Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 60 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dětská porozumění sociální stratifikaci s ohledem na profese
Czafíková, Kateřina ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zkoumání dětských porozumění u žáků prvního stupně základní školy. Hlavním předmětem jsou představy žáků o struktuře společnosti s ohledem na profese. Cílem práce je zjišťování dětských porozumění, které reflektují společenskou strukturu. Snaží se odhalit, zda žáci prvního stupně vnímají neviditelnou síť statusů a rolí, které vyplývají ze struktury naší společnosti a jsou nositelem společenských pravidel a dohod. Teoretická část práce vymezuje sociologické pojmy, věnuje se tématům souvisejícím se strukturou společnosti a popisuje minulé i současné teoretické proudy. Zmiňuje také některé domácí i zahraniční výzkumy. Vzhledem k velmi malému množství výzkumů na toto téma čerpá teoretická část inspiraci z diplomových prací, které se věnovaly stejnému tématu, nýbrž u žáků druhého stupně základních škol nebo u žáků středních škol. Praktická část popisuje vlastní výzkumnou sondu. Hlavní výzkumnou otázkou je Jak a na základě čeho dítě uvažuje o struktuře společnosti s ohledem na profese?. Kvalitativní výzkumná sonda realizovaná metodou polostrukturovaného hloubkového rozhovoru zkoumá kritéria, která žáci berou v úvahu při promýšlení tématu. Výsledky jsou analyzovány metodou otevřeného kódování a interpretovány. Výsledky výzkumné sondy naznačily, že žáci vnímají a různým...
Pozice žáků - muslimů v české základní škole
Landová, Eliška ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na pozici žáků muslimů v české základní škole. Jde o aktuální téma českého školství společně se vzděláváním žáků cizinců všeobecně. Žáci jsou vzděláváni v multikulturně stoupající době, a proto je nezbytné se tímto tématem neustále zabývat. Úvod vysvětluje výběr problematiky diplomové práce. Teoretická část seznamuje o potřebných informacích týkající se tématu, které jsou řazeny tak, aby co nejvhodněji na sebe navazovaly a dávaly dohromady smysluplný celek. Je popsáno, kdo do této skupiny patří, co mají společného, v čem se liší, jak se v minulosti i dnes dotýká jejich přítomnost Evropy a ČR, co s sebou nese integrace do společnosti, pohled na jejich odlišnost a samozřejmě, jak české základní školy přistupují k této problematice. Cílem empirické části bylo zjistit, jaká je situace žáka muslima v rámci vzdělávání v české základní škole v procesu inkluze. Ke zjištění byla použita metoda pozorování žáka muslima z 1.stupně základní školy. Popis pozorování je zaznamenám za pomoci kazuistiky. Aby se práce netýkala pouze jednoho žáka, proběhly polostukturované rozhovory s dalšími pěti třídními učiteli stejné základní školy.
Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách
Lichtenbergová, Anna-Marie ; Průchová, Andrea (vedoucí práce) ; Wolák, Radim (oponent)
Anna-Marie Lichtenbergová Abstrakt Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách Diplomová práce s názvem Film jako edukativní nástroj v hodinách dějepisu na českých středních školách se věnuje tématu filmu jakožto didaktického nástroje a pramene v hodinách dějepisu na českých středních školách. Teoretická část diplomové práce prezentuje zásadní informace o českém školství a zakotvení dějepisu v základních materiálech Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. Následně se zabývá teorií filmové a mediální výchovy, jež je s použitím filmu ve výuce úzce spjata. Následující kapitoly komentují samotné použití filmu ve výuce, a to především různé možnosti jeho využívání, jeho základní výhody a nevýhody či propojení filmu a paměti. Tato práce zároveň zmiňuje i současné použití filmu ve výuce, jež vychází z již existujících výzkumů. Empirická část se soustředí na samotný kvalitativní výzkum, jehož cílem je prostřednictvím hloubkových polostrukturovaných rozhovorů zjistit, jaký je postoj českých učitelů dějepisu k použití filmu ve výuce a současně pochopit hlavní důvody k jeho využívání či nevyužívání. Druhá polovina praktické části se soustředí na interpretaci získaných komentářů prostřednictvím expertních rozhovorů k danému tématu od odborníků z oboru didaktiky dějepisu, kteří se...
