Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Sociální sítě a rizika plynoucí z jejich užívání v prostředí ZŠ
Lechnerová, Veronika ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Hanková, Zdeňka (oponent)
NÁZEV: Sociální sítě a rizika jejich užívání v prostředí ZŠ AUTOR: Veronika Lechnerová, DiS. KATEDRA (ÚSTAV): Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Ivo Syřiště, PhD. ABSTRAKT KLÍČOVÁ SLOVA: Sociální sítě, internetová gramotnost, kyberšikana, prevence Bakalářská práce je zaměřena na rizika plynoucí z užívání a navštěvování sociálních sítí dětmi základních škol. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část je zaměřena na teoretické vymezení problematiky sociálních sítí, pojednává o rizicích a prevenci před nežádoucími jevy, které se na těchto sítích vyskytují. Praktická část je zaměřena na realizaci a vyhodnocení dotazníkového šetření, jenž bylo realizováno na Základní škole Český Brod. Cílem bakalářské práce je srovnání teoretických poznatků ohledně rizik sociálních sítí načerpaných z odborné literatury a dalších zdrojů, které jsou formulovány formou hypotéz a následné srovnání těchto hypotéz s výsledky dotazníkového šetření. Výsledkem bakalářské práce je zjištění, že u dětí ve věku jedenáct až patnáct let na dané základní škole, je nejoblíbenější sociální sítí Facebook a Youtube. Dále pak také z výsledků vyplývá, že více než padesát procent má svůj profilový účet na vybraných sítích zabezpečen. Méně než polovina vybraných žáků se na sociální síti setkala s negativním chováním a v...
Psychologické aspekty kyberšikany
Šmolka, Michal ; Štětovská, Iva (vedoucí práce) ; Mertin, Václav (oponent)
Diplomová práce "Psychologické aspekty kyberšikany" se zabývá šikanou, moderními komunikačními prostředky a kyberšikanou. Přibližuje hlavní psychologické poznatky o šikaně, zkoumá fenomény komunikace pomocí moderních technologií a předkládá základní informace o stále relativně novém jevu, kterému se říká kyberšikana. Na teoretickou část navazuje část empirická, která je složena z kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Záměrem kvalitativního výzkumu bylo postihnout fenomény spojené se šikanou a kyberšikanou. Kvantitativní výzkum pak podává informaci o výskytu šikany a kyberšikany v České republice a mapuje pocity, které prožívají oběti šikany a kyberšikany. Významnou částí práce je analýza závislosti těchto pocitů na různých faktorech.
Preventivní programy kyberšikany v ČR
Herinková, Jana ; Kotrusová, Miriam (vedoucí práce) ; Vlasáková, Martina (oponent)
Předmětem zkoumání mé bakalářské práce je kyberšikana jako jedna z forem šikany, její prevence z hlediska teoretického i praktického. Práce se zaměří hlavně na to, jak je tato nová forma šikany řešena a jaké programy existují v ČR přímo na prevenci kyberšikany. Tyto programy budou evaluovány. Bakalářská práce obsáhne vymezení pojmu kyberšikana v širším měřítku - budu se nejdříve věnovat šikaně jako takové, také roli kyberprostoru v sociální interakci. Dalším teoretickým východiskem je evaluace. Poté vymezím konkrétně pojem kyberšikana jako sociální problém. Zde uvedu formy a prostředky kyberšikany, také se budu věnovat jednotlivých případům v zahraničí a v ČR. Následují výzkumy kyberšikany a legislativa upravující kybernetickou šikanu u nás a v zahraničí. Další část se bude věnovat prevenci kyberšikany v ČR - radám pro aktéry bezprostředně se potýkající s problémem prevence sociálně patologických jevů (děti, rodiče, pedagogové). Po předešlých částech bude následovat explorace celostátních preventivních programů v ČR a jejich evaluace pomocí zvolených kritérií. Kritéria určím po rozhovoru s experty na danou problematiku - s představiteli organizací na prevenci a představiteli školených aktérů.
Šikana na malotřídní škole
Šestáková, Jana ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Zvírotský, Michal (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na problematiku šikany na malotřídní škole. Teoretická část se zabývá popisem a definováním tohoto sociálně-patologického jevu, zvláště jeho příčinami, formami, způsoby řešení, oblastí prevence a v neposlední řadě i radami rodičům, jak a kde danou situaci řešit, kde hledat pomoc. Praktická část se zabývá výskytem a projevy šikany na této škole v letech 2005/2006 a 2010/2011, výsledky porovnává a zkoumá, zdali personální změna v obsazení školy, ke které v průběhu těchto let došlo, vedla ke zlepšení vztahů mezi žáky a učiteli.
Podoby a projevy disinhibice
Vesecká, Iva ; Fonferová, Ľudmila (vedoucí práce) ; Sluková, Petra Zia (oponent)
Bakalářská práce "Podoby a projevy disinhibice" se zaměřuje na internetovou komunikaci. V dnešní době internetu, mobilních telefonů a jiných komunikačních zařízení můžeme pomocí internetu nebo svého mobilního telefonu komunikovat celé hodiny. Začátek práce se věnuje úvodu do historie internetu a kyberprostorem jako prostředím, do něhož prostředí internetu patří. Poté se věnuje základním psychologickým aspektům komunikace v kyberprostoru. Představuje typickou skupinu obětí a různé metody útoků. Poukazuje na výhody a nevýhody internetu a sociálních sítí a jejich nebezpečí, ale i na kladné stránky internetu a sociálních sítí pro mladistvé. Bakalářská práce může sloužit jako zdroj informací všem, kteří se o komunikaci na internetu zajímají. A dále i jako inspirace těm, kteří tuto oblast komunikace zkoumají.
Kyberšikana a její prevence v Královehradecké kraji z pohledu základní školy
Ornstová, Eliška ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Koťa, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá kyberšikanou a informovaností učitelů o tomto sociálně patologickém jevu. Teoretická část charakterizuje pojem kyberšikana, vymezuje formy kyberšikany a popisuje dopady pro oběť kyberšikany. Práce se věnuje prevenci kyberšikany na základní škole a vymezuje, jak se na prevenci podílejí rodiče dětí a jak pedagogové. Práce popisuje projekty, které vznikly pro bezpečnější užívání internetu. Cílem diplomové práce je analýza tématu kyberšikany a její prevence z pohledu pedagogů na vybraných základních školách. Druhým cílem je zjistit, jaké povědomí mají učitelé o sledovaném jevu a jakým způsobem nahlížejí na jeho prevenci. V rámci empirické části je realizován kvalitativní výzkum, který je založen na provedení rozhovorů s pedagogy. Obsah rozhovorů vychází z obsahové analýzy témat v teoretické části práce.
Kyberšikana na základních školách
Plešr, Dominik ; Kohoutek, Jan (vedoucí práce) ; Mouralová, Magdalena (oponent)
Tato práce se zaměřuje na téma kyberšikany na vybraných základních školách v České republice. Konceptuální základ je složen z teorie morálního vývoje Lawrence Kohlberga a teorie konfliktu uvnitř skupiny. Skrze desk research relevantních českých a mezinárodních výzkumů, a skrze expertní interview, jsou cíle práce především průzkumné, tzn. prozkoumat dnešní situaci (zahrnujíce efekty a prevenci) kyberšikany na vybraných základních školách v České republice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí31 - 40dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.