Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 334 záznamů.  začátekpředchozí263 - 272dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Analýza aktivit společenské odpovědnosti ve vybrané organizaci
Klímová, Aneta ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Hykš, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se zabývá analýzou společenské odpovědnosti (corporate social responsibility- CSR) ve firmě IBM. Práce se dělí na část teoretickou a praktickou. Teoretický úsek objasňuje základní pojmy související se společenskou odpovědností. Praktická část se zaměřuje na firmu IBM a její externí hodnocení CSR v souladu s českou metodou KORP. Cílem práce je analyzovat CSR společnosti IBM a navrhnout možnosti pro zlepšení. Data, potřebná k vyhodnocení, jsou získaná z GRI Reportu, zprávě o společenské odpovědnosti a z internetových stránek.
Národní program posuzování shody systému managementu společenské odpovědnosti (aplikace ve vybrané firmě)
Hejdová, Anežka ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Halousek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti organizací (CSR) se zaměřením na Národní program posuzování shody systému managementu společenské odpovědnosti a následnou aplikaci tohoto programu ve firmě MUCOS Pharma CZ, s.r.o. V úvodu práce je vymezen pojem CSR a počátky tohoto konceptu v ČR. Dále práce pokračuje výčtem všech podstatných aspektů a pojmů z oblasti společenské odpovědnosti včetně určení důležitých stakeholders. Na konci teoretické části jsou uvedeny argumenty, proč CSR začlenit do firemní koncepce, a přínosy tohoto začlenění. Následně je krátce popsán Národní program posuzování shody systému managementu společenské odpovědnosti. Praktická část je zaměřena na firmu MUCOS Pharma CZ, s.r.o. Je provedena analýza a je vyhodnoceno, zda firma plní požadavky Národního programu. Na závěr jsou vytvořeny návrhy vhodných opatření a doporučení pro firmu.
Analýza strategie společenské odpovědnosti v konkrétní firmě
Martincová, Alena ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem společenské odpovědnosti firem. Teoretická část se zaměřuje na seznámení se s konceptem CSR, s přístupem k němu na světové, evropské i národní - české - úrovni. Součástí je také představení konkrétních CSR aktivit, jejich implementace v podniku a následné měření a reportování. Praktická část se orientuje na společnost Skupina ČEZ. Obsahuje představení společnosti, analýzu její CSR strategie a vlastní výzkum. Cílem výzkumu je zjistit, jak je česká veřejnost informována o CSR aktivitách Skupiny ČEZ.
Společenská odpovědnost firem
Nezdařilová, Andrea ; Zamazalová, Marcela (vedoucí práce) ; Henzl, Josef (oponent)
Cílem této diplomové práce je posoudit současný koncept CSR a veškeré aktivity s tím spojené, jež provozuje vybraný podnik a navrhnout dílčí zlepšení tohoto konceptu pro konkrétní geografickou oblast. Teoretická část uvádí základní poznatky z oblasti společenské odpovědnosti firem od její historie, přes základní pilíře, po organizace, jež se tomuto konceptu rozsáhle věnují. Dále zde najdeme konkrétní normy a metody měření společenské odpovědnosti firem. Praktická část rozebírá aplikaci systému CSR na mezinárodní podnik. V této části je zmíněn původ vzniku podniku, přes hodnoty a ocenění až po současnou činnost v oblasti společenské odpovědnosti, jež je doložená výsledky měření. Následují aktivity CSR v rámci ČR, klady i nedostatky společensky odpovědného podnikání a návrh na dílčí změny konceptu CSR.
Trends in marketing communication with a focus on social marketing
Taišová, Andrea ; Říha, David (vedoucí práce) ; Petříčková, Iva (oponent)
Bakalářská práce se zabývá trendy v marketingové komunikaci a jejich zaměřením na řešení sociálních problémů. Teoretická část se zaměřuje obecně na působení komunikace a komunikačního mixu v marketingovém mixu, popisuje trendy v marketingové komunikaci jako guerilla marketing a virální marketing. Definuje pojmy sociální marketing, cause related marketing a společenská odpovědnost firem. Praktická část popisuje neziskovou organizaci Oxfam International a následně popisuje marketingovou komunikaci její kampaně Grow. Dále charakterizuje úspěšné guerillove a virální kampaně se zaměřením na řešení sociálních problémů a hodnotí použití těchto trendů v daných kampaních. V poslední části představuje cause related marketingovou kampaň Create Jobs for USA od firmy Starbucks.
