Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Autorita učitele u žáků s lehkým mentálním postižením
Koželuhová, Aneta ; Bendl, Stanislav (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu autority učitele, konkrétně u žáků s lehkým mentálním postižením. Autorita je velmi mnohoznačný pojem, proto její význam nelze omezovat pouze na jednu definici, ale je na ni nutno nahlížet jako na proces, který se utváří a je utvářen v dlouhodobé interakci, v této práci, konkrétně mezi učiteli a žáky. V teoretické části se věnuji pojmu Autorita z historického i novodobého hlediska, také souvislostem autority s fenomény jakými jsou například média nebo kázeň. Krátce zmiňuji osobnost žáků s LMP a osobnost učitele. Pozornost je věnována také komunikaci s žáky, řešení problémů ve škole a vztahu učitel - žák. V praktické části za pomoci kvalitativní metody polostrukturovaných rozhovorů mapuji tento jev. Aby bylo možné objektivně posoudit vnímání autority u žáků s LMP je nutností srovnání výsledků s žáky bez LMP se kterými jsou taktéž vedeny rozhovory. Praktické části předchází předvýzkum. Cílem práce je zjistit, které aspekty ovlivňují autoritu učitele u žáků s LMP a jak se autorita utváří. Konkrétně, čím si ji učitelé získávají. Výsledky výzkumného šetření mohou napomoci učitelům lépe se orientovat v problematice vnímání autority žáky s LMP a tedy jim poskytnout více informací o tom, jak k takovým dětem přistupovat, aby bylo zajištěno vyšší, kvalitnější a cílené...
Jóga pro děti a možnosti jejího využití v předškolním vzdělávání
KOŽELUHOVÁ, Aneta
Hlavním tématem bakalářské práce je jóga pro děti a nabízí inspiraci cvičení s předškolními dětmi, pro pedagogy mateřských škol. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická části popisuje vývoj a pohybové potřeby předškolního dítěte. Další kapitola se zabývá historií jógy pro děti, specifikami, podmínkami, řazením cviků, dopadem na fyziologický a psychologický vývoj dítěte a možnosti využití jógy v předškolním vzdělávání. Praktická část vyhodnocuje dotazníky, které vyplňovali pedagogové mateřských škol. Vyhodnocení je zobrazeno do grafů. V závěru práce je zpracována metodická příručka, pro pedagogy mateřských škol. Příručka obsahuje některé metody cvičení jógy s dětmi.

Viz též: podobná jména autorů
2 KOŽELUHOVÁ, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.