Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 42 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Introduction to ELT Methodology
Gráf, Tomáš ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Rigorózní práce poskytuje teoretické zázemí pro pøípravu portfolia kurzu Teorie a praxe jazykové akvizice pro uèitele angliètiny (didaktická propedeutika). Tento pøípravný kurz didaktiky slouží jako úvod do pøedmìtu pro budoucí uèitele angliètiny na støedních školách, kterým poskytuje teoretické obeznámení s obecnými principy uèení, jazykové akvizice a uèení se cizím jazykùm. Práce pøedstavuje osnovy kurzu - v jednotlivých kapitolách popisuje teoretická východiska pro jednotlivé semináøe. Zpracovávanými tématy jsou teorie uèení a jejich aplikace na výuku jazykù, jazyková identita, teorie a popis osvojování mateøského a cizího jazyka, promìnné ve výuce (vìk, pohlaví, nadání, inteligence, motivace, afektivní filtr, uèební styly, typy inteligencí, pøedstavy o uèení se jazykùm, mozek a pamì pøi nabývání jazyka, metody výuky cizích jazykù, mezijazyk, jazykové chyby, úrovnì pokroèilosti, komunikaèní a studijní strategie, výchova k autonomii, teorie dobrého žáka a dobrého uèitele jazykù. Souèástí rigorózní práce je pøíloha obsahující výkladové listy pro jednotlivé semináøe (handouty) a studentský dotazník k vyhodnocení kvality vedení semináøe.
Introduction to ELT Methodology - Learning Languages
Gráf, Tomáš ; Mothejzíková, Jarmila (vedoucí práce) ; Klégr, Aleš (oponent)
Diplomová práce pøedstavuje teoretické zázemí pro pøípravu portfolia pro kurz Didaktická propedeutika pro studenty angliètiny na FF UK. Tento pøípravný kurz didaktiky by mìl sloužit jako úvod do pøedmìtu pro budoucí uèitele angliètiny na støedních školách, kterým má poskytnout teoretické obeznámení s obecnými principy uèení, jazykové akvizice a uèení se cizím jazykùm. Práce pøedstavuje osnovy kurzu - v jednotlivých kapitolách popisuje teoretická východiska pro jednotlivé semináøe. Zpracovávanými tématy jsou teorie uèení a jejich aplikace na výuku jazykù, jazyková identita, teorie a popis osvojování mateøského a cizího jazyka, promìnné ve výuce (vìk, pohlaví, nadání, inteligence, motivace, afektivní filtr, uèební styly, typy inteligencí, pøedstavy o uèení se jazykùm, mozek a pamì pøi nabývání jazyka, metody výuky cizích jazykù, mezijazyk, jazykové chyby, úrovnì pokroèilosti, komunikaèní a studijní strategie, výchova k autonomii, teorie dobrého žáka a dobrého uèitele jazykù. Souèástí diplomové práce je pøíloha obsahující tištìné podklady pro jednotlivé semináøe (handouty) a studentský dotazník k vyhodnocení kvality vedení semináøe.
Use of "Friends" series in teaching English on B2 level
Kohútová, Lenka ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití seriálu Přátelé ve výuce žáků na úrovni B2, přičemž použití seriálu má přispívat k rozvoji lingvistických a komunikačních kompetencí studentů. Účelem práce bylo zjistit, zda je možné v rámci středoškolské výuky angličtiny systematicky dlouhodobě pracovat se seriálem jako prostředkem k motivaci studentů, podnětem ke konverzaci a diskuzím i jako předmětem nápodoby a vstřebávání autentického jazyka. Práce rovněž srovnává výhody a nevýhody využití seriálu oproti výhodám a nevýhodám využívání jiných multimediálních materiálů. Součástí práce je též seznam aktivit použitých při testování použití seriálu a několik nápadů na další modifikaci k nim.
Čeština jako cizí jazyk v předškolním zařízení
Hušáková, Barbora ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent)
v českém jazyce Text se zabývá výukou češtiny jako cizího jazyka v předškolním zařízení, protože práce s dětmi předškolního věku je spojena s řadou specifik a vyžaduje tedy speciální přístup pedagoga. Děti-cizinci často pochází z rodin, kde nikdo nemluví česky, a mívají velice omezenou slovní zásobu. Jejich inkluze v českém školním prostředí tedy není snadná. V teoretické části práce se věnujeme nejprve analýze kurikulárních dokumentů pro předškolní vzdělávání, a to zejména s ohledem na děti-cizince. Dále se zaměřujeme na možnosti podpory integrace dětí-cizinců při vzdělávání v českých předškolních zařízeních. Následuje nastínění aspektů doprovázejících začlenění cizinců do výuky a teoretická východiska k postupu při integraci dítěte-cizince. Na konci teoretické části charakterizujeme skupinové a individuální kurzy. Předmětem empirické části jsou dvě případové studie, jejichž náplní je komplexní analýza situace dětí-cizinců ve vybraných předškolních zařízeních.
