Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 51 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Harry Potter Joan K. Rowling, The Secret of Platform 13 Evy Ibbotson a Groosham Grange a Return to Groosham Grange: the Unholy Grail Anthony Horowitze: srovnávací analýza obrazu jiného světa
NAGYOVÁ, Helena
Tato diplomová práce se zabývá literární komparací tří literárních děl. Konkrétně se jedná o sérii Harry Potter J. K. Rowling, The Secret of Platform 13 (Tajemství 13. nástupiště) Evy Ibbotson a Groosham Grange a Return to Groosham Grange: the Unholy Grail (Škola černé magie a Návrat do školy černé magie) Anthony Horowitze. Cílem teoretické části je seznámit čtenáře s teorií fantasy, stejně jako s životy tří výše zmíněných autorů. V této části jsou také zahrnuty přechodové rituály (Gennep) a tradice gotického románu. Cílem praktické, interpretační, části je porovnání hlavních témat objevujících se u všech tří autorů, mezi která patří například: cesta do světa fantazie, obraz jiného světa, hrdina a jeho protipól. Ačkoli se některé motivy objevují napříč všemi výše zmíněnými příběhy, jedná se o osobitá díla, zaměřená na zcela odlišná poselství. J. K. Rowling se soustředí na morální poselství, Horowitz na grotesku a Ibbotson na humor.
Obrazy Hendricka van Balena ve sbírkách zemí českých. Inspirace pro van Balenovy figurální kompozice a jejich vliv na další umělecké generace.
Nerudová, Magdalena ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent)
Obrazy Hendricka van Balena ve sbírkách zemí českých. Inspirace pro van Balenovy figurální kompozice a jejich vliv na další umělecké generace. Anotace Diplomová práce se soustřeďuje na obrazy Hendricka van Balena (1575-1632), které se nacházejí ve sbírkách ČR. Těžištěm této práce je figurální stafáž v kabinetní malbě, která byla doménou antverpského malíře Hedricka van Balena. Také bude připomenuta spolupráce Hedricka van Balena s Janem Brueghlem starším, který se stal součástí jeho tvorby jako autor zátiší a přírodnin na Balenových obrazech. Na konkrétních dílech ze sbírek ČR bude poukázáno na možnou inspiraci ve figurách rudolfínských mistrů, jako je Hans von Aachen a Josef Heintz a paralely v jejich tvorbě a dále na vliv na kabinetní malbu malířů 18. století, Johana Georga Platzera (1704-1761) a jeho žáka Franze Christophera Jannecka (1703-1761). Klíčová slova Hendrick van Balen, inspirace, Hans von Aachen, Josef Heintz, Johan George Platzer, Franz Christoph Janneck, kabinetní malba, mytologie, sbírky v ČR, Jan Brueghel starší, Jan Brueghel mladší
Příběh biblické Rút a jeho inspirace pro sociální problematiku dnešní společnosti.
Jarosilová, Veronika ; Heryán, Ladislav (vedoucí práce) ; Roskovec, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce s názvem "Příběh biblické Rút a jeho inspirace pro sociální problematiku dnešní společnosti" je zaměřena na analýzu knihy Rút, srovnání některých jejích interpretací a aplikaci na sociální problematiku dnešní společnosti. Ačkoli se jedná o krátkou knihu, její význam je nezanedbatelný. Židé ji dokonce předčítají v synagogách při svátku týdnů, známém jako letnice. Patří tedy mezi pět svátečních svitků. Některá obecná fakta o knize, jako doba jejího vzniku, jsou stále předmětem diskuze. Mezi interpretacemi knihy srovnávanými v této práci však nejsou velké rozdíly. Autoři se shodují na nadějeplném poselství s výzvou k víře v Boha a lásce k druhým. Kniha Rút může být inspirativní pro témata individualismu a lhostejnosti, předsudků nebo péče o seniory. Je to kniha plná laskavosti, velkorysosti, rodinné soudržnosti a vzájemné solidarity. Klíčová slova: interpretace, inspirace, láska, naděje, solidarita, víra
Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku
Vávrová, Eliška ; Starý, Karel (vedoucí práce) ; Laufková, Veronika (oponent)
