Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,265 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.03 vteřin. 
Marketingová komunikace a využití influencer marketingu u hydratačních nápojů PRIME
Soukup, Richard ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Shavit, Anna (oponent)
Influencer marketing je v dnešní době velmi rozšířeným a mocným nástrojem používaným zejména na sociálních sítích pro realizaci marketingových strategií. Tato práce rozebírá využití influencer marketingu ve spojitosti s nápoji značky PRIME založenou právě dvěma influencery. Součástí práce je popis ostatních aktivit marketingové komunikace této značky s důrazem na sportovní sponzoring a spolupráce se sportovci. Byla provedena analýza konkurence této značky ve Spojených státech a byly předloženy důvody, proč se značka rozhodla cílit především na Evropské sportovní kluby. Cílem práce bylo představit úspěch, jaký značka za svou krátkou existenci na trhu v zahraničí získala a porovnat ji s obecným vnímáním na českém trhu. Pomocí anonymního kvantitativního online dotazníkového šetření provedeného na 100 respondentech byl zkoumán efekt influencer marketingu a ostatních komunikačních nástrojů této značky na české spotřebitele, povědomí o zakladatelích značky a vnímání nabízených produktů. Výsledkem bylo zjištění, že český trh je seznámen s oběma zakladateli značky a influencer marketing působí na 66 % všech dotazovaných, nicméně ostatní komunikační nástroje této značky na české spotřebitele požadovaný efekt nemají. Dále bylo zjištěno, že produkty této značky nemají u českých spotřebitelů velký úspěch,...
Vizuální reprezentace surfařek na sociálních sítích z feministické perspektivy
Schönová, Kristýna ; Hrůzová, Andrea (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tématem práce je vizuální reprezentace surfařek na sociální síti Instagram. Teoretická část se zabývá vývojem pokrytí surfingu tradičními médii, a následně zkoumá vliv příchodu sociální sítě Instagram, její potenciál a negativní účinky. Dále jsou představeny teorie male gaze Laury Mulvey, sociální konstrukce genderu podle Judith Butler a teorie sexuální objektivizace. Praktická část se prostřednictvím vizuální obsahové analýzy snaží odhalit prvky sexualizace a kontravizuality na čtyřech vybraných Instagramových účtech. Výzkum je doplněn o kvalitativní metodu - sociálně sémiotickou analýzu pro hlubší porozumění problematice. Výzkum odhalil prvky sexualizace i kontravizualit u všech účtů. Nejvíce sexualizujících prvků bylo objeveno na účtu surfařky Alany Blanchard a nejvíce kontravizuálních prvků na účtu australského magazínu Surfing Life. Celková data odhalila například nedostatečnou diverzitu v kategorii věku i tělesného typu, nízké procento žen zobrazených během surfování, a časté odhalující oblečení. Prvky kontravizuality naopak převažovaly například v kategorii Druh záběru nebo Výraz v obličeji.
Vývoj a implementace green marketingu v hodinářském průmyslu od roku 2019 do současnosti
Donnerová, Denisa ; Koudelková, Petra (vedoucí práce) ; Zavadilová, Tereza (oponent)
Práce na téma vývoj a implementace green marketingu v hodinářském průmyslu od roku 2019 do současnosti má za cíl zjistit, jak moc hodinářské značky green marketing využívají, a jak jej implementují do své strategie. Zároveň je cílem zjistit, zda má sociální třída cílové skupiny značky vliv na množství využití green marketingu značkou. V teoretické části práce vysvětluje koncept green marketingu, který je stěžejní pro celý výzkum. Dále jej propojuje s konceptem sociální odpovědnosti firem. Zbylé kapitoly jsou věnovány vztahu spotřebitelů s udržitelným chováním a představení hodinářského průmyslu, jeho vývoje a environmentálních otázek s ním spojených. Mimo jiné jsou představeny i značky Citizen, Oris a IWC, které jsou dále zkoumány. Samotný výzkum byl proveden kvantitativní obsahovou analýzou a na sociálních sítích Facebook a Instagram i na webových stránkách pomocí klíčových slov zjišťoval, jak moc značky komunikují green marketing. V závěru práce jsou diskutovány nejen výsledky výzkumu, ale také jeho limity a příležitosti pro budoucí výzkum.
