Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 677 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mimoškolní sportovní aktivity žáků se sluchovým postižením na území hlavního města Prahy
Zoulová, Anna ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Bartoňová, Miroslava (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na identifikaci postojů žáků druhého stupně ZŠ pro sluchově postižené v Praze k mimoškolním sportovním aktivitám. Teoretická část je uvedením do problematiky sportování se sluchovým postižením. Popisuje člověka se sluchovým postižením z hlediska jeho specifické životní situace a věnuje se jeho komunikaci, osobnosti a kompenzačním pomůckám. Dále se teoretická část věnuje problematice staršího školního věku, vzdělávání žáků ve školách pro sluchově postižené v Praze a sportovním aktivitám osob se sluchovým postižením. Sportu se sluchovým postižením se práce věnuje z hlediska jeho historie i současného stavu a nabízí také vhled do profesionálního sportu. V praktické části jsou zkoumány postoje žáků k mimoškolnímu sportování pomocí postojové škály a dále identifikovány okolnosti vedoucí k výběru sportu a vliv komunikační bariéry na mimoškolní sportování těchto žáků. Praktická část také popisuje cíle práce, použité metody výzkumu a samotný postup sběru dat. Výzkum je kvantitativní a využívá metody dotazování. Práce předkládá zjištění kladných postojů žáků k mimoškolnímu sportování a informace o jejich praktickém provozování volnočasových sportovních aktivit. Bakalářská práce dále poskytuje praktické doporučení konkrétních opatření, která by mylo možné v základních školách pro...
Učitel v tandemové výuce
Mourečková, Nikola ; Hubert, Vlastimil (vedoucí práce) ; Svobodová, Zuzana (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na tandemovou výuku. Tandemová výuka má celou řadu přínosů a silných stránek, ale české školy ji užívají spíše v menší míře. Tandemová výuka se pojí i s řadou obav nebo nedostatku financí či personálu. Teoretická část práce je uvedením do problematiky tandemové výuky. Vymezuje jak základní pojmy pojící se s tandemovou výukou, její vývoj, tak i možnosti ředitelů zavádění tandemové výuky, na základě pozitiv a negativ a již realizovaných výzkumů. Výzkumná část práce využívá kvalitativních výzkumných metod a zahrnuje analýzu provedených polostrukturovaných rozhovorů. Rozhovory byly realizovány s učiteli, žáky i ředitelem. Cílem práce je popsat, jak ředitel podporuje profesní rozvoj v oblasti tandemové výuky a jak se učitelé na vybrané základní škole připravují na tandemovou výuku a jak spolu vzájemné spolupracují a komunikují. Ukázalo se, že tandemové výuce není ve škole přikládána dostatečná pozornost, a to zejména z důvodu nedostatku financí. Spolupráce a komunikace učitelů je velmi různá. Učitelé vyzdvihují vzájemné obohacení, lepší pozornost žáků, chování i výsledky žáků, ale také budování kolegiálnosti, získávání efektivní zpětné vazby. I když je tandemová výuka ve škole realizována, není nijak monitorována vedením.
Začínající učitel a výuka v inkluzivní třídě
Bajtlová, Anna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá začínajícími učiteli a jejich výukou v inkluzivní třídě. První kapitola teoretické části je věnována začínajícímu učiteli a jeho pregraduální přípravě na výuku v inkluzivním vzdělávání. Druhá kapitola se zabývá vymezením pojmu inkluzivní vzdělávání, inkluzivními principy, vývojem inkluzivního vzdělávání na území ČR i jeho aktuálním stavem. Třetí kapitola je zaměřena na samotnou výuku v inkluzivní třídě, její aktéry a další vybrané aspekty. Empirická část si klade za cíl popsat zkušenosti začínajících učitelů, absolventů studijního oboru Učitelství pro 1. stupeň základní školy na PedF UK, s výukou v inkluzivní třídě, s důrazem na limity, které při ní pociťují. Vedle toho je cílem práce také přiblížit postoje začínajících učitelů k inkluzi, neboť právě ty se jeví pro úspěšnou inkluzi jako zcela zásadní. K tomuto účelu práce využívá polostrukturovaných rozhovorů, které následně analyzuje a interpretuje v šesti oblastech, které vznikly na základě otevřeného kódování. Výsledky výzkumu ukazují, že začínající učitelé pociťují limity ve znalostech speciální pedagogiky a dovednostech s nimi spjatými, ve spolupráci s asistentem pedagoga a individualizaci výuky. Přičemž zejména v první zmíněné oblasti vnímají nedostatečnou pregraduální přípravu. Z šetření dále vyplývá, že začínající...
