Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 22 záznamů.  předchozí3 - 12další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Aspekty spolupráce školních psychologů a Orgánu sociálně-právní ochrany dětí
Koutná, Tereza ; Kučerová, Olga (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Diplomová práce se věnuje aspektům vzájemné spolupráce školních psychologů a Orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD). Obsahem teoretické části je vymezení náplně práce jak školních psychologů, tak pracovníků OSPOD a definice jejich vzájemné spolupráce, včetně legislativního rámce. Teoretická část současně zahrnuje informace o společné cílové skupině obou institucí, dítěti v ohrožení. Empirická část práce je zaměřena na kvalitativní zkoumání. Nástrojem výzkumu je polostrukturovaný rozhovor. Informanti byli školní psychologové (celkem sedm) a pracovníci OSPOD (celkem tři). Cílem práce je především prozkoumat, jak probíhá spolupráce školního psychologa a OSPOD a rozpoznat kritická místa v kontaktu těchto dvou institucí. Z výzkumu vyplývá, že je několik zásadních faktorů, které mají vliv na četnost a míru spokojenosti se vzájemnou spoluprací. Jedním z těchto faktorů je vzájemná důvěra mezi institucemi, přičemž vytvoření této důvěry může podpořit osobní komunikace zástupců daných institucí, například formou neformálních či formálních setkávání, kde dochází ke vzájemnému vymezení kompetencí, rolí v procesu spolupráce, nebo předávání informací. Dle respondentů spolupráci usnadňují specifické osobnostní charakteristiky jedinců. V případě, že není vytvořena osobní znalost a kontakt s konkrétním...
Ohrožené dítě v právu soukromém a veřejném
Hanuš, Daniel ; Macková, Alena (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent) ; Psutka, Jindřich (oponent)
Ohrožené dítě v právu soukromém a veřejném Abstrakt Disertační práce se zabývá problematikou ohroženého dítěte v právu soukromém a veřejném. Uvedená práce si klade za cíl vymezit historickou, teoretickou, obsahovou a praktickou rovinu pojmu "ohrožené dítě" a s ním souvisejících pojmů v interdisciplinárním přesahu v návaznosti na ukotvení této problematiky v právu soukromém a veřejném v České republice ve vzájemných kontextuálních a významových souvislostech. Cílem je také už samotné prezentování obsahů jednotlivých poznatků v této práci reflektovaných vědních oborů. Obsah je zaměřen na vymezení souvisejících odborných mezioborových souvislostí a na jejich právní ukotvení v právu hmotném i procesním. Opomenuty nezůstávají ani metodologické souvislosti odborného právního přístupu ke zkoumání zvolené problematiky. Vytvořena je také teorie ohroženého dítěte včetně základních kategorií. Představeny jsou souvislosti vybraných konkrétních právních odvětví v perspektivě rámce jejich právní ochrany poskytované nezletilému. Práce také reflektuje dílčí konkrétní životní situace, ve kterých se dítě dostává do ohrožujících situací a identifikuje, jak se tyto situace odráží v obsahu právního řádu České republiky (právu soukromém a veřejném), právu mezinárodním a judikatuře soudů. Doplněna je analýza, představení a...
Ohrožené dítě a jeho rodina
LAKSAROVÁ, Eliška
Bakalářská práce je koncipovaná jako teoretická. Skládá se z několika částí popisujících sociální práci s rodinou a ohroženým dítětem. Zaměřuje se na tuto problematiku zejména z pohledu sociálně-právní ochrany dětí, pro kterou je klíčovým tématem. Zabývá se pojetím rodiny, její definicí, strukturou, funkcemi a v neposlední řadě jejími typy. Předkládaná práce definuje ohrožené dítě včetně všech možností ohrožení. Pojednává o jejich možných příčinách a představuje zákonná ustanovení. Dále charakterizuje sociálně-právní ochranu dětí, různé instituce a osoby, které ji vykonávají, vymezuje jejich práva a povinnosti a poskytuje pohled na několik modelů, jak může vypadat hodnocení ohroženého dítěte. Obsahuje také zmínku o multidisciplinární spolupráci a jejím využití. Poslední část je věnována možnostem řešení situace ohroženého dítěte a jeho rodiny. Některé z nich jsou doplněné o příklady získané z mé dosavadní praxe na orgánu sociálně-právní ochrany dětí a v sociálně-aktivizačních službách pro rodiny s dětmi.
Příprava předškolního dítěte na vstup do základní školy
Svobodová, Petra ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou přípravy a připravenosti dítěte předškol- ního věku před nástupem povinné školní docházky. Teoretická část je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá definicemi zá- kladních pojmů, jako je školní zralost, školní připravenost. Druhá kapitola je věnována vývojové psychologii dítěte předškolního věku. Třetí kapitola se zabývá diagnostikou dítěte předškolního věku z pozice předškolního vzdělávání a poslední teoretická kapito- la je zaměřena na rizikové dítě v základní škole. Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumnému šetření, které sleduje efek- tivnost posunu ve vývoji oslabené oblasti u vybraného vzorku dětí běžné a speciální třídy mateřské školy za podpory intervenčního programu.
