Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 618 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kondiční příprava babytenistů
Křížová, Gabriela ; Kočíb, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Předložená bakalářská práce se nazývá Kondiční příprava babytenistů. Hlavním cílem bakalářské práce je vytvoření kondičního programu na základě prostudování odborné literatury a dosavadních zkušeností z kvalifikovaných kurzů a studia FTVS. Kondiční program byl vytvořen pro skupinu tří chlapců a tří dívek, ověření jeho účinnosti proběhlo pomocí vstupního a výstupního testování. V rámci této bakalářské práce byla využita kvalitativní metoda - testování podle testovacích baterií Českého tenisového svazu (ČTS) a Mezinárodní tenisové federace (ITF). Výsledky jsme porovnávali s normou Českého tenisového svazu a Německého tenisového svazu. Bylo zjištěno, že námi vytvořený tréninkový program byl účinný u 9 z 10 testů. Jeden neúspěšný test se týkal vytrvalosti a byl vytvořen Mezinárodní tenisovou federací. Ve vytrvalostním testu dle Českého tenisového svazu zlepšení proběhlo u všech dětí testovaného souboru. Program tedy přinesl zlepšení v dynamické síle, rychlostních schopnostech, koordinaci, pohyblivosti a ve vytrvalostních schopnostech z 50%. V porovnání s normami ČTS bylo zjištěno, že některé děti splňují i normy nad jejich věk, v některých testech naopak normy nesplňují, jsou totiž vytvořené pro děti až od 9 let a náš testovaný soubor se skládal i z mladších účastníků Klíčová slova: kondiční trénink,...
Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U9 a mladších
Šimáček, Martin ; Perič, Tomáš (vedoucí práce) ; Slavíček, Tobiáš (oponent)
Autor: Martin Šimáček Název: Analýza úrovně vedení kotouče v ledním hokeji v kategoriích U9 a mladších Cíl: Cílem práce je určit úroveň vedení kotouče u hráčů ročníku U9 a mladších a dále zjistit, zda dovednosti hráčů odpovídají dovednostem, které by v této kategorii měli hráči ovládat. Metody: Práce vycházela z testovací baterie sestavené pro hodnocení a porovnání úrovně vedení kotouče hráčů v kategorii U9 a mladších, zahrnující 9 týmů z celé České republiky. Výzkum se opíral o analýzu výsledků 233 mladých hokejistů, kteří byli podrobeni sérii testů zaměřených na postupné zvyšování náročnosti technik vedení kotouče. Každý testovaný hráč byl hodnocen individuálně a za stejných podmínek, přičemž úspěšnost byla vyhodnocována licencovaným expertem s trenérskou A licencí. Data byla analyzována za použití statistických nástrojů s cílem definovat úroveň dosažených dovedností a porovnat je s mezinárodními a českými standardy. Výsledky: Výzkum zahrnující 233 mladých hokejistů kategorie U9 a U8 ukázal průměrné splnění 1,6 ze 7 testů vedení kotouče, což odhaluje solidní základní dovednosti v této věkové skupině. Nicméně, s postupem k vyšším úrovním testů výrazně klesal počet hráčů schopných testy splnit, což naznačuje nutnost dalšího rozvoje pokročilých technických dovedností. Klíčová slova: lední hokej,...
