Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Porovnání oblastí školní zralosti dětí z vybraných běžných a logopedických mateřských škol pomocí diagnostického nástroje iSophi
Vičíková, Nikola ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Porovnání oblastí školní zralosti dětí z vybraných běžných a logopedických mateřských škol pomocí diagnostického nástroje iSophi Cíle: Hlavním cílem této práce je porovnání oblastí školní zralosti stanovené testovou baterií iSophi u dětí z vybraných mateřských škol (MŠ), konkrétně dvou běžných MŠ a dvou MŠ logopedických v Praze. Metody: Celkem 40 dětí ve věku 5-7 let (20 z běžné MŠ, 20 z MŠ logopedické) podstoupilo hodnocení školní zralosti nástrojem iSophi. Nástroj iSophi, vyvinutý pedagogicko psychologickou poradnou STEP v roce 2019, zahrnuje 13 oblastí, z nichž některé jsou testovány na místě examinátorem (např. grafomotorika, předmatematické představy, časová orientace, aj.) a další učitelem na základě dlouhodobého hodnocení (např. sebeobsluha, hrubá motorika, sociální porozumění, aj.). Zpracování dat probíhá pomocí digitální nástavby Moje iSophi a má grafickou podobu (lineární grafy pro dílčí dovednosti a koláčový graf pro celkové hodnocení). Pro získání doplnění byl použit účelově sestavený anamnestický dotazník pro rodiče probandů a hodnotící anketa pro učitelky. Výsledky: Děti navštěvující běžnou MŠ průměrně dosáhly přiměřenou nebo velmi dobrou úroveň získaných dovedností ve všech (13) testovaných oblastech. Skupina dětí z MŠ logopedické má sníženou úroveň dovedností v 8 testovaných...
Facilitátory a bariéry spojené s vykonáváním pohybové aktivity osob s mentálním postižením z pohledu pečujících osob
Malinová, Viktorie ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Mahrová, Andrea (oponent)
Název: Facilitátory a bariéry spojené s vykonáváním pohybové aktivity osob s mentálním postižením z pohledu pečujících osob Cíl práce: Hlavním cílem bakalářské práce bylo zjištění, které bariéry a facilitátory se objevují při vykonávání pohybové aktivity (PA) osob s mentálním postižením (MP) z pohledu pečujících osob. Metodika: V teoreticko-empirické práci byla pomocí ankety vlastní konstrukce zjišťována data pro smíšený empirický výzkum. Anketa byla zaměřena na zjištění facilitátorů a bariér vnímaných respondenty. Realizace výzkumu se uskutečnila v měsících leden a únor roku 2024. Během těchto měsíců se výzkumu zúčastnilo 100 respondentů, kteří jsou pečujícími osobami o osoby s mentálním postižením žijící v Praze a Středočeském kraji ve věku 30-65 let. Výsledky: Pohybová aktivita je jednoznačně z pohledu pečující osoby pro svěřence velice důležitá. Nejčastějším facilitátorem pro vykonávání pohybové aktivity uváděným pečujícími osobami se stala touha po zdravém těle a životním stylu, současně také zájem na učení se nových dovedností jejich svěřenců. Pečující osoby zároveň ale vnímají bariéry, spojené s vykonáváním pohybové aktivity ujejich svěřenců. Nejčastěji vnímají jako bariéru nedostatečnou informovanost o možnostech pohybových aktivit pro jejich svěřence. Současně si také jako bariéru...
Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku
Hmirová, Sára ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Motivační intervence na základní škole a její vliv na pohybovou aktivitu dětí staršího školního věku Cíle: Hlavním cílem diplomové práce bylo zkoumat možnosti realizace a vliv komplexního programu motivační intervence na pohybovou aktivitu (PA) dětí staršího školního věku během dvouměsíčního období v rámci školního vzdělávacího procesu. Metody: V rámci smíšeného výzkumu byl zkoumán vliv dvouměsíčního motivačního programu na podporu PA u skupiny 50 žáků 7. tříd (28 dívek a 22 chlapců, ve věku 12 až 13 let). Intervence zahrnovala tematické edukativní přednášky, tělovýchovné chvilky, učení v pohybu, motivační aktivity v tělesné výchově a aktivní přestávky mezi vyučovacími hodinami. Dále byl realizován školní sportovní den a sportovní výlet. V rámci metod sběru dat byly v pre-testu a post-testu využity: dotazník PAQ-C/CZ pro sledování úrovně PA a motorické testování. V průběhu programu byly využity observační a deskriptivní metody. Pro zhodnocení programu byly využity rozhovory formou focus group s učiteli (n=7) a anketa žáků (n=50). Výsledky: Všechny plánované aktivity motivační intervence se podařilo úspěšně realizovat. V rámci zpětné vazby reagovali učitelé i žáci na intervenci pozitivně. 6 ze 7 učitelů plánuje prvky programu využívat a bude v PA ve svých hodinách i nadále pokračovat. Z...
Tvorba metodické podpory pro realizaci pohybových programů dětí mladšího školního věku v češtině, ukrajinštině a ruštině
Shkliar, Alexandra ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Tvorba metodické podpory pro realizaci pohybových programů dětí mladšího školního věku v češtině, ukrajinštině a ruštině Cíl: Cílem bakalářské práce je tvorba vhodné a srozumitelné metodické podpory k podpoře pohybové aktivity u ukrajinských dětí v azylu v ČR. Metody: Bakalářská práce se skládá se ze tří částí a má teoreticko-empirický charakter. V první, teoretické části je využit kvalitativní přístup (literární rešerše). Ve druhé části byl na základě rešerše vytvořen návrh metodické podpory, který byl následně přeložen tak, aby byl k dispozici ve třech jazycích: češtině, ukrajinštině a ruštině. Ve třetí, empirické části byl využit kvantitativní přístup ve formě anonymní ankety dotazníkového typu. Výzkumný vzorek pro empirickou část byl získán metodou záměrného výběru. Respondenty byly zejména osoby z oblasti školství, které pracují s dětmi, osoby z rodin postižených válkou (uprchlicí z napadené země), rodiny pocházející ze země, jež válku začala a rodiny českých občanů, jejichž děti trpěly psychickými problémy ve spojitosti s válkou. Výsledky: Anketního šetření se zúčastnilo 41 respondentů, z toho 12 z České republiky, 15 z Ukrajiny, 4 z Běloruska, 8 z Ruska, 1 z Kazachstánu a 1 ze Slovenska. Přičemž 19 (46,3 %) z nich se věnuje pohybovým aktivitám dětí ve volnem čase, 10 (24,3 %)...
Live-in osobní asistence u osob s kvadruplegií
Pařízková, Kateřina ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Autor: Bc. Kateřina Pařízková Název: Live-in osobní asistence u osob s kvadruplegií Cíle: Cílem diplomové práce je zjistit, zda by níže popsaná Live-in asistence byla v České republice žádána ze strany kvadruplegiků a zda by se našli pracovníci v sociálních službách, kteří by práci chtěli vykonávat po britském vzoru. Výsledek práce by mohl pomoci ke zkvalitnění péče o osoby s kvadruplegií a tím zlepšit míru kvality života. Metody: Ve výzkumné části v rámci kvantitativní výzkumné analýzy je využita metoda dvou anket vlastní konstrukce, pro osoby s kvadruplegií a pracovníky v sociálních službách. Na základě těchto informací bude zjištěno, zda v České republice osoby s kvadruplegií využívají služeb osobních asistentů a případně by uvítali britský systém Live-in, který je ve Velké Británii hojně využíván. Výsledek je doplněn daty od sociálních pracovníků České republiky, kteří v rámci dotazníkového šetření poskytli informace o zájmu vykonávat formu Live-in asistence. Výsledky: Prvního dotazníkového šetření se zúčastnilo 284 respondentů ve věku 18-65 let. V rámci tohoto šetření došlo ke zjištění, že by se pracovníkům v sociálních službách zmiňovaná pozice Live-in asistenta líbila. Hodnotili kladně individuální přístup, práci pouze s jedním klientem a rozmanitost práce. Negativně hodnotili odlišnou...
