Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 798 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika motorického vývoje dětí se zrakovým postižením předškolního věku
BOLVÁRI, Eliška
Bakalářská práce se zabývá specifiky motorického vývoje dětí se zrakovým postižením předškolního věku. V teoretické části je popsána problematika zrakového postižení se zaměřením na diagnózy, které se vyskytují u dětí z výzkumného souboru. Dále jsou popsané možnosti, jak se děti se zrakovým postižením mohou vzdělávat v předškolním věku. Následně je pozornost věnována specifikům vývoje nejdříve oblasti kognitivní a poté pohybové. Na závěr teoretické práce je popsána diagnostika motoriky především diagnostický materiál MABC-2, který je dále použit v praktické části práce. Cílem praktické části bakalářské práce bylo vytvoření, provedení a zhodnocení efektivity krátkého intervenčního programu pro děti se zrakovým postižením, které mají zároveň oslabení v motorické oblasti. Program byl sestaven individuálně na základě kazuistik a vstupních výsledků testu MABC-2. Zhodnocení efektivity intervenčního programu bylo na závěr ověřeno výstupními výsledky testu MABC-2. I když byl intervenční program sestaven na základě individuálních potřeb, je možné ho použít či se jím inspirovat při práci s dětmi se zrakovým postižením. Na základě výsledků je při tvorbě dalších programů vhodné si stanovit menší počet cílů rozvoje a program tak více vyprofilovat do jedné z oblastí motoriky. Zároveň je důležité se při realizaci zaměřit na motivaci a případně přizpůsobit program zájmům dítěte. Tyto kroky mohou sehrát významnou roli v účinnosti programu.
Rozvoj hudebních schopností u dětí předškolního věku pomocí vybraných hudebních nástrojů
ŠTEFÁNIKOVÁ, Kristina
Bakalářská práce se zabývá rozvojem hudebních schopností u dětí předškolního věku pomocí vybraných hudebních nástrojů. Práce je rozdělena do čtyř velkých kapitol. První z kapitol se věnuje stručné charakteristice předškolního věku z hlediska tělesného, rozumového, emočního vývoje a socializace. Také je zde popsán i vliv hry v tomto vývojovém období. Další kapitola popisuje klasifikaci hudebních schopností. Hudební schopnosti se dělí do 8 kategorií: schopnosti hudebně sluchové, rytmické cítění, tonální cítění, harmonické cítění, hudební paměť, hudební představivost, hudební myšlení a hudebně tvořivé schopnosti. Následující kapitola pojednává o rozvoji hudebnosti u dětí předškolního věku. Poslední kapitola se zabývá výrobou hudebních nástrojů z dostupných materiálů. Její součástí jsou i návrhy činností, u kterých lze využít hudební nástroje a rozvíjet pomocí nich své hudební schopnosti.
Rozvoj výtvarných dovedností u dětí předškolního věku a mladšího školního věku ve volném čase
MORONG, Filip
Tato práce se zaměřuje na výtvarné dovednosti dětí předškolního a mladšího školního věku ve volném čase. Teoretická část podává přehled vývoje dětí v této věkové skupině a diskutuje o významu volnočasových aktivit a výtvarné výchovy. Praktická část obsahuje návrh a realizaci výtvarného projektu pro rozvoj těchto dovedností s metodickými listy. Cílem bylo vytvořit projekt pro předškolní zařízení, který reflektuje současné teorie dětského výtvarného projevu.
Kresba u dětí v předškolním věku
KRUMMEROVÁ, Kateřina
Bakalářská práce na téma Kresba u dětí v předškolním věku se zaměřuje na kresbu a rozvoj kresebných dovedností dětí v předškolním věku pomocí výtvarných lekcí. Práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. V teoretické části se zabývám charakteristikou dítěte v mateřské škole, kresbou, jejím vývojem v předškolním věku a faktory, které mohou kresebné dovednosti dětí ovlivnit. Cílem této práce bylo navrhnout a zrealizovat výchovně-vzdělávací výtvarný projekt pro předškolní zařízení, který je zaměřený na rozvoj kresebných dovedností dětí a který by vycházel z jejich výtvarného projevu v tomto věkovém období. V praktické části je uvedena realizace výtvarného projektu a metodické listy k jednotlivým výtvarným lekcím. Popisuji zde a hodnotím, jak výtvarné lekce s dětmi probíhaly.
Malování s hudbou v mateřské škole
HOUSEROVÁ, Veronika
Bakalářská práce zkoumá vliv hudby na malířskou aktivitu dětí v mateřské škole. Cílem práce je prozkoumat, jak veselá a smutná hudba ovlivňuje děti a jejich schopnost přenést tuto hudbu na papír. Teoretická část se zaměřuje na charakteristiku předškolního věku, prožitkového učení, poslechu hudby a významu barev. Praktická část zkoumá hudební a výtvarný projev dětí s množstvím prožitkových aktivit. Dále přináší konkrétní postupy a návrhy pro zapojení malování s vážnou hudbou do výuky v mateřské škole. Metody sběru dat byly založeny na pozorování, rozhovorech, reflexi, videozáznamech a analýze kreseb. Hlavní zjištění práce analyzuje odlišnou reakci dětí na smutnou a veselou skladbu.