Vliv intervenčního pohybového programu na rozvoj flexibility svalů v oblasti kyčelního kloubu u fotbalistů v mladším a středním školním věku
Slavíková, Anna ; Malíř, Roman (vedoucí práce) ; Chrudimský, Jan (oponent)
Název: Vliv intervenčního pohybového programu na rozvoj flexibility svalů v oblasti kyčelního kloubu u fotbalistů v mladším a středním školním věku. Cíle: Cílem práce je zjistit, jaký efekt má intervence s obsahem typicky gymnastických cvičení na flexibilitu svalů v oblasti kyčelního kloubu u fotbalistů mladšího a středního školního věku. Metody: Jedná se o quasi-experimentální práci kvantitativního charakteru. Do výzkumu bylo vybráno 29 fotbalistů z mladší žákovské kategorie, starší a mladší přípravky (µ = 9.9, SD = 1.6). Probandi absolvovali vstupní měření před zahájením 3měsíčního intervenčního pohybového programu (IPP). IPP obsahoval typicky gymnastická cvičení na rozvoj flexibility svalů v oblasti kyčelního kloubu (cvičení statická a dynamická). Po 3 měsících absolvovali všichni probandi výstupní měření. Vstupní a výstupní měření obsahovalo testovací cviky: unožení, přednožení a zanožení. Pro získání dat z měření jsem použila aplikace Kinovea. Použité metody analýzy dat: Párový t-test, Wilcoxonův párový test, citlivostní analýza. Výsledky: Párový t-test a Wilcoxonův párový test nám u všech měření ukázal nízkou p-hodnota p < 0.001, což potvrzuje, že rozdíly v pre-testu a post-testu pro unožení, přednožení a zanožení jsou statisticky významné. Z výpočtů párových testů nám vyšla velikost efektu...
Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti
Štěpánová, Aneta ; Kaplan, Aleš (vedoucí práce) ; Peřinová, Radka (oponent)
Název bakalářské práce: Hodnocení tělesné zdatnosti žáků 4. až 5. třídy ZŠ prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti Zpracovala: Aneta Štěpánová Vedoucí bakalářské práce: Doc. PhDr. Aleš Kaplan, Ph.D., MBA Cíl práce: Primárním cílem práce bylo zhodnotit úroveň tělesné zdatnosti u žáků 4. a 5. tříd vybrané základní školy. Pro hodnocení bylo použito 10 disciplín Odznaku všestrannosti. Pro stanovení dostatečné úrovně tělesné zdatnosti jsem zvolila kritérium dosažení minimálně hodnot bronzového odznaku bodového hodnocení v rámci OV. Sekundárním cílem bylo naměřené hodnoty porovnat mezi chlapci a dívkami. Metodika práce: Testování probíhalo metodou kvantitativního výzkumu prostřednictvím disciplín Odznaku všestrannosti v rámci hodin tělesné výchovy. Celkově byli žáci testováni v 10 disciplínách. Získaná data z provedeného testování byla zaznamenána do tabulek, poté statisticky zpracována a vyhodnocena prostřednictvím programu MS Excel. Výsledky práce: Zkoumaný soubor čítal celkem 46 žáků a 59 žákyň. Z celkového počtu chlapců bylo úspěšných 30 %, kdy si z hlediska počtu a hodnot získaných odznaků nejlépe vedla kategorie ročníku narození 2013. Pouhých 9 % chlapců dosáhlo nadprůměrných výsledků ve smyslu dosažení lepšího odznaku, než je bronzový. Podprůměrných výsledků v rámci bodování jednotlivých...
Kompenzace svalových dysbalancí u dívek starší fotbalové přípravky
Mašek, Michal ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hráský, Pavel (oponent)
Název: Kompenzace svalových dysbalancí u dívek starší fotbalové přípravky Cíle: Hlavním cílem této práce bylo zjistit jaké svalové dysbalance se nejčastěji vyskytují u dívek starší fotbalové přípravky (WU11) SK Slavia Praha a na základě výsledků vstupního testování vytvořit jednoduchý kompenzační program, který bude snadno aplikovatelný v praxi. Dalším cílem je porovnání výsledků vstupního a výstupního měření, kde by měly případné zlepšené výkony reflektovat efektivitu kompenzačního programu (cvičení). Metody: Práce je teoreticko - empirického charakteru. Jedná se o profesní práci, pilotní studii s charakteristikou quasiexperimentu. Design práce je koncipován jako vstupní test - intervence (kompenzační cvičení) - re-test (výstupní test). Jednalo se o testy: Matthiasův test, Trendelenburgova zkouška, Sit and reach test, svalový test zkrácených flexorů kyčelního kloubu a brániční test. Kompenzační program probíhal po dobu 6 měsíců. Výzkum byl prováděn u 19 dívek (10-11 let) z fotbalového klubu SK Slavia Praha kategorie WU11. Výsledky: Z výstupního testování jsme zjistili, že došlo ke zlepšení výsledků u většiny probandek v jednotlivých testech. Největší zlepšení bylo zaznamenáno v Matthiasově testu a Trendelenburg - Duchennově zkoušce, které hodnotí správnost držení těla. V obou testech bylo u 10...
Účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věku
Peterka, Tadeáš ; Nováková, Pavlína (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie v porovnání se strečinkem u funkčních poruch dětí mladšího školního věku Cíl: Cílem práce bylo zhodnotit a porovnat účinnost cvičení vycházejícího z vývojové kineziologie a strečinku u dětí mladšího školního věku s posturální odchylkou. Metodologie: Tato diplomová práce je empiricko-teoretického charakteru s použitím experimentálního výzkumu a byla zpracována kvalitativně za využití kazuistik. Sledovaný soubor představovalo 14 žáků mladšího školního věku s přítomnou funkční poruchou pohybového aparátu. Žáci byli náhodně rozděleni do 2 zkoumaných skupin. Výzkumná část práce spočívala v cvičebních intervencích pro jednotlivé skupiny, kdy u jedné ze skupin bylo využito cvičení dle prvků vývojové kineziologie a u druhé prostého strečinku. Intervence probíhaly ve frekvenci 2x týdně pod odborným dohledem a 1x týdně doma pod dozorem rodičů, to vše po dobu 5 měsíců. Ke sběru dat do výzkumu byly využity následující metody: aspekce, vyšetření zkrácených svalů, vybrané testy dle Koláře a testy rovnováhy vycházející z testovací baterie MABC-2. Výsledky: Výsledky ukázaly, že u první skupiny, která prováděla cvičení vycházející z vývojové kineziologie, došlo ve větší míře ke zlepšení funkčních posturálních odchylek u 6 ze 7 probandů, jeden proband se...
Obliba postav u dětí mladšího školního věku, jejich rodičů a prarodičů
Vaňková, Adéla ; Laufková, Veronika (vedoucí práce) ; Havlová, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá oblibou postav v literatuře pro děti, a to u tří generací - dětí, jejich rodičů a prarodičů. Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit, jak se proměňovala oblíbenost postav u jednotlivých generací. Práce je rozdělena do tří hlavních částí. Teoretická část obsahuje několik hlavních celků. V prvním celku se autorka zabývá literaturou jako takovou, její historií, dělením a různými literárními žánry včetně různých pojetí postavy podle několika autorů, například Daniely Hodrové, Bohumila Fořta, Seymoura Chatmana nebo Aristotela. V druhé části představuje postavu, její charakteristiku, historii a ostatní druhy postav v literatuře. Poté se práce zaměřuje na literaturu pro děti, její vývoj, její historii a oblíbenost postav podle výzkumu Jiřího Trávníčka, ve kterém jsou popsány jednotlivé čtenářské generace a fenomény s nimi spojené, které budou také součástí této práce. V empirické části této práce je představen kvalitativní výzkum. Zvolenou metodou jsou osobní rozhovory se čtyřmi odlišnými rodinami. Všichni respondenti jsou rozděleni dle bydliště, věku, pohlaví a dosaženého vzdělání do několika kategorií, které byly následně porovnány napříč výzkumem. Na konci této části jsou popsány výsledky kvalitativního výzkumu - rozhovorů. Výsledky jsou také zpracované v grafech s...
Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově
Blažková, Kamila ; Selčanová, Zuzana (vedoucí práce) ; Váňová, Hana (oponent)
Diplomová práce Hudební pohádka Lotrando a Zubejda v hudební výchově představuje jmenovanou hudební pohádku a její aplikaci v hodinách hudební výchovy. Teoretická část předkládané práce stručně poukazuje na původ a vznik pohádek. Blíže se zaměřuje na definici pohádky jak z hlediska literárního, tak i hudebně dramatického žánru. Přičemž nastiňuje vliv tohoto fenoménu na psychický vývoj dítěte. V této souvislosti se diplomová práce věnuje období mladšího školního věku, které charakterizuje nejenom s ohledem k sociálnímu a emočnímu vývoji, ale hlavně se zřetelem k vývoji hudebnímu. Praktická část závěrečné práce přináší příklady aktivit do hodin hudební výchovy, které se inspirují filmovou hudební pohádkou Lotrando a Zubejda. Tyto aktivity byly realizovány s žáky 3. ročníku na 1. základní škole Tomáše Garrigua Masaryka v Milevsku a zaznamenány formou vyučovacích příprav. Výsledkem praktické části předkládané práce jsou pak modelové příklady a několik metodických listů, jež mohou sloužit jako inspirace pro práci s hudební pohádkou ve výchovně vzdělávacím procesu. K doplnění vhledu do dané problematiky práce popisuje výsledky krátkého dotazníkového šetření, kterého se zúčastnili respondenti z řad vyučujících hudební výchovy na 1. stupni základní školy, kde proběhla realizace projektového vyučování....
Co kreslí chlapci a dívky v mladším školním věku?
Nováková, Elena ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou témat kreseb dětí v mladším školním věku s důrazem na vývojové a genderové aspekty. Teoretická část se zaměřuje na vývojové charakteristiky mladšího školního věku, kognitivní, emocionální a sociální vývoj a jejich promítnutí do kresby, jakož i genderové rozdíly v této oblasti. Empirická část využívá smíšený výzkumný design kombinující kvantitativní a kvalitativní analýzu. Cílem je porozumět, jaké motivy si děti ve věku první, třetí a páté třídy zvolí pro své kresby a zda existují rozdíly mezi dívkami a chlapci. Dále zkoumám faktory, které ovlivňují rozhodnutí dětí při volbě tématu kresby. Výsledky ukazují, že nejčastějšími motivy v kresbách jsou přírodní témata, motivy z filmů, seriálů a videoher a v neposlední řadě dopravní prostředky. Zjištěné rozdíly mezi preferencemi dívek a chlapců naznačují, že dívky častěji zobrazují přírodní motivy, zatímco chlapci preferují dopravní prostředky. Analýza neukázala změny preferencí témat během mladšího školního věku. Rozhovory s dětmi ukazují, že volba tématu kresby je ovlivněna fantazií, zájmy, médii, prostředím a zkušenostmi či vizuální oblíbeností.
Podpora rozvoje komunikačních dovedností žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy
Stuchlá, Tereza ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na podporu rozvoje komunikačních dovedností u žáků s vývojovou dysfázií na 1. stupni základní školy. Teoretická část práce se zabývá definicí vývojové dysfázie, jejími příznaky, diagnostikou a možnostmi intervence. Cílem výzkumu bylo sledovat individuální pokrok tří chlapců s dysfázií v oblastech souvisle řečeného textu, zapojování do kolektivních činností, emočního projevování, jemné a hrubé motoriky, soustředění, paměti a schopnosti rozlišování sluchových a zrakových podnětů. Výzkum byl proveden pomocí kvalitativních případových studií, analýzy dokumentů, rozhovorů s pedagogy a pozorování žáků v reálném školním prostředí. Výsledky naznačují, že individuální práce a diferencovaný přístup k výuce mohou pozitivně ovlivnit rozvoj komunikačních dovedností u žáků s dysfázií. Získané poznatky jsou relevantní pro pedagogy a odborníky v oblasti speciální pedagogiky při práci s žáky s komunikačními poruchami a při vytváření inkluzivního prostředí ve školách. Tato práce přináší důležité poznatky pro efektivní podporu žáků s vývojovou dysfázií v běžném školním prostředí a může sloužit jako inspirace pro další výzkum v oblasti speciální pedagogiky a inkluzivního vzdělávání. V rámci výzkumu sledujícího pokrok žáků s vývojovou dysfázií v oblastech sluchové analýzy, syntézy,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 618 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.