Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,133 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.12 vteřin. 

Aplikace environmentálního účetnictví
Národohospodářský ústav AV ČR, Praha ; Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta životního prostředí, Ústí nad Labem ; Tošovská, Eva ; Ritschelová, Iva
Projekt byl zaměřen na nejaktuálnější otázky z této oblasti a snažil se o aktivní zapojení české vědecké veřejnosti do mezinárodní diskuse na dané téma. Záměrem řešitelského týmu bylo v první etapě vyhodnotit vývoj a dosažené výsledky v oblasti tvorby a rozvoje environmentálního účetnictví na evropské úrovni i na domácí půdě. Strukturu projektu tvořily 3 základní moduly: I. Environmentální účetnictví na makroekonomické úrovni; II. Environmentální účetnictví na mikroekonomické úrovni; III. Vzájemné vazby a možnosti propojení účetnictví na makro a mikroúrovni.

Zajištění realizace Evropské úmluvy o krajině v další činnosti MŽP: Analýza strategických přístupů a nástrojů udržitelného využívání krajiny k naplnění principů Evropské úmluvy o krajině v ČR
Česká zemědělská univerzita v Praze, Ústav aplikované ekologie, Kostelec nad Černými lesy ; Löw & spol., s.r.o., Brno ; Výzkumný ústav Silva Taroucy pro krajinu a okrasné zahradnictví, Průhonice ; Langar, Filip ; Zimová, Eliška ; Štelcl, Václav ; Beneš, Martin ; Staňková, Jana ; Hartl, Pavel ; Markvart, Josef ; Löw, Jiří ; Weber, Martin
Výstup je souborem zjištění o stavu a možnostech uplatňování Evropské úmluvy o krajině v podmínkách ČR. Proto v první a druhé části (kap.II. a III.) provádí rozbor uspořádání veřejné správy v ČR, jako právního a mocenského prostředí pro krajinné politiky, v třetí a čtvrté části (kap. IV. a V.) hledá polohu pro koncepční plánování krajiny, v části páté (kap. VI.) podává nástin filosofie dotační politiky na ochranu a tvorbu krajiny v ČR. Výsledkem je zjištění, že přes nesourodé členění státu je rozhodujícím nositelem krajinných politik pro ochranu jedinečnosti krajiny kraj, na který je nutno v rámci subsidiarity nutno přenést většinu grantových fondů na úseku ŽP.

Aplikace environmentálního účetnictví
Národohospodářský ústav AV ČR, Praha ; Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, Fakulta životního prostředí, Ústí nad Labem ; Tošovská, Eva ; Ritschelová, Iva
Efektivní management v oblasti ochrany životního prostředí vyžaduje zdokonalení informačního systému v dané oblasti. S tím je neodmyslitelně spojena i potřeba překonání resp. snížení náskoku členských zemí EU v rozvoji systému environmentálního a ekonomického účetnictví (SEEA) na makro a mikroúrovni. Projekt je zaměřen na nejaktuálnější otázky z této oblasti a usiluje o dosažení aktivního zapojení české vědecké veřejnosti do mezinárodní diskuse na dané téma. Záměrem řešitelského týmu je vyhodnotit vývoj a dosažené výsledky v oblasti tvorby a rozvoje environmentálního účetnictví na evropské úrovni i na domácí půdě. Akcent byl kladen na vybrané moduly systému, které se na základě předchozího výzkumu členů řešitelského týmu ukázaly pro podmínky ČR realizovatelné. Výsledky byly prezentovány v rámci mezinárodního semináře "Environmentální účetnictví - Současný stav a vývoj. Výstupem semináře jsou dva sborníky - v české a anglické verzi. Jsou v nich prezentovány výsledky dílčích úkolů v roce 2004.

