Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Snubní prsteny - jejich význam, symbolika a atraktivita pro současné manželství
Proroková, Amálie ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato diplomová práce přináší podněty do oblasti psychologie rodiny a partnerství. Hlavním tématem práce jsou snubní prsteny, na které je pohlíženo v psychologickém kontextu. Teoretická část otevírá témata, jako je historie, symbolika prstenů obecně a následně se zaměřuje konkrétně na snubní prsteny. Značná část je věnovaná také manželské a partnerské problematice, svatbě, díky které snubní prsten máme, a také užším psychologickým tématům, jako je efekt snubního prstenu, atraktivita snubního prstenu samotného nebo jeho nošení. V konečné části se práce zaměřuje na varianty zacházení se snubním prstenem. V empirické části byl prováděn sběr dat formou polostrukturovaných rozhovorů a následnou kvalitativní analýzou. Celkový počet zahrnuje třináct účastníků. Zastoupení respondentů ve variabilní životní situaci: ti, kteří jsou v manželství krátce, v dlouholetém manželském svazku, rozvedení či ovdovělí. Cílem práce bylo provést hloubkovou sondu do percepce významu a hodnoty snubního prstenu samotnými nositeli a hledání významných otázek, které se s tímto symbolickým fenoménem pojí. Práce se věnuje oblastem jako je atraktivita snubního prstenu, přikládání důležitost snubnímu prstenu i významům, které mohou lidé snubnímu prstenu dávat a z něhož se pak může odvíjet následné nošení/nenošení tohoto symbolu...
Dilema výběru středního vzdělání
Proroková, Amálie ; Presslerová, Pavla (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl zmapovat celý rozhodovací proces při výběru budoucího středního vzdělání. Zda je tento proces opravdu natolik složitý a zda je provázen dilematem v rozhodování. Výzkum byl prováděn jak s žáky devátých ročníků, tak také se středoškoláky, kteří hodnotili celý proces zpětně a na rozdíl od žáků devátých ročníků, s trochu větším odstupem. Teoretická část je věnovaná krátkému popisu adolescentního období, kam žáci v rozhodovacím procesu patří. Dále se práce věnuje podrobněji procesu volby, kam spadají motivační faktory, rozhodovací proces, volba povolání a dilema při rozhodování. Značná část teoretické práce se také věnuje environmentálním determinantům, kteří mají na volbu žáků přímý vliv. Teoretická část končí problematickými místy, které se v rozhodovacím procesu mohou objevit. Empirická část je potom zaměřená na hlavní osoby při výběru, na důležité prvky, které se objevují v rozhodovacím procesu (u každého jedince jsou to jiné prvky) a jak žáci zvládají přechod na vyšší stupeň. Celý výzkum je kvalitativního rázu. Metoda užívaná ve výzkumné části je především interview, které bylo provedeno s 11 žáky, kteří rozhodovací proces zažívali. Poté zpracován metodou obsahové analýzy. KLÍČOVÁ SLOVA Adolescence, profese, střední škola, výběr, dilema, motivace, kariéra,...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.