Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžných tříd ZŠ
Klabanová, Alena ; Stará, Jana (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Diplomová práce "Metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem do běžné základní školy" v teoretické části shrnuje legislativní rámec integrace žáků s odlišným mateřským jazykem a seznamuje čtenáře s aktuálními koncepčními dokumenty. Jsou zde představena metodická doporučení školám včetně návrhu podpůrných aktivit pro úspěšné zvládnutí jazyka a začlenění do kolektivu. Dále je zde upozorněno na možná úskalí počáteční adaptace žáka na jiné sociokulturní prostředí. Popisuje se neúspěšný proces integrace a jsou zde přiloženy návrhy pedagogům, jak si počínat, aby se integrace žáků s odlišným mateřským jazykem dařila. Empirická část je zpracována jako případová studie, která přibližuje školní koncepci integrace žáků s odlišným mateřským jazykem sledované školy. Je zde popsán způsob organizace a obsah individualizované výuky českého jazyka a další podpůrné aktivity, které škola pro své žáky s odlišným mateřským jazykem pořádá. KLÍČOVÁ SLOVA Integrace žáků - cizinců, žák s odlišným mateřským jazykem, adaptace na jiné sociokulturní prostředí, individuální přístup, metodika začleňování žáků s odlišným mateřským jazykem, čeština jako druhý jazyk
Uplatnění osobnostního zřetele ředitele školy v oblasti vedení lidí
Hassmanová, Lucie ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořáková, Miroslava (oponent)
Závěrečná práce se zabývá deskripcí, do jaké míry se v současné školské praxi uplatňuje zřetel k osobnostním kvalitám ředitele školy v oblasti vedení lidí. Daná problematika vychází ze zkušeností, znalostí a schopností, které využívají současní ředitelé základních škol v praxi. Cílem práce a zvoleného kombinovaného výzkumného šetření pomocí metod: "shadowing," strukturovaného a nestrukturovaného interview a dotazníkového šetření bylo popsat, v jakém rozsahu se osobnostní kvality ředitele základní školy objevují v současné školské praxi v oblasti vedení lidí. V teoretické části se autorka zaměřila na shromáždění informací z široké oblasti zdrojů, které mohou poskytnout širší záběr ze zmíněných oblastí (psychologie osobnosti, vůdcovství, sebeřízení, sebepojetí atd.). Jednalo se především o odbornou literaturu z oblasti vedení lidí, osobnosti člověka a kompetencí. Významným přínosem bylo i osobní setkání a rozhovor s p. prof. PhDr. Z. Helusem, DrSc., (rozhovor zachycen v teoretické části), který ukotvil zmíněné osobnostní kvality, jako jeden z předpokladů úspěšného života a bytí člověka v jeho osobním i pracovním životě. Kombinované výzkumné šetření by také mohlo potvrdit nebo vyvrátit tendenci vlivu osobnostních kvalit u vedoucích pracovníků na výkon v oblasti vzdělávání například v rámci výběrového...
Jak udržet a rozvíjet vnitřní motivaci dětí na počátku školní docházky
Vaculíková, Vaishali ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Práce se zaměřuje na téma udržování a rozvíjení vnitřní motivace žáků k učení v první třídě waldorfské základní školy, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část obsahuje charakteristiku pojmu vnitřní motivace, její druhy a popisuje, jaké metody slouží k jejímu udržení. Dále popisuje specifika pojetí výuky ve waldorfské škole. V praktické části používá diplomantka metodu akční učitelský výzkum ke sledování čtyř vybraných žáků z její třídy. V průběhu jednoho školního roku průběžně stanovuje co nejvýhodnější strategie výuky tak, aby byla podpořena jejich vnitřní motivace k učení. Výsledky výzkumu prokazují, že pokud jsou žáci vnitřně motivováni, jsou aktivní a lépe spolupracují.