Slut-shaming žen na sociálních sítích
Horváthová, Barbora ; Součková, Barbora (vedoucí práce) ; Šimková, Karolína (oponent)
Bakalářská práce Slut-shaming žen na sociálních sítích přibližuje osobní zkušenosti a vnímání fenoménu z pohledu českých influencerek působících na sociální síti Instagram. Teoretická část práce přibližuje zmíněný fenomén slut-shaming, proměny v nahlížení na slovo slut a samotné slovní spojení. Reflektuje také vnímání ženy a její sexuality v průběhu let. Přibližuje koncepty, které jsou se slut-shamnigem úzce spojené, například rape culture či double standards. Bakalářská práce k přiblížení pojmů využívá reálných příkladů. Cílem výzkumu je popsat individuální vnímání fenoménu slut-shaming účastnicemi výzkumu, zejména s jakými formami tohoto jevu se influencerky setkávají a jak proměňuje jejich chování na sociálních sítích. K tomu jsou použité polostrukturované rozhovory, které jsou analyzovány tematickou analýzou. Bakalářská práce ukazuje, že účastnice výzkumu byly na Instagramu nejvíce konfrontovány se slut-shamingem prostřednictvím komentářů pod příspěvky a v soukromé komunikaci. Dále uvedly, že jejich chování na sociálních sítích bylo slut-shamingem ovlivňováno více v minulosti, kdy začínaly působit na sociálních sítích než v současnosti. Nicméně to jistý vliv má - např. nezveřejnění příspěvku z důvodu možnosti slut-shamingu.
Reprezentace těla a poruchy příjmu potravy v komunikační strategii českých influencerek
Řezáčová, Natálie ; Heřmanová, Marie (vedoucí práce) ; Soukup, Martin (oponent)
1 Abstrakt Tato diplomová práce si klade za cíl nahlédnout do každodenní praxe českých influencerek působících na sociální síti Instagram. Jejím cílem je zjistit, jak přistupují k tématům, která mohou mít vliv na vznik a rozvoj určité formy poruchy příjmu potravy na straně jejich publika. Práce si také klade za cíl zjistit, jak české influencerky nahlíží na regulaci sociálních sítí, kdo by dle nich měl komunikovat odborná témata a také jakým způsobem. V neposlední řadě je cílem práce zjistit, zda si jsou influencerky vědomy vlivu, který díky své aktivitě na těchto platformách v průběhu svého působení získaly, a jak jej v praxi využívají. Text práce je členěn do tří částí. První z nich je věnována současnému stavu poznání. Skládá se z několika kapitol, které se věnují rešerši publikací zabývajících se problematikou influencerů, sociálních sítí ve spojitosti s poruchami příjmu potravy a také současné regulaci těchto platforem. V druhé části je představena metodologie výzkumu, který je stavěn na metodě zakotvené teorie. Blíže je zde také popsána metoda sběru dat prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Ve třetí, empirické části práce jsou pak analyzovány samotné rozhovory. Výroky z těchto rozhovorů jsou umístěny do kontextu současného poznání. Ty, které se pak týkají konkrétně poruch příjmu potravy jsou...
Návrh marketingové strategie Prague Coffee Festivalu
Duba, Šimon ; Moravcová, Hana (vedoucí práce) ; Koblovský, Petr (oponent)
Práce se zaměřuje na marketingovou strategii největšího kávového festivalu v České republice, Prague Coffee Festivalu. Teoretická část práce poskytuje komplexní přehled o klíčových marketingových konceptech, včetně pojmů mise a vize, online marketingu a analýzách SWOT a PESTLE. Tento teoretický rámec slouží jako základ pro pochopení dynamiky marketingové strategie. V praktické části probíhá kvalitativní výzkum, který je tvořen dvěma hloubkovými rozhovory se zakladatelem festivalu a ředitelkou posledního ročníku. Cílem je hlubší pochopení klíčových principů této akce, jejích specifik, marketingových aktivit a nových příležitostí. Dále je vyhodnoceno dotazníkové šetření mezi potenciálními návštěvníky, lidmi, kteří již určitý vztah ke kávě mají. Na základě zjištění z výzkumů a vlastní analýzy současného stavu sociálních sítích jsou zpracovány analýzy SWOT a PESTLE. Následně je vypracován samotný návrh nové marketingové strategie, který si dává za cíle zvýšení celkového povědomí o značce, rozšíření dosahu festivalu mezi mladší demografické skupiny či posílení vzdělávacího a inspirativního aspektu festivalu. Jsou navrženy konkrétní aktivity, které k těmto cílům festival nasměřují včetně zapojení e-mail marketingu, influencer marketingu a nových forem obsahu.
