Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 227 záznamů.  začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Evaluace geologického výukového programu a jeho srovnání s výukou ve třídě
Pelechová, Kateřina ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Poupová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením výukového programu Didaktického centra geologie v Říčanech, především tím, jak ovlivňuje postoje žáků ke geologii. Přínos exkurzí a výuky v terénu byl již mnohokrát prokázán, evaluace se však často zaměřovaly spíše na znalosti, na dovednosti a postoje pak až v posledních letech. Neživá příroda je navíc obecně vnímána jako "ta nudnější část přírody", proto mě zajímalo, jestli (a jak) dokáže netradiční forma výuky geologie postoje žáků k ní změnit. Cílem této práce bylo 1) zjistit, jaké jsou postoje žáků ke geologii a k neživé přírodě, a 2) zhodnotit, jestli (případně jak) konkrétní geologický program tyto postoje ovlivní a tento vliv porovnat s vlivem klasické výuky ve třídě. Třetím cílem bylo zjistit, zda daný výukový program pomůže žákům pochopit, jak vznikly různé přírodní útvary. Hlavní výzkumná otázka tedy zněla: Jak ovlivní výukový program postoje žáků k neživé přírodě v porovnání s klasickou vyučovací hodinou, kde bude probírána stejná látka? Podle výsledků mého výzkumu žáci vnímají geologii jako nejméně užitečný obor biologie a patří i k nejméně oblíbeným. Jejich postoje k neživé přírodě jsou ale spíše pozitivní až neutrální. Žádný vliv hodnoceného programu na tyto postoje se však prokázat nepodařilo. Klíčová slova Geologie, výukový program, evaluace, postoje...
Preventivní programy kyberšikany v ČR
Herinková, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vlasáková, Martina (oponent)
Předmětem zkoumání mé bakalářské práce je kyberšikana jako jedna z forem šikany, její prevence z hlediska teoretického i praktického. Práce se zaměří hlavně na to, jak je tato nová forma šikany řešena a jaké programy existují v ČR přímo na prevenci kyberšikany. Tyto programy budou evaluovány. Bakalářská práce obsáhne vymezení pojmu kyberšikana v širším měřítku - budu se nejdříve věnovat šikaně jako takové, také roli kyberprostoru v sociální interakci. Dalším teoretickým východiskem je evaluace. Poté vymezím konkrétně pojem kyberšikana jako sociální problém. Zde uvedu formy a prostředky kyberšikany, také se budu věnovat jednotlivých případům v zahraničí a v ČR. Následují výzkumy kyberšikany a legislativa upravující kybernetickou šikanu u nás a v zahraničí. Další část se bude věnovat prevenci kyberšikany v ČR - radám pro aktéry bezprostředně se potýkající s problémem prevence sociálně patologických jevů (děti, rodiče, pedagogové). Po předešlých částech bude následovat explorace celostátních preventivních programů v ČR a jejich evaluace pomocí zvolených kritérií. Kritéria určím po rozhovoru s experty na danou problematiku - s představiteli organizací na prevenci a představiteli školených aktérů.
