Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Epifytické lišejníky České republiky
Pelechová, Kateřina ; Svoboda, David (vedoucí práce) ; Peksa, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je rešerší děl z let 1908-2013, která se zabývají výskytem epifytických, tedy na dřevinách rostoucích, lišejníků v ČR. V úvodu je krátce vyložena definice lišejníků a epifytů a je popsán vztah lišejníků s jejich životním prostředím (s důrazem na znečištění ovzduší). Hlavní část je věnována zpracování dat zjištěných z literatury - kdy a na čem který lišejník rostl - která jsou rozdělena na dvě období (1908-1970 a 1971-2013). Zkoumají se změny četnosti druhů lišejníků mezi obdobími, vazby lišejníků na druhy dřevin a preference těchto druhů a její změny v čase, změny preference pH borky dřevin a dřeviny s nejvyšším počtem druhů lišejníků. Práce obsahuje seznam 429 druhů lišejníků vyskytujících se v ČR na dřevinách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Evaluace geologického výukového programu a jeho srovnání s výukou ve třídě
Pelechová, Kateřina ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Poupová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením výukového programu Didaktického centra geologie v Říčanech, především tím, jak ovlivňuje postoje žáků ke geologii. Přínos exkurzí a výuky v terénu byl již mnohokrát prokázán, evaluace se však často zaměřovaly spíše na znalosti, na dovednosti a postoje pak až v posledních letech. Neživá příroda je navíc obecně vnímána jako "ta nudnější část přírody", proto mě zajímalo, jestli (a jak) dokáže netradiční forma výuky geologie postoje žáků k ní změnit. Cílem této práce bylo 1) zjistit, jaké jsou postoje žáků ke geologii a k neživé přírodě, a 2) zhodnotit, jestli (případně jak) konkrétní geologický program tyto postoje ovlivní a tento vliv porovnat s vlivem klasické výuky ve třídě. Třetím cílem bylo zjistit, zda daný výukový program pomůže žákům pochopit, jak vznikly různé přírodní útvary. Hlavní výzkumná otázka tedy zněla: Jak ovlivní výukový program postoje žáků k neživé přírodě v porovnání s klasickou vyučovací hodinou, kde bude probírána stejná látka? Podle výsledků mého výzkumu žáci vnímají geologii jako nejméně užitečný obor biologie a patří i k nejméně oblíbeným. Jejich postoje k neživé přírodě jsou ale spíše pozitivní až neutrální. Žádný vliv hodnoceného programu na tyto postoje se však prokázat nepodařilo. Klíčová slova Geologie, výukový program, evaluace, postoje...
Evaluace geologického výukového programu a jeho srovnání s výukou ve třídě
Pelechová, Kateřina ; Dvořáková, Radka (vedoucí práce) ; Poupová, Jana (oponent)
Tato práce se zabývá hodnocením výukového programu Didaktického centra geologie v Říčanech, především tím, jak ovlivňuje postoje žáků ke geologii. Přínos exkurzí a výuky v terénu byl již mnohokrát prokázán, evaluace se však často zaměřovaly spíše na znalosti, na dovednosti a postoje pak až v posledních letech. Neživá příroda je navíc obecně vnímána jako "ta nudnější část přírody", proto mě zajímalo, jestli (a jak) dokáže netradiční forma výuky geologie postoje žáků k ní změnit. Cílem této práce bylo 1) zjistit, jaké jsou postoje žáků ke geologii a k neživé přírodě, a 2) zhodnotit, jestli (případně jak) konkrétní geologický program tyto postoje ovlivní a tento vliv porovnat s vlivem klasické výuky ve třídě. Třetím cílem bylo zjistit, zda daný výukový program pomůže žákům pochopit, jak vznikly různé přírodní útvary. Hlavní výzkumná otázka tedy zněla: Jak ovlivní výukový program postoje žáků k neživé přírodě v porovnání s klasickou vyučovací hodinou, kde bude probírána stejná látka? Podle výsledků mého výzkumu žáci vnímají geologii jako nejméně užitečný obor biologie a patří i k nejméně oblíbeným. Jejich postoje k neživé přírodě jsou ale spíše pozitivní až neutrální. Žádný vliv hodnoceného programu na tyto postoje se však prokázat nepodařilo. Klíčová slova Geologie, výukový program, evaluace, postoje...
Epifytické lišejníky České republiky
Pelechová, Kateřina ; Svoboda, David (vedoucí práce) ; Peksa, Ondřej (oponent)
Bakalářská práce je rešerší děl z let 1908-2013, která se zabývají výskytem epifytických, tedy na dřevinách rostoucích, lišejníků v ČR. V úvodu je krátce vyložena definice lišejníků a epifytů a je popsán vztah lišejníků s jejich životním prostředím (s důrazem na znečištění ovzduší). Hlavní část je věnována zpracování dat zjištěných z literatury - kdy a na čem který lišejník rostl - která jsou rozdělena na dvě období (1908-1970 a 1971-2013). Zkoumají se změny četnosti druhů lišejníků mezi obdobími, vazby lišejníků na druhy dřevin a preference těchto druhů a její změny v čase, změny preference pH borky dřevin a dřeviny s nejvyšším počtem druhů lišejníků. Práce obsahuje seznam 429 druhů lišejníků vyskytujících se v ČR na dřevinách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Prevence nedrogových závislostí
PELECHOVÁ, Kateřina
Nedrogové závislosti jsou součástí každého z nás nevyjímaje děti a mladistvé. Je důležité si uvědomit, že nedrogové závislosti nás ovlivňují a jsou i přes svoji vážnost podceňovány. Jedná se o závažný sociálně patologický jev současnosti. V této bakalářské práci jsem se zabývala především prevencí a současným stavem společensky nežádoucího chování, které je v dnešní společnosti velice rozšířené. Tedy patologickým hráčstvím/gamblerstvím, závislostí na mobilním telefonu, virtuálními závislostmi, poruchami příjmu potravy a závislostí na sektě. Cílem výzkumu bylo zmapovat zastoupení jednotlivých jevů rizikového chování v rámci primární prevence ve školách a školských zařízeních a zhodnotit efektivitu aplikované prevence v oblasti nedrogových závislostí. Cíl práce byl naplněn. Výzkumem jsem došla k závěru, že hypotéza 1: Problematika virtuálních závislostí je nedostatečně zastoupena v primární prevenci oproti prevenci drogových závislostí, se potvrdila. Hypotéza 2: Primární prevence nedrogových závislostí je ve školách a školských zařízeních neefektivní, se potvrdila. V teoretické části jsem se v úvodu zabývala několika základními pojmy, následně jsem charakterizovala jednotlivé nedrogové závislosti. Závěr teoretické části jsem věnovala prevenci, především primární a systému organizace a řízení primární prevence sociálně patologických jevů u žáků. Ke zpracování praktické části jsem využila kvantitativní výzkum, ke sběru dat jsem použila techniku dotazníku. Dotazníkové šetření jsem prováděla ve 2.ročnících gymnázia, střední školy a středního odborného učiliště v Českých Budějovicích. Výběrový soubor tvořilo 73 respondentů. V praktické části se zabývám především rozborem zkušeností respondentů se společensky nežádoucím chováním a včasnosti primární prevence na školách k jednotlivým druhům společensky nežádoucího chování.

Viz též: podobná jména autorů
5 PELECHOVÁ, Kateřina
2 Pelechová, Kamila
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.