Work-life balance
Sabolová, Katarína ; Höschlová, Eva (vedoucí práce) ; Rymeš, Milan (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice rovnováhy pracovního a osobního života v kontextu psychologie, propojující poznatky z aplikované oblasti psychologie práce a organizace. Teoretická část se věnuje vymezení rovnováhy pracovního a osobního života a současně zvažuje variabilitu psychologických aspektů, které daná téma nabízí. Blíže charakterizuje vybrané oblasti rovnováhy života, mapuje působení individuálních osobnostních, vývojových a sociálních determinant, které byly ve vztahu k rovnováze pracovního a osobního života prokázány. Následně se pozornost věnuje vybraným nástrojům či strategiím, jejichž prostřednictvím lze dosahovat nebo udržovat životní rovnováhu. Vychází ze dvou základních hledisek, a to jednak práce na individuální úrovni v dosahování rovnováhy u jedince, a na druhé straně strategie ze strany organizace vedoucí k dosahování či podpoře rovnováhy. Druhá část práce představuje návrh na výzkumný projekt, jehož cílem je sledovat vztah mezi množstvím času věnovaného vybraným oblastem v životě jedince, kvalitou času ve smyslu celkové spokojenosti či vnímané naplněnosti a přáním či otevřeností jedince ke změně ve vybraných životních oblastech v rámci vnímané rovnováhy. Klíčová slova: rovnováha pracovaného a osobního života, práce, život, individuální přístup, organizace
Teorie mnohočetných inteligencí ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ
Drlíková, Lenka ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Teorie mnohočetných inteligencí ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ Abstrakt k diplomové práci Lenka Drlíková Anotace Diplomová práce se zaměřuje na teorii mnohočetných inteligencí Howarda Gardnera, profesora Harvardské Univerzity, který představil devět odlišných forem inteligence. Práce poukazuje na využití a aplikaci této teorie ve výuce anglického jazyka na 1. stupni ZŠ prostřednictvím vybraných aktivit. Zjišťována je také oblíbenost konkrétních činností ve výuce anglického jazyka zaměřených na jednotlivé typy inteligence u žáků 3. - 5. tříd formou dotazníkového šetření. Klíčová slova: mnohočetné inteligence, žák 1. stupně ZŠ, individuální přístup, výuka anglického jazyka
Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení
Michalová, Zdeňka ; Mertin, Václav (vedoucí práce) ; Morávková Krejčová, Lenka (oponent)
Zdeňka Michalová Psychologické aspekty individualizace přístupu k žákům se specifickými poruchami učení Individualization of Approach to Learnes with Specific Learning Disabilities and It's Psychological Aspects Anotace Diplomová práce se zaměřuje především na zmapování úrovně individuálního přístupu učitelů k integrovaným žákům se specifickými poruchami učení v základních školách. Snaží se postihnout, do jaké míry naplňují psychologické aspekty individuálního přístupu k těmto žákům v procesu inkluze ve srovnání s integrovanými žáky s jinými handicapy. Literárně- přehledová část práce shrnuje základní poznatky o vzdělávání, integraci a školském systému České republiky. Věnuje se podrobněji specifickým poruchám učení a pokouší se aplikovat poznatky z pozitivní psychologie na individuální přístup k jedincům se SPU. Empirická část analyzuje a srovnává kvantitativním šetřením úroveň vědomostí učitelů 1. a 2. stupně základních škol o SPU. Dále zkoumá jejich znalosti vhodných postupů pro práci se žáky s SPU a dovednosti jejich praktické aplikace s preferencí psychické podpory těchto dětí. Částečně porovnává rozdíly v přístupu učitelů k žákům s SPU a k integrovaným žákům s jinými handicapy. Klíčová slova: Edukace, handicap, inkluze, individuální přístup, integrace, kompetence, optimální psychická zátěž, osobnost,...
Edukační specifika u žáků s autismem
Jiříková, Adéla ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
Bakalářská práce se zabývá edukačními specifiky u žáků s autismem. V úvodu práce přibližuje autorka základní oblasti postižení u poruch autistického spektra (PAS) a základní metody, které se při práci s jedinci s těmito poruchami používají. Práce přináší i stručný vhled do systému vzdělávání žáků a studentů s PAS v České republice. Jádro práce tvoří popis TEACCH programu, který je v současnosti považován za nejúčinnější metodu práce s jedinci s autismem. Součástí bakalářské práce je průzkum, který byl proveden mezi pedagogy a rodiči žáků Mateřské školy speciální, Základní školy speciální a Praktické školy ELPIS, ve které jsou při práci s žáky s PAS uplatňovány principy TEACCH programu. Při průzkumu byla využita metoda strukturovaného rozhovoru. Cílem šetření bylo zjistit, do jaké míry se u šesti konkrétních žáků liší způsob zacházení ve škole a doma a jaký vliv na ně případné odlišnosti mají. Zjištěné výsledky mají ukázat výhody a slabiny aplikace TEACCH programu v České republice, dále mají ilustrovat míru spolupráce rodiny a školy a mohou se tak stát inspirací pro rodiče i pedagogy.