Školní a komunitní projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji
Kumpanová, Marcela ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Diplomová práce se zabývá školními a komunitními projekty se zaměřením na zdraví a bezpečnost na základních školách v Pardubickém kraji. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda nabídka projektů či programů týkajících se zdraví a bezpečnosti je dostatečná, zda školy tyto nabídky využívají nebo si raději vytvářejí projekty či programy samy. Dalším cílem práce je zjistit, zda nějaká témata projektů či programů školám na trhu chybí, případně jaká. Posledním cílem této práce je vytvoření přehledu externích nabízených projektů a programů týkajících se zdraví a bezpečnosti. V teoretické části je vymezena terminologie, která souvisí s projekty a programy, zaměřujícími se otázkami zdraví a bezpečnosti jedince, jejich organizaci a realizaci na základních školách v Pardubickém kraji. Praktická část představuje rozhovory s vedoucími a odbornými pedagogy školy a s provozními zaměstnanci. V některých rozhovorech se dotázaní respondenti zmiňují o zajímavých školních projektech, které si dané školy vytvořily samy a které se jim v praxi osvědčily. Součástí praktické části je i seznam nabízených projektů a programů školám v Pardubickém kraji. Tento seznam je rozdělen do sekcí dle zaměření. Diplomová práce by mohla být pomocníkem pro školy k rychlejšímu vyhledávání školních a komunitních projektů a programů...
Spolupráce začínajících učitelů s rodiči
Iroušková, Kristýna ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Ronková, Jolana (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací s rodiči pohledem začínajících učitelů, absolventů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy. Zvolené téma vychází z účasti výzkumného úkolu Výzkum absolventů Učitelství 1. stupně ZŠ jako začínajících učitelů v rámci projektu Cooperatio ve vědní oblasti General Education and Pedagogy, oboru Pre-primary a Primary education. Práce se zaměřuje na splnění dvou základních cílů, poznávacího a tvůrčího, také se zaměřuje na potvrzení nebo vyvrácení formulovaných předpokladů. V rámci poznávacího cíle jsou zdůrazněny důležité faktory v oblasti pedagogiky. Osobnost učitele, jeho kompetence, vztah učitele a studenta a nový Kompetenční rámec absolventa a absolventky učitelství. Vzhledem k tématu práce jsou uvedeny teoretické i praktické příklady z prostředí škol, začínajícího učitele na základě zkušeností odborníků. Také jsou zde popsány základní definice související s řešenou problematikou. Druhá kapitola popisuje komunikaci, jako důležitou součást každé interakce. Třetí kapitola je pro tuto diplomovou práci nejdůležitější svým zaměřením na hlavní téma, spolupráci rodiny a školy, význam rodiny, její typologii a práva rodičů. Navazující druhá empirická část práce je oblastí tvůrčí, která je založena na kvalitativně orientovaném výzkumu. Cílem...