Sharenting z pohledu rodičů a dětí ve věku 10-13 let
Zavadilová, Tereza ; Háša, Marek (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Diplomová práce zpracovává téma sharenting skrze perspektivu rodičů a jejich dětí ve věku 10-13 let. Prostřednictvím zkoumaného fenoménu je věnován prostor rodičům a dětem k vyjádření jejich vlastního postoje. Výzkum reflektuje dosavadní teoretické poznatky, kterými je problematika sharentingu definována. Pomocí hloubkových kvalitativních rozhovorů je zpracován výzkum s dvojicí rodič a dítě. Data byla analyzována kombinací tematické a konverzační analýzy. Z hlavních zjištění v této práci vyplývá, že dotazované děti projevují vůči svým rodičům důvěru, avšak jejich postoj se značně liší podle konkrétního obsahu a vůči subjektům, kterými je sdílení jejich vlastní osoby vykonáváno. Podle dětí by ke zveřejňování jejich informací mělo docházet pouze za předpokladu jejich souhlasu. Pro rodiče je sharenting novou disciplínou, o které není k dispozici příliš mnoho informací. Pomocí výzkumu bylo zjištěno, že mezi rodiči a dětmi nedochází k pravidelné komunikaci na probírané téma. Z výpovědí participantů a následných hlavních zjištění výzkumu je potvrzeno, že by se problematika sharentingu měla více rozšířit do povědomí široké veřejnosti. Výsledky tohoto výzkumu mohou sloužit jako základ pro realizaci dalšího výzkumu zaměřeného na sharenting.
Zapojení influencerů do českých prezidentských kampaní 2023 z pohledu politické komunikace
Floriánová, Eliška ; Konrádová, Marcela (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Tato diplomová práce zkoumá zapojení influencerů do českých prezidentských kampaní v roce 2023 z perspektivy politické komunikace. Analyzuje fenomén angažovanosti influencerů v politických kampaních prostřednictvím sdíleného obsahu na sociálních sítích. Teoretická část práce analyzuje současnou problematiku sociálních sítí a úspěšných tvůrců, influencerů, kteří na nich působí a mají schopnost ovlivňovat názory i postoje svých sledujících. Práce se opírá o koncept celebritizace politiky, který se zabývá procesem, kdy si politici adoptují komunikační strategie a prvky spojené s celebritami a zábavním průmyslem, aby získali větší pozornost veřejnosti. Součástí teorie celebritizace politiky je nicméně i vstupování celebrit do politiky, což bude důkladně rozebráno v teoretické části. Výzkum je uskutečněn pomocí dvou kvantitativních metod, a to obsahové analýzy a dotazníkového šetření. Pomocí využití výzkumných metod budou zodpovězeny výzkumné otázky, které zkoumají nejčastější formy a způsoby zapojení influencerů do politických kampaní během voleb. Výzkum objasní roli influencerů v současné politické komunikaci a jejich míru schopnosti ovlivňovat politické preference voličů.
Sociální média jako nástroj marketingové komunikace ve fitness centrech
Nováková, Anežka ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Opelík, Daniel (oponent)
Název: Sociální média jako nástroj marketingové komunikace ve fitness centrech Cíl: Hlavním cílem bakalářské práce je navrhnout konkrétní marketingový plán na sociálních sítích pro rok 2025 vybranému fitness centru, a to na základě dat zjištěných z rozhovoru a analýzy dosavadní správy sociálních sítí. Využití: Vytvořený marketingový plán bude využit ve vybraném fitness centru pro rok 2025, zároveň tato práce může sloužit jako inspirace pro další subjekty, které chtějí zlepšit své fungování či si vystavět vlastní plán na sociálních sítích. Metody: V této práci je využita metoda kvalitativního a kvantitativního výzkumu dat. V první fázi je použita kvalitativní metoda v podobě polostrukturovaného rozhovoru s vedením fitness centra. Následuje kvantitativní metoda prostřednictvím analýzy sociálních sítí centra. Výsledky: Z výsledků získaných z obou výzkumů vyplývá, že vybrané fitness centrum má značný prostor pro zlepšení své komunikace v oblasti sociálních sítí. Proto byl pro fitness centrum navržen komplexní marketingový plán na sociálních sítích pro rok 2025, který zahrnuje obecná doporučení, etapizaci a konkrétní plán příspěvků pro vybraný měsíc. Klíčová slova: sociální sítě, marketingová komunikace, fitness centrum, Instagram, Facebook

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,265 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.