Influence of Phonetic Literacy on the Perception Ability of Czech Learners of English
Kaňák, Jakub ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Tato bakalářská práce pokrývá hlavní body akvizice druhého jazyka a zaměřuje se na jeho percepci a produkci. Dále se zabývá relevantními teoriemi akvizice fonologie druhého jazyka a zdůrazňuje některé klíčové aspekty jako roli fonologickéhy systému prvního jazyka na percepci a produkci jazyka druhého. Zmiňuje také spodobu znělosti a zkracování samohlásek před fortisovýmy souhláskami ve vztahu k českým studentům angličtiny. V praktické části je rozebrán percepční experiment, který zkoumal percepci koncových anglických fonémů /t/ a /d/ českými mluvčími. Bylo zjištěno, že čeští studenti jsou pod vlivem fonologického systému rodného jazyka při rozlišování kontrastu znělosti na konci slov. Tato práce nenašla žádný významný celkový vztah mezi znalostí efektu zkracování samohlásek a výsledkem v percepčním testu. Klíčová slova: percepce řeči, fonetika, fonologie, osvojování cizího jazyka
Relevance of Australianisms in English Language Teaching
Hillier, Markéta ; Matuchová, Klára (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
NÁZEV: The Relevance of Australianisms in English Language Teaching AUTOR: Markéta Hillier KATEDRA: Katedra anglického jazyka a literatury VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Klára Matuchová, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce navrhovaná k obhajobě zkoumá australskou angličtinu; roli, kterou hraje v rámci kultury své země a směr, kterým se ubírá. Mimo jiné ověřuje dostupné zdroje na toto téma a zabývá se významem vyučování australské angličtiny ve školách. Teoretická část zkoumá vývoj australské angličtiny, její současnou podobu, dále pak pojednává o osvojení cizího jazyka a zabývá se aspekty a důležitostí výuky slovní zásoby. Praktická část této diplomové práce seznamuje čtenáře se dvěma hypotézami: "Australianismy se neustále vyvíjí, abychom byli schopni udržet s novou generací krok, je potřeba vytvořit nové aktuální materiály jak pro studenty, tak pro turisty." a "Slovní zásoba australské angličtiny se značně liší od ostatních variant angličtiny; chceme-li docílit úspěšné komunikace v australském prostředí, je potřeba, aby studenti byli s australianismy seznámeni ve výuce anglického jazyka." Po statistické analýze je první hypotéza potvrzena a druhá částečně potvrzena. KLÍČOVÁ SLOVA: Austrálie, australská angličtina, australianismy, osvojení cizího jazyka, slovní zásoba
The Role of Czech-English Interlanguage Homonyms in Second-language Acquisition
Šupová, Marie ; Lancová, Klára (vedoucí práce) ; Jančovičová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá úlohou česko-anglické mezijazykové homonymie v procesu osvojování si cizího jazyka. Cílem práce je potvrdit či vyvrátit hypotézu, že čeští studenti nejsou dobře obeznámeni s česko-anglickou mezijazykovou homonymií a hloubka znalosti se odvíjí od několika zásadních faktorů. Teoretická část nabízí stručný přehled synchronního a diachronního vývoje českého a anglického jazyka a zahrnuje vliv anglického jazyka na češtinu a jejich společnou historii. Dále se zaměřuje na vysvětlení pojmu homonymie a teorie mezijazyka a jejího vlivu na výuku druhého jazyka. Praktická část zahrnuje průzkum a jejím cílem je zjistit, zda mají čeští studenti povědomí o jevu zvaném "falešní přátelé" a rozdílech mezi konkrétními příklady. Zvláštní pozornost je věnována vlivům, které ovlivňují jazykovou znalost studentů jako je například úroveň znalosti anglického jazyka, pracovní či vzdělávací zkušenost v anglofonní zemi, délka učení se angličtiny a četnost užívání angličtiny. Analýza a vyhodnocení výsledků dotazníku v závěru potvrdily platnost hypotézy. KLÍČOVÁ SLOVA mezyjazyk, homonymie, teorie osvojování druhého jazyka, zrádná slova
Koncept "inscenované komunikace" v procesu osvojování druhého jazyka
Černotová, Martina ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Koncept "inscenované komunikace" v procesu osvojování druhého jazyka Diplomová práce porovnává komunikaci, která probíhá na základě předem nastoleného nepsaného scénáře, s komunikací, která je autentická a plyne z přirozené komunikační situace. Cílem práce je vymezit pojem inscenované komunikace a postihnout rozdíly mezi ní a komunikací autentickou. Metodologicky práce vychází z komparace inscenované komunikace s komunikací autentickou, a to s pomocí konverzační analýzy rozhovorů na místech zapojených do programu "Islandské vesnice" a na místech mimo takto vymezené prostředí, respektive v situacích reálné komunikace, a následně pojmenovat faktory, které komunikaci činí inscenovanou. Teoreticky je práce podložena studiemi, které se zabývají tématem akvizice druhého jazyka (Theodórsdóttir, Wagner). Jako metodologická východiska slouží literatura zabývající se analýzou diskurzu obecně (Fairclough, Kraus, Schneiderová) a dále specificky konverzační analýzou (Ten Have, Sidnell, Jefferson). Klíčová slova: analýza diskurzu, autentická komunikace, inscenovaná komunikace, islandština, konverzační analýza, osvojování druhého jazyka. transkripce.
The influence of mother tongue on learning foreign languages
Kimličková, Lenka ; Langerová, Petra (oponent) ; Smutný, Milan (vedoucí práce)
This thesis deals with the topic of the second language acquisition and relationship between the mother tongue and target language. It explains basic definitions regarding second language acquisition, contrastive analysis and language transfer. It stresses the importance of the first language acquisition and explains theories of SLA. It provides reader with examples of the most frequent errors in language learning. Furthermore, it discuses non-language factors and their influence on SLA.
The influence of computer games on English language knowledge
Prát, Patrik ; Žouželková Bartošová, Marie (oponent) ; Jašková, Jana (vedoucí práce)
Despite the fact that computer games continue to gain in popularity, attitude of majority towards computer games is still rather negative. The aim of this bachelor’s thesis is to demonstrate that playing computer games can be beneficial while learning a second language. This bachelor’s thesis consists of three chapters in which is dealt with the current state of the English language, acquisition and learning of a second language, and influence of computer games on the English language knowledge. The empirical part of this bachelor’s thesis is devoted to the analysis of a survey in the form of a questionnaire.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 42 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.