Postupy rozvoje čtenářské gramotnosti v podmínkách malotřídní školy
Chwastková, Iva ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Marušák, Radek (oponent)
Predmetem predkladane diplomove prace je problematika rozvoje ctenarske gramotnosti zaků primarního vzdelavaní prostrednictvím podmínek, ktere nabízí malotrídní skola. Cílem prace je analýza mozností rozvoje ctenarske gramotnosti ů zaků na 1. stůpni ZŠ v podmínkach malotrídní skolý; nastavení a nasledne výůzití kvalitních podmínek pro rozvoj ctenarství. Diplomova prace je rozdelena na teoretickoů a praktickoů cast. V teoreticke casti jsoů výmezena teoreticka východiska soůvisející s výse ůvedenoů problematikoů. Vlastní výzkům býl realizovan prostrednictvím akcního výzkůmů, doplnen dotazníkem, který deti výplnilý na pocatků a konci sledovaneho období. Hlavním cílem býlo zjistit pocatecní stav ctenarske gramotnosti ů skůpiný zaků a prostrednictvím zmen ve výůce, výtvorením kvalitních podmínek a výůzitím inovativních metod sledovat proces jednotlivých aktivit zaků, zachýcovat nedostatký a hledat alternativní postůpý a resení. V prakticke casti se opíram o poznatký z príme výůký. Poůkazůji na ůskalí, ktera vznikla pri samotných cinnostech s detmi. Výsledkem teto prace je zdokůmentovaní, ze výůzití specifických podmínek malotrídní skolý nejen ůmoznůje, ale můze zasadne ovlivnit rozvoj ctenarske gramotnosti ů detí a predevsím formovat vztah detí ke kniham a ctenarství.
Etické aspekty v prenatální diagnostice
ŠIMKOVÁ, Petra
Téma mé bakalářské práce zní Etické aspekty prenatální diagnostiky. Ve své práci jsem se zaměřila na současnou péči o těhotné ženy v oblasti prenatální diagnostiky. Zaměřila jsem se na genetická vyšetření plodu, která v dnešní době tyto ženy podstupují. Teoretická část je zaměřena na objasnění různých pohledů na prenatální diagnostiku, vymezení pojmů a popsání genetických vyšetření a nejčastějších genetických vad. Cílem mé práce je zmapovat názory těhotných žen na prenatální diagnostiku a zjistit míru jejich informovanosti o podstoupených vyšetřeních. Dále zjistit, kdo a jakým způsobem ženy informoval o výsledcích vyšetření a zda byl těhotným ženám dán prostor pro uvážené rozhodnutí a případnou diskuzi s lékařem. Ke zpracování informací jsem použila kvalitativní výzkum, metodu dotazování a techniku polořízeného rozhovoru. Rozhovory jsem prováděla s náhodně vybranými respondentkami věkové kategorie 27 let a starší, které podstoupily během těhotenství genetická vyšetření. Z výzkumu vyplynulo, že dotazované těhotné ženy si přejí být geneticky vyšetřovány, protože chtějí mít jistotu, že jejich dítě se narodí zdravé. Dále jsem zjistila, že informovanost těhotných žen byla v některých případech nedostačující a výsledky genetických testů byly ženám sděleny telefonicky, poštou nebo přímo jejich gynekologem. Diskuze s lékařem byla ženám umožněna, ale ve většině případů, přestože ženy podepsaly informovaný souhlas pacienta s vyšetřením, jim nebyl dán prostor k uváženému rozhodnutí, zda vyšetření podstoupit. Na základě těchto informací by mělo dojít ze strany lékařů a zdravotníků ke změně přístupu. Individuální přístup ke každé těhotné ženě zvlášť zaručuje úplné pochopení všech kladů a záporů genetických vyšetření. Na základě toho by ženy měly možnost si důkladně promyslet, zda vyšetření podstoupí nebo ne. Tato změna by pomohla odbourat přetrvávající paternalistický přístup ve zdravotnictví. Výsledky mého výzkumu mohou posloužit jako podklad pro další zkoumání současné péče o těhotné ženy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   začátekpředchozí17 - 26  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.