Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kompetence zástupkyně ředitelky mateřské školy
Matoušková, Šárka ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Tureckiová, Michaela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou předávání kompetencí ředitelkou mateřské školy zástupkyni ředitelky. Tato oblast se zásadně se liší v každé škole, ať již podle kapacity počtu dětí dané školy, schopnostmi ředitelky kompetence delegovat v různém rozsahu, ale i v předpokladech zástupkyně ředitelky tyto předané kompetence naplňovat. Předávání pravomocí a participace na řízení školy zástupkyní ředitelky by měla být každodenní součástí života mateřské školy. V úvodní části jsou základně vymezeny manažerské funkce, detailnější pohled je zaměřen na oblast kompetencí v obecném pojetí a jejich delegování. Střední část práce je zaměřena na kompetence jako nezbytnou součást v řízení mateřské školy. Posledním okruhem práce je dotazníkové šetření a přehled doporučených kompetencí k delegování na zástupkyni ředitelky MŠ. V závěru práce je seznam využité literatury a přílohy bakalářské práce.
Dospělý člověk jako účastník a adresát katecheze
Paseka, Tomáš ; Kuźniar, Mariusz (vedoucí práce) ; Bravená, Noemi (oponent)
První část práce se zaměřuje na představení problematiky spojené s katechezí dospělých osob. Ukazuje, jakým způsobem se církev od svých počátků (ve své původní praxi) snažila s tímto fenoménem vypořádat, a snaží se poskytnout přehled nejdůležitějších magisteriálních dokumentů týkajících se tohoto tématu. Je zde nastíněna také současná situace s jejími výzvami. Následně je pozornost zaměřena na předpoklady, jaké by měl mít dospělý člověk jakožto příjemce a spolupracovník v díle katecheze. Kromě nastínění (zohlednění), jak se staví dnešní psychologická bádání vůči obecné lidské zralosti, se práce v této části zaobírá dynamikou rozvoje víry a jejím dozráváním. Dále jsou představeny cíle, které stojí před katechezí dospělých, a úkoly z nich vyplývající, které jsou důležité z důvodu celoživotního vzdělávání. V závěru práce je nastíněn pastoračně-katechetický pohled směřovaný k dospělým lidem.
Liability for damage in case-law
Mikolajová, Miroslava ; Drápal, Ljubomír (vedoucí práce) ; Štefko, Martin (oponent)
Predmetom tejto diplomovej práce je analýza právnej úpravy zodpovednosti za škodu v pracovnom práve pohľadom rozhodovania súdov. Práca sa skladá zo siedmych kapitol, každá z nich je venovaná inej stránke problematiky zodpovednosti za škodu v pracovnom práve. Prvá kapitola sa delí na dve podkapitoly. Prvá z nich sa zaoberá všeobecne pojmom zodpovednosti za škodu a jej funkciami v pracovnom práve. Druhá podkapitola sa venuje právnej úprave predchádzania vzniku škôd v Zákonníku práce. Druhá kapitola prináša pohľad na nové nazeranie na záväznosť súdneho rozhodovania v kontinentálnom type právnej kultúry. Tretia kapitola postupne rozoberá jednotlivé druhy zodpovednosti zamestnanca za škodu. Prvá podkapitola venujúca sa všeobecnej zodpovednosti sa zaoberá jednotlivými predpokladmi vzniku zodpovednosti za škodu. Ďalšie podkapitoly sa venujú osobitným druhom zodpovednosti zamestnanca za škodu, konkrétne zodpovednosti za schodok na hodnotách zverených zamestnancovi k vyúčtovaniu, zodpovednosti za stratu zverených vecí a zodpovednosti za nesplnenie povinnosti k odvráteniu škody. Štvrtá kapitola sa zaoberá rozborom troch druhov zodpovednosti zamestnávateľa za škodu, jej prvá časť je venovaná jeho všeobecnej zodpovednosti, nasledujúca zodpovednosti za škodu na odložených veciach a posledná zodpovednosti pri...
Svoboda jako cíl výchovy
BEČKOVÁ, Tereza
Tato diplomová práce se zabývá problematikou svobody jako cíle výchovy a je rozdělena na dvě základní části teoretickou a empirickou. Teoretická část v první kapitole poukazuje na filosofickou reflexi fenoménu svobody, kapitola druhá přibližuje filozofická východiska výchovy ke svobodě, kdy je představena nejen filozofie výchovy, ale také svoboda v kontextu odpovědnosti. Kapitola třetí pojednává o fenoménu svobody v kontextu pedagogiky volného času. Poslední a zároveň nejrozsáhlejší kapitola teoretické části je zaměřena na svobodu jako cíl výchovy, a to nejen výchovy v rodině, ve škole, ale také jako součást výuky etiky a výuky v institucích volného času. Podstatou empirické části je dotazníkové šetření, prostřednictvím kterého jsou rodiče, učitelé a vychovatelé v institucích volného času dotazováni na zkušenosti s výchovu dětí a dospívajících ke svobodě a k odpovědnosti. Empirická část je doplněna také o případové studie. Na základě vyhodnocení dotazníkového šetření a případových studii jsou vytvořeny doporučení a vlastní návrhy.
