Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 35 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje mladých osob se zdravotním postižením k vysokoškolskému vzdělávání
Moravová, Tereza ; Květoňová, Lea (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vzdělanostní úrovně a struktury současné populace České republiky se zaměřením na cílovou skupinu osob se zdravotním postižením. Je zde nastíněn historický vývoj této oblasti, současné trendy a dostupné statistické údaje, které danou oblast reprezentují. Předním tématem práce je v tomto směru zejména nižší podíl vysokoškolsky vzdělaných osob se zdravotním postižením v porovnání s intaktní populací. Krátká pozornost je věnována podpůrným opatřením studentů se specifickými potřebami na českých vysokých školách. Součástí práce je také výzkumné šetření, které se věnuje interpretaci postojů mladých osob se zdravotním postižením k oblasti vysokoškolského vzdělávání.
Možnosti školské sociální práce v terciálním vzdělávání v ČR
Rytychová, Alice ; Kodymová, Pavla (vedoucí práce) ; Vodáčková, Daniela (oponent)
Diplomová práce "Možnosti školské sociální práce v terciárním vzdělávání v České republice" poukazuje na možnost zavedení profese sociálního pracovníka do vysokého školství. První část je zaměřena na vhled do problematiky školské sociální práce. Popsán je její vývoj a uvedena je zkušenost ze zahraničí, kde má školská sociální práce dlouhou tradici. Druhá část se věnuje specifickému charakteru prostředí vysokých škol, jeho problémům a potenciálu. Je vysvětlen rozdíl mezi cílovou skupinou klientů v sekundárním a terciárním vzdělávání. Poslední část definuje role a kompetence školských sociálních pracovníků na univerzitách. Sestaven je návrh definice vysokoškolského sociálního pracovníka vzhledem k jeho funkci a činnosti. Klíčová slova: Sociální práce; školská sociální práce; vysokoškolské vzdělávání; role školského sociálního pracovníka; systém podpory na univerzitě
Profesní kompetence učitelů mateřských škol
Smolíková, Anna ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce se zabývá profesními kompetencemi učitelů mateřských škol. Teoretická část práce se zaměřuje na současné vzdělávání učitelů mateřských škol i jeho historii u nás s důrazem na profesní kompetence. Kromě toho vymezuje pojem profesní kompetence a jejich různá pojetí. České vzdělávání předškolních pedagogů je porovnáno se situací v Evropě. Hlavním cílem výzkumné části diplomové práce je popsat rozdíly mezi různě vzdělanými pedagogy mateřských škol v rámci pojímání profesních kompetencí. Ve výzkumné části je konkrétně porovnáváno, jak učitelé hodnotí význam profesních kompetencí a dostatečnost jejich rozvoje v přípravném vzdělávání. Výzkumné šetření zahrnuje předvýzkum a vlastní výzkumné šetření. Předvýzkum obsahuje sběr dat dotazníky a strukturovanými rozhovory pro čtyři případové studie s různě vzdělanými předškolními pedagogy. Vlastní výzkumné šetření je realizováno formou dotazníků s učiteli mateřských škol s různorodým dosaženým vzděláním a strukturovanými rozhovory s odborníky v oblasti předškolní pedagogiky. Dále byla realizována analýza vzdělávacích plánů vybraných institucí, které vzdělávají budoucí preprimární pedagogy. Přínosem předvýzkumu je zejména významná revize dotazníků a klíčovým závěrem je zjištění, že mezi participanty s různým stupněm vzdělání jsou rozdíly v pojímání...
Analýza profilu absolventa VŠE oboru Účetnictví a finanční řízení podniku ve vztahu k uplatnitelnosti na trhu práce
Plevková, Klára ; Berková, Kateřina (vedoucí práce) ; Krpálková Krelová, Katarína (oponent)
Tato diplomová práce je zaměřena především na uplatnitelnost absolventa VŠE, oboru Účetnictví a finanční řízení podniku, na trhu práce. První část se zabývá teoretickými poznatky, a to zejména základními informacemi o Fakultě financí a účetnictví na VŠE a zvoleným oborem studia. Dále jsou zde popsány vybrané relevantní veřejně dostupné výzkumy zabývající se touto problematikou. Část praktická je rozdělena na dva základní pilíře. Prvním z nich je vlastní studie, která je rozdělena na šetření orientované na vybrané potenciální zaměstnavatele a studenty/absolventy výše zmíněného oboru. Jejím hlavním účelem je znázornění a rozbor současné situace na trhu práce v oblasti ekonomických oborů. Druhou částí a také jedním z hlavních cílů práce byl návrh nového prakticky orientovaného předmětu, který bude splňovat základní požadavky studijního plánu VŠE, a to s ohledem na analýzu potřeb studentů/absolventů a požadavků jejich potenciálních zaměstnavatelů.
