Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Příprava učitelů primární školy na pedagogických fakultách v ČR
Vokšická, Barbora ; Straková, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Kvalita vzdělávání učitelů se v poslední době dostala ve všech vyspělých zemích včetně České republiky do centra pozornosti pedagogické teorie, výzkumu a zejména vzdělávací politiky. Čelíme problémům například s nekvalifikovanými učiteli, s nezájmem mladých lidí o studium učitelství, s odchodem učitelů ze škol, s kvalitou vzdělávání učitelů s ohledem na potřeby moderní společnosti a pracovního trhu. Absence standardu pro učitelskou profesi spolu s vysokou autonomií vysokých škol dále vede k situaci, kdy jednotlivé fakulty připravující učitele koncipují vzdělávací programy zcela nezávisle a máme málo informací o tom, zda vybavují absolventy srovnatelnými vědomostmi a dovednostmi, budují v nich podobné postoje a stanovují si v učitelském vzdělávání podobné priority. V teoretické části se věnuji vývoji vzdělávání učitelů 1. stupně ZŠ v České republice po roce 1989, legislativnímu a koncepčnímu ukotvení vysokoškolské přípravy učitelů. V praktické části se diplomová práce pokouší odpovědět na otázku, jak odlišná je příprava učitelů primární školy na různých pedagogických fakultách v České republice. V rámci práce byly provedena komparativní případová studie na dvou katedrách primární pedagogiky s cílem zjistit, jak se liší charakteristika studijního programu Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, dlouhodobé...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.