Zajištění kvality vysokých škol v ČR prostřednictvím evaluace vzdělávací činnosti
Horáková, Hana ; Šikýř, Martin (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou evaluace a systémového nastavení zajištění kvality vzdělávací činnosti vysokých škol v České republice. Vymezuje postavení vysokých škol v rámci vzdělávacího systému, jejich členění dle typu poskytovaných studijních programů a podání aktuálního přehledu v současnosti působících vysokých škol v ČR, poskytuje náhled na světové žebříčky, jejich historii a postavení českých škol v nich, dále osvětluje pojem evaluace ve vzdělávání, rozdíl mezi vnitřním a vnějším hodnocením. Současně též představuje činnost Národního akreditačního úřadu pro vysoké školství a jeho odlišnost od předcházející Akreditační komise. Empirické šetření této diplomové práce se zaměřuje pomocí obsahové analýzy vnitřních dokumentů vybraných vysokých škol vztahujících se k problematice hodnocení a nastavení vnitřních systémů zabezpečení kvality vzdělávací činnosti, na odhalení předností a nedostatků nastavení současného systémů hodnocení kvality vzdělávací činnosti vysokých škol. KLÍČOVÁ SLOVA Evaluace, hodnocení, kvalita, vysoké školy, vzdělávací činnost
Přidaná hodnota ve vzdělávání a její zjišťování u žáků se SPU
Běhounková, Alice ; Voda, Jan (vedoucí práce) ; Lisnerová, Romana (oponent)
NÁZEV: Přidaná hodnota ve vzdělávání a její zjišťování u žáků se SPU AUTOR: Alice Běhounková KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph.D ABSTRAKT: Práce je zaměřena na zjišťování efektivity vzdělávání u žáků se specifickými poruchami učení za použití metody přidané hodnoty. Vznikala na základě studia teoretických zdrojů, výzkumu provedeného mezi vedoucími pracovníky základních škol zařazených do sítě Škol podporujících zdraví a konzultace s pedagogy Soukromé základní školy Integrál pro žáky se SPU, s. r. o. Teoretická část obsahuje stručný přehled historie evaluace vzdělávacího procesu v České republice a měření výsledků vzdělávání obecně. Definuje přidanou hodnotu s ohledem na školské i neškolské vlivy, na kognitivní i nekognitivní charakteristiky vzdělávání. Popisuje zkušenosti s měřením přidané hodnoty v zahraničí i v našem státě a v závěru se zabývá využitím výsledků přidané hodnoty. Praktická část analyzuje stav při porovnávání výsledků žáků na výše uvedených školách a mapuje jejich výběr evaluačních metod. Zároveň uvádí, za jakých podmínek je možné u žáků se SPU dosáhnout pozitivní bilance přidané hodnoty. Nedílnou součástí je i koncept zjišťování přidané hodnoty na SoZŠ Integrál pro žáky se SPU, s. r. o. Poznatky zpracované v práci by měly sloužit jako příklady...
Význam a design evaluačního výzkumu v oblasti managementu informačních služeb
Šidlichovská, Zuzana ; Basl, Josef (vedoucí práce) ; Sklenák, Vilém (oponent) ; Škyřík, Petr (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Ústav informačních studií a knihovnictví Informační věda PhDr. Zuzana Šidlichovská Význam a design evaluačního výzkumu v oblasti managementu informačních služeb řízení informačních aktivit a toků v organizacích ze sektoru soukromých bezpečnostních služeb The importance and the design of evaluation research on information management management of information activities and flows in private security service organization Abstrakt dizertační práce v češtině Vedoucí práce: Prof. Ing. Josef Basl, CSc. Praha 2015 3 Abstrakt dizertační práce v češtině Dizertační práce nejprve teoreticky popisuje roli a význam evaluačních aktivit v oblasti managementu informačních služeb v organizacích typu malých a středních podniků ze sektoru soukromých bezpečnostních služeb. Následně se věnuje obecnému zmapování aktuálních světových a českých trendů v oboru evaluačních aktivit a shrnuje základní charakteristiky evaluací a metodologie evaluačních výzkumů se zaměřením na cílovou skupinu malých a středních podniků v oboru soukromých bezpečnostních služeb. Hlavním cílem dizertační práce je zmapovat a diskutovat aktuální význam evaluačních výzkumů v oblasti managementu informačních služeb a hlavní výstup představuje evaluační metodika pro realizaci evaluačního výzkumu v oblasti...