M-learning - mobilní aplikace ve vzdělávání
Pěničková, Markéta ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem práce je poskytnout čtenáři ucelený pohled na problematiku mobilního vzdělávání. V teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy a definice, které s danou problematikou souvisí, možná využití m-learningu v praxi, jeho výhody a nevýhody. Uvedeny jsou zde také jistá doporučení pro tvorbu vhodného mobilního obsahu, druhy vzdělávacích mobilních aplikací spolu se zohledněním jejich výhod a nevýhod. Předmětem praktické části je analýza mobilních vzdělávacích aplikací, které lze využít při studiu informatiky na Vysoké škole ekonomické v Praze. Toho je dosaženo výběrem dostupných aplikací, jejich popisem a následnou analýzou. Při hodnocení aplikací je použita vícekriteriální metoda se stejnou důležitostí vah kritérií. Výstupem analýzy je posouzení, zda jsou zvolené aplikace pro vzdělávání studentů vhodné a jakým způsobem je studenti mohou v průběhu studia uplatnit.
Podpora mobility účastníků terciárního vzdělávání pomocí nových technologií v rámci EU
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Cihelková, Eva (oponent)
Podpora mobility ve vzdělávání je jedním z klíčových, dlouholetých cílů EU. Kromě značných finančních zdrojů, které jsou do této oblasti v rámci unijních programů vkládány, je však mobilita podporována i jinými způsoby. Tato diplomová práce je zaměřena na popis a analýzu podpory mobility v terciárním vzdělávání v rámci EU s ohledem na nejnovější trendy v této oblasti -- využití informačních a komunikačních technologií. Cílem je představit a kriticky zhodnotit současnou problematiku akademické mobility v EU, popsat vztah a význam fyzické a virtuální mobility a nastínit možný budoucí vývoj. Celá práce se snaží opodstatnit tuto podporu zasazením akademické mobility do kontextu konkurenceschopnosti jednotlivce i celé ekonomiky a zjistit, zda i virtuální mobilita může tuto konkurenceschopnost zvyšovat.
The Financing of Tertiary Education in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
ŠPAČKOVÁ, Veronika
Navzdory tomu, že Spolková republika Německo a Česká republika jsou sousedními zeměmi a také členy Evropské Unie, každá země má jiný vzdělávací systém i systém financování vysokých škol. Cílem této diplomové práce je určit hlavní odlišnosti ve financování vzdělávání v České republice a Spolkové republice Německo se zaměřením na vysokoškolské vzdělávání a také navrhnout změny, které by mohly vést ke zlepšení financování vysokého školství v České republice.
Boloňský proces: Trendy a cíle v českém vysokém školství
Voslařová, Barbora ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Práce se věnuje zmapování základního vývoje Boloňského procesu a jeho hlavních priorit až do roku 2012, především díky rešerši dokumentů vypracovaných při konaných konferencích. Podrobněji práce popisuje vybrané dílčí cíle, jako je mobilita, vytvoření národních rámců kvalifikací a zavedení třístupňové struktury vzdělávání v Evropském prostoru vysokoškolského vzdělávání, který byl vytvořen Boloňským procesem. Zabývá se těmito prioritami především z pohledu České republiky a Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Na základě vzájemné komparace odhaluji nedostatky české implementace a vyvozuji možnosti, jak tyto nedostatky efektivně řešit. Zmíním například nutnost přetvoření programů bakalářského cyklu na více profesně orientované programy. Hypotézou práce je tvrzení, že má implementace priorit Boloňského procesu pozitivní vliv na české vysoké školství. Práce tvrzení nepotvrzuje, ani nevyvrací. Pouze připomíná, že až s odstupem času se ukáže celková pozitivita, či negativita Boloňského procesu v Čechách.
Analýza Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost se specifikací na vysokoškolské vzdělávání
LEJSKOVÁ, Jitka
Cílem diplomové práce je popsat a analyzovat Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost vzhledme k jeho významu pro vysoké školy. Ukázat, jak vzniká projektová žádost, jaké má náležitost a průběh hodnocení přijatelnosti předložených projektových žádostí. V závěru práce se zaměřuji na úspěšnost vysokých škol, jako žadatelů a stručné zhodnocení, zda došlo realizací projektů v oblasti podpory 2.2 Vysokoškolské vzdělávání ke zlepšení vzdělávání na vysokých školách.
Zajišťování kvality vysokoškolského vzdělávání v EU a ČR
Babický, Vojtěch ; Dvořáková, Vladimíra (vedoucí práce) ; Smrčka, Jiří (oponent)
Práce pojednává o současném vývoji vysokoškolského vzdělávání a o zajišťování jeho kvality v České republice a v Evropě. Cílem práce je analyzovat jakým způsobem v současnosti funguje zajišťování kvality a akreditační proces v evropském prostoru a v České republice, a jak dalece navrhované změny zákona budou odpovídat evropským kritériím Evropské asociace pro zajišťování kvality (ENQA).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 35 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.