právo na to mít děti a být rodiče, zaměřuje se tato práce na to, jak se k této problematice staví samotní lidé s Aspergerovým syndromem. V teoretické části je nejprve představena charakteristika Aspergerova syndromu, samotné projevy a průběh diagnostiky. Dále je popsáno období dospívání a dospělosti. V poslední řadě se práce věnuje tematice podpory osob s Aspergerovým syndromem. Ve výzkumné části je uveden cíl práce, který zjišťuje, co pro osoby s Aspergerovým syndromem znamená rodičovství a rodina, a dále také to, zda je v České republice nabízena osobám s Aspergerovým syndromem nějaká podpora, která je zaměřena na problematiku rodičovství či výchovu dětí. Pro tvorbu práce byla zvolena kvalitativní forma výzkumu, v němž byla využita metoda dotazování, konkrétněji rozhovory, které na žádost informantů probíhaly distanční formou. Dále je uvedena charakteristika výzkumného vzorku, kterým byly dospělé osoby s Aspergerovým syndromem, proces zpracování dat, kdy byly k jednotlivým výrokům přiděleny kódy, které byly přiřazeny k jednotlivým kategoriím. V závěrečné části práce jsou shrnuty výsledky. Bylo zjištěno, že rodina jsou pro osoby s...
Specifika pedagogické práce se studenty s poruchami autistického spektra ve výuce cizích jazyků na příkladu francouzštiny
Ondračková, Tereza ; Klinka, Tomáš (vedoucí práce) ; Nováková, Sylva (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na výuku cizích jazyků, konkrétně na francouzský jazyk u žáků a studentů s poruchami autistického spektra (PAS) na 2. stupni ZŠ a na SŠ. Cílem práce je představit obecná doporučení pro práci s žáky a studenty s PAS, vhodné formy organizace výuky, možným komplikacím a optimální podobu spolupráce s asistentem pedagoga. Zaměřuje se na popis a definici poruch autistického spektra, zvláště na Aspergerův syndrom. Prostor je zde věnován typickým projevům v období dospívání a řešení problematických situací, které ve výuce mohou v souvislosti s těmito poruchami nastat. Další část je věnována komunikaci a obtížím v sociální oblasti, které se mohou u žáků s PAS projevovat. Praktická část práce zjišťuje, jak jsou na práci s žáky s PAS učitelé cizích jazyků v současnosti připraveni a analyzuje jejich zkušenosti a metody práce. Jako metoda výzkumu bylo použito kvalitativní dotazníkové šetření. Při výběru respondentů byla jako hlavní kritérium vybrána zkušenost s výukou cizích jazyků žáka s PAS ve třídě ZŠ nebo SŠ. Otázky byly voleny tak, aby částečně zmapovaly současný stav inkluzivního vzdělávání u žáků s PAS v rámci hodin cizích jazyků a způsoby, jakými se s ním pedagogové cizích jazyků na ZŠ a SŠ vyrovnávají. Z výsledků vyplývá, že většina učitelů neprošla odborným školením či...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 115 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.