Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inovace a interakce: Vztahy mezi globálními produkčními sítěmi a regionálními inovačními systémy v Česku
Horák, Petr ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Ženka, Jan (oponent) ; Dvouletý, Ondřej (oponent)
- 5 - Abstrakt Cílem této disertační práce bylo rozšířit znalosti o vztazích mezi kvalitou regionálních inovačních systémů (RIS) a lokalizací firem v rámci globálních produkčních sítí (GPN) v Česku. Klíčovým aspektem bylo pochopení interakce mezi různě zapojenými firmami v GPN a jejich spoluprací ve výzkumu a vývoji. Práce se také zaměřila na rozdílné aspekty vedoucích firem v GPN podle jejich urbánní a rurální lokalizace. Vzhledem k významu kvality RIS pro inovační procesy byly prozkoumány efekty podpory VaV na konkurenceschopnost firem v kontextu regionálních účinků. Dále práce analyzuje vliv rozdílné inovační výkonnosti regionů na odliv znalostí prostřednictvím offshoringu patentů. Zjištění disertační práce rozšiřují porozumění interakcí mezi RIS a GPN, přispívají k širšímu poznání v oblasti ekonomické geografie a naznačují budoucí cesty výzkumu. Zaprvé se ukazuje, že propojenější podniky (s GPN) a subdodavatelé bez autonomie nejsou významně propojeny veřejně podpořenou spoluprací ve VaV v rámci RIS/NIS. Zadruhé, intenzivní zapojení do spolupráce ve VaV poskytuje odolnost vůči ekonomickým šokům. Zatřetí, vedoucí firmy v Česku se výrazně liší v závislosti na svém umístění, přičemž v urbánních a rurálních regionech vykazují odlišné charakteristiky. Začtvrté, regiony integrované periferie vykazují větší...
Hodnocení významu nákladní železniční dopravy na příkladu Královéhradeckého kraje
Kasper, Tomáš ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Chmelík, Jakub (oponent)
Problematika přetížených silnic a s tím související přesun přepravy nákladu z dynamicky se rozvíjející silniční dopravy na železnici je v současnosti často diskutované téma. V této práci jsme se proto zaměřili na zhodnocení významu nákladní železniční dopravy na příkladu Královéhradeckého kraje. V práci budeme hodnotit, zda přes slábnoucí pozici železniční dopravy na přepravě nákladu bude její význam růst v sídlech s horší silniční polohou. Pozornost bude zároveň zaměřena na pozici nákladní železniční přepravy s rostoucím populačním významem střediska dle sídelní hierarchie. Dalším cílem práce je zhodnocení významu nákladní železniční dopravy s narůstajícím množstvím a odvětvovou strukturou podnikatelských subjektů s diskutováním dalších faktorů, které mohou význam železniční přepravy ovlivňovat. Klíčová slova: doprava, železnice, přeprava nákladu
Exploring structural changes of employment in rural Czechia: territorial approach
Čapkovičová, Andrea ; Jančák, Vít (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent) ; Konečný, Ondřej (oponent)
Dizertačná práca je zameraná na hľadanie určujúcich znakov štrukturálnych zmien zamestnanosti na českom vidieku vo väzbe na udržateľnosť životaschopného vidieka v koncepcie meniacej sa paradigmy rozvoja vidieka. Výskum využíva teritoriálne prístupy, ktoré kategorizujú regióny na základe ich rurality. Ďalším stupňom klasifikácie je zmena nepoľnohospodárskej zamestnanosti v období 2001-2011 s cieľom identifikovať dynamické regióny, ktoré prešli nadpriemerným rozvojom (leading) a tie, ktoré zaostávali (lagging). Výsledky týchto klasifikácií pobádajú k otázke čo bolo dôvodom uvedenej diferenciácie vývoja. Ďalším krokom je teda analýza diferencovaných regionálnych dopadov procesov deagrikulturalizácie, deindustrializácie a terciarizácie v študovanom období 2001-2011, a to osobitne nástrojmi analýzy komponentov zmeny (shift-share analýza) a multikriteriálnej analýzy v priestore (faktorová a klastrová analýza). Cieľom dizertačnej práce je prostredníctvom celistvej analýzy meniacej sa paradigmy vidieka (v širšom kontexte regionálných teorií) konceptualizovať určujúce znakz vývoja zamestnanosti na vidieku. Pridanou hodnotou je analýza vzájomných vzťahov medzi vybranými ukazovateľmi dynamiky zamestnanosti a životaschopnosti vidieka. Cieľom práce je porozumenie následnosti udalostí prebiehajúcich na vidieku...