Komplexní evaluace soukromého předškolního zařízení s akreditací MŠMT
Vodová, Veronika ; Šimek, Dušan (vedoucí práce) ; Šafránková, Jana Marie (oponent)
Tato práce se zabývá komplexní evaluací soukromé mateřské školy zařazené do rejstříku školských právnických osob. Hlavním výzkumným problémem jevymezení předškolního zařízení s akreditací Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy (dále jen MŠMT) v oblasti vzdělávání na základě jeho komplexní evaluace. Cílem práce je kompletně zanalyzovat vybranou předškolní instituci s akreditací MŠMT a následně ji vymezit v oblasti vzdělávání s ohledem na výzkumné předpoklady založené na zákonech, vyhláškách, školských vládních dokumentech a na dokumentech vybrané instituce. Objektem této práce bude soukromá mateřská škola s akreditací MŠMT a předmětem bude evaluace jejího fungování, tedy evaluace organizace, kontroly, personálního zajištění, obsahu a formy vzdělávání, edukačního prostředí a spokojenosti zaměstnanců školy. Analyzovat budeme v práci i prostředky a postupy, kterých musí být dosaženo, aby daná organizace akreditaci získala. Následně na základě dotazníku zjistíme, jak zaměstnancům organizace vyhovuje tento systém působení nebo se vůči němu v určitých oblastech vymezují. Z důvodu objektivního a komplexního pohledu využijeme následné SWOT analýzy, díky které bude stanovena strategie organizace. Závěrem této práce se budeme snažit postihnout fungování soukromé mateřské školy s akreditací MŠMT z...
Funkce evaluace a autoevaluace v řídícím procesu škol
Matějovská, Alena ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
Závěrečná diplomová práce je zaměřena na analýzu procesu evaluace a autoevaluace v řídícím procesu škol. Tento proces je jednou z důležitých činností škol, který je-li prováděn správně, vede mnohdy k efektivnímu usměrňování činnosti rozvoje školy, k vytváření kvalitní školy a ke spokojenosti všech zúčastněných stran. V teoretické části práce jsou objasněny základní pojmy celého procesu evaluace, které vycházejí z poznatků odborné literatury a jeho legislativní východiska v kontextu současných změn. Výzkumná část práce zahrnuje metaanalýzu závěrečných bakalářských prací, které se zabývají procesem evaluace a autoevaluace. Na základě jejich výzkumných šetření byl vytvořen obecný postup při hodnocení ředitelů škol zřizovateli škol a jsou pojmenovány hlavní zásady ředitelů škol, které vedou ke zkvalitnění jejich řídící činnosti. KLÍČOVÁ SLOVA: Evaluace, autoevaluace, hodnocení, kvalita, ředitel školy, zřizovatel školy.
Školství z pohledu inspekčních zpráv
Poláčková, Ivana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Diplomová práce se zabývá posouzením obsahu inspekčních zpráv České školní inspekce v kontextu hlavních strategických dokumentů české vzdělávací politiky od vydání Národního programu rozvoje vzdělávání v České republice (Bílá kniha) v roce 2001. Práce obsahuje historický úvod o vývoji státního dozoru nad školami v českých zemích a vymezení kompetencí České školní inspekce, která v současné době provádí externí hodnocení škol. ČŠI poskytuje prostřednictvím inspekčních zpráv zpětnou vazbu školám a souhrnnými výročními zprávami zpětnou vazbu Ministerstvu školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Diplomová práce zkoumá soulad obsahu inspekčních zpráv s obsahem strategických dokumentů MŠMT.
Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce? (Evaluační případová studie)
Blahovec, Václav ; Remr, Jiří (vedoucí práce) ; Soukup, Petr (oponent)
Rigorózní práce "Vzdělává ISS FSV UK své studenty v souladu s potřebami trhu práce?" pojednává o vztahu mezi terciárním vzděláním absolventů a jejich uplatněním na trhu práce. V teoretické části se práce zabývá významy vzdělání ve vztahu k zaměstnatelnosti absolventů. Metodologická část přibližuje tento vztah na případové studii Institutu sociologických studií Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Jako výzkumná metoda je k řešení hlavního cíle práce zvolena evaluace. Analytická část postupně odhaluje koncepční model evaluovaného programu, zainteresované strany a jejich zájmy a nakonec odpovídá na evaluační otázky práce o míře plnění jednotlivých kompetencí zaměstnatelnosti absolventů ISS FSV UK. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 227 záznamů.   začátekpředchozí51 - 60dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.