Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí109 - 118dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Metody propagace vysokých škol
Mládková, Lenka ; Chytka, Tomáš (vedoucí práce) ; Kincl, Tomáš (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit marketingové nástroje, které používají vysoké školy v rámci komunikace s potenciálními studenty. Jedná se o ekonomické vysoké školy v Jižních Čechách- Fakultu managementu Vysoké školy ekonomické v Praze, Ekonomickou fakultu Jihočeské univerzity a Vysokou školu technickou a ekonomickou v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část, přičemž součástí praktické části je také metodologie. V rámci teoretické části jsou obecně popisovány jednotlivé nástroje a dále se konkrétně řeší jejich využívání vzdělávacími institucemi. V metodologii je specifikován cíl výzkumu spolu s definováním výzkumného vzorku a metodou zpracování dat. Praktická část je rozdělena do několika podkapitol, ve kterých jsou popsány silné a slabé stránky vybraných škol, veletrh vysokých škol Gaudeamus a promo videa, kterými se vysoké školy prezentují.
Přístup vysokých škol ke studentům se vzdělanostním znevýhodněním
Hromada, Jan ; Mouralová, Magdalena (vedoucí práce) ; Kohoutek, Jan (oponent)
Diplomová práce se věnuje vzdělanostně znevýhodněným studentům na veřejných vysokých školách v České republice. Práce vychází z existence vzdělávacích nerovností v českém vzdělávacím systému a působení znevýhodnění na základě vzdělání rodičů studenta. Nerovnosti se výrazně neměnily ani po masifikaci terciárního vzdělávání. Populace vzdělanostně znevýhodněných studentů v práci odpovídá kategorii "first generation student", tedy studentů s rodiči, kteří nedosáhli vysokoškolského vzdělání. Cílem práce je zjištění podoby politik uplatňovaných vůči této skupině ze strany škol a dále způsob, jakým je školami vnímána. K tomu využívá rámec sociální konstrukce cílových populací. Tímto způsobem analyzuje podobu uplatňovaných politik a vymezuje sociální konstrukci populace vzdělanostně znevýhodněných studentů. K dosažení cílů využívá práce výzkumu kvalitativních metod tematickou analýzou všech výročních zpráv a dlouhodobých záměrů veřejných vysokých škol a dále zápisů z akademických senátů a polostrukturovaných rozhovorů se zástupci škol na základě opory z výsledků analýzy dokumentů. Výsledky ukazují na absenci vymezení vzdělanostně znevýhodněné populace a relevantních politik pro cílovou populaci a marginalizaci tématu. Vzdělanostně znevýhodnění studenti jsou nevymezenou subskupinou populace sociálně...
Příčiny studentského protestního hnutí ve Spolkové republice Německo v 60. letech 20. století
Renner, Tomáš ; Pešek, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Martin (oponent) ; Pažout, Jaroslav (oponent)
Autor disertačni prace se zabyva přičinami a duchovnimi zdroji studentskeho protestniho hnuti ve Spolkove republice Německo v 60. letech 20. stoleti. S pomoci metodologie dějin myšleni představuje dva společenske koncepty v povalečne Spolkove republice Německo. Myšlenka "formovane společnosti" ma původ v intelektualnich kruzich v okoli kancleře Ludwiga Erharda. Jeji duchovni kořeny lze nalezt ve zkušenosti ekonomickeho a politickeho padu Vymarske republiky a naslednem devastujicim konfliktu 2. světove valky. Myšlenka "dlouheho pochodu institucemi" byla formulovana studentskymi vůdci v protestnim hnuti konce 60. let dvacateho stoleti pote, co nedošlo k marxisticke revoluci v zapadni Evropě. Ačkoli oba společenske koncepty ztratily přitažlivost v dalšim vyvoji Spolkove republiky Německo, stale zůstavaji důležitym intelektualnim přispěvkem k modernizaci povalečne zapadoněmecke společnosti a současně odpovědi po ideovych přičinach studentskeho protestniho hnuti.
Organizační kultura - rozdíl mezi vnější stylizací a provozní realitou
Turková, Jaroslava ; Rymeš, Milan (vedoucí práce) ; Letovancová, Eva (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na fenomén deklarované a reálně percipované organizační kultury. Teoretická část vymezuje koncept organizační kultury, zaměřuje se na popis jednotlivých atributů organizační kultury a její strukturu. Pozornost je věnována i typologiím organizační kultury, prostor je rovněž věnován přehledu současného poznání týkajícího se problematiky deklarované a reálně percipované organizační kultury a možnostem poznávání organizační kultury. V empirické části byla provedena případová studie popisující tuto problematiku u konkrétní organizace. Byla sledována deklarovaná organizační kultura pomocí obsahové analýzy textů, reálně vnímaná organizační kultura pomocí metody OCAI a v transkripcích rozhovorů se zaměstnanci byly hledány způsoby, jak oni sami tuto odlišnost vnímají. Následně byly navrženy oblasti, kterým se může věnovat další výzkum v této oblasti. Klíčová slova: Organizační kultura, model soupeřících hodnot, univerzita, případová studie
Preventing the optimal Outcome - Free-Riding at Charles University
Kibitzki, Jonas Moritz ; Korbel, Václav (vedoucí práce) ; Paulus, Michal (oponent)
Group work is pervading modern society's life with potentially huge advantages but also the peril of motivational losses. This master thesis focuses on the latter ones, namely on free-riding and social loafing, in the educational context. I conducted a field research at the Institute of Economic Studies at Charles University in Prague. The results are set into context with existing studies from the US, scrutinizing the generalizability of these studies. Students of this sample consider teamwork as relatively neutral, appreciate the possibility to learn from each other the strongest and consider free-riding as the biggest disadvantage. Free-riders are described as poorly prepared, having trouble to complete work at home and delivering poor quality work. As remedy, students prefer to be able to pick a team on their own. This thesis can partially confirm prior research but also contradicts some anterior findings since free-riders in this thesis are not described as behaving distractively and students do not primarily want instructors to grade them on their individual performance.
