Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  předchozí2 - 11dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Nemoc, vzdělávání a doktoři: vliv pandemie covidu-19 na výuku studentů medicíny
Chvojková, Samantha ; Lánský, Ondřej (vedoucí práce) ; Samek, Tomáš (oponent)
V březnu roku 2020 se Česká republika začala potýkat s pandemií onemocnění covid-19. Vzhledem k pandemii byl v ČR opakovaně vyhlášen nouzový stav a byla přijata různá opatření. Mezi tato opatření patřilo: omezení fyzického (a spolu s ním i sociálního) kontaktu, omezení cestovního ruchu, podnikání a služeb, vyhlášení pracovní povinnosti pro studenty pedagogických a lékařských fakult, uzavření škol a přechod na distanční výuku a mnoho dalších. Tato práce je věnována kvalitativnímu výzkumu mezi studenty medicíny, jejichž studium bylo touto krizí výrazně narušeno distanční výukou, přerušením praxí a vyhlášením pracovní povinnosti. Hlavním cílem práce je zjistit, jaká rizika související s pandemií covid- 19 vnímají samotní studenti medicíny z hlediska jejich studia a budoucí praxe? V rámci kvalitativního výzkumu, který studentka připraví a zrealizuje, budou vyhodnoceny polostrukturované rozhovory s 6 posluchači posledních dvou ročníků 3. lékařské fakulty Univerzity Karlovy. Cílem je tedy zjistit i to, jak studenti medicíny pohlíží na své studium před a během epidemie onemocnění covid-19; jak se vyrovnávají s dopady této krize a jaký na ni mají názor; jaký si myslí, že bude mít vliv na jejich budoucnost a na úroveň péče, kterou budou schopni poskytnout svým budoucím pacientům. Ve výzkumu a analýze bude...
Václav Clemens Žebrácký - Idea unionis musicae et poeticae (1617). Edition and analysis.
Pacala, Frederik ; Baťa, Jan (vedoucí práce) ; Horyna, Martin (oponent)
Podstatou práce je komentovaná kritická edícia spisu Václava Clementa Žebráckého Idea unionis musicae et poeticae, ktorý je písomnou podobou dišputácie uskuto nenej 8. marca 1617 vo ve kej aule Karolína. Malá tla (9 ff.), unikátne dochovaná v Zámockej knižnici na K ivokláte (sign. XLIV. f. 12, prív. 33), nebola v staršej ani novšej odbornej literatúre (hudobnej i nehudobnej) doposia reflektovaná. Nápl ou práce preto je okrem vytvorenia kritickej edície taktiež analýza Clementovho pojednania, pokus o jeho zasadenie do dobového kontextu a poukázanie na spojenie s mimopražským intelektuálnym prostredím. K ú ové slová Václav Clemens Žebrácký, Johannes Lippius, Zámecká knihovna K ivoklát, Univerzita Karlova, hudební teorie, poetica, musica
Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR
Řezníčková, Michaela ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Selčanová, Zuzana (oponent)
ŘEZNÍČKOVÁ, M. Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR. Praha 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze. Pedagogická fakulta. Katedra hudební výchovy. Klíčová slova: studium, hudba, pedagogika, Česká republika, Spojené státy americké, Univerzita Karlova, University of St. Thomas Diplomová práce "Současné studium hudby na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě v komparaci se studiem hudby v ČR" seznamuje se studiem na území dvou různých kontinentů. Zabývá se nejprve obecně systémem vzdělávání v USA na základních, středních a vysokých školách, a dále pak porovnání systému amerického hudebního školství s českým. Další kapitola se zaměřuje na Univerzitu St. Thomas a na specifikaci studia hudby. Poslední kapitola je věnována již konkrétní komparaci vybraných předmětů v rámci aprobace hudebního pedagoga. Cílem diplomové práce je vytvořit ucelený přehled o americkém systému vzdělávání, následné komparaci hudebního školství na Univerzitě St. Thomas v Minnesotě se systémem na pedagogické fakultě UK a vybraných předmětů. Práce může být vhodná i jako materiál použitelný pro veřejnost nebo pro ty studenty, kteří se zajímají o studium v zahraničí.
