Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rozvoj čtenářské gramotnosti prostřednictvím projektu na 1. stupni ZŠ
Janusová, Petra ; Wildová, Radka (vedoucí práce) ; Rychlíková, Marie (oponent)
Diplomová práce uvádí do problematiky čtenářské gramotnosti a jejího rozvíjení v rámci projektové výuky. Práce je strukturována do dvou částí - teoretické a praktické. V teoretické části jsou zpracována východiska pojetí projektů a projektového vyučování, jejich historický základ a přednosti, kterými tato metoda disponuje. Dále je zde rozvíjeno téma čtenářské gramotnosti, především její různá pojetí a možnosti jejího rozvíjení pomocí metod RWCT, dramatické výchovy a projektové výuky. V praktické části je popisován průběh konkrétního projektu, v rámci kterého byli pozorováni žáci třetí třídy. V práci je využito kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu, jehož hlavním cílem je zkoumání vlivu projektové výuky na motivaci žáků při práci s různými písemnými materiály.
Spolupráce komunitního centra a škol při realizaci komunitního projektu
Koblasová, Andrea ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce pojednává o možnostech a formách vzájemné spolupráce komunitního centra a školy při realizaci komunitního projektu, a to z hlediska vzdělávacího, společenského i legislativního. Cílem této práce je ukázat na příkladu konkrétního realizovaného projektu oblasti, ve kterých se uskutečňuje potenciál komunitního vzdělávání, a popsat možnosti spolupráce školy a komunitního centra. Práce hledá odpovědi na otázky, jaké jsou předpoklady pro úspěšnou realizaci projektů, jak podporovat motivaci jednotlivých spolupracujících subjektů a jak lze touto cestou procesy komunitního vzdělávání podpořit. Dílčím cílem je pak definování některých základních pojmů a jejich uspořádání do logického rámce. V teoretické části práce jsou uvedeny základní pojmy, týkající se tématu komunitní práce, komunitních škol, center a komunitního vzdělávání. Pojmy jsou definovány na základě odborné literatury od různých autorů, kteří se tímto tématem dlouhodobě zabývají. To umožňuje komplexnější náhled do problematiky a zároveň je tím předurčen výklad pojmů v kontextu s tématem této bakalářské práce. Tato část mapuje také velmi stručně historii komunitní práce a komunitního vzdělávání u nás, zejména tedy historii polistopadovou, jejich současnou podobu a možný, dosud nevyužitý potenciál. V praktické části práce je...
Projektové vyučování: Největší Čech podle žáků 9. třídy ZŠ
Bernatová, Lenka ; Mikeska, Tomáš (vedoucí práce) ; Parkan, František (oponent)
Hlavním cílem diplomové práce bylo zjištění, koho považují žáci 9. ročníků základních škol za nejvýznamnější českou osobnost. Další cíle pak byly - vytvořit a aplikovat projekt, díky kterému bude tato informace zjištěna, a také to, zda se žáci zajímají o zadané osobnosti i mimo školní výuku. Ke splnění cílů byly využity dvě metody - dotazníková a projektová. Průzkum dopadl následovně: na prvních třech místech se umístili - Karel IV., Tomáš Garrigue Masaryk, Václav Havel. Průzkum dále ukázal, že se žáci o dané osobnosti mimo výuku spíše nezajímají, a pokud ano, využívají k tomu internet nebo dokumentární pořady spíše než odbornou literaturu. Ze závěrečné reflexe projektu vyplynulo, že žáky bavil a přišel jim zajímavý.
Projektové vyučování v geometrii 1. stupně ZŠ
Faltinová, Magdaléna
Diplomová práce Projektové vyučování v geometrii 1. stupně ZŠ se zabývá projektovým vyučováním v teorii a následnou realizací v praxi. Poukazuje na to, jak učitelé v dnešní době chápou a využívají projektové vyučování a zda ve správném slova smyslu. Teoretická část je zaměřena na historický vývoj projektového vyučování, definování pojmů, vážících se k projektovému vyučování. Teoretická část se opírá o prostudovanou literaturu a je doplněna vlastními zkušenostmi z praxe. Jádro praktické části práce tvoří podrobné scénáře třech projektů zaměřených na oblast geometrie. Projekty byly realizovány s žáky pátého ročníku základní školy v Nymburce. V práci jsou uvedeny i záznamy jejich realizace, závěrečná sebereflexe a zhodnocení přínosu projektů pro žáky.
"Staň se detektivem" - Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu
Uherčíková, Gabriela ; Šulcová, Renata (vedoucí práce) ; Zákostelná, Barbora (oponent)
UHERČÍKOVÁ, G. : "Staň se detektivem" (Školní projekt zaměřený na forenzní analýzu). Diplomová práce. Praha, Univerzita Karlova v Praze, Přírodovědecká fakulta, KUDCH, 2013. Diplomová práce se zabývá zpracováním návrhu projektu pro žáky středních škol na téma "Staň se detektivem". Jedná se o komplexní projekt, který je orientován nejen na poznatky z biologie a chemie, ale i na forenzní analýzu. V teoretické části je vypracována obecná tvorba projektu, forenzní analýza, daktyloskopie, DNA a kvalitativní analýza. Teorie žákům i učitelům pomůže pochopit danou problematiku. V praktické části je zpracován celý projekt včetně pracovních listů s autorským řešením pro učitele. Pracovní listy jsou navrženy tak, aby pomohly žákům celý projekt zvládnout. Přílohou diplomové práce jsou všechny materiály, které jsou určeny pro žáky. Projekt byl testován, dne 30. 4. 2013, v laboratoři Katedry učitelství a didaktiky chemie na Přírodovědecké fakultě Univerzity Karlovy v Praze. Projektu se zúčastnilo 13 žáků z Gymnázia Omská, Praha 10.
Aktivizující strategie řízení učební činnosti žáků v chemii
Gabriel, Štěpán ; Rusek, Martin (vedoucí práce) ; Beneš, Pavel (oponent)
NÁZEV: Aktivizující strategie ízení u ební innosti žák v chemii AUTOR: Št pán Gabriel KATEDRA: Katedra chemie a didaktiky chemie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Martin Rusek ABSTRAKT Práce je zam ena na rešeršní zhodnocení moderních postup uplat ovaných ve výuce chemie. Nejprve je stru n popsán vývoj vzd lávání v chemii od po átk eského školství až do sou asnosti. Na základ analýzy odborné literatury a dalších dostupných elektronických zdroj byly následn definovány v sou asnosti hojn diskutované metody využívané ve výuce p írodov dných p edm t pop . chemie. Tyto metody jsou vždy krátce charakterizovány, jsou zhodnoceny možnosti jejich využití v pedagogické praxi v podmínkách eských škol nejen s ohledem na eduka ní realitu škol, ale i s ohledem na platnou legislativu (rámcové vzd lávací programy). KLÍ OVÁ SLOVA: Výuka chemie, moderní vyu ovací metody, konstruktivizmus, projektové vyu ování, badatelsky orientované vyu ování, STEM, STEAM

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.