Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 52 záznamů.  začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
S dětmi do galerie. Procesy tvorby edukačního programu v nezávislé galerii současného umění
Smetanová, Barbora ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce pojednává o tvorbě galerijně edukačního programu na základě spolupráce s umělci a kurátory. Text je rozdělen na dvě části. Část teoretického pozadí vymezuje diskurzivní pole umění, galerie a galerijní edukace. Ve výzkumné části za pomoci metod kvalitativního výzkumu navrhuji a ověřuji galerijně edukační program vytvořený na základě rozhovorů s umělci. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, diskurs, vizuální kultura, umělecké dílo, současné umění
Figury a stopy paměti. Proměny dynamiky kulturní paměti ve vztahu k vizuální kultuře
Průchová, Andrea ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Činátl, Kamil (oponent) ; Reifová, Irena (oponent)
dizertační práce Práce se zabývá vizuálním obsahem médií oficiální paměti, konkrétně vizuálním materiálem dějepisných učebnic a výstavní expozicí Národního muzea. Zkoumá formální i obsahové rysy zobrazování čtyř klíčových událostí moderních československých a českých dějin, jež vstoupily do povědomí široké veřejnosti jako "osmičkové" události; tj. založení Československa (1918), podpis mnichovské dohody (1938), komunistický převrat (1948) a invazi vojsk Varšavské smlouvy (1968). Způsoby zobrazování těchto událostí navíc vztahuje k problematice politické tranzice roku 1989. Pomocí smíšeného výzkumu zkoumá vzorek učebnic vydaných během komunistického období (1967, 1973, 1982, 1983, 1983), postkomunistické éry (1995, 1996, 1999, 1999, 2000, 2009, 2011) a exponátů pocházejících ze stálé výstavy Křižovatky české a československé státnosti (otevřena 2009). Ve svých závěrech práce představuje 34 vizuálních paměťových figur vážoucích se k zobrazování zvolených historických událostí. Poukazuje na cirkulaci těchto výjevů mezi médiem učebnice a historické expozice, čímž navazuje na dynamické pojetí paměti rozpracované v teoretické části práce. Nachází rozdíly, avšak i shody v obsahovém pojetí obrazové reprezentace moderních dějin dějepisnou didaktikou komunistického a postkomunistického období a označuje...
Vizuální gramotnost v digitální době
Jarošová, Tereza ; Šafaříková, Radana (vedoucí práce) ; Pudlák, Štěpán (oponent)
Diplomová práce s názvem Vizuální gramotnost v digitální době se primárně soustředí na otázku porozumění obrazu v kontextu současné digitální doby, jež se vyznačuje zejména hojností vizuálních zobrazení. Pomocí analýzy principů nových médií a estetiky surface play, kterou zakládají vizuální komunikační strategie, se snaží definovat nové požadavky na percepční schopnosti diváků a zároveň vyplývající důsledky pro jejich kognitivní funkce. Dále jsou v této práci aplikovány poznatky současné kognitivní psychologie a neurobiologie na umělecké směry 20. a 21. století a obecné umělecké tendence. V závislosti na analýze a aplikaci získaných poznatků je v závěru přehodnocena samotná vizuální gramotnost ve své stávající definici, která neodpovídá vzniklým požadavkům a nezohledňuje současnou úroveň gramotnosti diváků.
Vizuální stránka 1. světové války v časopise Světozor
Bubelová, Marcela ; Beneš, Zdeněk (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou zobrazování Velké války v českém týdeníku Světozor. Bude zkoumat, kolik prostoru v letech 1914-1918 je v časopise je věnováno válečným událostem, jaké stránky tohoto světového konfliktu jsou zobrazovány a s jakou četností. Dále chce práce obsáhnout, zda se v době trvání války nějakým způsobem změnil způsob jejího zobrazování. V závěru práce bude zhodnoceno, jak by čtenář týdeníku mohl Velkou válku vnímat na základě fotografií tohoto týdeníku.
Módní blogy jako specifický publicistický žánr a jejich vliv na čtenáře
Nyirendová, Tereza ; Osvaldová, Barbora (vedoucí práce) ; Krobová, Tereza (oponent)
Cílem práce je zmapovat fenomén módních blogů coby specifický publicistický formát a analyzovat jejich vliv na čtenáře, a to ve vztahu k tištěným módním magazínům. V teoretické části práce popisuje vývoj online médií od vzniku webu, a to i v souvislosti s generačním vývojem. Zaměřuje se na generaci Ypsilon a její vztah k online médiím. Dále charakterizuje internetová média a internetovou žurnalistiku a její současné trendy. V další části se práce zaměřuje na obecnou definici a historii blogů, jejich srovnání se standardy klasické žurnalistiky a dále na samotný fenomén módních blogů. Módní blogy jsou vnímány jako součást moderní vizuální kultury a jejich vývoj je s vizuální kulturou a jejími trendy propojen. Kromě toho práce zkoumá módní blogy i jako projev celospolečenských trendů kulturního narcismu a individualismu. Vliv a význam blogů je porovnán vzhledem k tištěným módním magazínům. Praktická část zkoumá prostřednictvím kvantitativního výzkumu postoje čtenářům k obsahu módních blogů, kvalitě jeho textových a obrazových složek a porovnává je s postoji k tištěným módním magazínům. Hlavním zjištěním je, že většina probandů navštěvuje módní blogy nejvíce za účelem inspirace módními trendy, avšak téměř stejně je pro ně důležitá i obrazová složka blogů. Ani v případě blogů, ani v případě tištěných...
