Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 337 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Propaganda Britské únie fašistů
Drábik, Jakub ; Soukup, Jaromír (vedoucí práce) ; Horčička, Václav (oponent) ; Skřivan, Aleš (oponent)
Disertační práce: Propaganda Britské unie fašistů Mgr. Jakub Drábik Ústav světových dějin Abstrakt Dizertační práce se zabývá propagandou největšího a jediného relevantního fašistického hnutí ve Velké Británii, Britskou unií fašistů založenou v roce 1932 sirem Oswaldem Mosleym. Cílem této práce je podívat se na propagandu BUF "očima historiků nového konsenzu." Pomocí oficiálního tisku, publikací, pamfletů, plakátů, projevů a shromáždění vedoucích osobností hnutí a dalších forem propagandy tato práce analyzuje propagandu BUF. Práce prezentuje propagandu BUF ne jenom jako manipulaci a vymývaní mozků, ale i jako snahu vytvořit alternativní modernitu a jako snahu o politickou, ekonomickou, sociální a kulturní revoluci. Práce se snaží dokázat, že navzdory obecně přijímaným závěrů nebyly členové BUF jenom krutí antisemité, banda zlodějíčků a kriminálníků nebo oportunistů s materialistickým cílem, ale že významná část hnutí ve fašismus skutečně věřila. Propagandu tudíž práce prezentuje i jako propagaci víry.
Porovnání metod komerčního a politického marketingu v amerických médiích v 70. a 80. letech 20. století.
Kleňha, Jan ; Kozák, Kryštof (vedoucí práce) ; Šafařík, Petr (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FAKULTA SOCIÁLNÍCH VĚD Institut mezinárodních studií Jan Kleňha Porovnání metod komerčního a politického marketingu v amerických médiích v 70. a 80. letech 20. století Bakalářská práce Praha 2014 Abstrakt: 70. a 80. léta 20. století se z pohledu mediálního marketingu projevila jako období velkých systémových změn s dalekosáhlými důsledky pro celou americkou společnost. Cílem této práce je obhájit tezi, že politický marketing od svého strmého vzestupu na počátku 70. letech často používal metody komerčního marketingu, které často vznikaly na základě odborných empirických studií, a ukázaly se jako účinné v tehdejším mediálním prostředí. Politické kampaně využívaly stejná média jako kampaně komerční a byly nuceny vyrovnat se se stejnými kulturními předpoklady a změnami v tehdejší společnosti. Čím častěji navíc tyto metody politické kampaně využívaly, tím byly úspěšnější v dosahování svých cílů. Ačkoliv tedy existuje mnoho zásadních rozdílů mezi předpoklady, financováním, cíli i důsledky politické a komerční reklamy (jak bude také v této práci analyzováno), metody marketingu ve zkoumaném období byly založeny na stejných psychologicko-sociologických principech přesvědčování častěji, než kdykoliv předtím.
Zjevná a skrytá manipulace v politických projevech socialistické éry
Švejda, Zdeněk ; Janovec, Ladislav (vedoucí práce) ; Schneiderová, Soňa (oponent)
Diplomová práce se zabývá identifikací a popsáním jazykových prostředků manipulativních strategií vybraných politických projevů z let 1948 až 1957. Práce se v první části zabývá podstatou politické komunikace, dále persvazí a manipulací s ohledem na vzájemný vztah těchto termínů. V dalších oddílech nalezneme formální a funkční popis jazykových prostředků s přihlédnutím k jejich pragmaticky významové složce, mechanismy propagandy a politické argumentace. Poznání jednotlivých jazykových aspektů umožňuje popis specifických manipulativních tendencí v politických projevech a dále jejich zatížení z hlediska zjevného a skrytého působení na adresáta.
Fotografická tvorba v časopisech Pestrý týden a LIFE
Oulová, Jana ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Teplá, Jana (oponent)
Diplomová práce "Fotografická tvorba v časopisech Pestrý týden a Life" se zabývá studiem velmi populárních a úspěšných obrazových časopisů první poloviny 20. století. Československý a americký titul byly ke vzájemné komparaci vybrány záměrně, jelikož jedním z předpokladů studie byla domněnka, že odlišný původ časopisů silně ovlivňoval jejich celkovou koncepci i tematické zaměření. Předmětem obsahové analýzy se staly ročníky 1937-1945 zahrnující období největšího rozkvětu obou zmíněných periodik. Cílem studie nebylo pouze popsat obsah zvolených časopisů, ale zasadit jej také do společenského, politického a umělecko-historické kontextu. Celá práce je ukotvena teoretickou částí, která nabízí obecný přehled o problematice fotožurnalismu, mapuje nesmělé počátky novinářské fotografie i zrod prvních ilustrovaných magazínů. Věnuje se rovněž technologickému vývoji, který umožnil přinášet kvalitní obrazové zpravodajství. Na druhou stranu neopomíná ani četná omezení, například v podobě cenzury, s nimiž se autoři časopisů při své práci velmi často potýkali. Klíčová slova: obrazové časopisy, časopisecká fotografie, fotožurnalismus, dokumentární fotografie, válečná fotografie, cenzura, propaganda
Mediální obraz Summit Series v ledním hokeji z let 1972 a 1974 v československém tisku
Poláček, Daniel ; Zamazal, Ondřej (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce se věnuje mediálnímu obrazu tzv. Summit Series z let 1972 a 1974 v československém tisku. Jelikož se obě tyto události, během kterých proti sobě poprvé nastoupili hokejisté Sovětského svazu a zámořští profesionálové, odehrály ve studenoválečných 70. letech 20. století, nabyly nejen sportovní, ale i politický rozměr. Československo bylo tou dobou pevnou součástí východní části bipolárně rozděleného světa. Práce se zabývá především tím, jak se při informování o Summit Series uplatnila komunistická propaganda. K tomu je využita kvantitativní obsahová analýza. Součástí výzkumu je i teoretická část, která se věnuje socio-historickému a mediálnímu kontextu doby.
Protektorátní časopisy a přílohy denních listů pro děti a mládež jako nástroj nacistické propagandy
Suk, Pavel ; Köpplová, Barbara (vedoucí práce) ; Gebhart, Jiří (oponent) ; Jiroušek, Bohumil (oponent)
Práce se pokouší analyzovat projevy a možné dopady nacistické propagandy ve dvou etapách Protektorátu Čechy a Morava. Z denních listů byly analyzovány dětské přílohy Národní politiky (nejčtenější periodikum) a Lidových novin (za I. republiky prestižní nezávislý list blízký Hradu). Z periodik vycházejících v první fázi protektorátu (do zatčení předsedy vlády Ing. Aloise Eliáše v září 1941) byly zvoleny a analyzovány časopisy Mladý hlasatel a Dětská neděle, které začaly vycházet v roce 1935. Druhá fáze protektorátu je těsně spojena se vznikem a existencí Kuratoria pro výchovu mládeže v Čechách a na Moravě, tudíž byla analyzována jeho periodika, a to Zteč, Správný kluk a Dívčí svět. K nim přibyla ještě Kuratoriem vydávaná Knihovna pro mládež. Práce má ukázat způsoby nacistické propagandy zacílené na děti a mládež do 18 let. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 337 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.