Ubytování vysokoškolských studentů v Praze v letech 1918-1939
Daněčková, Michala ; Čechurová, Jana (vedoucí práce) ; Zilynská, Blanka (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá praktickými otázkami života mimopražských vysokoškol- ských studentů v hlavním městě v meziválečném období. Největší pozornost je kladena na formy studentského bydlení, ostatní témata - finanční náročnost studia, stravování a spolkový život stu- dentů - zde doplňují obrázek studentského života. Práce je rozdělena do tří samostatných tema- tických celků. Úvodní kapitola představuje strukturu vysokých škol v letech 1918 až 1939, složení studentstva pražských vysokých škol. Dále se v této části nacházejí výsledky statistického šetření, které zkoumalo preferované formy ubytování studentů v Praze a volené čtvrti privátního ubytování v letech 1913/14, 1920/21, 1930/31, 1939/40. Základní pramen této statistiky tvoří katalogy poslu- chačů Univerzity Karlovy a Českého vysokého učení technického. Druhá kapitola práce popisuje jednotlivé formy ubytování. Pozornost je zaměřena na obecné charakteristiky těchto forem, v přípa- dě kolejí také na budování jejich sítě v daném období. Závěrečnou část práce tvoří medailonky jednotlivých pražských kolejí. Práce vychází z archivních materiálů Národního archivu, Archivu Kanceláře prezidenta republiky, Archivu Univerzity Karlovy a Archivu Českého vysokého učení technického. Užitečné informace poskytly také dobové studentské příručky,...
Jan Kapistrán Vyskočil a jeho dílo
Čada, Václav ; Míšková, Alena (vedoucí práce) ; Foltýn, Dušan (oponent)
1. ANOTACE Jméno autora: Mgr. Václav Čada Instituce: Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta Katedra dějin a didaktiky dějepisu Obor: Učitelství pro ZŠ a SŠ, DĚJEPIS - SPOLEČENSKÉ VĚDY Název práce: Jan Kapistrán Vyskočil a jeho dílo Vedoucí práce: doc. PhDr. Alena Míšková, Ph.D. Počet stran: 180 textu, 39 příloh Rok obhajoby: 2011 Klíčová slova: historik, františkánský řád, misie, učitel, děkan, akce K, Univerzita Karlova, Teologická fakulta, internace, Ţeliv Tato práce pojednává o životě historika a františkána Jana Kapistrána Vyskočila. Jedná se o kompletní biografii tohoto významného představitele františkánského řádu v Československu první poloviny 20. století. Kromě samotného životopisu je součástí práce i popis jeho dvou zahraničních cest do Itálie a Francie. Stručně je představena i Vyskočilova práce badatelská s důrazem k dosud nevydaným textům, které jsou uloženy v archivech České republiky. Jedná se o první ucelený životopis tohoto historika.
Dějiny teologické fakulty v Praze: Od založení do roku 1419
Šenk, Martin ; Kubín, Petr (vedoucí práce) ; Doležalová, Eva (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá dějinami teologické fakulty v Praze od jejího založení v roce 1347 až do vypuknutí husitské revoluce. Práce se tedy nejprve věnuje předpokladům založení obecného učení v Praze a zakladatelskému činu papeže Klimenta VI. a císaře Karla IV. Následně jsou popsány počátky výuky na teologické fakultě a její institucionální vývoj do roku 1419. Pozornost je při tom věnována zejména otázce papežského založení fakulty, organizaci studia, roli pražského arcibiskupa jakožto kancléře univerzity. Opomenuty nejsou ani vnitřní těžkosti fakulty a zasazení teologické fakulty do kontextu dějin Univerzity Karlovy. Metodologicky práce vychází z komparace odborné literatury a analýzy dobových pramenů.
