Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 92 záznamů.  začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Postoje středoškolské mládeže k pohybovým aktivitám
Cvanová, Nicole
V bakalářské práci je řešeno téma postojů středoškolské mládeže k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou definovány pojmy, jako jsou hodnoty, postoje a pohybové aktivity, popsané funkce a komponenty postojů, specifikované vlivy pohybových aktivit na člověka z bio-psycho-sociálního hlediska, vymezení činitelé ovlivňující postoje adolescentů k pohybovým aktivitám, nastíněné možnosti jejich formování a podaný přehled závěrů výzkumů, které mapovaly postoje adolescentů k pohybovým aktivitám. Metodami použitými pro vypracování teoretické části jsou studium odborné literatury, tvorba poznámek s výpisky, jejich analýza, komparace a následná syntéza. V praktické části jsou prezentovány výsledky průzkumného šetření, jehož cílem bylo zjistit, jaké postoje zaujímají žáci střední odborné školy k pohybovým aktivitám, co či kdo je ovlivňuje v aktivitě nebo inaktivitě, jakým pohybovým aktivitám se žáci věnují a s jakou četností. Použita byla dotazníková metoda. Nástrojem sběru dat byl dotazník navržený pro účely průzkumu. Respondenty jsou žáci prvních až čtvrtých ročníků oboru vzdělání Informační a komunikační technologie na Střední škole informatiky, poštovnictví a finančnictví v Brně. Výběr školy byl proveden z důvodu jejího zaměření na vzdělávání, které se týká hlavně moderních technologií a v nesčetném množství se s nimi rovněž pracuje, což podle odborníků potencionálně vede ke snižování pohybových aktivit. Data z dotazníků byla zpracována za využití popisné statistiky.
Vnímání televizní reklamy adolescenty
Lepková, Klára ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Zezulková, Markéta (oponent)
Diplomová práce s názvem Vnímání televizní reklamy adolescenty analyzuje, jaký vztah existuje mezi reklamními sděleními prezentovanými na televizní obrazovce a mezi zvolenou cílovou skupinou, tedy adolescenty ve věku 17 - 20 let. Práce zkoumá, nakolik televizní reklama přispívá k formování představ cílového segmentu o světě a zda je reklamní tlak, který je na jeho příslušníky zaměřen, účinný, nebo zda mají dospívající svůj vlastní názor a úsudek, který jim napomáhá v kritickém nahlížení televizní reklamy. Předkládaná diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou, která vychází především z poznatků nabytých z tematicky relevantní literatury, a na analytickou, která prezentuje průběh a výsledky vlastního kvantitativního výzkumu. Cílem diplomové práce je zjistit, jaké jsou postoje adolescentů ve věku 17 - 20 let k televizní reklamě a zda důvěřují v ní prezentovaným obrazům. Za účelem naplnění stanoveného cíle byla sledována skupina 105 studentů posledních dvou ročníků Církevního gymnázia v Plzni, u kterých se prostřednictvím dotazníkového šetření zjišťovalo, jak prožívají a hodnotí reklamní sdělení, která denně vídají na televizních obrazovkách. Výzkum obsahoval čtyři základní výzkumné otázky a s nimi korespondující hypotézy. Výzkumné otázky zněly: VO1) Jak je televizní reklama...
Souvislosti spánkové deprivace v životě adolescentů
Doležalová, Pavlína ; Niederlová, Markéta (vedoucí práce) ; Panenková, Erika (oponent)
Východiskem práce je pojem spánková deprivace. Práce se konkrétně zabývá jejím dopadem na život v adolescentním věku. V teoretické části práce analyzuje výsledky vědeckých studií, které se zabývaly souvislostí mezi spánkovou deprivací a kognitivními procesy, jako například myšlením, pamětí či rozhodováním. Práce bude obsahovat stručný nástin spánku jakožto objektivního fyziologického procesu, dále vymezí definici spánkové deprivace a krátce rozebere důležitost dospívání. Jádro práce tvoří vlivy, rizika a praktické dopady nedostatku spánku na každodenní fungování nejen mladistvých osob. Závěr práce se bude soustředit na možné způsoby, jak minimalizovat dopady spánkové deprivace. V empirické části práce předkládá zpracování konkrétního návrhu výzkumného designu, který se zabývá dílčím problémem vyplývajícím z obecné části práce. Klíčová slova: Spánek, deprivace, adolescenti, kognitivní funkce
Funkce oblékání a identita u adolescentů
Ciencialová, Eva ; Levínská, Markéta (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato práce se zaměřuje na módu a funkci oblečení ve školní třídě, zejména u adolescentů. Do výzkumu byli pro srovnání zahrnuti žáci osmé třídy základní školy a studenti druhého ročníku gymnázia. Hlavními otázkami jsou: Co tito mladí lidé považují za módní? Vnímají oblečení jako prostředek k dosažení nějakého cíle? Co jim může určité oblečení umožnit? Cílem bylo zmapovat význam, který studenti přikládají oblékání a vyčlenění jednotlivých funkcí oblečení dle jejich významu. To vše v souvislosti s formováním identity, což je hlavním vývojovým úkolem v období adolescence. Pro získání informací byly použity následující metody: pozorování, krátké doplňující rozhovory a dotazník, který byl stěžejní. Tento dotazník se skládal ze tří částí. První se zaměřovala na to, co žáci vnímají jako módní, druhá část se zaměřovala na osobní preference a třetí část byla zaměřena na funkce oblečení. Na základě analýzy dotazníků a ostatních dat, byly vytyčeny módní trendy a funkce oblečení, které jsou popsány dle důležitosti. Rovněž byly nalezeny sociální skupiny vytvořené na základě módy a vzájemných vztahů. Nakonec byla nastíněna korelace mezi funkcí oblečení a formování identity.