Camera obscura jako jedinečný nástroj záznamu skutečnosti. Možnosti jejího využití v současné výtvarné edukaci
Nováčková, Marie ; Magidová, Markéta (vedoucí práce) ; Pfeiffer, Jan (oponent)
Marie Nováčková Bakalářská práce Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra výtvarné výchovy Camera obscura jako jedinečný nástroj záznamu skutečnosti. Možnosti jejího využití v současné edukaci. Práce sleduje cameru obscuru jako jedinečné médium pro uměleckou práci, popisuje její podoby v kulturně-historickém kontextu se zaměřením na současnou vizuální kulturu a pinhole fotografii. Dírková kamera je považována za nástroj pro uměleckou práci, který může podléhat tvůrci, spolupracovat s ním či být autorsky autonomní. Tyto teoretické poznatky jsou reflektovány v koncepci edukačního programu, který se zaměřuje na spojení poznávání vývoje fotografických zobrazení a vlastního vnímání jejich příběhů. Příběh a fotografování dírkovou kamerou je těžištěm i praktické části, kterou je komiks vytvořený pomocí fotografií z pinhole kamery, jehož děj je podpořen kresbou. Komiks se jmenuje Hráč na havrany a je členěn jako Bachova skladba Toccata a fuga d-moll. Klíčová slova: analogová fotografie, camera obscura, dírková kamera, výtvarná výchova, vizuální kultura, experiment, komiks
Vizuální kultura a náboženství
Ficková, Barbora ; Chlup, Radek (vedoucí práce) ; Lyčka, Milan (oponent)
(česky) Tato práce si klade za cíl představit vizuální kulturu jako religionisticky zajímavou metodu, která umožňuje zkoumat náboženské aspekty obrazů, jejich vliv na společnost a způsob, jakým jsou využívány. Práce shrne dosavadní diskuse o vizuální kultuře a jejím vztahu k dějinám umění a také stručně představí vztah umění a náboženství a jaký vztah mají dějiny umění k náboženským obrazům. Dále popíše vybraná témata ze studia vizuální kultury, které jsou pro religionistiku zajímavé, konkrétně teorie o pohledu, důležitost kontextu obrazu a způsob, jakým je obraz schopen v divákovi vyvolat spontánní reakce.
Kritéria pro porovnávání sportu a umění
Přikrylová, Hana ; Parry Martínková, Irena (vedoucí práce) ; Slepičková, Irena (oponent)
Název: Kritéria pro porovnávání sportu a umění Cíle:Cílem diplomovépráce je vypracovat vlastní kritéria, díky kterým lze oblasti sportu a umění blíže porovnávat. Kritéria pro porovnávání vychází z prostudovaných pramenů, které uvádějí definice sportu a umění. K dílčím cílům patří vlastní definice sportu a umění, které nejlépe vyhovují zkoumané problematice. Práce má také za cíl doložit, že zkoumaná problematika je tématem, které zajímalo i osobnosti jako byl Pierr de Coubertina které je stále aktuální jako v případě Nového cirkusu. Metody:Základní metody teoretické práce - shromažďování informací, analýza informací a závěrečná deduktivní úvaha.Viz kapitolaMetodologie. Výsledky:Bližší prozkoumání literárníchpramenů zabývajících se rozdělením sportu na účelové a estetické. Porovnání estetických sportů s uměním a vytvoření vlastních porovnávacích kritérií pro sport a umění využité na konkrétním příkladu Nového cirkusu. Klíčová slova: Sport, umění, vizuální kultura, kalokagathia, olympismus, kult těla Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fragments of narration in comics (Comics phenomenon in art education)
Grendelová, Erika ; Špirk, Ivan (vedoucí práce) ; Fulková, Marie (oponent) ; Horáček, Radek (oponent)
NÁZOV: Fragmenty narácie v komikse (Fenomén komiksu vo výtvarnej výchove) AUTOR: Mgr. Erika Grendelová KATEDRA (ÚSTAV): Katedra výtvarnej výchovy ŠKOLITEĽ: doc. ak. malíř Ivan Špirk ABSTRAKT: Dizertačná práca pojednáva o logike narácie v komikse (ako vizuálnom naratíve). Hľadá nový prístup k štruktúre tohto média, analyzuje jeho stavbu z naračného hľadiska a ďalej prevádza do praxe výtvarnej výchovy v podobe výtvarného a výskumného projektu pre študentov prvého ročníka gymnázia. V rámci tejto časti výskumu boli identifikované rozličné prístupy študentov (ako empirických divákov) k čítaniu a tvorbe vizuálnych naratívov, predovšetkým využívanie fragmentov vizuálnej kultúry. Táto dizertačná práca je tak príspevkom k náhľadu na vizuálnu kultúru ako neoddeliteľnú súčasť výuky výtvarnej výchovy. KĽÚČOVÉ SLOVÁ: komiks, naratív, vizuálna kultúra, fragment narácie, importované fragmenty, výtvarná výchova.
Grafický design gramofonových alb hudební skupiny Queen
Bílková, Alena ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se bude zabývat designem a uměleckým zpracováním obalů gramofonových desek hudební skupiny Queen. Nejprve se soustředí na problematiku tzv. vizuálních studií. Následně pojedná obecně o designu obalů gramofonových desek. Jádrem textu bude rozbor grafické úpravy gramofonových desek hudební skupiny Queen. Kromě Freddie Mercuryho, který se na vizuálním stylu skupiny a designu obalů desek podílel, se bude věnovat také fotografům a designerům, kteří se do této práce zapojili. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 52 záznamů.   začátekpředchozí32 - 41dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.