Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kritické zhodnocení trendů otevřeného vzdělávání se zaměřením na masové otevřené online kurzy
Slavický, Marek ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Masové otevřené online kurzy (MOOCs) jsou fenoménem posledních tří let. Přestože jejich popularita celosvětově stoupá, není doposud jasné, zda jsou MOOCs vůbec dlouhodobě udržitelné. Jedním z problémů je nedostatek odborné literatury a neexistující manuál pro projektování a realizaci efektivních a úspěšných MOOCs. Cílem této práce je vytvořit kritéria, na základě kterých se dá efektivita a úspěšnost MOOCs hodnotit, následně tak zhodnotit současné pojetí a efektivitu MOOCs a nastínit postupy směřující k zefektivnění výuky. V práci představuji zcela nový koncept analýzy potenciálních indikátorů efektivity MOOCs. Na takto vytvořených kritériích popisuji význam aktivní role lektora v kurzu, nutnost jasně formulovaných a komunikovaných pravidel, cílů a očekávání a důležitost nastavení vysoké úrovně kurzu. V závěru navrhuji způsoby využití výsledků práce pro další výzkumy.
Kritické zhodnocení trendů otevřeného vzdělávání se zaměřením na masové otevřené online kurzy
Slavický, Marek ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Frič, Pavol (oponent)
Masové otevřené online kurzy (MOOCs) jsou fenoménem posledních tří let. Přestože jejich popularita celosvětově stoupá, není doposud jasné, zda jsou MOOCs vůbec dlouhodobě udržitelné. Jedním z problémů je nedostatek odborné literatury a neexistující manuál pro projektování a realizaci efektivních a úspěšných MOOCs. Cílem této práce je vytvořit kritéria, na základě kterých se dá efektivita a úspěšnost MOOCs hodnotit, následně tak zhodnotit současné pojetí a efektivitu MOOCs a nastínit postupy směřující k zefektivnění výuky. V práci představuji zcela nový koncept analýzy potenciálních indikátorů efektivity MOOCs. Na takto vytvořených kritériích popisuji význam aktivní role lektora v kurzu, nutnost jasně formulovaných a komunikovaných pravidel, cílů a očekávání a důležitost nastavení vysoké úrovně kurzu. V závěru navrhuji způsoby využití výsledků práce pro další výzkumy.
Řízení virtuálních týmů
Slavický, Marek ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kopecký, Martin (oponent)
Virtuální týmy jsou v současnosti novým a rychle se rozvíjejícím fenoménem v rámci globalizujícího se světa. Jejich počet a efektivita rychle stoupá díky na kvalitě dostupných technologií. Virtuální týmy jsou z teoretického hlediska však teprve zpracovávány a vzhledem k aktuálnosti a stálým změnám ne zcela jasně chápány a interpretovány. Cílem této práce je nastínit základní rysy virtuálních týmů, a jejich odlišnosti od tradičních pracovních týmů a zaměřit se na problematiku jejich řízení. Z toho důvodu dále analyzuji klíčové faktory fungování virtuálních týmů, mezi které patři moderní komunikační technologie, problematika komunikace na dálku a důvěra. Popíšu také silně rozptýlené virtuální týmy, které kromě komunikace na dálku řeší otázku multikulturality a problémy asociované s odlišnými kulturními hodnotami jednotlivých členů týmu. V rámci práce a zvláště u virtuálních týmů je významný i způsob řešení konfliktů, na které se zaměřím v poslední kapitole.
Podpora mobility účastníků terciárního vzdělávání pomocí nových technologií v rámci EU
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Cihelková, Eva (oponent)
Podpora mobility ve vzdělávání je jedním z klíčových, dlouholetých cílů EU. Kromě značných finančních zdrojů, které jsou do této oblasti v rámci unijních programů vkládány, je však mobilita podporována i jinými způsoby. Tato diplomová práce je zaměřena na popis a analýzu podpory mobility v terciárním vzdělávání v rámci EU s ohledem na nejnovější trendy v této oblasti -- využití informačních a komunikačních technologií. Cílem je představit a kriticky zhodnotit současnou problematiku akademické mobility v EU, popsat vztah a význam fyzické a virtuální mobility a nastínit možný budoucí vývoj. Celá práce se snaží opodstatnit tuto podporu zasazením akademické mobility do kontextu konkurenceschopnosti jednotlivce i celé ekonomiky a zjistit, zda i virtuální mobilita může tuto konkurenceschopnost zvyšovat.
Vědecko-výzkumná kapacita a inovace v EU - vybrané aspekty
Slavický, Marek ; Němcová, Ingeborg (vedoucí práce) ; Procházková Ilinitchi, Cristina (oponent)
Kvalitní výzkum a vývoj je v dnešním globalizujícím se světě stále významnějším předpokladem konkurenceschopného státu. Moderní komunikační technologie otevírají výzkumníkům nové možnosti jednodušší, levnější a efektivnější spolupráce na dálku. Cílem této práce je poskytnout čtenáři náhled na současný stav vědy a výzkumu v EU a zjistit jak jsou nové komunikační technologie využívány na úrovni EU a členských států. Virtualitu lze chápat jako jakýkoliv druh komunikace, zprostředkovávanou počítači přes informační sítě. První kapitola předkládá obecnou charakteristiku výzkumu a vývoje a ukazuje vliv virtuality ve vědě a výzkumu. Obsahem druhé kapitoly je popis vývoje vědy a výzkumu v EU, současných trendů, institucí a programů a analýza využití virtuality ve vědě a výzkumu v EU. Třetí kapitola se obdobně soustřeďuje na stav virtuality, vědy a výzkumu, ale na úrovni národních států, konkrétně České republiky.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.