Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mediální obraz českého výtvarného umění v letech 1948-1953 v dobových kulturních periodikách
Dušková, Kateřina ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Knapík, Jiří (oponent)
Diplomová práce postihuje mediální obraz českého výtvarného umění v letech 1948 až 1953 v dobových kulturních periodikách Kulturní politika, Tvorba, Var a Lidové noviny. Věnuje se přitom dvěma základním okruhům, které se ve zkoumaných periodikách nejčastěji objevovaly. Jedná se o definování nového umění a socialistického realismu a tvarování umělců a společnosti. Sociální realismus je přitom charakterizován nejen prostřednictvím popisu, ale také inspiračními zdroji jako čs. výtvarné umění 19. století a vymezením se vůči konkurenčním protikladným nebo podobným uměleckým směrům a tendencím jako formalismus, naturalismus, akademismus nebo kýč. Tvarování umělců a společnosti je chápáno v rovině výchovy, vzdělávání a osvětové činnosti. V souvislosti s okruhy a dobovým chápáním výtvarného umění jako nástroje pro tvarování společnosti je po stručném historickém úvodu rozvedena problematika kulturní politiky KSČ, organizační struktury umělecké produkce, distribuce umění, tvarování výtvarných umělců, pronikání umění do veřejných i soukromých prostor, konstrukce socialistického realismu a přístupu výtvarných umělců k novým podmínkám umělecké tvorby. Kromě podobných jsou ovšem uvedeny i odlišné rysy periodik, které činí každém periodikum jedinečným. Východiskem diplomové práce je historická a kvalitativní analýza.
Ovlivňují halucinogeny uměleckou tvorbu? Kvalitativní studie
Strolená, Kristýna ; Radimecký, Josef (vedoucí práce) ; Vacek, Jaroslav (oponent)
Problematika užívání halucinogenů je v současné době velmi aktuální a dle Výroční zprávy o stavu ve věcech drog v České republice z roku 2015 je celoživotní prevalence užívání LSD v populaci 3,1 % a halucinogenních hub 5,4 %, avšak je vyšší mezi mladými dospělými (5,7 % a 9,2 %) (Mravčík et al., 2016). Uživateli halucinogenů bývají mnohdy lidé věnující se nejrůznějším formám umělecké činnosti, a právě na ně se diplomová práce zaměřuje. Cílem diplomové práce je prostřednictvím metody nestrukturovaného rozhovoru zjistit, zda, a případně jak, ovlivňuje užívání vybraných halucinogenních drog uměleckou produkci z pohledu uživatelů. Dále se snažím zjistit, zda má prožitá zkušenost změněného stavu vědomí po užití halucinogenu vliv na následující tvorbu i po odeznění jejich psychoaktivního účinku, a zdali lze v užívání halucinogenů umělci vystopovat a případně popsat určité opakující se vzorce působení či chování. Práce je strukturována jako kvalitativní studie sestávající z metodické části, teoretického rozboru problému zaměřujícího se na teoretické vymezení umění, umělecké tvorby a kreativity, dále se věnuje teoretickému rozboru problematiky halucinogenů a umění ovlivněného halucinogeny včetně umění rituálního. Finální část je zaměřena na praktickou aplikaci a vychází zejména z výzkumného šetření...
Návrhy půdorysných řešení ve skladbách aerobic fitness
Kobelková, Tereza ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Černá, Jana (oponent)
Název: Návrhy půdorysných řešení ve skladbách aerobic fitness Cíle práce: Zjistit v soutěžích FISAF fitness aerobic, podle předem stanovených kritérií, typy přechodů z útvaru do útvaru s nejvyšší mírou působivosti (efektem) na diváka. Hodnoceny jsou přechody krátké a jednoduché, kombinace přechodů a přechody dlouhé a složité. Metoda: V práci je použita smíšená sekvenční metoda. U vybraných skladeb jsou stanovena tři základní kritéria, specifická pro využití prostorového a půdorysného řešení choreografie ve skladbách aerobik fitness pro nepřímé pozorováni, a jsou vyhodnocena kvantitativní analýzou. Druhé kritérium je hodnoceno prostřednictvím participativního pozorování skupinou dvaceti expertů a jeho výsledky jsou kvantifikovány. Kvalitativně je analyzována druhá část třetího kritéria a všechny výsledky kvantitativní analýzy. K porovnání všech výsledků byla použita metoda komparace. Výsledky: Nejefektnější se ukázaly být přechody krátké a jednoduché. Následovaly kombinace přechodů a nejméně působivé pro diváka byly přechody dlouhé a složité. KLÍČOVÁ SLOVA: Půdorysné a prostorové řešení, efekt, choreografie, aerobik fitness, tvorba.
