Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dopady šikanování na osobnost oběti
Šnoblová, Vladěna ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá tématikou šikanování a jeho možných dopadů na osoby, které se staly oběťmi tohoto jednání. První část práce obsahuje vymezení pojmů šikana, kyberšikana, mobbing a bossing, zabývá se také rolemi jednotlivých účastníků šikany a různými druhy agrese, se kterými se můžeme v rámci šikany setkat. Následující část práce se zabývá možnými pohledy na šikanu a sociálně - psychologickými teoriemi, které mohou se šikanou, jakožto sociálním fenoménem, souviset. Zejména je zde rozpracováno téma viktimologie, jako vědní disciplíny, která se zabývá oběťmi a možnými dopady prožitých událostí na poškozené jedince. Stěžejní část práce obsahuje výsledky zahraničních výzkumů, které byly v souvislosti s problematikou obětí šikany provedeny v různých zemích. V závěru práce je uveden návrh výzkumného projektu. Ten je zaměřen jednak na zjištění toho, jaké dopady šikany pociťují osoby, které se v období dětství nebo dospívání staly obětí šikany. Zadruhé se výzkum zabývá i tím, jak vnímají problematiku šikany osoby, které se se šikanou setkaly v roli oběti ve srovnání s osobami, které se se šikanou nesetkaly buďto vůbec nebo pouze jako přihlížející. Tato druhá část také srovnává pohledy obou skupin na možný vliv této zkušenosti na další život obětí.
Sebepoškozování u dospívajících v kontextu online prostředí
Smolová, Kateřina ; Míková, Gabriela (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá procesem sebepoškozování u adolescentních jedinců v kontextu online prostředí. První kapitola literárně přehledové části je věnována terminologickému vymezení problému, výskytu a určování prevalence. Druhá kapitola se zaměřuje na proces sebepoškozování, jeho funkce a faktory, které ho ovlivňují. Důraz je kladen také na roli stigmatizace v životě sebepoškozujícího se jedince. Třetí kapitola pojednává o vybraných vývojových faktorech dospívání, které mohou ovlivňovat jedince. Poslední kapitola literárně přehledové části se zabývá online prostředím, zaměřuje se na jeho specifika, online komunity a důvody, díky kterým jedinci online prostředí preferují před reálným. Druhou částí bakalářské práce je návrh výzkumu. Návrh výzkumu má za cíl zmapovat proces sebepoškozování v kontextu online prostředí a odpovědět na rozšiřující otázky. Vzhledem k řešenému tématu a cíli výzkumu byl zvolen kvalitativní design. Konkrétní zvolenou metodou je pak polostrukturovaný rozhovor, který bude analyzován pomocí zakotvené teorie. Klíčová slova Sebepoškozování; sebepoškozující proces; dospívání; online prostředí; online komunity
Společné zájmové aktivity rodičů a dětí
Treichel, Tomáš ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Tato práce tematizuje různé aspekty současného rodinného života a jejich vztah se společně realizovanými zájmovými činnostmi rodičů a dětí. Práce se věnuje obzvlášť dopadům těchto činností na socializační a edukační proces u dítěte a formování vztahu mezi rodiči a dětmi. Tyto procesy probíhají vždy na pozadí určitého výchovného stylu, který se ukazuje být jako potencionálně velmi důležitým faktorem ve vztahu ke způsobům a četnosti realizací společné zájmové činnosti. Výzkumná část práce tak slouží k objasnění vztahu mezi některými aspekty výchovného působení a společně prováděnými zájmovými aktivitami. Klíčová slova společné zájmové aktivity, výchovné styly, zájmová činnost, volný čas
Klima třídy a humor učitele
Uškrtová, Johana ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Tato bakalářská práce přináší přehled poznatků ze zahraniční i české literatury týkající se témat humoru učitele a třídního klimatu. Snaží se porozumět vztahu mezi klimatem třídy a akademickou, behaviorální i emoční stránkou žáků ve třídě. Popisuje, jak klima třídy vzniká a kdo jsou jeho tvůrci. Do popředí staví zejména učitele jakožto hlavního tvůrce třídního klimatu a snaží se zachytit, co dané klima třídy přináší i pro samotné učitele. Také představuje fenomén humoru v rámci psychologických souvislostí. Humor učitele je představen na základě dostupné, zejména zahraniční literatury. Pozornost je zaměřena na to, jaké přínosy či dopady má používání humoru pro samotné učitele ale i pro žáky daných tříd. Návrh výzkumu se snaží porozumět vztahu mezi klimatem školní třídy a humorem učitele. Snaží se mimo jiné zmapovat, jaké je klima tříd a jaké druhy humoru učitele jsou ve třídách používány. Také se zabývá otázkou, zda se liší názory na humor učitele u učitelů a u žáků. Klíčová slova Klima třídy, tvůrce klimatu, humor učitele, třídní učitel