Vliv tělesného složení na klidový výdej energie u osob s míšní lézí
Křelinová, Iveta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Vliv tělesného složení na klidový výdej energie u osob s míšní lézí Cíle: Cílem práce bylo ověření platnosti pozitivního vztahu mezi množstvím hmoty bez tuku (Free Fat Mass, FFM) a klidovým výdejem energie (Resting Metabolic Rate, RMR) u osob s míšní lézí. Dále byly porovnávány hodnoty RMR naměřené pomocí nepřímé kalorimetrie s hodnotami predikovanými pomocí rovnice Harrise-Benedicta (H-B). Metody: Tento kvantitativní výzkum vznikl na základě spolupráce mezi 3. interní klinikou 1. LF UK a VFN, Centra Paraple, o.p.s. a FTVS UK v Praze. Výzkumný soubor tvořilo 25 lidí s míšní lézí, klientů Centra Paraple, z toho 14 mužů a 11 žen. Respondenti podstoupili měření tělesného složení pomocí tetrapolárního bioimpedančního přístroje InBody S10 a měření klidového výdeje energie stanovené nepřímou kalorimetrií s použitím přístroje Cortex MetaLyzer 3B. Naměřené hodnoty RMR byly dále porovnány s příslušnými hodnotami vypočtenými pomocí rovnice H-B. Data byla prezentována pomocí metod deskriptivní statistiky. K evidenci a analýze dat byly použity programy Microsoft Excel 2010 a Statistica 12, ve kterých byly vytvořeny také grafy a přehledové tabulky. Výsledky: Ve srovnání s ženami, muži vykazovali větší množství FFM a vyšší hodnoty RMR, zatímco rozsah ztráty hybnosti neměl na tyto parametry významný vliv....
Lyžařský kurz dětí s mentálním postižením
Buroňová, Zuzana ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Lyžařský kurz dětí s mentálním postižením Cíl práce: Vytvořit soubor individuálních průpravných cvičení pro nácvik techniky sjíždění a zatáčení v alpském lyžování u dětí s mentální retardací. Dílčím cílem bylo ověřit zvládnutí jednotlivých prvků lyžařských dovedností a techniky jízdy u několika dětí s mentální retardací, které absolvovaly lyžařský kurz. Metoda: Jedná se o teoreticko-empirický výzkum. Soubor průpravných cvičení byl ověřován na kohortě čtyř dětí s diagnózou dle MKN-10 v rozmezí F70 - 79. Zvládnutí dovedností bylo hodnoceno pomocí Likertovy škály (1-5). Děti byly pozorovány při provádění zadaných, předem vysvětlených a ukázaných lyžařských dovedností celkem třikrát (na začátku, v polovině a na konci lyžařského kurzu). Výsledky: Soubor průpravných cvičení byl sestaven a na šestidenním lyžařském kurzu ověřen. Ukázalo se, že děti s mentálním postižením v rozmezí lehké a středně těžké mentální retardace jsou schopny naučit se a v případě předešlých zkušeností zdokonalit své lyžařské dovednosti.Dítěs těžkou mentální retardací si dovednostineosvojilo, jelikož nebylo schopné přijmout lyžařské vybavení a nezúčastnilo se tedyvýuky. U všech tří dětí, které výuku podstoupily, došlo ke zlepšení většiny lyžařských dovedností. K výraznému zlepšení u všech zúčastněných dětí došlo zejména u...