Pohádka jako nástroj k přiblížení environmentálních témat
POUROVÁ, Martina
Bakalářská práce se zabývá integrací environmentálních témat do vzdělávacího procesu mateřských škol prostřednictvím pohádky. Teoretická část se zaměřuje na vztah dítěte k přírodě a podrobně analyzuje využití pohádek v pedagogické praxi. V praktické části je vytvořen týdenní program, kde každý den je představena jedna pohádka. Na každou pohádku jsou zpracovány aktivity a hry, které jsou zaměřeny na environmentální témata, jako je třídění odpadu, udržitelný životní styl, zdraví a ochrana životního prostředí. Týdenní celek byl úspěšně realizován v prostředí mateřské školy.
Artefiletika v lesní mateřské škole
KRATOCHVÍLOVÁ, Eva
Bakalářská práce se zabývá artefiletikou v lesní mateřské škole. Cílem práce je zjistit, jaké artefiletické činnosti může pedagog realizovat v podzimních měsících ve venkovním prostředí mateřské školy. Práce má část teoretickou a praktickou. Teoretická část seznamuje s lesní mateřskou školou a pojmem artefiletika a dále shrnuje prosociální vývoj dítěte předškolního věku. Praktická část nabízí náměty na artefiletické činnosti mimo budovu mateřské školy se zaměřením na prosociální chování ve skupině. Ve výsledcích jsou shrnuty poznatky, které byly v průběhu realizace zjištěny.
Nápadník pohybových chvilek pomocí hudby
ŠTANGLOVÁ, Aneta
Cílem mé bakalářské práce je poukázat na význam pohybu dětí v mateřské škole propojeného hudbou. Jak je pohyb pro děti předškolního věku důležitý. Nápadník pohybových chvilek propojených hudbou může pomoci učitelům a učitelkám motivovat děti k pohybu a zájmu o hudbu v mateřské škole a poradit, jak zábavnou formou pohyb a hudbu realizovat. V teoretické části jsem se zaměřila na oblasti pohybové a hudební teorie v předškolní pedagogice, na význam pohybu pro děti předškolního věku, na problematiku rozvoje pohybu u dětí formou pohybových aktivit a motivaci k pohybu pomocí hudby. V praktické části jsem se zaměřila na vytvoření "Nápadníku pohybových chvilek pomocí hudby", který rozvíjí pohybové a sluchové schopnosti a zdokonaluje dovednosti dětí předškolního věku. Součástí nápadníku jsou aktivity na všechna čtyři roční období. V praktické části jsem se věnovala konkrétním cvikům, námětům pohybových her, rozcvičkám propojeným hudbou a řízeným činnostem, které jsou zakomponovány do tematického plánu - jaro, léto, podzim a zima. Všechny pohybové aktivity a hudební činnosti jsou realizovány v praxi mateřské školy.
Soubor aktivit a her pro rozvoj matematické pregramotnosti u dětí předškolního věku
ZOBALOVÁ, Jitka
Tato práce pojednává o významu rozvoje matematického myšlení u dětí předškolního věku. Nabízí soubor aktivit, her a činností, které lze uplatnit při práci s dětmi v oblasti rozvoje matematických představ, a může sloužit jako zásobník začínajícím učitelkám, ale i učitelkám s pedagogickou praxí. V teoretické části práce seznamuje s vývojem dítěte předškolního věku, předmatematickými činnostmi a charakteristikou současného pojetí předškolního vzdělávání s ohledem na rozvoj matematické pregramotnosti v oblasti motorické, kognitivní i emocionální. Praktická část obsahuje soubor aktivit, her a činností, který je rozdělen do jednotlivých oblastí rozvoje matematické pregramotnosti. Tento soubor je ověřen v praxi a je podrobně reflektován.
Netradiční rytmické hudební nástroje
ŠVANDOVÁ, Aneta
Bakalářská práce Netradiční hudební rytmické nástroje se zabývá využitím předmětů všedního dne k provozování elementárních instrumentálních aktivit v mateřské škole. Teoretická část práce je zaměřena na hudební rozvoj dětí v předškolním věku, hudební činnosti v mateřské škole využívané a výroba a hra na vhodné netradiční hudební nástroje. Praktická část je zaměřena na realizaci týdenního plánu zaměřeného na využití předmětů, kterými jsou děti v domácnosti běžně obklopovány, k hudebním činnostem. Ty jsou přizpůsobeny dětem ve věku 3-4 roky. Závěrem tohoto týdenního plánu je sebereflexe a reflexe učitelky. Součástí je také dotazník pro učitele mateřských škol. Cílem tohoto dotazníku je zjistit, zda a jakým způsobem pracují s netradičními hudebními nástroji.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 798 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.