CSR jako efektivnější nástroj v přístupu (nejen) k životnímu prostředí
Škarda, Jakub ; Slavík, Jan (vedoucí práce) ; Vejchodská, Eliška (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na teoretickou analýzu konceptu společenské odpovědnosti a ukazuje jeho fungování a naplňování v praxi. Na příkladu firmy Patagonia jsem demonstroval, jak správně uchopený koncept společensky odpovědného podnikání pomáhá jak firmě samotné, tak prostřednictvím jednotlivých projektů a opatření také životnímu prostředí a společnosti jako celku. Tento dobrovolný, nenákladný, efektivní a účinný nástroj jsem porovnával s nástroji a regulacemi veřejného sektoru v ochraně životního prostředí. Zkoumal jsem rizika, nákladovost a efektivitu opatření příjímaných na nadnárodní úrovni. V porovnání s konceptem společensky odpovědného podnikání mi tato opatření (Kjótský protokol, biopaliva) vyšla jako nákládná a neúčinná, kdy často nebyla ani prokázaná jejich opravdová potřeba. Jejich implementaci také doprovází rizika známá jako selhání veřejného sektoru, kterou se zabývá myšlenkový proud ekonomie veřejné volby.
Stárnutí populace v ČR, dobrý byznys?
Novák, Vladimír ; Szabová, Lucia (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Již nyní je v ČR velmi diskutovanou otázkou, jak zapojit starší občany na trh práce. Díky častějším zdravotním omezením, nižší kvalifikaci a také menší produktivitě práce je to riziková skupina, pro kterou je stále obtížnější získat zaměstnání. Tento problém může v budoucnosti nabýt přímo gargantuovských rozměrů. Díky demografickým trendům a postupnému prodlužování věkové hranice pro odchod do důchodu můžeme s jistotou říci, že během několika let vznikne na trhu práce obrovská skupina starších občanů v předdůchodovém věku. Pro přesnější vymezení skupiny starších pracovníků se nejprve na začátku práce věnuji základním demografickým ukazatelům, jako jsou např. plodnost, úmrtnost nebo věková pyramida populace ČR, tzv. strom života. Dále se pomocí projekce zaměřím na charakterizování této skupiny. Bude však nutné vidět v této situaci pouze problém a nepokusit se na ni nahlédnout také jako na obrovskou příležitost? Hlavním cílem mé práce je zmapovat možnosti hospodářské politiky ČR a podpůrných programů EU ve snaze působit na zaměstnavatele na trhu práce a podnítit tak aktivity starších osob.
Bilance praktického zapojování zaměstnanců do CSR aktivit firmy
Akšteinová, Michaela ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Kleibl, Jiří (oponent)
Diplomová práce se zabývá zhodnocením zapojení zaměstnanců Skupiny ČEZ do jejích společensky odpovědných aktivit, především do jejího programu firemního dobrovolnictví. Cílem práce je kromě samotného zhodnocení také srovnání programů firemního dobrovolnictví s konkurenčními firmami RWE a E.ON a návrh možných zlepšení dosavadních postupů. Teoretická část práce definuje základní pojmy jako společenská odpovědnost firem (Corporate Social Responsibility -- CSR), firemní filantropie a dobrovolnictví a možnosti zapojení zaměstnanců do odpovědných aktivit firmy. Analytická část práce popisuje sociální oblast společenské odpovědnosti ve Skupině ČEZ a možnosti zapojení jejích zaměstnanců do těchto aktivit se zaměřením na firemní filantropii a dobrovolnictví. Následuje popis obdobných činností v rámci CSR u konkurenčních firem. Na základě výsledků dotazníkového šetření je poté provedeno zhodnocení programů firemního dobrovolnictví v jednotlivých firmách a nastíněny různé možnosti pro zlepšení dosavadních postupů CSR ve Skupině ČEZ.
Společenská odpovědnost firem v rámci kategorie FMCG na příkladu společnosti Kraft Foods
Melnik, Dzmitry ; Plášková, Alena (vedoucí práce) ; Kořánová, Helena (oponent)
Společenská odpovědnost firem neboli Corporate Social Responsibility je v dnešní době nejaktuálnějším trendem v oblasti managementu a marketingu, který se stává nezbytnou součástí strategie každé firmy, která chce být úspěšná. Cílem bakalářské práce je na základě analýzy aktivit v oblasti společenské odpovědnosti společnosti Kraft Foods a společnosti Nestlé navrhnout možnosti rozšíření a propojení v marketingové komunikaci.
Význam filantropie v mezinárodních vztazích
Hýla, Ondřej ; Kratochvíl, Petr (vedoucí práce) ; Rolenc, Jan Martin (oponent)
Sociální odpovědnost firem (corporate social responsibility -- CSR) má dlouhou historii. Ovšem tempo, kterým se CSR vyvíjela v posledních letech, je bezprecedentní. Rychlý rozmach by mohl svádět k dojmu, že CSR se vyvíjí v permanentní fenomén zahrnující novou podobu vztahu mezi společností a firemním sektorem, a to na národní i mezinárodní úrovni. Realita je přirozeně mnohem složitější.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 334 záznamů.   začátekpředchozí263 - 272dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.