Postpenitenciární péče v ČR: Využití koučovacího rozhovoru
Selmbacherová, Tereza ; Buriánek, Jiří (vedoucí práce) ; Podaná, Zuzana (oponent)
Diplomová práce představuje postpenitenciární péči a její základní vymezení. Dále se věnuje využití koučovacích přístupů v postpenitenciární péči. Hlavním cílem diplomové práce je navrhnout a otestovat vhodnost a efektivitu využití koučovacích přístupů ve vedení postpenitenciárních rozhovorů. Zavedení koučovacích přístupů jsem testovala na klientech vycházejících z vězení s výstupem do Prahy v období od 1. 7. 2010 do 24. 5. 2011. Hlavním zjištěním výzkumné sondy byl fakt vhodnosti využívání variabilní role. Definovala jsem tři základní a dvě hraniční role, skrze něž lze ke klientovi přistupovat. Za základní přístupové role ke klientům lze označit roli kouče, etopeda a sociálního pracovníka. Hraniční role lze označit jako role přechodové mezi rolemi základními. Prostřednictvím role, která vychází z aktuální potřeby klienta, pomáhá tento variabilní přístup klientům v osamostatnění. Tato diplomová práce může posloužit jako vstup do problematiky postpenitenciárního zacházení. Dále seznamuje s možností, jak přístup poskytovatele postpenitenciární péče obohatit o další možné přístupy ke klientům.
Kolik prací umíš, tolikrát jsi člověkem, aneb jak zvládnout ekonomiku po nástupu do funkce ředitele
Kryčová, Miroslava ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Všetečková, Helena (oponent)
Cílem bakalářské práce je seznámit budoucí ředitele škol s jednou z jejich nastávajících povinností - být mimo jiné také ekonomem. Uvádím přehled základních ekonomických činností, které ředitel ve spolupráci se svými zaměstnanci bude vykonávat a za vše ponese plnou zodpovědnost. Dotazníkovým šetřením jsem chtěla ukázat, že ředitel školy není pouze pedagogem, ale musí být také právníkem a ekonomem. Výsledky průzkumu tento předpoklad zcela potvrdily. Z uvedených grafů vyplývá, že pedagogická činnost vyplňuje přibližně třetinu pracovní doby ředitele školy. Druhou třetinu jeho práce představuje činnost ekonomická a třetí třetina je věnována právní problematice a vedení lidí. Hlavní přínos práce pro management školy je: Stručným popisem seznámit management školy s veškerými ekonomickými činnostmi, se kterými se při výkonu své práce setká. Výhodou je, že v několika stranách této práce je obsažená celá ekonomická činnost školy. Po přečtení této práce si lze udělat jasnou představu o této činnosti. Každý učitel, který se uchází o funkci ředitele školy, si musí tuto skutečnost uvědomit a zodpovědně zvážit, zda opravdu chce nést tak obtížné břemeno.
Zodpovědnost mezinárodních neziskových organizací
Staša, Michal ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Muhič Dizdarevič, Selma (oponent)
Diplomová práce se dotýká dvou aktuálních témat, která plní v posledních letech odborné časopisy. Jedná se o diskurz o globální občanské společnosti, její existenci, definici či rozsahu. Diplomová práce mapuje základní přístupy k tématu a řadí autory na globalisty, skeptiky a empiriky. Druhým tématem je zodpovědnost, jejíž potřeba se zvýšila na počátku nového tisíciletí po sérii skandálů několika globálních institucí. Ty se nevyhnuly ani mezinárodním neziskovým organizacím. Práce shrnuje několik typologií zodpovědnosti a představuje její základní oblasti rozdělené do dvou skupin: morální a politická zodpovědnost a procedurální a interní zodpovědnost. Ve výzkumné části jsou hodnoceny tři pobočky mezinárodních neziskových organizací: Amnesty International, Greenpeace a Hnutí DUHA - Přátelé Země. Cílem bylo nalézt vhodnou metodiku pro měření zodpovědnosti národních poboček a vyzkoušet ji na uvedených organizacích. Výsledkem je modifikace existující metodiky organizace One World Trust a zjištění nízké míry zodpovědnosti u zkoumaných organizací.
Zabezpečení koncových periferií ve firmě
Milner, Michal ; Vokoun, Tomáš (vedoucí práce) ; Benda, Petr (oponent)
Tato bakalářská práce, jejíž název zní Zabezpečení koncových periferií ve firmě, je rozdělena na dvě osnovní části: na část teoretickou, ve které jsou zpracovány základní poznatky z oblasti bezpečnosti a zabezpečení ve firmě, a na část praktickou, která z teoretické části vychází a ve které je navrhnuta bezpečnostní politika firmy. Dále je v praktické části popsána navrhnutá implementace bezpečnostního nástroje, který ve firmě zajišťuje zabezpečení na jednotlivých pracovních stanicích z hlediska prevence úniku dat přes připojené periferie. Hlavním cílem práce je zmapovat bezpečnost a firemní zabezpečení na pracovních stanicích. Dílčím cílem je popis jednotlivých technologií a postupů zabezpečení včetně bezpečnostní politiky firmy.
Analýza prvků bezpečnosti u vybraných subjektů při organizaci outdoorového kurzu
Pozník, Petr ; doc.Ing.Vladimír Adamec, CSc. (oponent) ; Lepková, Hana (vedoucí práce)
Cílem práce je analýza prvků bezpečnosti u vybraných subjektů při organizaci outdoorového kurzu, korekce zjištěných nedostatků, optimalizace této oblasti a následně návrhy na zlepšení. Oblast bezpečnosti v prostředí outdoorových kurzů je velmi rozsáhlá, proto se práce při průzkumu a analýze současné situace zaměřuje hlavně na nejvýznamnější vysoké školy v České republice, které mají v pořádání outdoorových kurzů největší zastoupení. Závěrem práce porovnává zjištěná fakta z oblasti neúplnosti příslušných legislativních norem a navrhuje, jak lze současnou situaci optimalizovat a zlepšit. Výstupem práce je návrh řešení této situace novou Aktualizovatelnou normou včetně návrhu na postup jejího zpracování.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.