Tato diplomová práce s názvem Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ v České republice a ve Švýcarsku se zaměřuje na představení a následnou komparaci verbálních hodnocení žáků v těchto dvou zemích. Porovnání je zamýšleno jako nástroj ke vzájemné inspiraci. Téma práce je z důvodu nedávných proměn v pojetí základního vzdělávání České republiky aktuální. Diplomová práce je rozdělená na dva oddíly. V teoretické části se diplomová práce zabývá obecným vymezením pojmu hodnocení, jeho formami a typy v rámci vzdělávacího systému České republiky, poté se zaměřuje na detailnější popis verbálního hodnocení. Nechybí představení konceptu vzdělání jedné z alternativních škol. Následující kapitoly obsahují základní informace o švýcarském školství v kontextu historie. Systém školního hodnocení je blíže popisován v jednom ze švýcarských kantonů. Prakticko-empirická část této diplomové práce zkoumá systémy hodnocení na prvním stupni základní školy v České republice a ve Švýcarsku výzkumnými metodami rozhovoru a dotazníku. Smyslem této části je prokázat verbální formu hodnocení žáků v prvních ročnících primárního vzdělávání jako vhodnější oproti klasifikaci. KLÍČOVÁ SLOVA Verbální hodnocení, švýcarský systém školství, komparace, primární škola, inspirace
Rozvoj fonematického sluchu v mateřských školách
Matoušková, Pavlína ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Přívratský, Vladimír (oponent)
NÁZEV: Rozvoj fonematického sluchu v mateřských školách AUTOR: Bc. Pavlína Matoušková KATEDRA Katedra primární pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Ehler, Ph.D. ABSTRAKT Základním předpokladem zvládání školních dovedností, především čtení, je dostatečný rozvoj fonematického sluchu v mateřské škole. Zdokonalování úrovně foneticko-fonologické roviny u dětí předškolního věku je možné zajistit vhodnými pomůckami a metodikou pro pedagogy. Cílem diplomové práce je analýza fonematického sluchu u dětí v posledním roce předškolního vzdělávání a návazné vytvoření vlastního návrhu modelu aktivit a pomůcek. Zjištění úrovně fonematického sluchu probíhalo u dětí vybraných mateřských škol. Jedna z nich se zaměřovala na rozvoj fonematického sluchu a pracovala s navrženým modelem, v ostatních probíhala logopedická prevence dle školních vzdělávacích programů. Vstupní analýza proběhla na začátku školního roku a následné porovnání výsledků bylo v druhém pololetí. V závěru práce je objektivní posouzení míry účinnosti navržených aktivit v praxi. Prezentovaný materiál byl velmi efektivní jak pro rozvoj úrovně fonematického sluchu u dětí před nástupem k základnímu vzdělání, tak pro rozvoj ostatních oblastí předškolního vzdělávání a inspiraci pedagogů. KLÍČOVÁ SLOVA Dítě předškolního věku, fonematický sluch, pomůcky, didaktický...
Oázy v srdci Evropy. Orientalismus v české architektuře 19. století
Vránová, Veronika ; Šmied, Miroslav (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Evropa na počátku 19. století hledá svou novou uměleckou tvář. Začíná se rodit několik různorodých proudů, které se snaží uchytit na umělecké scéně a převzít onu vůdčí štafetu. A právě touha po hledání nových cest prohlubuje v Evropě zájem o Orient. Vzájemné poznávání Východního a Západního světa sahá již do raného středověku a projevuje se v několika etapách až do dnešní doby. Fascinace Orientem v 19. století byla spjata především s Napoleonovým tažením do Egypta, řeckým povstáním proti Turkům, dobytím Severní Afriky Francií, světovou výstavou v Londýně a se samotnými výpravami do exotických zemí tehdejších nadšenců. Vlna orientalismu prosákla do všech vrstev výtvarného umění, nejčastěji ji můžeme spatřit v malířství, grafice či fotografii, nejméně pak v sochařství. Diplomová práce sleduje fenomén orientalismu od konce 18. století až do 1. světové války. Snaží se přiblížit jeho vliv na odvětví výtvarného umění ve střední Evropě a hledat tak východiska pro další bádání. Klíčovým bodem práce je zkoumat exotické tendence v architektuře na území Českého království a uvést je v kontextu orientální architektonické tvorby ostatních zemí tehdejšího habsburského mocnářství. Klíčová slova architektura, orientalismus, inspirace, ornament, 19. století, Blízký východ, Rakouské císařství, Rakousko-Uhersko,...