Supervize jako nástroj podpory učitelů na základních školách
Frkalová, Nikola ; Čáp, David (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá supervizí, která představuje jeden z možných nástrojů podpory pro učitele díky možnosti sdílení a vzájemného obohacení od ostatních kolegů. Literárně přehledová část právě pojem supervize vymezuje a představuje různé supervizní druhy, které by bylo možné v rámci školního prostředí využít. Mezi těmito druhy lze najít například bálintovskou skupinu. Dále jsou zpracována hlavní kritéria, pomocí nichž je možné nahlížet na učitelskou profesi. Vedle osobnostních charakteristik učitele a profesních pedagogických kompetencí jsou v práci shrnuty náročné požadavky, které jsou na učitele kladeny. Mezi nejnáročnější požadavky patří řešení konfliktních situací, kterými je učitel zahlcen, což vede k psychické zátěži, která může vyústit v dlouhodobou nespokojenost či pocit vyhoření. Užitečnost zapojení supervize je doložena řadou zahraničních výzkumů, které představují její praktičnost v reálném školním prostředí. Na literárně přehledovou část navazuje návrh výzkumného projektu, který se zaměřuje na učitele základních sídlištních škol krajských měst. Cílem této části je zjistit, jaká je spokojenost učitelů daných škol a zda supervizní setkání mohou tuto spokojenost ovlivnit. Zároveň chce dokázat, že přítomnost supervize je významný faktor, který hraje klíčovou roli v tom, k jakým...
Vývoj empatie a její projevy u dětí předškolního věku
Smužanica, Kateřina ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
V rámci vývoje dítěte v předškolním věku je jednou ze zásadních proměnných vývoj empatie, který navíc může významně ovlivňovat další fáze a oblasti života jedince. Tato práce je rozdělena do dvou hlavních částí - teoretické části a praktické části. Teoretická část práce je zaměřena na problematiku pojetí empatie z hlediska její historie a dělení tohoto pojmu. Dále se věnuje popisu dítěte v předškolním věku v souvislosti s vybranými kognitivními procesy, které souvisí s vývojem empatie. Téma empatie přibližuje také ve vztahu k teorii mysli, která s empatií úzce souvisí. Předmětem této části práce je rovněž popsat významné projevy empatie v tomto období. Na konci teoretické části jsou představeny vybrané výsledky výzkumů, které přináší informace týkající se okolních vývojových podmínek, jež na dítě v předškolním věku z hlediska vývoje empatie působí. Praktická část práce obsahuje návrh výzkumného projektu, který si dává za cíl pomocí kvalitativního designu ověřit výzkumné otázky, které by mohly souviset s výskytem vyšší empatie u některých dětí předškolního věku. Cílem navrhovaného výzkumu je získat hypotézy o souvislostech okolních podmínek a vývoje empatie u dětí v předškolním věku. Klíčová slova Empatie, předškolní dítě, vybrané vývojové podmínky
Souvislost edukačních stylů učitele a kyberšikany ze strany žáků
Jablonská, Markéta ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá současnou problematikou kyberšikany učitele, kterou dává do souvislosti s edukačními styly. Objevení rozdílů mezi tím, jak žáci vnímají učitele, kteří neměli zkušenost s kyberútoky a učitele, kteří tuto zkušenost měli, by mohlo pomoci k vytvoření ochranných strategií pro učitele, na které jsou kladeny stále větší nároky. V první části seznamuje čtenáře s šikanou a specifiky kyberšikany. Zaměřuje se na fenomén kyberšikany učitele ze strany žáků a jeho nejrůznější formy. Také se věnuje interakci žák- učitel z pohledu žáka, především nastínění ideálu učitele a vybraných edukačních stylů. Cílem práce je především vysvětlit fenomén kyberšikany a prozkoumat možné souvislosti s edukačními styly učitele. Ve druhé části je navržen výzkum, který zkoumá souvislost mezi hodnoceným edukačním stylem učitele a jeho zkušeností s kyberútoky ze strany žáků. Cílem výzkumu je zaprvé zmapovat výskyt kyberšikany učitelů napříč republikou. Za druhé prozkoumat možné souvislosti mezi tím, jak žáci vnímají vlastní interakci s učitelem a výskytem kyberútoků na jeho osobu.