Změny reálných dopravních toků a akcesibility v Plzeňském regionu ve vztahu k systému osídlení
Brož, Petr ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Květoň, Viktor (oponent)
Problematika dopravy je v současnosti jedním z nejvíce diskutovaných témat, a to díky prohlubující se územní diferenciaci vyvolávající zvýšené nároky na kvalitu současných dopravních spojení. Zvláště pak atraktivita středisek a existence kvalitní dopravní infrastruktury, podněcující rozvoj území (jeho úspěšnost), se stává jedním z nejdiskutovanějších témat dnešní doby. Tato diplomová práce se tak zabývá porovnáním a zhodnocením změn prostorových interakcí v systému osídlení Plzeňského kraje ve dvou časových řezech (1991 a 2001). Analýza dopravních interakcí bude provedena pomocí několika statistických metod a za pomoci technologií GIS. Hlavní pozornost však bude věnována prostorové diferenciaci frekvence dopravních toků a dopravní dostupnosti. Následně bude provedeno srovnání dopravních charakteristik s charakteristikami komplexního významu osídlení za účelem zjistit základní vztahy mezi těmito ukazateli. Klíčová slova: prostorové interakce, dopravní dostupnost, frekvence veřejné dopravy, dopravní toky, dopravní regionalizace, Plzeňský kraj.
Vliv výstavby úseku metra Dejvická-Nemocnice Motol na ceny pozemků s využitím geograficky vážené regrese
Pejřil, Kryštof ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Netrdová, Pavlína (oponent)
Hlavním cílem této bakalářské práce je zhodnocení vlivu výstavby metra v úseku Dejvická- Nemocnice Motol na ceny pozemků, které leží v blízkosti nových stanic. Jedním z důsledků zprovoznění nové trati metra je zvýšení atraktivity lokalit v okolí nových zastávek, což se projevuje nárůstem cen pozemků. Intenzita tohoto jevu je porovnávána s vlivem vybraných hodnototvorných faktorů při oceňování pozemků: hlučností, blízkostí veřejné zeleně a dostupností školských zařízení. K analýze těchto vztahů byla využita metoda geograficky vážené regrese (GWR), statistická metoda, která umožňuje odhalit prostorovou nestacionaritu zkoumaných jevů a lépe pochopit jejich územní souvislosti. Statisticky významný vliv pěší dostupnosti nových zastávek metra na ceny pozemků se nepodařilo prokázat, nicméně tato závislost se nejspíše projevuje na větším území. Výsledky dále potvrzují nutnost velice citlivého přístupu ke specifickým lokálním faktorům, které ceny pozemků ovlivňují. V závěru jsou diskutována možná omezení použití metody GWR vzhledem k urbanistické struktuře měst. Klíčová slova: metro, ceny pozemků, geograficky vážená regrese
Dopravní dostupnost druhého bydlení: vybrané lokality v okrese Benešov
Kolísek, Michal ; Květoň, Viktor (vedoucí práce) ; Vondráčková, Petra (oponent)
Tato bakalářská práce řeší diferenciaci dostupnosti objektů druhého bydlení především za použití prostředků veřejné dopravy. V prvé části je diskutován problém s již publikovanou literaturou. Druhá část práce se zaměřuje na případovou studii, která byla prováděna ve vybraných lokalitách okresu Benešov. Dopravní dostupnost byla pozorována na dvou rovinách - frekvenční dostupnost a časová dostupnost. Vedle současné dopravní dostupnosti byl zjišťován také historický vývoj od začátku 80. let. V návaznosti na změny ve veřejné dopravě bylo pozorováno i postupné začleňování jednotlivých lokalit do systémů integrované dopravy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
7 Květoň, Vít
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.