Možnosti transformace dětských domovů v ČR v zařízení nového typu
Krško, Alexandr ; Poláčková, Věra (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
NÁZEV Možnosti transformace dětských domovů v ČR v zařízení nového typu ABSTRAKT Předložená práce se snaží zmapovat vývoj a současnost péče o ohrožené dítě a rodinu v ČR a na Slovensku, současný pedagogicko-psychologický pohled na danou problematiku a nastínit vize dalšího vývoje. Je vypracována na základě studia odborné literatury, analýzy publikovaných poznatků především z oblastí péče o ohrožené děti a rodiny, sociální pedagogiky, vývojové psychologie, historického i stávajícího systému péče o ohrožené dítě u nás a na Slovensku. Práce obsahuje poznatky z praxe autora v zařízeních ústavní výchovy a zkušenosti z prvního roku pilotního projektu, jehož cílem je transformace do zařízení poskytujícího ambulantní a terénní služby ohroženým rodinám. Praktická část se snaží dokázat na kasuistikách dětí umístěných v dětském domově reálnost předloženého návrhu. KLÍČOVÁ SLOVA Ohrožené dítě, náhradní výchova, ústavní výchova, transformace zařízení ústavní výchovy, sanace rodiny.
Životní perspektivy kleintů výchovného ústavu
Štrinclová, Marta ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Laurenčíková, Klára (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou životních perspektiv klientů výchovných ústavů zachycených v jejich několika konkrétních vyprávěních a následně zpracovaných metodou narativní analýzy. Diplomová práce se soustředí na dílčí, živou, osobní, jedinečnou a subjektivní zkušenost klientů výchovného ústavu se snahou porozumět jejich životům v kontextuálních souvislostech a reflektovat tak jejich další životní perspektivy. Práce má teoreticko-aplikační povahu. V teoretické části je věnována pozornost problematice poruch chování a emocí, jejich klasifikacím, příčinám a dalším souvislostem, dále pak tématu prevence a terapii v etopedii, přičemž největší pozornost je zde věnována oblasti institucionální výchovy. Blíže se také autorka v teoretické rovině zabývá obdobím adolescence. Empirická část si klade za cíl zmapovat souvislosti mezi zkušeností s pobytem ve výchovném ústavu a současným náhledem na vlastní konkrétní životní perspektivy participantů šetření, přičemž důraz je zde kladen mimo jiné také na proměny postoje protagonistů ke vzdělání jakožto životní hodnotě v průběhu času. Jako výzkumný nástroj zde byla použita metoda narativního rozhovoru, která sloužila především ke sběru narativního materiálu. V diplomové práci poté autorka zaznamenávala klíčové body konkrétních příběhů pomocí jednotlivých...
Význam dětského centra ovlivňující aktivní zapojení rodiče do procesu sanace
KARAS, Martin
Obsahem disertační práce je téma Význam dětského centra ovlivňující aktivní zapojení rodiny do procesu sanace, které je v tomto ohledu doposud neprobádané. Cílem práce je navržení uspokojivých východisek individuálního plánu péče ohrožených rodin, které v procesu sanace prostřednictvím sociální rehabilitace přispívají k navrácení dítěte zpět do biologické rodiny. Je naplňován s ohledem na dílčí cíle, které odhalují vliv sociálně patologických jevů, dílčích znaků sanace rodiny a poskytovaných služeb a na základě těchto zjištění identifikuji jaké způsoby, metody a techniky zdravotně sociální práce jsou dětským centrem uplatňovány ve vztahu k aktivnímu zapojení rodiče do procesu sociální rehabilitace. Předkládaná práce si současně klade otázku, v čem stávající způsob multidisciplinární pomoci napomáhá, případně v čem brání participovat na poskytované podpoře. Disertační práce je členěna do dvou částí - teoretické a metodologické. Teoretická část se zabývá rodinou, jejími funkcemi, rizikovými faktory, nejčastějšími typy poruch rodičovství ve vztahu k ohrožené rodině, ohroženou rodinou, soudobým statutem péče o ohrožené děti. Podrobně zde popisuji, jaké jsou formy ohrožení dítěte a jaké rizikové faktory nejvíce ovlivňují rodiče v participaci na řešení vlastního problému. V poslední kapitole se zaobírám procesem sanace rodiny, jejími znaky a fázemi. Vyobrazuji zde činnost Dětského centra Jihočeského kraje, o.p.s. ve Strakonicích a jimi poskytovanou službu sociální rehabilitaci - způsoby, metody a techniky zdravotně sociální práce s ohroženou rodinou. Obsahem metodologické části je objasnění významu dětského centra ovlivňující aktivní zapojení rodiče do procesu sanace prostřednictvím sociální rehabilitace, za pomoci metody polořízeného rozhovoru jako primární techniky sběru dat. Získaná data jsou podrobena analýze a interpretována v kapitole osmé. V kapitole deváté předkládám východiska individuálního plánu péče, která za předpokladu uvedených pravidel slouží jako funkční nástroj k dosažení aktivního zapojení rodiče do procesu sociální rehabilitace. Závěrečná kapitola pak uzavírá a vyjasňuje zvolenou problematiku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 22 záznamů.   předchozí3 - 12další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.