Projektová výuka jako cesta k rozvoji občanských kompetencí u žáků na 1. stupni ZŠ
Lerchová, Karolína ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Vallin, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá popsáním a argumentováním podmínek, za nichž žáci iniciují vlastní posun v rámci projektové výuky. Ta svou komplexností dovoluje žákům se efektivně zapojit do vlastního vzdělávání a posouvat jejich vlastní kompetence, především ty občanské, stejně jako sociální a personální. První část diplomové práce popisuje projektovou výuku jako celek, včetně její definice, jednotlivých druhů, výhod a nevýhod. Poté následuje právní ukotvení projektové výuky a kurikulární dokumenty, kterých se projektová výuka týká. Věnuje se rovněž tématu žáka a jehocestyza vzděláním.Dále navazuje část diplomové práce popisující jednotlivé fáze tvorby projektu, včetně motivace, přípravy i kritérií hodnocení. Druhá, praktická část, se zaměřuje na akční výzkum. Nejprve si pokládá výzkumné otázky výzkumu a formuluje cíl. Stejně tak stanovuje vhodné metody, díky kterým získá relevantní data. Výzkum je rozdělen do tří po sobě jdoucích fází. Nejprve proběhne rozhovor s respondenty před zahájením projektu. V průběhu aktivního zpracování projektu dochází k pozorování a záznamu dat do předem připraveného záznamového archu. Navazuje pak rozhovor po dokončení projektu. Z výzkumu vyplývá, že pokud je žákům dána důvěra v jejich schopnosti a jsou dlouhodobě vedeni ke skupinové práci, lze jejich občanské kompetence...
Podpora nadaných žáků v primární škole - kazuistika školy
Jindrová, Lucie ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Vodrážková, Alžběta (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá možnými způsoby, kterými lze organizovat vzdělávání nadaných žáků. V teoretické části je nejprve vymezen pojem nadání z hlediska platných školských dokumentů, další kapitola je věnována charakteristickým projevům nadaných žáků, na základě kterých je lze identifikovat. Stěžejní částí je kapitola prezentující přehled možných úprav vyučovacího procesu, kterými lze uzpůsobit výuku nadaným žákům. Na tuto část navazuje kapitola navrhující systémová opatření pro podporu nadaných žáků, která fungují v České republice. V praktické části je zpracována případová studie I. stupně soukromé základní školy, která zachycuje proces hledání optimálních způsobů podpory nadaných žáků, jehož výsledkem je akční plán změn ve sledované oblasti. Pro zpracování byly využity metody analýza školních dokumentů, polostrukturované rozhovory s učiteli a vedením školy, evaluace a reflexe. KLÍČOVÁ SLOVA nadaný žák, primární škola, podpůrná opatření, kazuistika, rozhovor, analýza dokumentů, formy, metody a strategie
Odklady školní docházky v kontextu gramotnostních dovedností
Adamová, Michaela Mija ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Kučerová, Olga (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematikou odkladů školní docházky v kontextu gramotnostních dovedností v České republice. Teoretická část je strukturována do 3 kapitol. V první kapitole je diskutovány pojmy jako školní zralost a připravenost. Druhá kapitola poskytuje přehled a shrnutí dosavadních poznatků o odkladech školní docházky. Obsahem třetí kapitolyje vymezení gramotnostníchdovedností a představení diagnostickéhonástroje PorTex spolu s 7 testy a dotazníkem z testové baterie, prostřednictvím nichž byla sesbírána data pro výzkum. V praktické části je prezentována metodologie kvantitativního výzkumu samotné výzkumné šetření. Výzkumný soubor tvoří žáci z 2., 3. a 5. ročník 1. stupně základní školy, rozdělení do 2 skupin: děti s odkladem školní docházky a bez odkladu školní docházky. Analýza dat byla realizována ve dvou fázích. Získané výsledky naznačují, že rozdíly mezi skupinami byly prokázány pouze v 3 testech a v několika dílčích oblastech vybraných testů. KLÍČOVÁ SLOVA odklady povinné školní docházky, školní zralost, gramotnostní dovednosti, základní škola, diagnostický nástroj PorTex

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 677 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.