Využití diagnostické baterie LPAD ve výzkumu i v diagnostice
Špaček Pravdová, Kristýna ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá dynamickým testovacím nástrojem LPAD (Learning propensity assessment device, česky Dynamické vyšetření učebního potenciálu). Stěžejní část obsahuje podrobný popis jedenácti testů v baterii obsažených, a to včetně fází zkušenosti zprostředkovaného učení. Hlavním cílem bakalářské práce je prezentovat výsledky výzkumných studií, které tyto diagnostické nástroje využívají, a to jak v diagnostice, tak ve výzkumu. Ve většině studií byly testy LPAD baterie použity na specifických populacích, a to osobách s mentálním, fyzickým či kognitivním handicapem. Díky dynamické povaze testů a zkušenosti zprostředkovaného učení bylo možné rozkrýt potenciál jejich kognitivní modifikovatelnosti. Návrh výzkumu, který tvoří poslední část bakalářské práce, je koncipován jako experiment realizovaný se dvěma skupinami žáků, kteří náležejí k populaci neslyšících a nedoslýchavých žáků navštěvujících školy pro sluchově postižené. Experiment má ověřit smysluplnost dynamické diagnostiky pomocí LPAD baterie a prověřit efekt zkušenosti zprostředkovaného učení na kognitivní modifikovatelnost u žáků s vadou sluchu.
Posílení odolnosti dětí ve vyrovnávání se s náhlou krizovou událostí
Miková, Michaela ; Gillernová, Ilona (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Bakalářská práce se zabývá fungováním odolnosti dětí v reakci na náhlou krizovou událost. Zaměřuje se na děti do 12 let a využívá pojem náhlé krizové události jako nový konstrukt, který se vyhýbá implikaci traumatu jako nutného následku takové události, ale neopomíjí přitom její těžkost. Argumentuje poznatky o poměrech dětí, které na takovou událost reagovaly patologicky ku poměru dětí, které zůstaly odolné. Na základě studia zahraničních výzkumů pak práce vymezuje, jakým způsobem může být tato odolnost utvářena a posílena. Zaměřuje se ve svém podrobnějším popisu na jednotlivé copingové strategie a protektivní faktory, které jsou hodnoceny jako podpůrné a účinné při setkání s událostí náhlé povahy. V závěru teoretické části se práce věnuje vybraným způsobům intervencí, které tyto strategie a faktory využívají. V praktické části se práce zabývá návrhem výzkumu dětí, které se setkaly s dopravní nehodou středně těžké až těžké povahy. Za využití smíšeného výzkumného designu navrhuje zkoumat frekvenci jednotlivých copingových strategií a jejich vnímanou účinnost se speciálním zaměřením na sociální oporu jako významného faktoru a strategie zároveň. Klíčová slova: Krize, náhlá krizová událost, odolnost, coping, protektivní faktory, sociální opora
Faktory ovlivňující motivaci dětí a dospívajících ke hře na hudební nástroj
Kratochvíl, Filip ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Šnoblová, Vladěna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá faktory, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj u dětí a dospívajících. Tyto faktory vyplývají z obecných teorií motivace. Ukazuje se, že jednotlivé faktory spolu navzájem interagují a dohromady tvoří dynamický systém faktorů, které ovlivňují motivaci ke hře na hudební nástroj a ta často ovlivňuje je. Návrh výzkumu je zaměřen na porovnání míry motivace žáků s edukačním stylem jejich učitele hudby. Zároveň bude porovnána míra motivace žáků ZUŠ a konzervatoří. Pro výzkum bude použit náš vlastní dotazník motivace ke hře na hudební nástroj a dotazník "Žák o učiteli hudby".

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.