Vyhodnocení ekonomické efektivity péče o českou krajinu a návrhy změn pro transformaci stávajících programů péče o krajinu v souvislosti s Evropskou úmluvou o krajině a dalšími mezinárodními závazky
Česká zemědělská univerzita, Fakulta lesnická a environmentální, Ústav aplikované ekologie, Praha ; IREAS, Institut pro strukturální politiku, o.p.s., Praha ; Zdražil, Vladimír ; Martiš, Miroslav ; Květoň, Viktor ; Jiroušková, Jana ; Kernerová, Lenka ; Trávnícková, Markéta ; Güttlová, Zdena ; Aguilar, Silvia ; Červený, Pavel ; Lustigová, Lucie ; Bureš, Michal ; Doskočilová, Helena ; Doleželová, Lucie ; Moravec, Jiří ; Jílková, Jiřina
Závěrečná zpráva o řešení modulů projektu. Modul 1. Ekonomická analýza ekonomických dopadů Evropské úmluvy o krajině; Analýza politik a nástrojů ve vztahu ke krajině v ČR. Modul 2: Ekonomická analýza efektivity krajinotvorných programů a nástrojů územní ochrany v ČR; Krajinotvorné programy a Program obnovy venkova; Srovnání Úmluvy o ochraně architektonického dědictví Evropy s Evropskou úmluvou o krajině; Srovnání Úmluvy o ochraně archeologického dědictví Evropy s Evropskou úmluvou o krajině; Program Leader a krajina. Modul 3: Rozbor péče o krajinu v Evropské unii, s důrazem na legislativní rámec a ekonomické aspekty. Modul 4: Porovnání formálních a administrativních rozdílů mezi ekonomickými a právními pravidly ČR a EU. Modul 8: Případová studie očekávaných změn na chování a odezvu obyvatelstva; vybrané aspekty rozvoje dopravní infrastruktury ve vztahu ke kapacitním komunikacím; Anketa Rychlostní komunikace R35 v Pardubickém kraji. (Moduly 5, 6 a 7 samostatně zpracovávala Laboratoř ekologie krajiny v Kostelci nad Černými lesy LFE ČZU.)

Zajištění realizace Evropské úmluvy o krajině v další činnosti MŽP
Česká zemědělská univerzita v Praze, Ústav aplikované ekologie, Kostelec nad Černými lesy ; Löw & spol., s.r.o., Brno ; Výzkumný ústav Silva Taroucy pro krajinu a okrasné zahradnictví, Průhonice ; Zdražil, Vladimír ; Pokorný, Jan ; Kosíková šulcová, Simona ; Kažmierski, Tomáš ; Mlčoch, Svatomír ; Martiš, Miroslav ; Löw, Jiří ; Dostálek, Jiří ; Novotná, Gražyna ; Hrubá, Tereza ; Hendrych, Jan ; Weber, Martin
Cílem řešení projektu je vytvořit podmínky pro implementaci Evropské úmluvy o krajině do českého právního, správního a hospodářského prostředí, především pak s důrazem na harmonizaci přístupu MŽP při nakládání s krajinou v souladu s principy této úmluvy. V návaznosti na Evropskou úmluvu o krajině bude navržen a projednán základní návrh strategických přístupů a nástrojů udržitelného využívání krajiny ČR a navržen způsob jejich zakotvení do právního prostředí ČR. Zpráva shrnuje postup a výsledky dosažené v průběhu úvodního roku řešení v sedmi tematických blocích projektu. V souladu se schváleným metodickým postupem převažují práce analytického charakteru. Práce je doplněna čtyřmi výstupy.

Zajištění realizace Evropské úmluvy o krajině v další činnosti MŽP
Česká zemědělská univerzita v Praze, Ústav aplikované ekologie, Kostelec nad Černými lesy ; Löw & spol., s.r.o., Brno ; Výzkumný ústav Silva Taroucy pro krajinu a okrasné zahradnictví, Průhonice ; Zetsch, Susanne ; Zdražil, Vladimír ; Skaloš, Jan ; Mlčoch, Svatomír ; Martiš, Miroslav ; Löw, Jiří ; Kosíková šulcová, Simona ; Kažmierski, Tomáš ; Dostálek, Jiří ; Novotná, Gražyna ; Hendrych, Jan ; Houdek, Karel ; Dienstbier, Filip ; Weber, Martin
Cílem řešení projektu je vytvořit podmínky pro implementaci Evropské úmluvy o krajině do českého právního, správního a hospodářského prostředí, především pak s důrazem na harmonizaci přístupu MŽP při nakládání s krajinou v souladu s principy této úmluvy. Předložená práce shrnuje postup a výsledky dosažené v průběhu druhého roku řešení projektu. V souladu se schváleným Dodatkem č.1. smlouvy o řešení projektu jsou do práce zahrnuty dva výstupy: Koncept návrhu zásad a strategie přístupu k naplňování Evropské úmluvy o krajině v podmínkách ČR a vymezení nástrojů k zajištění navržené strategie a Koncept návrhu přístupu ke klíčovým principům Evropské úmluvy o krajině v podmínkách ČR v rozsahu smlouvou vymezených problémových bloků (bloky č.1-7 celkové struktury návrhu řešení projektu rozpracované dle časového harmonogramu). Přílohy jsou pouze v elektronické podobě na CD-ROM.

