Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 226 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociálně-psychologická podpora rodin dětí s postižením prostřednictvím rodinné terapie
GRÜNBECKOVÁ, Magdaléna
Diplomová práce s názvem Sociálně-psychologická podpora rodin dětí s postižením prostřednictvím rodinné terapie se skládá z části teoretické a empirické. Teoretická část popisuje jednotlivé typy postižení a jejich vliv na rodinu, zabývá se specifiky rodiny dítěte s postižením a dopadem traumatické události v podobě postižení dítěte na jednotlivé členy rodiny. Podrobně představuje také koncept rodinné terapie včetně konkrétních terapeutických technik a nástrojů. Empirická část práce je tvořena kvalitativním výzkumným šetřením, které zkoumá vliv postižení dítěte na rodinný systém a možnosti využití rodinné terapie u této cílové skupiny. Výzkum vychází z rozhovorů vedených s jednotlivými členy rodin dětí s postižením.
Problematika komunikace zdravotnického personálu s osobami s mentálním postižením
Lacinová, Lenka ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Němec, Zbyněk (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou komunikace zdravotnického personálu s osobami s mentálním postižením. Cílem je prostřednictvím kvalitativního výzkumného šetření prozkoumat přístupy a postoje zdravotnického personálu k pacientům s mentálním postižením se zaměřením na komunikaci s nimi během lékařských vyšetření. Literárně přehledová část popisuje teoretická východiska se zaměřením na komunikaci osob s mentálním postižením a profesionalitu ve vztahu k osobám s mentálním postižením. Empirická část se zabývá výzkumným šetřením, jež bylo realizováno formou sedmnácti rozhovorů s šesti účastníky s mentálním postižením, pěti zdravotníky a šesti pracovníky sociálních služeb, jež své klienty k lékařům doprovází. Výsledky byly zpracovány metodou tematické analýzy a přináší zjištění, že i přes zlepšení postojů a přístupů zdravotníků k pacientům s mentálním postižením stále dochází k jejich diskriminaci, a to především v případě hospitalizace a registrace u nových lékařů. Z průzkumu také vyplývá, že zhruba polovina zdravotníků dospělým pacientům s mentálním postižením tyká a staví je do dětské role. Zároveň také bylo zjištěno tvrzení zdravotníků, že během lékařských vyšetření komunikují v prvé řadě s pacientem s mentálním postižením, zatímco účastníci s mentálním postižením a doprovázející...
Inkluzivní vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením v základní škole
Křenková, Sandra ; Němec, Zbyněk (vedoucí práce) ; Kadrnožková, Monika (oponent)
Tato bakalářská práce má za cíl popsat specifika inkluzivního vzdělávání žákyně základní školy, u které bylo diagnostikováno lehké mentální postižení. Jedná se o práci teoreticko- empirickou. Teoretická část charakterizuje mentální postižení se zaměřením na lehké mentální postižení. Dále popisuje inkluzivní vzdělávání a podpůrná opatření, která se žákům s lehkým mentálním postižením při vzdělávání poskytují. Praktická část je zpracována metodou případové studie. Cílem výzkumu bylo předložit možná pozitiva a negativa začlenění žákyně do běžného vzdělávacího proudu. Výsledky tohoto výzkumu ukázaly na nutnost vytvoření vhodného podnětného prostředí pro žákyni nejen ve škole, ale také doma. Samotná edukace této žákyně by měla probíhat v menším třídním kolektivu společně s intaktními žáky pod vedením zkušeného pedagogického pracovníka. Dále je z výzkumu patrné, že vzdělávání žákyně v hlavním vzdělávacím proudu je obohacující, jelikož vzájemná interakce má dopad na všechny zúčastněné - ti tak mají možnost se od sebe navzájem neustále učit. Žákyně s lehkým mentálním postižením má v běžném vzdělávacím prostředí větší předpoklad lépe se připravit na život v reálném prostředí bez postižení. Získaná data prezentovaná v případové studii dokládají, že inkluzivní vzdělávání žákyně s lehkým mentálním postižením v...
Autorita učitele u žáků s lehkým mentálním postižením
Koželuhová, Aneta ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu autority učitele, konkrétně u žáků s lehkým mentálním postižením. Autorita je velmi mnohoznačný pojem, proto její význam nelze omezovat pouze na jednu definici, ale je na ni nutno nahlížet jako na proces, který se utváří a je utvářen v dlouhodobé interakci, v této práci, konkrétně mezi učiteli a žáky. V teoretické části se věnuji pojmu Autorita z historického i novodobého hlediska, také souvislostem autority s fenomény jakými jsou například média nebo kázeň. Krátce zmiňuji osobnost žáků s LMP a osobnost učitele. Pozornost je věnována také komunikaci s žáky, řešení problémů ve škole a vztahu učitel - žák. V praktické části za pomoci kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů mapuji tento jev. Aby bylo možné objektivně posoudit vnímání autority u žáků s LMP je nutností srovnání výsledků s žáky bez LMP se kterými jsou taktéž vedeny rozhovory. Praktické části předchází předvýzkum. Cílem práce je zjistit, které aspekty ovlivňují autoritu učitele u žáků s LMP a jak se autorita utváří. Konkrétně, čím si ji učitelé získávají. Výsledky výzkumného šetření mohou napomoci učitelům lépe se orientovat v problematice vnímání autority žáky s LMP a tedy jim poskytnout více informací o tom, jak k takovým dětem přistupovat, aby bylo zajištěno vyšší, kvalitnější a cílené...
Herní aplikace Lili
Hrbáčová, Veronika ; Debnárová, Veronika (oponent) ; Vaněk, Vojtěch (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je vývoj herně-vzdělávací aplikace pro osoby s těžkým mentálním postižením, určené pro platformu iOS, primárně pro zařízení iPad. Aplikace Lili je herně-vzdělávací aplikace, určená pro osoby se středně těžkým a těžkým mentálním postižením. Jejím účelem je poskytnout soubor zábavných činností rehabilitačního nebo vzdělávacího charakteru na vhodné platformě. Hlavní důraz je kladen na zábavnou stránku a co největší samostatnost uživatele.  V teoretické části práce je rozvedena motivace pro vytvoření této aplikace a její možný přínos pro speciální pedagogiku i pro běžné domácí použití. Dále také postup kterým byla aplikace tvořena - od konzultací se speciálními pedagogy, přes testování až po tvorbu grafického uživatelského rozhraní. Rozebírá také motivaci za výběrem platformy a použitých technologií. Původní funkční prototyp změnil díky konzultacím v ateliéru herních médií svoje grafické uživatelské prostředí a také se rozšířil o další hry, konkrétně o hry malování, poznávání zvuků, omalovánky a barvy, jejichž vznik práce dokumentuje. Díky konzultacím v ateliéru byla aplikace dokončena a je připravena pro vydání v App Store a volnému šíření.
Role otce v rodině s dítětem s mentálním postižením
Slabá, Magdalena ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá rolí otce v rodině s dítětem s mentálním postižením. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou část. Teoretická část obsahuje informace o roli otce a muže v rodině s dítětem s mentálním postižením. Část praktická je založena na průzkumu provedeném pomocí internetového dotazníku zaměřeného na otce dětí s mentálním postižením. Druhou částí výzkumu byly navazující fenomelogické rozhovory s otci dětí s mentálním postižením. Cílem průzkumu je popsat a zachytit zkušenosti těchto mužů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 226 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.