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho
Puc, Jan ; Novotný, Karel (vedoucí práce) ; Čapek, Jakub (oponent) ; Janoušek, Hynek (oponent)
Funkce řeči u Husserla a Merleau-Pontyho Tématem práce je proměna intencionální funkce řeči mezi E. Husserlem a M. Merleau-Pontym. Intencionální funkcí řeči máme na mysli proměnu vyjadřovaného smyslu, kterou zapříčiňuje právě jeho vyjádření. U Husserla sledujeme proměnu z pozice Logických zkoumání a první knihy Idejí k čisté fenomenologii a fenomenologické filosofii, v nichž zastává tezi o neproduktivitě zrcadlení jiných druhů intencionality v řeči, na pozici Původu geometrie, v níž rozlišuje podíl řeči na vytváření myšlenkové formy ve dvou ohledech: Řeč dává myšlence její idealitu, která se liší od vztahu rodové podstaty k mnohosti věcí. A řeč dává myšlence její objektivitu, formu předmětu, který vstupuje do dějin a trvá v nich. Ve Fenomenologii vnímání Merleau-Ponty přebírá Husserlovu zralou pozici s několika podstatnými změnami. Východiskem analýzy přestává být jazykový znak, nýbrž se jím stává tělesné gesto, v důsledku čehož zaniká Husserlem zdůrazňovaný rozdíl mezi rodovou a jazykovou idealitou. Vedle objektivační funkce řeči Merleau-Ponty uvažuje také o obsahovém dokončování vyjadřovaného smyslu vyjádřením. Tím, že se řeč stává tvořivou, přestává být prázdným míněním názoru a může se stát stejně původní přítomností světu jako vnímání. V poslední části se zaměřujeme na Merleau-Pontyho pojetí...
Problém svobody a tvořivosti u Nietzscheho
Kobylka, Vít ; Novák, Aleš (vedoucí práce) ; Marek, Jakub (oponent)
Práce si klade za cíl zejména znovu promýšlet problém svobody a tvořivosti v Nietzscheho díle na pozadí dvou stěžejních koncepcí, se kterými se setkáváme v Nietzscheho vrcholných a pozdních dílech, tedy myšlenky nadčlověka a věčného návratu téhož. V tomto ohledu práce navazuje zejména na interpretace Martina Heideggera. Práce nejprve zasazuje Nietzscheho myšlení svobody do filosoficko-historického kontextu a srovnává jej zejména s filosofií Barucha Spinozy. V další fázi dochází právě v návaznosti na práci Martina Heideggera a Ivana Dubského k odmítnutí zjednodušeného pojetí myšlenky věčného návratu jako strohého determinismu. Takto připraveni přistupujeme k analýze kontextů, ve kterých Nietzsche tvořivost pojednává, a odhalujeme Nietzscheho pojetí tvořivosti s jeho typickými nebezpečenstvími jako zásadní antropologické motivy a principy. V následující části práce identifikujeme některá naladění zpřístupňující zkušenost perspektivy věčného návratu a nadčlověka, což vyústí v možnost porozumět oběma myšlenkám v jejich vzájemné souvislosti. Tato souvislost však zůstává záhadnou a v poslední výkladové kapitole se pokoušíme s pomocí Kierkegaardova pojetí okamžiku obě koncepce myslet v jejich komplementaritě nejen v rámci pojmu tvořivosti, ale právě i okamžiku, jako svébytného aspektu lidské časovosti.
Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice
Antošová, Aneta ; Novotná, Viléma (vedoucí práce) ; Fričová, Marie (oponent)
Název: Porovnání tvůrčích přístupů při tvorbě taneční kompozice. Cíl: Cílem diplomové práce je najít shody a rozdíly v tvůrčích přístupech vybraných zahraničních a českých autorů tanečních choreografií. Metody: Pro diplomovou práci byl zvolen kvalitativní výzkum a jako hlavní výzkumná metoda kazuistika, konkrétně komparativní studie, která společně s dotazovaným šetřením formou polostrukturovaného (hloubkového) rozhovoru, prováděného s vybranými odborníky z oboru choreografie, porovnávala dva případy mezi sebou - české choreografy se zahraničními reformátory. Výsledky: Ve výzkumné části práce jsou na základě rešerše literatury a provedeného šetření nalezeny shody a odlišnosti v tvůrčích přístupech na úrovni českých choreografů a zahraničních reformátorů. Výstupem výzkumu je srovnávací tabulka sledující život a práci choreografů ve třech oblastech: vstupní podmínky, proces tvorby a výstupy tvorby. Výzkum zjistil možné funkční přístupy pro taneční praxi. Klíčová slova: Umění, tanec, choreografie, tvorba, komparace.
Ornament v přírodě, vědě a umění. Analýza diskurzu připadové studie výuky
Havlásek Tatarová, Lucie ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Machalický, Lukáš (oponent) ; Zindulka, Ondřej (oponent)
Lucie Havlásek Tatarová OrnamenT v přírOdě, vědě a umění Analýza diskurzu případové studie výuky Abstrakt Disertační práce Ornament v přírodě, vědě a umění se zabývá tématem ornamentu v současném umění, designu a architektuře. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány přírodě a vědě jako inspiračním zdrojům pro současné umění. Kapitola Tělo a ornament se zabývá ornamenty na lidském těle a vzory tvořenými z lidských těl. Autorská tvorba a tvorba studentů v rámci výuky jsou integrální částí hlavního textu práce. Zvláštní kapitola je věnována projektu Bodyornament. Jedná se o projekt umělecký, edukační a výzkumný. Hlavní část jeho realizace proběhla formou akce ve Veletržním paláci v Praze. Spolu se studenty jsme vytvářeli ornamenty tvořené z jejich těl, ty byly fotograficky zdokumentovány a staly se součástí konvolutu reflexivních bilancí spolu se studentskými výpověďmi. Analýzy těchto primárních dokumentů vedly k interpretačním závěrům. Výzkum používá kombinaci specifických forem kvalitativního výzkumu a výzkumu uměním a konkrétní model byl postaven na třístupňové reflexivní analýze podle Donalda Schöna. Interpretace výzkumných zjištění vedou k zamyšlení nad možnostmi zkvalitnění výuky ve studijním programu pro Učitelství pro 1. stupeň ZŠ. Výsledným artefaktem projektu je video Bodyornament, které tvoří nedílnou...
Tvorba filmů na základní škole
Šuslík, Marcel ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Mojžíšová, Jarmila (oponent)
Tématem práce je tvorba filmů na základní škole a její místo ve vyučovacím procesu. Zkoumal jsem, za jakých podmínek má tato činnost přínos jak ve smyslu rozvoje klíčových kompetencí, tak pro primární prevenci. Zhodnotil jsem dostupnost informací k tomuto tématu. Provedl jsem z tohoto hlediska analýzu RVP, průzkum témat, které zpracovávají některé základní školy a festivalové platformy, se větším prostorem pro Antifetfest. Na základě vlastních zkušeností a pozorování, rozhovorů a dotazníků jsem vypracoval praktický postup třídního projektu natáčení. Konstatoval jsem, že natáčení filmů v rámci třídního projektu je přínosem jak z hlediska prevence rizikových forem chování, tak pro rozvoj mnoha klíčových kompetencí. V neposlední řadě také obohacení forem práce s žáky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí20 - 29dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.