Deficit v informacích rodinných příslušníků osob se syndromem demence
MÍKOVÁ, Ivana
Bakalářská práce se zabývá problémem nedostatečné informovanosti rodinných příslušníků, kteří pečují o osobu se syndromem demence. Cílem práce je zjistit z jakých zdrojů rodinní příslušníci získávali informace o syndromu demence. Druhým cílem bylo zjistit, kde je dle rodinných příslušníků informovanost o syndromu demence nízká. Jaké informace jim tedy během péče o osobu se syndromem demence scházely. Praktickou část bakalářské práce jsem zpracovávala pomocí kvalitativního výzkumu, metodou dotazování a technikou polostrukturovaného rozhovoru. Respondenti byli vybráni pomocí záměrného výběru vzorku či pomocí metody sněhové koule. Celkově výzkumný soubor tvořilo 10 respondentů. Pro přehlednost byla výsledná data rozdělena do jednotlivých kategorií. Z výzkumu vyplývá, že rodinní příslušníci nejčastěji získávají informace v domovech pro seniory či u psychiatra. Dále z výzkumu vyplývá, že pečujícím osobám nejčastěji scházely informace o stravování seniora, o aktivizačních činnostech a o kompenzačních pomůckách. Výsledky bakalářské práce mohou být přínosné pro osoby, které se starají či budou starat o jedince se syndromem demence. Ale také pro osoby, které informace o syndromu demence poskytují.
K problematice čtenářské gramotnosti žáků 2. stupně ZŠ
ZÁKOSTELSKÁ, Kristýna
Diplomová práce se zaměřuje na téma čtenářské gramotnosti žáků na druhém stupni základních škol. Stěžejní částí práce je reflexe vybraných čtenářských dílen. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části práce jsou charakterizovány základní pojmy související s tématem. Tato část zahrnuje vymezení pojmu gramotnost, čtenářská gramotnost a popisuje metodu dílna čtení. Součástí teorie jsou rovněž mezinárodní výzkumy zabývající se čtenářskou gramotností a metody, které se užívají k jejímu rozvoji. Praktická část popisuje realizaci a průběh vybraných čtenářských dílen prostřednictvím přímého pozorování a reflexi jejich vlastního vedení. Poslední část práce se zabývá uskutečněnými rozhovory vedené s pedagogy.
Užití médií v mužské věznici
Šlejharová, Veronika ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce Užití médií v mužské věznici se zabývá tím, jaký mají odsouzení postoj k dostupným médiím ve věznici během výkonu trestu odnětí svobody. V rámci kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů bylo dále cílem zjistit, jakým způsobem odsouzení užívají média v časoprostorovém rámci každodennosti a zda jim média pomáhají udržovat rituály. Zkoumání tohoto tématu může obohatit nejen akademickou sféru, jelikož je tato oblast v České republice velmi opomíjena. Tato práce může ale také pomoci ve vězeňské sféře, a to zejména při úvahách o tom, jak lépe vězně resocializovat pomocí užívání médií. Teoretická část práce se skládá z nahlédnutí do historie vězenství a přiblížení tohoto specifického prostředí ze sociologického hlediska. Následuje popis programů zacházení a regulace médií ve věznicích. Další část tvoří přiblížení mediálního publika a přehled důležitých pohledů na aktivní přístup publik k médiím. V kapitole o metodologii výzkumu je vysvětlena podstata kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Závěrečná analytická část pojednává o cílech výzkumného procesu, nabízí charakteristiku respondentů a popisuje průběh rozhovorů. Jádrem této kapitoly jsou však výsledky analýzy a jejich interpretace.
Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest : případová studie
Bičíková, Zuzana ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vlasák, Zbyněk (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce národní identity na příkladu Eurovision Song Contest: případová studie" analyzuje formou případové studie způsoby a podoby formování české národní identity v největším a nejsledovanějším mezinárodním festivalu populární hudby Eurovision Song Contest. Zejména se snaží identifikovat projevy sebeprezentace České republiky z pohledu mediální instituce, ve výběru soutěžní skladby, v soutěžním vystoupení, propagačním medailonku a videoklipu a prostřednictvím hlasování a sledovanosti. Těchto zjištění je v práci dosaženo tří výzkumných metod, a to polostrukturovanými rozhovory s mediálními odborníky, kvalitativní obsahovou analýzou audiovizuálních materiálů a sekundární analýzy dat. V rámci představených teoretických poznatků je čtenář seznámen se základními koncepty formování identity a nacionalismu a především s Eurovision Song Contest jako geopolitickým a sociokulturním fenoménem. V práci je nastíněn historický vývoj soutěže s ohledem na politické a kulturní ideály, které si klade za cíl prezentovat, a blíže je rozveden vývoj účasti v průběhu let s ohledem rozšiřování hranic směrem na východ. Zároveň jsou představeny některé formy sebeprezentace a konstrukce identity ostatních zemí v soutěži se zvláštním důrazem na země bývalého Východního bloku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 60 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.