Příprava učitelů primární školy na pedagogických fakultách v ČR
Vokšická, Barbora ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Kvalita vzdělávání učitelů se v poslední době dostala ve všech vyspělých zemích včetně České republiky do centra pozornosti pedagogické teorie, výzkumu a zejména vzdělávací politiky. Čelíme problémům například s nekvalifikovanými učiteli, s nezájmem mladých lidí o studium učitelství, s odchodem učitelů ze škol, s kvalitou vzdělávání učitelů s ohledem na potřeby moderní společnosti a pracovního trhu. Absence standardu pro učitelskou profesi spolu s vysokou autonomií vysokých škol dále vede k situaci, kdy jednotlivé fakulty připravující učitele koncipují vzdělávací programy zcela nezávisle a máme málo informací o tom, zda vybavují absolventy srovnatelnými vědomostmi a dovednostmi, budují v nich podobné postoje a stanovují si v učitelském vzdělávání podobné priority. V teoretické části se věnuji vývoji vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ v České republice po roce 1989, legislativnímu a koncepčnímu ukotvení vysokoškolské přípravy učitelů. V praktické části se diplomová práce pokouší odpovědět na otázku, jak odlišná je příprava učitelů primární školy na různých pedagogických fakultách v České republice. V rámci práce byly provedena komparativní případová studie na dvou katedrách primární pedagogiky s cílem zjistit, jak se liší charakteristika studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, dlouhodobé...
Akademická spolupráce mezi Univerzitou Karlovou v Praze a Univerzitou Hamburk v období tzv. normalizace
Kuklíková, Kateřina ; Kunštát, Miroslav (vedoucí práce) ; Šmidrkal, Václav (oponent)
Předkládaná diplomová práce se zabývá vývojem akademických kontaktů mezi Československou socialistickou republikou a Spolkovou republikou Německo v období tzv. normalizace, tedy od počátku sedmdesátých let až do pádu tzv. železné opony. Hlavním předmětem zájmu je meziuniverzitní partnerství mezi Univerzitou Karlovou v Praze a Univerzitou Hamburk, které bylo dojednáno v Praze v roce 1980 a úspěšně funguje dodnes. Jednalo se o vůbec první smlouvu, kterou Karlova Univerzita uzavřela se západoněmeckou univerzitou v období studené války. Práce sleduje, jakým způsobem se k partnerství obě univerzity postavily a jak se mohla vzájemná spolupráce prakticky realizovat. Na konkrétních příkladech zkoumá, kde nastaly překážky a čím naopak bylo partnerství přínosné. Cílem práce je zjistit, jakou dynamiku partnerství ve sledovaném období postupně nabylo a zda dokázalo i v tehdejších vnitro- a zahraničněpolitických podmínkách překonat původní očekávání hlavních aktérů. Sledovaná spolupráce je zasazena nejen do širšího kontextu vývoje vztahů mezi Československem a Spolkovou republikou Německo, ale i do událostí mezinárodní politiky. Uzavření partnerství bylo umožněno díky bilaterálním smlouvám upravující rozvoj československo-západoněmeckých kulturních a akademických vztahů. Konkrétně se jedná o tzv. Pražskou...
Osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu
Osúchová, Veronika ; Dobiášová, Karolína (vedoucí práce) ; Kotrusová, Miriam (oponent)
Tato práce se zaměřuje na osoby se zdravotním postižením při vstupu na vysokou školu v konkrétní fázi životního cyklu. Tato konkrétní fáze životního cyklu se nazývá vynořující se dospělost - emerging adulthood a je rámována věkem 18-25 let. Jedná se tedy o mladé dospělé, kteří zažívají důležitý milník jejich života - v tomto případě je tím milníkem vstup na vysokou školu. Tato skupina osob se musí vypořádat nejen se svým handicapem, ale také s tlakem, který je s touto fází spojený. Jedná se o tlak především ze strany rodiny, školy, ale i celé společnosti. Hlavním cílem této bakalářské práce bylo tedy zjistit, jaké jsou podmínky osob se smyslovým a tělesným postižením na Univerzitě Karlově při vstupu na vysokou školu a při následném studiu na této univerzitě. Snažila jsem se u těchto osob zmapovat fázi vynořující se dospělosti a odhalit společné znaky. Dílčími cíli pak bylo odhalit nejčastější překážky, s kterými se ve své cestě za dosažením vysokoškolského titulu mohou tito studenti setkávat. Chtěla jsem také odhalit, jak funguje pomoc a podpora ze strany státu a jak funguje pomoc a podpora ze strany Univerzity Karlovy pro studenty se zdravotním postižením v této konkrétní fázi životního cyklu. To vše v kontextu možné pomoci a podpory ze strany sociální a vysokoškolské politiky. Výsledky byly zjišťovány...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   předchozí2 - 11dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.