Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jedlé obaly na bázi mléčných proteinů – příprava, vlastnosti a aplikace v potravinářství
Smetanová, Barbora
V dnešní době je pozornost věnována vývoji jedlých obalů a povlaků zejména pro jejich biodegradabilitu, nízkou cenu a snadnou dostupnost. Cílem této diplomové práce byl vývoj složení biodegradovatelných filmů a povlaků na bázi mléčných proteinů a jejich aplikace na potravinu ve formě polotvrdého nezrajícího sýru. Metodou odlévání z roztoku byla připravena série filmů s přídavkem syrovátkových proteinů, které byly získány odlišnými technologiemi zpracování ze syrovátky. Pro srovnání byly analogickou metodou odlití z roztoku připraveny biodegradovatelné filmy na bázi polykaprolaktonu o průměrné tloušťce 570 µm. Filmy byly charakterizovány pomocí UV vis spektroskopie, infračervené spektrometrie a pomocí kolorimetrické analýzy. Testy nasákavosti prokázaly vliv částečně denaturovaného syrovátkového izolátu na zvýšení hydrofobního charakteru filmu. Vybraná směs byla aplikována na vzorky sýru, které byly následně uchovávány při teplotě 7 °C po dobu 7 dnů.
S dětmi do galerie. Procesy tvorby edukačního programu v nezávislé galerii současného umění
Smetanová, Barbora ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Kitzbergerová, Leonora (oponent)
Práce pojednává o tvorbě galerijně edukačního programu na základě spolupráce s umělci a kurátory. Text je rozdělen na dvě části. Část teoretického pozadí vymezuje diskurzivní pole umění, galerie a galerijní edukace. Ve výzkumné části za pomoci metod kvalitativního výzkumu navrhuji a ověřuji galerijně edukační program vytvořený na základě rozhovorů s umělci. KLÍČOVÁ SLOVA galerijní edukace, diskurs, vizuální kultura, umělecké dílo, současné umění
Místní úcta patronů v královéhradecké diecézi
Smetanová, Barbora ; Petráček, Tomáš (vedoucí práce) ; Brož, Prokop (oponent)
Resumé Diplomová práce mapuje historii i současnost úcty k patronům královéhradecké diecéze. Jsou to: sv. Kliment Římský (papež a mučedník, hlavní patron diecéze), sv. Jan Nepomucký, sv. Vojtěch, sv. Anna (patronka Orlických hor) a sv. Vavřinec (patron Krkonoš). U každého světce je uveden jak obecný historický životopis, tak i život v pozdějších legendách; práce se zabývá rovněž atributy světců a jejich vyobrazením na uměleckých předmětech, zasvěcením kostelů a kaplí na území diecéze a ostatky světců. U jednotlivých světců jsou pojednány i některé specifické otázky, jako jsou např.: List sv. Klimenta Korintským, objasnění identity sv. Jana Nepomuckého, stranou pozornosti nezůstává ani světcova relikvie. U sv. Vojtěcha si práce všímá jeho příslušnosti do královéhradecké diecéze, jeho vztahu k Evropě a oslav mučednické smrti. V případě sv. Anny je popsána její specifická úcta i v podobě pověstí a legend v oblasti Orlických hor; podobně je sledován vztah sv. Vavřince k oblasti Krkonoš, kde je mu zasvěcena nejstarší stavba na Sněžce. Práce se věnuje rovněž problematice poutních písní a místu jednotlivých světců v pastoračním plánu diecéze. Všímá si úcty ke světcům v době vyhlášení patronátu a motivů, jež k tomuto vyhlášení vedly. Sleduje současné snahy o znovuoživení kultu a toho, zda k těmto snahám dochází...
Obraz nepřítele v budovatelské dramatice
Smetanová, Barbora ; JANOUŠEK, Pavel (vedoucí práce) ; BOKOVÁ, Marie (oponent)
Tato práce se zaměřuje na záporné postavy v žánru výrobního dramatu a dramatu z prostředí vesnice z let 1948?1953. Obsah i forma budovatelského dramatu byly svázány přísnými normami, které byly uměle vytvořeny, aby drama šířilo komunistickou ideologii a stalo se nástrojem převýchovy občanů ČSR. Témata budovatelského dramatu byla úzce svázána s politickými kampaněmi, což vedlo k jejich proměnám v čase. Je zajímavé sledovat tento vývoj, ve kterém se ve stejnou dobu objevovaly hry se stejnými tématy, stejnou intenzitou motivu třídního boje a pranýřující stejný typ nepřítele. Kromě rozdělení postav do tematicky podobných skupin, jejich popisu a příkladů z dramat, jsem značnou část této práce věnovala i historii a popisu dramatických žánrů té doby. Tento postup se ukázal jako nezbytný k vytvoření kontextu nutného k pochopení vývoje postav a zostřujícího se třídního boje. Tato bakalářská práce mapuje vývoj poměrně krátkého úseku budovatelské dramatiky, a to právě skrze záporné postavy. Je tak jakýmsi prvním krokem k podrobnějšímu zkoumání této poetiky. Budovatelské drama se stalo téměř zapomenutou formou. Je to pochopitelné, vzhledem ke své schematičnosti a tendenčnosti by dnes již nebylo možné ho inscenovat, snad jediné v rámci divadelního experimentu. Jako čtenář se znalostí historického vývoje a především s vědomím zločinů, kterých se komunistická strana dopustila a které ve zkoumaném období dosahovaly svého zrůdného vrcholu, jsem nebyla schopná udržet potřebnou míru distance, a pochybuji, že by toho byl schopen dnešní divák. Přesto shledávám zkoumání této doby a dramatiky podnětným, neboť pouze znalost historie může zabránit opakování stejných chyb v současnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.