Administrativní a odborná podpora zahraniční a evropské politiky ve vybraných parlamentech EU (dolních komorách): Studie č. 1.155
Syllová, Jindřiška ; Zralá, Magdaléna
Organizace evropských záležitostí v parlamentu, Organizace zahraničněpolitické podpory parlamentu, Zahraniční politika sekretariátu předsedy komory. Výbory pro evropské záležitosti. Úloha národních parlamentů.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Vybrané druhy nákladů v základu daně z příjmů právnických osob ve vybraných státech Evropské unie
Ambrožová, Radana ; Láchová, Lenka (vedoucí práce) ; Beránek, Petr (oponent)
Ve své práci se zabývám daňově uznatelnými náklady u daně z příjmů právnických osob v rámci projektu Jednotného konsolidovaného základu daně z příjmů právnických osob. Charakterizuji a srovnávám, z pohledu daňově uznatelných nákladů, platnou daňovou legislativu ve vybraných zemích Evropské unie. Navrhuji možný způsob, jak by tyto náklady měly být definovány a posuzovány jako daňově uznatelný výdaj pro daňový subjekt v rámci projektu Jednotného konsolidovaného základu daně z příjmů právnických osob.

Projednávání státního rozpočtu v parlamentech vybraných zemí Evropské unie: Studie 1.162
Částek, Michal ; Palán, Josef
Studie se věnuje postupu projednávání rozpočtu v parlamentech deseti vybraných zemí Evropské unie s  parlamentní formou vlády. Cílem práce je zejména ukázat, zda mohou poslanci či jiné zainteresované subjekty předkládat ve sledovaných národních parlamentech pozměňovací návrhy k navrhovanému vládnímu rozpočtu (k výši jeho výdajů a příjmů, popř. ke změně jeho struktury) v jednotlivých fázích jeho projednávání. U států, u kterých se nám podařilo získat údaje, je v závěru uveden počet schválených pozměňovacích návrhů v závěrečném hlasování o státním rozpočtu a procentuální vyjádření podílu peněžního vyjádření schválených pozměňovacích návrhů poslanců na HDP dané země. Ze studie můžeme vysledovat, že „britsko-skandinávský model“ schvalování rozpočtu se opírá o silné pravomoci exekutivy, poslanci tak disponují omezenými možnostmi pozměňovat vládní předlohy rozpočtu. Navíc poslanci koaličních stran plně respektují vládní návrh rozpočtu a během jeho projednávání v parlamentu již nepředkládají pozměňovací návrhy. Na druhé straně v zemích jako Belgie, Estonsko a Slovensko mají poslanci větší možnosti i vůli ovlivňovat výdajovou stránku rozpočtu při schvalování státního rozpočtu, o čemž svědčí i fakt, že při schvalování rozpočtu na rok 2005 v jednotlivých parlamentech se finanční vyjádření pozměňovacích návrhů podílelo více než jedním promile na jejich HDP. Ve většině sledovaných zemí mohou pozměňovací návrhy předkládat jak skupiny poslanců, strany či jednotliví poslanci, pouze ve Švédsku může předkládat pozměňovací návrhy k vládnímu návrhu rozpočtu pouze skupina poslanců či politická strana, jednotliví poslanci pozměňovací návrhy podávat nemohou.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Evropský program pro migraci a jeho dopady na evropskou integraci s důrazem na Spolkovou republiku Německo
HRBKOVÁ, Kristina
Bakalářská práce se věnuje analýze dopadů Evropského programu pro migraci a jeho jednotlivých politik, včetně způsobu jejich přijetí a implementace, na evropskou integraci. Tento program vydala Evropská komise v květnu 2015 za účelem zvládání a řešení současné migrační krize a dále za účelem revize celkového migračního a azylového systému, stejně tak jako systému správy hranic. Navzdory integračním tendencím v oblasti justice a vnitra, chápání, interpretace, schopnost a politická ochota tyto politiky implementovat vytváří v prostředí Evropské unie dvě zcela protichůdné, avšak esenciální tendence. Téměř všechny politiky EAM by měly přímo vést k prohlubování spolupráce a evropské integrace v otázkách spravedlnosti a vnitřních věcí. Avšak způsob jejich přijímání a jejich reálná implementace, buď z důvodu politických, nebo z důvodů praktických, zpochybňuje další prohlubování evropské integrace. Konkrétním příkladem můžou být relokační mechanismy, které by z normativního hlediska měly vést ke sdílení břemene mezi členskými státy, avšak z hlediska pozitivismu dopad relokačních mechanismů prokazuje neschopnost další evropské integrace v této oblasti, a podněcuje dokonce dezintegrační nálady. S ohledem na zaměření studia je zde také zkoumána role Spolkové republiky Německo (dále jen SRN nebo také jako Německo), kterou jako unijní lídr sehrála při řešení migrační krize na základě politik Evropského programu pro migraci.