Bildung - historie a perspektivy
Šíma, Jakub ; Kopecký, Martin (vedoucí práce) ; Sycha, Martin (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem myšlenkové tradice Bildung, jejími předchůdci i pokračovateli. V první části poskytuje terminologické nástroje k uchopení celé šíře termínu Bildung, který různí autoři používají v různých významech. V druhé části se výklad soustředí na genezi myšlenkové tradice Bildung a její proměny. Tato linie začíná u J. A. Komenského a jeho humanisticky orientovaných názorů, pokračuje přes Kantovy etické a pedagogické myšlenky až k W. von Humboldtovi a J. H. Newmanovi, kteří jsou představeni jako nejvýraznější představitelé myšlenkové tradice Bildung v devatenáctém století. Ve třetí části se zabývám proměnami, které vědění a vzdělanost zažili ve dvacátém století. V této části se práce orientuje na teorie T. W. Adorna a K. P. Liessmanna, kteří ve svých dílech sledují krizi současné podoby vědění.
Heideggerovo pojetí univerzity
Zrno, Filip ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Práce se zaměřuje na Heideggerovo pojetí univerzity. Nejprve je představeno složité Heideggerovo myšlení a na tomto základě je popsána vědeckost vědy, pojetí univerzity v období jeho rektorského působení ve Freiburgu a v poválečných letech. Práce rovněž ukazuje problém bytnosti techniky a dva způsoby myšlení, které s celou problematikou úzce souvisejí. Heideggerův celý koncept univerzity je posléze uveden do současné, postmoderní situace a jsou rozvedeny problémy, s nimiž se univerzita potýká a kterým bude muset v budoucnu pravděpodobně čelit.
Znalost veslování u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci
Richterová, Nikol ; Janák, Vladimír (vedoucí práce) ; Kozák, Martin (oponent)
Název: Znalost veslování u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy a Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci Cíle: Hlavním cílem práce je výzkum zaměřený na rozsah znalostí o veslování u studentů dvou sportovně zaměřených VŠ fakult. Dalším cílem je porovnání znalostí studentů vybraných fakult mezi sebou navzájem. Metody: Pro získání potřebných dat bylo využito kvantitativního výzkumu, pro který bylo plánováno 100 respondentů. Výzkum byl proveden pomocí elektronického dotazování, kdy dotazník vyplnilo celkem 119 respondentů z FTVS UK a FTK UP. Výsledky: Na základně výsledků výzkumu je možné konstatovat, že znalosti a povědomí o veslování je u respondentů spíše průměrné. Na tři otázky odpovědělo správně téměř 75% respondentů, na jinou otázku uvedlo správnou odpověď pouze 12% z dotazovaných studentů. Při vzájemném porovnání obou fakult, je možné říci, že znalosti respondentů o veslování jsou u obou fakult srovnatelné. Klíčová slova: veslování, marketingový výzkum, vysoká škola, studenti, porovnání
Za studiemi do Německa
Stuláková, Klára ; Hnilica, Jiří (vedoucí práce) ; Míšková, Alena (oponent)
Tato bakalářská práce se zaměřuje na vysokoškolské studium v Německu v letech 1918-1933, a sice z pohledu československého studentstva. Je založena především na studiu archiválií z Archivu Univerzity Karlovy a dobové literatury. Pro zasazení do dějinného kontextu jsou využity v prvé řadě dvě obsáhlé monografie, konkrétně Germania docet od Daniely Siebe a Die Alexander von Humboldt-Stiftung und das Ausländerstudium in Deutschland 1925-1945 od Holgera Impekovena. Cílem této práce je statisticky vyjádřit, jak velký počet československých studentů do Německa za studiemi v daném období směřoval. Dále se zaměřuje na politické, finanční a studijní aspekty studia ve výmarské republice i na problémy s integrací československých studentů v německém prostředí. Jak ukázalo studium pramenů, je mezi Čechoslováky nutné důsledně odlišovat Čechy a Slováky na straně jedné od Němců na straně druhé. Mezi těmito národnostními skupinami totiž panovaly zásadní rozdíly, a to nejen v počtech, ve kterých do Německa směřovaly, ale i ve způsobu, jakým byly přijímány tamním obyvatelstvem. Českoslovenští Němci, tzv. Auslandsdeutsche, totiž neváhali ve výmarské republice opakovaně vyvolávat protičeskoslovenské nálady, které měly na jejich slovanské kolegy negativní dopad v podstatě ve všech výše zmíněných aspektech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí109 - 118dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.