Biblické výklady Jeronýma Hirnhaima ve spise Theologia Universalis
Matějec, Tomáš ; Brož, Jaroslav (oponent)
Rigorózní práce "Biblistické výklady Jeronýma Hirnhaima ve spise Theologia universalis" je přispěvkem k hlubšímu poznání raněnovověkého uvažování o Písmu svatém. Teologické kompendium "Theologia universalis" bylo sestaveno v druhé polovině 17. století Jeronýmem Hirnhaimem, opatem premonstrátského kláštera na Strahově, jako učební pomůcka pro řádové kleriky. Diplomová práce se zabývá výklady, které Jeroným Hirnhaim v tomto kompendiu podává o vztahu Písma svatého a tradice, biblické inspiraci, výkladu biblického textu a četbě Písma laiky. Srovnání s Kontroverzemi Roberta Bellarmina ukazuje, že Hirnhaimovy výklady se o tento Bellarminův spis ve značné míře opírají. Četné shody s učebnicí Gasparda Juénina, sestavenou v devadesátých letech 17. století ve Francii a určenou pro francouzské kněžské semináře, ukazují nadnárodní charakter raněnovověké katolické teologie i tehdejší pedagogické praxe. Rozdíly mezi tehdejším a současným pohledem na Písmo mohou být lze pozorovat v oblasti pastorační praxe.
Industriální krajina. Možnost tématu v umění a výtvarné výchově
Kuchynková, Monika ; Kornatovský, Jiří (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem industriální krajiny ve výtvarném umění z hlediska pedagogického, historického a teoretického. V teoretické části se autorka zabývá výkladem jednotlivých pojmů, které s touto industriální problematikou souvisí. Zároveň povrchově nastiňuje vývoj industriální krajiny, průzkum vztahů a postojů, převážně u mladé generace, vůči těmto komplexům a zaobírá se touto problematikou z hlediska využití v umění, jako námětu či industriálních materiálů. Velmi zajímavým a novějším fenoménem je aktivita zvaná Urbex, jejíž výklad, světoví i čeští představitelé a jeho vývoj je zde stručně vyložen. Současně je doplněná o výtvarnou tvorbu, motivu industriálních staveb, industriálního materiálu, vzpomínek, pocitů a vztahu k této krajině, autorky diplomové práce. V didaktické části, která je stěžejní pro tuto diplomovou práci, autorka vypracovala pět příprav na jednotky vyučování ve výtvarné výchově, kde se zaměřila jak na použití industriálního materiálu, tak na tuto tématiku. Jejichž cílem bylo seznámení žáků s touto problematikou a možnostmi tvorby s těmito materiály. Čtyři přípravy byly odučeny na základní škole Vodičkově, na Praze 1. Jednalo se o výtvarné řady, které byly zaměřeny jak na industriální problematiku, využití těchto materiálů i průmyslového tématu. Žáci se v rámci...
Příprava budoucích učitelů 1. stupně ZŠ v České republice a Belgii
Kalousová, Lucie ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá vysokoškolskou přípravou učitelů prvního stupně základní školy, a to v České republice a ve frankofonní části Belgie. Práce má charakter srovnávací studie, jež v daných zemích analyzuje systémy terciárního vzdělávání a systémy studia oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Studijní obor je detailněji popsán na vybraných příkladech Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze a École normale catholique du Brabant wallon na Haute École Léonard de Vinci v Louvain-la-Neuve. Za účelem vzájemné inspirace jsou představeny jednotlivé studijní plány těchto škol, vztah teorie a praxe v rámci studia a na základě pozorování a vlastního prožitku jsou reflektovány také dvě vybrané problematiky z každé instituce, které mají zajímavý a specifický charakter. Je prezentována také problematika profesních kompetencí učitele, která se vztahuje k vysokoškolské přípravě učitelů a která je v Belgii již vypracovaná, zatímco v České republice je zatím ve fázi příprav. Obě školy mají svým studentům co nabídnout, ale také se v čem inspirovat a dále rozvíjet svou nabídku přípravy budoucích učitelů prvního stupně základní školy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 51 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.