Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální dovednosti a možnosti jejich rozvoje u dětí s poruchou autistického spektra
KYSILKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá problematikou rozvoje sociálních dovedností dětí s poruchou autistického spektra v mladším školním věku. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část je zaměřena na základní informace o jednotlivých druzích poruch autistického spektra, předkládá nejpodstatnější informace vztahující se k sociálním dovednostem dětí s autismem a podrobněji se věnuje specifickým projevům Aspergerova syndromu. Praktická část se zaměřuje na skupinové nácviky sociálních dovedností. Pomocí kvalitativního výzkumného přístupu jsou zkoumány možnosti kompenzace deficitů v oblasti sociálního chování a komunikace u dětí s Aspergerovým syndromem. Cílem praktické části bakalářské práce bylo přiblížit specifika rozvoje sociálních dovedností pomocí skupinových nácviků a předat zkušenosti rodičů dětí, které na tyto nácviky docházely.
Podpora rodin dětí s Aspergerovým syndromem
Rábová, Kateřina ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Duškov, Ivan (oponent)
Bakalářská práce PODPORA RODIN DĚTÍ S ASPERGEROVÝM SYNROMEM Kateřina Rábová ABSTRAKT Tato práce se zaměřuje na to, jaká podpora je ze stran státu věnována rodinám s dětmi, kterým byl diagnostikován Aspergerův syndrom. Aspergerův syndrom je lehčí porucha autistického spektra. Jedinci s tímto postižením často selhávají v komunikaci s vnějším prostředím a mají potíže v navazování sociálních vztahů, což může mnohdy vést až k jejich sociální exkluzi. Je proto důležité aby se jim dostalo určité sociální pomoci ze strany státu. Práce proto nejdříve popisuje, jak by takováto pomoc měla vypadat, konkrétně jaké principy by měla reflektovat, jak by měla být nastavena, a to vše na základě teze teorie životního běhu. Dále práce popisuje, v jaké podobě je sociální pomoc této cílové skupině k dispozici v současné době. Postupně jsou v práci rozvedeny příspěvky a sociální služby, které mohou rodiny dětí s Aspergerovým syndromem využívat a podmínky jejich čerpání. Na závěr na základě údajů získaných výzkumem autorky práce je uvedeno, jak tato sociální pomoc u rodin vypadá v praxi a jak ji tyto rodiny samy hodnotí.
Integrace dětí s Aspergerovým syndromem na prvním stupni základní školy
Harudová, Adéla ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Diplomová práce se v teoretické části zabývá dostupnými informacemi o Aspergerově syndromu, získanými z odborné literatury. Druhou oblastí, kterou práce analyzuje je pojem integrace v širším slova smyslu, jeho význam a přínos. V praktické části zkoumá dvě případové studie, analyzuje integraci žáků s Aspergerovým syndromem. Především se zaměřuje na funkci asistenta pedagoga, učitele a výpověď rodičů. V praktické části diplomové práce byly použity zejména metody pozorování, rozhovoru, sběr a analýza informací od zúčastněných odborníků. Získané výsledky a závěry by měly posloužit k dalšímu vzdělávání nejenom pedagogům, ale mohli by pomoci i rodičům, pro které je tato oblast stále velkou neznámou.
Problémy. limity a možnosti asistentské služby
Kanka, Patrik ; Koťa, Jaroslav (vedoucí práce) ; Lorenzová, Jitka (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku asistentské služby v České republice. Důraz je kladen na funkci asistenta pedagoga, která představuje jednu ze dvou forem asistentské služby. Jednotlivé kapitoly se věnují jejímu legislativnímu vymezení, možnostem vzdělávání asistentů pedagoga i vybraný problémům této funkce. Ve vztahu k ní je část práce věnována problematice integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Důraz je kladen na integraci žáků s Aspergerovým syndromem. Práce se soustředí na jeho definici, historii, diagnostická kritéria a z nich vyplývajících aspektů pedagogické práce. Součástí bakalářské práce je také případová studie žáka s Aspergrovým syndromem.
Autismus a zoorehabilitace : zkušenosti ze specializovaných center
Trešlová, Jana ; Jančaříková, Kateřina (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, jaké formy zoorehabilitací existují a jaké pomáhají lidem s poruchou autistického spektra a jejich rodinám. Práce začíná stručnou definicí autismu a jeho historií. V páté kapitole se věnuji poruchám autistického spektra, jak se projevují v sociálních vztazích, komunikaci a v oblasti představivosti, her a zájmů. Šestá kapitola je věnována jednotlivým poruchám autistického spektra. Popisuji zde každou poruchu zvlášť, její charakteristické rysy, i když nejsou pevně stanovené hranice mezi jednotlivými poruchami. Sedmá kapitola je věnována diagnostice poruch autistického spektra, jaké jsou metody diagnostiky, na tuto kapitolu navazuje další kapitola, ve které popisuji, jaké mají možnosti rodiče takto postižených dětí v oblasti vzdělávání. Občanská sdružení, to je další kapitola, je to stručný popis některých občanských sdružení, která vznikají a pomáhají rodičům postižených dětí autismem, ale i jinak postižených dětí. V desáté a v dalších pěti kapitolách popisuji jednotlivé druhy zoorehabilitací, jejich vznik a uplatnění v České republice. Sedmnáctou kapitolou začíná praktická část, kde jsem popsala tři příběhy rodin s dítětem, které má jednu z poruch autistického spektra. Každé dítě má jinou poruchu a každé jinak reaguje na zooterapii, ať už v rámci domova nebo ve...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.