Dilema výběru středního vzdělání
Proroková, Amálie ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat celý rozhodovací proces při výběru budoucího středního vzdělání. Zda je tento proces opravdu natolik složitý a zda je provázen dilematem v rozhodování. Výzkum byl prováděn jak s žáky devátých ročníků, tak také se středoškoláky, kteří hodnotili celý proces zpětně a na rozdíl od žáků devátých ročníků, s trochu větším odstupem. Teoretická část je věnovaná krátkému popisu adolescentního období, kam žáci v rozhodovacím procesu patří. Dále se práce věnuje podrobněji procesu volby, kam spadají motivační faktory, rozhodovací proces, volba povolání a dilema při rozhodování. Značná část teoretické práce se také věnuje environmentálním determinantům, kteří mají na volbu žáků přímý vliv. Teoretická část končí problematickými místy, které se v rozhodovacím procesu mohou objevit. Empirická část je potom zaměřená na hlavní osoby při výběru, na důležité prvky, které se objevují v rozhodovacím procesu (u každého jedince jsou to jiné prvky) a jak žáci zvládají přechod na vyšší stupeň. Celý výzkum je kvalitativního rázu. Metoda užívaná ve výzkumné části je především interview, které bylo provedeno s 11 žáky, kteří rozhodovací proces zažívali. Poté zpracován metodou obsahové analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA Adolescence, profese, střední škola, výběr, dilema, motivace, kariéra,...
Ironie v českém jazykovém prostředí a její vnímání
Rýparová, Dominika ; Šebesta, Karel (vedoucí práce) ; Saicová Římalová, Lucie (oponent) ; Chejnová, Pavla (oponent)
Ironie v českém jazykovém prostředí a její vnímání Mgr. Dominika Rýparová Abstrakt Tato práce zasazuje jazykovou ironii do širšího kontextu mezilidské komunikace a přiklání se k tendenci chápat ironii jako komunikační strategii, nikoliv řečnickou figuru nebo prostředek ozvláštnění mluvy. Cílem dizertace je připomenout, že ironie je nedílnou součástí naší každodenní komunikace, a předpokladem jejího použití i pochopení je zejména jazyková zkušenost. V rámci experimentu bylo zkoumáno fungování čtyř forem ironie, které se lišily mírou angažovaného humoru nebo naopak vyjádřené kritiky. Během dotazníkového šetření se podařilo získat odpovědi od celkem 3 167 respondentů. Z jejich analýzy vyplynulo, že zásadní motivací pro použití daných typů ironie je právě humor, ale čím vyšší je jeho míra, tím více mluvčí riskuje, že nebude zcela pochopen, protože si příliš pohrává s realitou. Dále výsledky ukázaly, že vnímání emocí spojených s ironií je ovlivňováno naším věkem, stejně jako její použití. Mladší lidé jsou citlivější k humorné stránce ironie, zatímco starší jsou tolerantnější k její kritické složce. Na hodnocení ironie má vliv také komunikační role respondenta v rámci určité komunikační situace - hodnocení záměru mluvčího i skutečného účinku se lišila v závislosti na tom, zda respondent odpovídal z pozice...
Korelace kresby postavy a kresby stromu
Matoušková, Tereza ; Klusák, Miroslav (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Bakalářská práce se zabývá kresbou stromu a kresbou postavy z projektivního hlediska. Vycházím z knih Zdeňka Altmana a věnuji se vzájemnému vztahu kreseb. Práce obsahuje základní charakteristiku metod a diskuzi o jejich vědeckosti. Popisuji postup při zpracování knih a následně jsou uvedeny jednotlivé interpretace autorů kreseb. Kresby jsem sesbírala od patnácti adolescentů žijících v dětském domově. Na závěr popisuji korelaci kreseb.
Hudební postoje dětí a jejich hodnotová orientace
Stratil, Petr ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
3 Abstrakt Zkoumání hudebních preferencí ve vztahu k dalším aspektům lidského života má dlouhou tradici. Předkládaná práce je zaměřena na zkoumání hudebních preferencí v souvislosti s hodnotovou orientací. Výzkum probíhal smíšenou formou za použití jednak dotazníku, tak především polostrukturovaného rozhovoru, který byl veden s 18 žáky ve věku 16 let. Významnou součástí výzkumu byl zvukový dotazník, jehož cílem bylo především ujasnění těch žánrů, se kterými nemá dotyčný respondent příliš zkušeností. Výsledky zvukového dotazníku byly následně využity jako východisko pro rozdělení respondentů do preferenčních skupin a dále pro porovnání těchto skupin v návaznosti na určité hudební postoje, domácí hudební prostředí a především hodnotové preference. Celkové výsledky výzkumu poukazují na velmi mírné tendence k určitým skupinovým specifikům u respondentů preferujících hip hop, metal a klasickou hudbu. Naopak prokazatelný je vliv domácího hudebního prostředí na formování hudebních preferencí. Nečekaným výsledkem šetření je pak zjištění, že posluchači při použití zvukového dotazníku vykazují pozitivnější hodnocení stejných hudebních žánrů, než když odpovídají pouze podle svých představ o hudebních žánrech. Klíčová slova Hudební preference, hudební žánr, hodnotová orientace, adolescenti, domácí hudební prostředí,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 92 záznamů.   začátekpředchozí50 - 59dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.