Lyžařský kurz dětí s mentálním postižením
Buroňová, Zuzana ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Název: Lyžařský kurz dětí s mentálním postižením Cíl práce: Vytvořit soubor individuálních průpravných cvičení pro nácvik techniky sjíždění a zatáčení v alpském lyžování u dětí s MR. Dílčí cíl popsat u jednotlivě pozorovaných dětí na začátku, uprostřed a na konci zvládnutí jednotlivých prvků lyžařských dovedností a techniky jízdy během týdenního výcviku se zařazením optimalizovaných cvičení APA pro alpské disciplíny. Metoda: Metoda, kterou použiji ve své práci je, pozorování - empirický postup. Kohortu tvořily čtyři děti s diagnózou dle MKN-10 v rozmezí F70 - 79, které byly podrobeny pozorování celkem třikrát (na začátku, uprostřed a na konci) v průběhu lyžařského kurzu. Děti byly pozorovány u provádění zadaných, předem vysvětlených a ukázaných základních i otevřených lyžařských dovedností. Výsledky: Metodika byla sestavena. Ukázalo se, že děti s mentálním postižením v rozmezí lehké a středně těžké mentální retardace jsou schopny naučit se a v případě předešlých zkušeností zdokonalit své lyžařské dovednosti. Dítě s těžkou mentální retardací si dovednosti neosvojilo, jelikož nebylo schopné přijmout lyžařské vybavení, tím pádem nedošlo k výuce ani základních lyžařských dovedností. Děti, které podstoupily výuku lyžování a byly pozorovány, si lyžování zjevně užívaly. Na základě aplikace mnou sestavené...
Možnosti využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v hodinách tělesné výchovy u žáků s pervazivní poruchou
Vyvialová, Kristýna ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Možnosti využití systémů alternativní a augmentativní komunikace v hodinách tělesné výchovy u žáků s pervazivní poruchou. Cíle: Cílem práce je zkoumání možností využití piktogramů, jakožto metod alternativní a augmentativní komunikace (AAK), pro podporu komunikace žáků s poruchou autistického spektra (PAS) v hodinách tělesné výchovy (TV). Metodologie: Práce je založena na teoreticko-empirických metodách. V první fázi výzkumu byla vytvořena metodika SOP (slovo, obrázek, pohyb), využitelná pro testování i vedení TV u jedinců s poruchou komunikace. Ve druhé fázi byla metoda testována u souboru pěti studentů s PAS (věk 18-20 let, 2 ženy, 3 muži) studujících na střední škole speciální. Kvalitativní šetření zahrnovalo tyto metody sběru dat: třífázový test porozumění tělovýchovnému názvosloví, diagnostika nezávislými pedagogickými pracovníky v hodinách a participantní hodnocení výzkumníkem. Intervence spočívala v realizaci uceleného 4měsíčního programu rozvoje komunikačních schopností metodou SOP v hodinách TV s podporou v dalších hodinách. Ve třetí fázi výzkumu probíhalo dotazování učitelů na jejich zkušenosti, názory a potřeby v oblasti využívání metod AAK. Výsledky: V rámci práce byla vytvořena metodika SOP (slovo, obrázek, pohyb), kterou lze využívat pro testování i přímou práci v hodinách....
Specifika motivace dobrovolníků v práci s osobami s těžkým zrakovým postižením
Placatková, Bára ; Kopřiva, Petr (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Specifika motivace dobrovolníků v práci s osobami s těžkým zrakovým postižením Cíle: Cílem bakalářské práce je pomocí dotazníku zjistit motivaci a důvody k dobrovolnictví u zrakově postižených klientů v organizaci Okamžik. Teoretická část porovná relevantní výsledky dosavadních výzkumů v českém prostředí. Praktická část se pokusí pochopit a vysvětlit případné rozdíly a nevyjasněné problémy se zaměřením na dynamiku motivace dobrovolníků a její specifika v práci s osobami s těžkým zrakovým postižením. Metody: Metoda výzkumu bude kombinace dotazníku a kvalitativní analýzy shromážděných dat. Vytvořený dotazník, bude rozeslán mezi dobrovolníky z organizace Okamžik. Jako vhodná metoda pro kvalitativní analýzu se jeví zakotvená teorie. Výsledky: Cílem výzkumu bylo poukázat na motivy dobrovolníků z organizace Okamžik a následně je kategorizovat. Dobrovolnictví se mnohem více věnují ženy a nejpočetnější věkovou kategorii v mém výzkumu byli jedinci od 46-55 let. Hlavní motivace k vykonávání dobrovolnické práce se ukázala být pomoc ostatním. Respondenti vyzdvihli profesionální přístup ze strany organizace a školení před zahájením dobrovolnictví. Převzaté a předpokládané motivy jsem pak dále kategorizovala napříč otázkami. Závěr: Termín dobrovolnictví je dnes široce vymezen. Touto bakalářskou prací jsem...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Pavlova, Irina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.